Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä olette meidän häämenusta?

Vierailija
31.05.2018 |

Juhlat ovat talvella. Tämä on vasta jotain alkuluonnostelmaa. Yksi kasvissyöjä on, ei siis vegaani. Muuten kaikilla on normaali ruokavalio.

Alkuruoka:
Lämminsavulohta
Fetasalaattia, oliivit ja fetajuusto erikseen joten käy myös perussalaattina
Kana-caesar salaattia
Tomaatti-mozzarellasalaatti

Lämmin ruoka:
Paistettua porsaanfileetä
Lihapullia
Kermaista pippurikastiketta
Uunijuureksia
Kermaperunat

Jälkiruoka:
Minttusuklaahyydykekakku
Lusikkaleivät
Jotain muuta?

Kommentit (270)

Vierailija
221/270 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ilmaiset viinat..vai ootteko

a.köyhiä?

b. uskossa

c. absolutisteja?

voitte työntää pyörykät pe.rseeseenne.

Suomalaista kiinnostaa vain ilmainen alkoholi

Kyllä on ilmaiset viinat, vaikka kummankaan suku ei olekaan mitään viinan läträäjiä. Lähinnä nuorempi väki, etenkin kaverit, varmaan ottaa jotain.

Ei olla suoranaisesti köyhiä, mutta ei rikkaitakaan.

Huhheijaa mitä kommentteja :D Varsin viihdyttävää.

Ap

viihdyttävää on kysellä kouluruokailu tyyppisesta ruokalistasta.

Kyllä se juntti kavereillesi kelpaa.

Oletko läski? Onko tatuointeja

Kerro nyt?

Vierailija
222/270 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

a.köyhiä?

b. uskossa

c. absolutisteja?

Kyllä on ilmaiset viinat, vaikka kummankaan suku ei olekaan mitään viinan läträäjiä. Lähinnä nuorempi väki, etenkin kaverit, varmaan ottaa jotain.

Ap

Morsian sitten kyttää selvinpäin kun muut dokaa?

Vai poistutko paikalta klo 16?

Jep. Ehdottomasti vahtaan haukkana että kuka juo, koska minulla ei varmasti tule olemaan parempaakaan tekemistä. Ja ilman muuta poistun kun olut alkaa kunnolla virtaamaam, ei kai sellaista kännäävää setälaumaa kukaan jaksa katsella? Hotelliin vaan ja telkkari auki!

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/270 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän että teille on tulossa vain yksi kasvissyöjä, ja varmasti kuka tahansa pärjää päivän perunalla ja salaatilla, ei siinä mitään, ei varmasti valita. Mutta tätä ketjua lukee kuitenkin useat muutkin, niin muistutan ihan perussäännön: myös kasvissyöjän ruokaan tulisi valita jotain proteiinia sisältävää, ihan sama nyrkkisääntö kuin sekasyöjänkin ruokavaliossa.

Näin. Ja totta kai yhden päivän pärjää aina, mutta en ymmärrä, miksi olisi niin vaikea järjestää, että tämä - vaikkakin yksi - kasvissyöjäkin saisi ihan kunnon ruokaa syödäkseen. Itse en ole kasvissyöjä, mutta kyllä olisi hävettänyt esim. omissa häissä tarjota erikoisruokavalioiselle pelkkiä lisukkeita salaattien lisäksi. Salaatit, perunat, juurekset, gratiinit.. kyllähän siinä syödäkseen saa, mutta onhan se nyt vähän epäkohteliasta jättää toiset ilman pääruokaa.

Pakko myöntää, että kyllähän se masensi, kun jo kahdesti olen ollut miehen ystävien häissä, joissa kummassakaan ei etukäteen kysytty mitään erikoisruokavalioista keneltäkään. Tuloksena söin keitettyä perunaa ja vihersalaattia, toisissa häissä sain myös jopa leivän. Olen siis ollut ovo-lakto-vegetaristi reilut 20 vuotta. En sanonut mitään, mutta yhdessä erään keliakiasta kärsivän juhlavieraan kanssa kurvattiin autolla muualle syömään kun muut vieraat tanssivat. Käy se niinkin.

ovo-lakto näin se maailma pelastuuuuuu

syötkö karkkia?

Siinä on liivatetta ,jota saadaan siasta

oooh

Vierailija
224/270 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

a.köyhiä?

b. uskossa

c. absolutisteja?

Ap

Jep. Ehdottomasti vahtaan haukkana että kuka juo, koska minulla ei varmasti tule olemaan parempaakaan tekemistä. Ja ilman muuta poistun kun olut alkaa kunnolla virtaamaam, ei kai sellaista kännäävää setälaumaa kukaan jaksa katsella? Hotelliin vaan ja telkkari auki!

Ap

Ne on sun häät.

Ilmainen viina ei ole häissä välttämätön.

Kivat seuraleikit ja hyvä bändi.

Ne on sun juhlat..ei kännisetien

Vierailija
225/270 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin, olihan siellä sitä kotikaljaa! Siinä on varma maakuntahäiden merkki. Tosin itsekin olen pieneltä paikkakunnalta kotoisin, eikä sielläkään juhlissa ole kotikaljaa näkynyt sitten 80-luvun... Mutta ehkä se menee samaan kategoriaan kuin lihapullat, että "kaikkihan siitä tykkää" ja "se loppuu aina ensin".

Pitopalvelulta tulee vesi, kotikalja ja menu. Kaikki nuo kuuluivat ruokien hintaan, joten sama kai se on tuo kalja ottaa josko vanhempi väki pitää siitä. Itse en juo.

Mitkä ihmeen maakuntahäät? :D

Ap

No jossain Satuhäissä olen tainnut nähdä kotikaljaa tarjoiltavan, livenä en pariinkymmeneen vuoteen :D Tavallaan sympaattista, että sitä vielä jossain tarjotaan.

En minäkään ole, siksi tuo kotikalja ihmetytti minuakin. Luulen kuitenkin, että esimerkiksi mummoni, pappani ja molempien vanhemmat sedät ja tädit saattavat yllättyä iloisesti. Isänikin tykkää kotikaljasta, sen verran tiedän.

Moderneilla pitopalveluilla ei varmasti ole vaihtoehtona kotikalja.

Ap

Vierailija
226/270 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

a.köyhiä?

b. uskossa

c. absolutisteja?

Ap

Ap

Onko mekko kokoa XXXL?

Vierailija
227/270 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

a.köyhiä?

b. uskossa

c. absolutisteja?

Ap

Kerro nyt?

En muista että minun koulussani olisi koskaan ollut ruokana caecar-salaattia tai possun fileetä, saati sitten lämminsavulohta tai kakkua.

Olen normaalipainoinen ja minulla ei ole tatuointeja.

Minulla on varmaan liian tylsää kun jaksan vastailla palstahullulle.. :( Onneksi kohta pääsee töihin

Vierailija
228/270 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

a.köyhiä?

b. uskossa

c. absolutisteja?

Ap

Kerro nyt?

En muista että minun koulussani olisi koskaan ollut ruokana caecar-salaattia tai possun fileetä, saati sitten lämminsavulohta tai kakkua.

Minulla on varmaan liian tylsää kun jaksan vastailla palstahullulle.. :( Onneksi kohta pääsee töihin

absolutistilla on ongelma alkoholin käytön kanssa

Sinulla on todella paha ongelma

Et uskalla järjestää viinattomia juhlia, koska pelkäät että vieraat häipyy heti vihkimisen jälkeen.

Sääliksi käy...

Vierailija
229/270 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

a.köyhiä?

b. uskossa

c. absolutisteja?

Ap

Kerro nyt?

absolutistilla on ongelma alkoholin käytön kanssa

Sinulla on todella paha ongelma

Et uskalla järjestää viinattomia juhlia, koska pelkäät että vieraat häipyy heti vihkimisen jälkeen.

Sääliksi käy...

Haha :D

Kieltämättä olisi aika kurjaa jos vieraat häipyvät, paras juottaa heti alussa änkyrään niin ei tarvitse pelätä että vieraat karkaavat ainakaan autolla. Jos pystyisi itse pysymään selvänä, voisi sitten kiiruhtaa aina kävelijöiden ja taksilla menijöiden perään ja rukoilla heitä jäämään edes sattumalta arvotun parin, Paavo-sedän ja pikkuisen Mirjaliisan, tiputanssiin saakka. Kuoharia, kaljaa, siideriä ja olutta vaan nassuun! Nam nam

Olin kerran häissä, joiden päätteeksi sulhanen oli niin kännissä että hän sammui vuokramökin pihaan :D siinähän olisi hyvä tavoite.

Ps. Minä ole absolutisti :( Ajattelin itsekin ottaa pari rentouttavaa mieheni kanssa. Kännejä ei vedetä, semmoinen ei ole tapana.

Ap

Vierailija
230/270 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

a.köyhiä?

b. uskossa

c. absolutisteja?

Ap

Kerro nyt?

meidän koulussa oli lihapullia

Vierailija
231/270 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Possu ja suklaakakku on floppi mutta muuten menu on konstailematon ja hyvä! Porsas ja suklaakakku aiheuttaisi minussa tyrmistyksen, en ottaisi niitä ollenkaan mutta sitten lautaselle löytyy paljon muuta ruokaa.

Jos kuohuviinikin puuttuu juomalistalta ja ainut kuohuviinilasillinen on tervetuloadrinkki niin sitten sanon kiitos juhlista ja näkemiin hyvin pian, tunti menettelee mutta ei kaksi. Kuohari (kuiva) ja häät on vain must.

Vierailija
232/270 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuruoka ja jälkiruoka on hyviä. Skippaan lämpimän ruoan - boooooring.....

Vierailija
233/270 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanottakoon heti, että olen kasvissyöjä ja tulisin mielelläni tuollaiseen buffetiin, koska kyllä sieltä löytyisi ihan hyvät ruuat minullekin. :)

Uunijuurekset kermakastikkeella, namnam. Ja salaatteja on.

Ymmärrän hyvin, ettei yhden kasvissyöjän takia aleta ruokalistaa muokata eikä tarvitsekaan; mitä järkeä olisi tehdä/tilata kasa kasvispyöryköitä, jos niitä ei suurin osa söisi...

Ehkä söisi, ehkä ei, eikä sellaisen ehkän takia kannata vaivautua.

Ihan hyvä menu, vaikkakin melko mielikuvitukseton.

Vierailija
234/270 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle näköjään tärkeintä on, että tarjoilut on halvat, mutta kellekään ei saa jäädä nälkä. Eli mättöä, laadusta viis. No, se on hänen asiansa. Kun kerran kysytään, niin minä en hyväksyisi lämminruokavaihtoehdoista mitään, eikö kuitenkin juhlissa olisi kiva tarjota muuta kuin kotona maanantaisin.

Tomaatti-mozzarellasta luopuisin, koska talvella ei minkään maalaisia hyviä tomaatteja, todella ankeita pahville maistuvia kaikki. Siis, jos maulla on mitään väliä.

Vierailija
235/270 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä malli hyväksi havaitusta pitopalvelun tarjoilusta.

Alkupalapöytään pieniä kuorittuja perunoita, graavikalaa ja silliä tai silakkaa, lihaleikettä ja viikunoita, mummonkurkkuja sekä kasvisterriiniä.

Pääruokana paahtopaistia tonnokastikkeella, kalamureketta hollandaisekastikkeella, perunasosekohokas sekä lämmin kasvislisäke.

Jälkiruokana lämmintä vuohenbriejuustoa hedelmien kanssa ja marjapavlova.

Ei maksa ruoka paljoa, mutta on juhlava ja saanut aina kehuja.

Aika järkyttävä ehdotus. Olisi varmasti todella harvalle mieleinen. Sinänsä mielenkiintoinen menu kyllä, mutta...silli jo yksinään on sellainen jutu, että se pitää olla lisäksi kaikelle muulle, ei vaihtoehtona.

Tää on jotenkin todella outo ehdotus "hyväksi havaitusta tarjoilusta", koska suuri osa ns. tavallisista ihmisestä ei oikeen tosta montaa mieleistä löytäisi ja ottaisi tosi paljon paahtopaistia esim.  ja lisäksi älyttömän kallis

Tuohan on hyvä menu, monipuolinen eikä liian hienosteleva. Jos "tavallinen" ihminen pitää sitä outona, niin sitten se tavallinen ihminen on itse outo ja jääköön kotiinsa syömään mitä sitten syökään.

Vierailija
236/270 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli tuosta kasvisruoasta mieleen, että eikö jokaiselle vieraalle tulisi tarjota yhtä juhlava ja/tai hyvä ruoka. Se että kasvissyöjän pitäisi tyytyä, joihinkin uunijuureksiin osoittaa mielestäni tämän vieraan halveksuntaa tai jollain lailla sitä, että häntä pidetään huonompana kuin muut, eikä hänelle tarvitsisi tarjota juhlavaa ruokaa.

Vierailija
237/270 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porsaan ulkofilettä on joka viikko työmaaruokalassa eri versioin. Onneksi aina on jotain muuta, tänään kaalikääryleitä. Possun ulkofile ei siis ole juhlaruokaa. Olisin kyllä suunnattoman hämmästynyt, jos sitä häissä tarjottaisiin.

Vierailija
238/270 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On yksi kasvissyöjä, muilla on NORMAALI ruokavalio???

Jaha.

Vierailija
239/270 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut kun pari ekaa sivua, mutta tuli mieleen jos arveluttaa laittaa minttusuklaakakku ainoaksi kakuksi, niin toimisko sellainen kerroskakkuteline missä olisi puolet jotain toista kakkua :)

Vierailija
240/270 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyhvältä kuulostaa. Varsinkin tuon kasvispulla lisäyksen jälkeen.

Itse lisäisin jälkiruokapöytään marmeladeja tai jotain muuta "äkkimakeaa" ja jos budjetti antaa myöten niin jotain vähemmän sokerista herkkua (justoleipää, pähkinöitä...)