Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huolestuttaa tässä Hernesaaren taistelukoira -tapauksessa noitavaino - ihmisten tietojen levittely

Vierailija
19.05.2018 |

Heti alkuun: kyseessä on kauhea tapaus, joka on koiranomistajan vastuuttomuuden ja piittaamattomuuden seurasta. Puhumattakaan siitä, että näitä tiettyjä rotuja ei välttämättä tarvisi Suomessa pitää ollenkaan, koska saattavat napsahtaa koulutuksesta huolimatta ja leukojen puruvoima on muita rotuja vahvempi. Toivotan myös voimia rakkaan koiransa menettäneelle pariskunnalle.

Mutta itse asiaan.
Olen seurannut huolestuneena sivusta somekohua asian ympäriltä. Ymmärrän, että ihmiset ovat huolissaan ja järkyttyneitä sekä pettyneitä Restamaxin kriisiviestintään. Silti ahdistaa aika paljon se, että nettietsivät kaivelevat kaikkien mahdollisten Hernesaaren rantaan liittyvien ihmisten tietoja ja levittelevät niitä netissä eteenpäin ilman tietoa siitä, onko kyse oikeasta ihmisestä. Kyseessä on kuitenkin iso ravintola, jossa on ollut paljon työntekijöitä.

Jos olette yhtään tietoisia siitä, millaista viestiä näissä somekohuissa mainituille lähetetään, on aika vastuutonta - jopa mahdollisesti rikollista - jakaa tietoja eteenpäin ilman parempaa tietoa asiasta. Tämä touhu muistuttaa jo keskiajan noitavainoja, kun ihmisjoukko suuntaa silmittömän raivon sopivimpaan lähellä olevaan kohteeseen ilman mahdollisuutta puolustautumiseen tai edes asian selvittämiseen. Teri Niitin ja Risumiehen kohtalosta en edes aloita...

Kommentit (294)

Vierailija
121/294 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvottava koko keissi. Iso, vaarallinen koira tappanut pienikokoisen koiran. Onko se joku helvetin etuoikeus isompien tappaa pieniä? Tappajahurtta on päässyt tappamisen makuun ja on ajan kysymys, milloin tulee seuraava uhri. Omistaja on osoittanut täydellisen osaamattomuutensa hurttansa kanssa, eikä tule tuosta mitään oppimaan. Koira lopetettavaksi on ainoa oikea ratkaisu tässä tapauksessa.

Jos siis pitbullit yms. saa mellastaa, alan minä pienen villakoiran omistajana kantamaan vasaraa mukanani lenkeillä.

Vierailija
122/294 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvottava koko keissi. Iso, vaarallinen koira tappanut pienikokoisen koiran. Onko se joku helvetin etuoikeus isompien tappaa pieniä? Tappajahurtta on päässyt tappamisen makuun ja on ajan kysymys, milloin tulee seuraava uhri. Omistaja on osoittanut täydellisen osaamattomuutensa hurttansa kanssa, eikä tule tuosta mitään oppimaan. Koira lopetettavaksi on ainoa oikea ratkaisu tässä tapauksessa.

Jos siis pitbullit yms. saa mellastaa, alan minä pienen villakoiran omistajana kantamaan vasaraa mukanani lenkeillä.

Se että se bullin omistaja oli lällätellyt tapahtunutta villakoiran omistajille paikan päällä, oli iso virhe. Bulli sai viestin, että toiminta oli omistajasta hyväksyttävää. Ihmisethän tajusivat lällättelyt valheiksi, mutta koira ei tajua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/294 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taidan mennä kesällä tonne syömään ja tilaan grillattua pitbullia.

Vierailija
124/294 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihinkähän kaikkialle se vapaana juossut koira oli kuseksinut ja paskantanut? 40-kilosen läjät on varmaan aikas suuria.

Vierailija
125/294 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylilaudalta löytyy myös salapoliisityötä.

Jotkut raukat viellä uskoo, että kaikki on totta mitä siellä kirjoitetaan.

Itse asiassa siellä on niin paljon kommentteja laidasta laitaan (huteja ja osumia), että ketjuissa lopulta paljastuu usein totuus. Joku aina tietää. Ja muut torppaa, jos joku on kovin väärässä. Kävin katsomassa myös teinisurmaajan kuvat sieltä aikoinaan.

Joo, ylilauta on eräänlainen esimerkki joukkoälystä ainakin silloin kun nuo jaksavat vaivautua olemaan tosissaan. Aina eivät jaksa. Noillakin on ne rajansa mitä nuo pystyvät ratkomaan eli jos tieto löytyy netistä yhdistelemällä niin onnistuu paremmin.

Vierailija
126/294 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva, kun joku lehti kysyisi jonkun koirankouluttajan mielipidettä juttuun. Esim. Pertti Vilander olisi pätevä arvioimaan tilannetta.

Vierailija
127/294 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko koira ollut ravintolan keittiössä?

Vierailija
128/294 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän koiran vapaanaoloa voi puolustella millään tuollaisessa paikassa. Paha arviointivirhe yritykseltä. Mielestäni niin paha, että lappu luukulle ja uusiin haasteisiin. Ei maailma yhtä ravintolaa kaipaa mutta tuollaista vastuutonta käytöstä kyllä muistaa.

Vierailija
129/294 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tämä somelynkkaus nyt yllätyksenä tullut, ikävä kyllä. Onhan se jo moneen kertaan nyt someaikana nähty millaisia kivittäjiä on ihmisistä tullut.

Vaaditaan julkista anteeksipyyntöä koiran omistajalta, miksi hitossa? Tämä asiahan koskee tasan tarkkaan kahden koiran omistajaa. Toivon, että nuudelin omistajalle on anteeksipyyntö jo mennyt.

Kyllä minä pidän itsestään selvyytenä, että bitin omistaa on vähintäinkin kielletty ehdottomasti tuomasta enää koiraansa paikalle potkujen uhalla, rahastahan tässä on kysymys työnantajalle kun asiakkaat kaikkoaa. Ei minusta ihan kaikki asiat kuulu meille yleisölle jakoon mitä siellä on kukin keskenään sopineet.

Ja facebook sivut joilta on täällä kerrottu tekstien häviävän, onko ihme jos teksti on sen tasoista kuin viimepäivinä on somessa ollut.
Te jotka haluatte kyseisen yrityksen ravintoloita boikotoida, olkaa hyvä ja tehkää niin älkääkä somessa uhotko.

Tuosta viimeisestä olen eri mieltä. Jos yleisölle palveluja tarjoava yritys ei pysty takaamaan asiakkaidensa ja yleisön turvallisuutta alueellaan, kyllä siinä on hyvinkin muutaman päivän somekohun paikka. Firma ei paranna toimintatapojaan muuten kuin silloin kun se alkaa näkyä tuloksessa. 

Vierailija
130/294 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä voi tietää, missä kaikkialla on ollut, jos on tuolla usein juossut vapaana silminnäkijöiden mukaan? Omistajan ja ravintolan sanaan en ainakaan minä enää usko.

Vierailija
131/294 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä taidan mennä kesällä tonne syömään ja tilaan grillattua pitbullia.

Jokuhan sano kyselevänsä yksityistilaisuutta --koiranlihafestareita.

Vierailija
132/294 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti on.

Eihän meidän ihana pikky Rymyäjä mitään vahinkoa tee missään.

Vierailija
133/294 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä voi tietää, missä kaikkialla on ollut, jos on tuolla usein juossut vapaana silminnäkijöiden mukaan? Omistajan ja ravintolan sanaan en ainakaan minä enää usko.

Mä kyllä ainakin luotan heidän poistuneisiin face-sivuihin ja sensuroituihin google-kysymyksiin.

Vierailija
134/294 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti on.

Nuoli kaikki lihat, mutta melkein kaikki lihat saatiin pelastettua, ei ehtinyt kerralla kaikkia syömään kuitenkaan.  :)

Vierailija
135/294 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti on.

Nuoli kaikki lihat, mutta melkein kaikki lihat saatiin pelastettua, ei ehtinyt kerralla kaikkia syömään kuitenkaan.  :)

Se erikoinen aromi ei tuu mausteista, vaan sen palleista, jotka se nuoli ennen lihoja.

Vierailija
136/294 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua vähän huvittaa tää ihmisten pakonomainen tarve löytää syyllinen ja vastuunkantaja joka asiaan. Sehän on selvää, että syyllinen on ko. koiranomistaja ja ravintola on katsonut toimintaa läpi sormien. Mutta silti penätään LISÄÄ VASTUUNKANTOA ja KUNNON ANTEEKSIPYYNTÖÄ aivan kuin se toisi kuolleen koiravanhuksen takaisin.

Aivan mainiota, miten onnistut yhdellä asiaankuulumattomalla pikkusanalla muuttamaan viestisi sävyn tapausta vähätteleväksi. Niin kuin se, että kyseessä on vanha koira, tekisi jutusta jotenkin vähemmän merkityksellisen.

Tyyppi on pitänyt ympäristölleen vaarallista koiraa vapaana ravintolan seutuvilla pidemmän aikaa. Tällä kertaa hampaisiin osui tällainen koira, ensi kerralla jotain muuta, jos perseilyä ei oikeasti saada kuriin. Ravintolan linja ei tässä oikein vakuuta.

Vierailija
137/294 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenen sä luulet tiskaavan siellä lautaset?

Vierailija
138/294 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo paikka siis jokin elämänkoululaisten mesta vai miten siellä liikkuu vapaana tuollainen tappelukoira? Jonkun remusakin tilausravintola tai kerhotila vai ihan ns. tavallinen ravintola?

Vierailija
139/294 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua vähän huvittaa tää ihmisten pakonomainen tarve löytää syyllinen ja vastuunkantaja joka asiaan. Sehän on selvää, että syyllinen on ko. koiranomistaja ja ravintola on katsonut toimintaa läpi sormien. Mutta silti penätään LISÄÄ VASTUUNKANTOA ja KUNNON ANTEEKSIPYYNTÖÄ aivan kuin se toisi kuolleen koiravanhuksen takaisin.

Aivan mainiota, miten onnistut yhdellä asiaankuulumattomalla pikkusanalla muuttamaan viestisi sävyn tapausta vähätteleväksi. Niin kuin se, että kyseessä on vanha koira, tekisi jutusta jotenkin vähemmän merkityksellisen.

Tyyppi on pitänyt ympäristölleen vaarallista koiraa vapaana ravintolan seutuvilla pidemmän aikaa. Tällä kertaa hampaisiin osui tällainen koira, ensi kerralla jotain muuta, jos perseilyä ei oikeasti saada kuriin. Ravintolan linja ei tässä oikein vakuuta.

Musta toi uhrin vanhuus tekee jutusta vieläkin epämiellyttävämmän. Ehkä koiravanhuksen kuulo oli huonontunut, kun ei tajunnut lähestyvää petoa tai ehkä se ei enää jaksanut juosta karkuun. Todella raukkamaista bullilta.

Seuraavan kerran uhri voi olla yhtä lailla heikko. Esim. pikkuvauva.

Vierailija
140/294 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva ap, että murehdit tapattajaa etkä uhreja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän viisi