Kirjoitusvirheet, jotka saavat verenpaineen nousemaan
Siedän hyvin yhdyssanavirheitä, mutta b:n ja p:n sekoittaminen on jotain todella raivostuttavaa. Esimerkkejä:
tapletti
poikotti
adobtoida (!!!)
Jatkakaa.
Kommentit (1072)
Siedät hyvin, mutta et sitten kuitenkaan siedä :( On niin last season nussia pilkkua. Eiks sulla muuta nussittavaa ole?
Pilkun kanssa voi myös seurustella.
Eniten vituttaa epäsuorien kysymyslauseiden kysymysmerkki.
”Olin aina miettinyt, millaista on olla idiootti?”
Kun K ja G menevät sekaisin, esim. egolokinen.
"Hänen autonsa" -》"Hänen auto".
AAARRRGGHHHHH!!
Jopa hesarin toimittajat viljelevät tätä hoonoa soomea. Yhrhhgggjh!!!
Minua ei ärsytä niinkään kirjoitusvirheet, vaan tyylivirheet. Yksi ärsyttävimmistä on tapa puhua esimerkiksi poliitikoista etunimillä, vaikka ei olisi kyseisen henkilön tuttu. Sauli sitä ja Sauli tätä (itselleni tulee lähinnä mieleen tosi-tv-Sauli, siis tämä vaalea joka lähti Los Angelesiin) tai Laura plagioi. Etunimen käyttäminen on surkuhupaisaa siksikin, että esim. Laura on paljon yleisempi nimi kuin Huhtasaari. Kaikki eivät välttämättä tiedä koko ajan, ketä kaikista julkisuuden Lauroista tai Sauleista milloinkin tarkoitetaan.
Jos etunimeä haluaa käyttää, niin ok, kunhan laittaa perään myös sukunimen.
Ylimääräiset konsonantit sanoihin ängettynä, kuten: siittä, tännään, kuullostaa, erinlainen, enään.
Toinen, josta en tosin tiedä onko kirjoitusvirhe vai hyväksytty tyyli, mutta että jätetään _on_ pois, esim. laiva satamassa kello kolme, joka hyvä, Maurilla treenit illalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päivämäärät muodossa 16.5 ilman järjestyslukua osoittavaa pistettä.
Jestas, tätä näkee ihmisillä, jotka ovat töissä ja jonkinmoinen koulutuskin takana, ainakin se peruskoulu, jossa tuo opetetaan. En voi ymmärtää ja puutun joka kerta. Olen saanut jopa moitteita, kun puutun. Tekijälle tulee kuulema paha mieli, hyvänen aika, ihminen laittoi näkyville aikataulun tukevan vuoden tapahtumista, kaikista kuukausista puuttui piste. 😳
Äidinkielenopettajaksi valmistunut kollegani kirjoittaa päivämäärät ilman jälkimmäistä pistettä. Eikä vain somessa tai yksityisesti, vaan ihan oppitunnilla oppilaille. Olen nähnyt omin silmin.
Koulutuksen taso.
hulahula kirjoitti:
En jaksanut lukea kaikkia viestejä, että onko nämä jo mainittu, mutta:
- ressi (stressi)
- rosentti (prosentti)
- reeni (treeni)
"Treenin" suomenkielinen vastine on "harjoittelu".
Eräät murresanat kirjoituksissa. Esim. ketä haluaa tulla mukaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
enään
sydämmen
morsiammen
Tunnistaisitko muita virheitä?
Öö? Heitin kolme ensimmäisenä mieleen tullutta, kiitos kysymästä.
Vierailija kirjoitti:
hulahula kirjoitti:
En jaksanut lukea kaikkia viestejä, että onko nämä jo mainittu, mutta:
- ressi (stressi)
- rosentti (prosentti)
- reeni (treeni)
Jep. Minua myös ärsyttää tuo treenien toitottaminen. Muutama päivä sitten eräs fb-kaverini oli kirjoittanut käyneensä "circuit treeneissä". Siis ihan tavallisessa kiertoharjoittelussa hän oli käynyt.
vauva palsta. pitäisi kirjoittaa vauvva palsta.
se oli vitsi. oikea kirjoitusasu on "feministit ulisee".
Vierailija kirjoitti:
hulahula kirjoitti:
No ei ole. Jos treenaan salilla, en harjoittele.
Vierailija kirjoitti:
Välilyönti ennen välimerkkiä , siis tällä tavalla !
Kieltäydyin antamasta eräälle Tinder-miehelle WhatsAppiani ihan vain siksi, että hän kirjoitti noin. Kului viisi minuuttia, ja sieltä tuli "Seriously ?"
Kai se välimerkki oli sentään kiinni sitä seuraavassa kirjaimessa ,tällä tavalla ?Edistyneimmät tekee sen nimittäin niin .
Enään, kumpa, jne. Kuuluu olla enää, kunpa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päivämäärät muodossa 16.5 ilman järjestyslukua osoittavaa pistettä.
Jestas, tätä näkee ihmisillä, jotka ovat töissä ja jonkinmoinen koulutuskin takana, ainakin se peruskoulu, jossa tuo opetetaan. En voi ymmärtää ja puutun joka kerta. Olen saanut jopa moitteita, kun puutun. Tekijälle tulee kuulema paha mieli, hyvänen aika, ihminen laittoi näkyville aikataulun tukevan vuoden tapahtumista, kaikista kuukausista puuttui piste. 😳
Äidinkielenopettajaksi valmistunut kollegani kirjoittaa päivämäärät ilman jälkimmäistä pistettä. Eikä vain somessa tai yksityisesti, vaan ihan oppitunnilla oppilaille. Olen nähnyt omin silmin.
Koulutuksen taso.
SE on nykykäytäntö. Tavat ja oikeinkirjoitusohjeet muuttuvat, valitettavasti.
Vierailija kirjoitti:
enään
Vau. Ekan kerran mainittu tässä keskustelussa.
Tua alotus otsakekin sisäls kielioppivirheen.