Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tajusin vasta nyt, mitä trippimehu tarkoittaa. Uskomatonta

Vierailija
02.05.2018 |

Sehän on ihan looginen nimi sille mehulle.

Kommentit (497)

Vierailija
381/497 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä Trippi sanassa oli oikeasti aika hyvä oivallus kolmio pakkaus aikoina. Tripla on kolmeen viittaava sana ja matka samaan aikaan. Loistava älynväläys tuotteen nimeksi. Tai oli kunnes ne pakattiin suorakuutioihin.

Tetra. Voitko lopettaa kolmiosta jankkaaminen. Tetra ei ole kolmio.

Vierailija
382/497 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä käytän mieluummin sanaa pillimehu kuin trippi, onhan niitä muunkin merkkisiä mehuja.

Niin on, mutta Trip on trippi.

Niin mutta todella monet puhuu kaikista pillimehuista trippeinä.

monet puhuu pillimehuista Grandina

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/497 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä pitänyt itseäni erityisen fiksuna, mutta tämän ketjun luettuani tuntuu kyllä, että olen suorastaan nero.

Vierailija
384/497 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan jengiä nauratti suihkusaippua Wash & Go. Sitä sopi käyttää pikaisen (ja mielellään avioliitonulkopuolisen) touhun jälkeen.

Vierailija
385/497 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, aina kun mä otan happoo, niin pitää olla pari trippii messissä.

Vierailija
386/497 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen 70-luvulla syntynyt ja 80-luvun lapsuuden elänyt.

Silloin oli just noita kolmionmallisia trippimehua.

Käytän kaikista tuollaisista pillimehuista sanaa "trippimehu", samoin käyttää äitini (40-luvulla syntynyt).

Mutta nytpä tuli mieleen, että mikäs on tämä trippimehu englanniksi? Tietääkö kukaan?

Tuskinpa on trip juice :D

Englanniksi juice carton, amerikaksi juice box.

Vierailija
387/497 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun n. 20 vuotta sitten omistin Nokian kännykän ja kuva mikä siihen virrat päälle laittaessa tuli näytti silmääni krokotiililta. Meni pitkään ennenkuin tajusin mikä siinä oikeasti on ja kun tajusin en enään nähnyt krokotiilia. Enkä ymmärtänyt miten olin voinutkaan nähdä...

Se on pitkä aika, voisit kertoa, mikä siellä kuvassa sitten oli.

Siinä oli kaksi kättä, jotka ottivat toisistaan kiinni. Ikään kuin kättely. Jonnet ei muista mutta toisaalta enpä muista minäkään kovin hyvin.

Siis tämä kuva?

https://www.google.fi/search?rlz=1C9BKJA_enFI689FI689&hl=fi&biw=1024&bi…:

Tämähän on selvästi Michelangelon Aatamin luominen-maalauksen inspiroima.

Vierailija
388/497 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla syttyi lamppu joitain vuosia sitten Ray Ban- aurinkolaseista. Olin kai ajatellut että ne on nimetty jonkun ihmisen mukaan, mutta sitten tajusin, että nimihän vaan kirjaimellisesti kuvaa mitä ne lasit tekee. Heh, oli vähän tyhmä olo.

Tähän ohuella aasinsillalla: tajusin vasta tv-dokumentin Ray ja Charles Eamesista nähtyäni, että Ray on Charlesin vaimo ja nainen. Luulin, että Ray on mies ja ovat veljeksiä. Nolous ei olisi niin syvä, ellen olisi arkkitehti.

Mulle tämä selvisi nyt. 😬

Vierailija
389/497 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noita ulkomailta tulleita väännöksiä alkoi aikuisiällä tajuta. Kuten että timpuri tulee sanasta timberman.

Siis ruotsin sanasta timmerman

Vierailija
390/497 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan niitä muitakin trippejä kuin junamatkat... Mites mulle heti tällainen tuli mieleen.

Varmaan siksi kun se on sulle uusi ja jännä juttu, vähän niin kuin kirosanat lapsena. Meinaatko ettei kukaan muu tiedä sanan muita merkityksiä, kuulostaa yhtä hölmöltä kuin vaikka kuusipuusta puhuttaessa jankuttaa, että se tarkoittaa myös numeroa.

Vierailija
391/497 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä Trippi sanassa oli oikeasti aika hyvä oivallus kolmio pakkaus aikoina. Tripla on kolmeen viittaava sana ja matka samaan aikaan. Loistava älynväläys tuotteen nimeksi. Tai oli kunnes ne pakattiin suorakuutioihin.

Mistähän se tetra mudostuu ellei kolmioista.

Vierailija
392/497 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan niitä muitakin trippejä kuin junamatkat... Mites mulle heti tällainen tuli mieleen.

Varmaan siksi kun se on sulle uusi ja jännä juttu, vähän niin kuin kirosanat lapsena. Meinaatko ettei kukaan muu tiedä sanan muita merkityksiä, kuulostaa yhtä hölmöltä kuin vaikka kuusipuusta puhuttaessa jankuttaa, että se tarkoittaa myös numeroa.

Ihan yhtä hyvä oivalllus tuo oma kommenttisi.

Vierailija
393/497 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolmiot ovat siinä vain sivuja. Tetraedri - pakkaus ei siis ole kolmio yhtään sen enempää kuin kuutiokaan neliö, joista kuutio muodostuu.

Vierailija
394/497 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko sinä solu, kun kerran muodostut soluista?

Vierailija
395/497 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amarillosta vielä: Se tarkoittaa kyllä keltaista väriä, mutta on myös kaupunki Texasissa. Siitä johtuen loogisempi selitys tex-mex-ravintolan nimeksi (tex-mex = Texas Mexican).

Vierailija
396/497 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis: Matkamehu.

Koska oli ensimmäinen pahviin pakattu mehu. Kevyt ja kestävä.

Tuskin liittyi siihen, että luokkaretkillä oli aina tiivis laatikollinen näitä bussin tavaratilassa.

Lopuksi astia "pamautettiin" ja laitettiin roskikseen. Ensimmäisestä aktiviteetista opettajat ei tykänny, jälkimmäistä ne vaati.

Vierailija
397/497 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Trip-mehusta tulee lapsuus mieleen. Miksei joku firma kehitä retromehua, joka olis Trip-kolmiopurkissa?

Käsittääkseni se pakkausmuoto vei vähiten materiaalia, muistelen, että ihan olisi koulussa matikantunnilla joskus laskettu näitä.

Mutta se Trip-mehujuoma, jossa oli appelsiinia ja maitoa, sitä en kaipaa takaisin, jäks ja yäk.

Appelsiinia ja maitoa? Tää yhdistelmä on ollut pakko kehittää trippipäissään.

Vierailija
398/497 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo Tripin pakkaus oli tehty Tetra-pakin tekemillä pakkauskoneilla. Pakkausta ei voi enää tehdä, kun koneita ei varmaankaan ole. Tetra-Pak oli ruotsalainen yritys, jonka omisti Rausingin suku. Trip pakattiin Suomessa pyramidi-malliseen pakkaukseen 1962-1990. Pakkauskoneyrityksen nimessä oli TETRA-pak joka viittasi tetra- eli kolmiopyramidi malliin. Sitten yritys teki Tetra-bricin joka olikin tiiliskimalli. Muissa maissa tetroja oli myös isoina, jolloin niihin pakattiin maitoa.  Wikipediassa tetra-pakkaus Italiassa https://en.wikipedia.org/wiki/Tetra_Pak#/media/File:Tetra_Pak_boy_with_…

Vierailija
399/497 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla syttyi lamppu joitain vuosia sitten Ray Ban- aurinkolaseista. Olin kai ajatellut että ne on nimetty jonkun ihmisen mukaan, mutta sitten tajusin, että nimihän vaan kirjaimellisesti kuvaa mitä ne lasit tekee. Heh, oli vähän tyhmä olo.

Aamupala englanniksi, breakfast - riko paasto. En tiedä onko oikeasti, mutta olisi aika looginen etymologia.

Vierailija
400/497 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aamupala englanniksi, breakfast - riko paasto. En tiedä onko oikeasti, mutta olisi aika looginen etymologia.

Entäs helikopteri? Se on yhdyssana, mutta missä kohtaa on sanojen raja? Ei taitaisi tulla heti mieleen, että sanat ovat helico ja pter.

Helico = pyörivä, pter = lentävä (kuten lentolisko pterodactyl).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan