Tajusin vasta nyt, mitä trippimehu tarkoittaa. Uskomatonta
Kommentit (497)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän on ihan looginen nimi sille mehulle.
Mä olen ajatellu sen triplana, eli tulisi purkin alkuperäisestä kolmiomuodosta, jos muistatte?
Kun oli lapsi kaupassa oli ainostaan kolmiomallisia Trip merkkisiä mehuja. Siitä on jäänyt sanonta tripmehu joka koskaa nykyisin kaikkia muitakin pahvipakkauksista juotavia mehuja.
Tämä nimenomaan. Olen nähnyt lapsena nämä ns. mehutetrat ja sitten nämä Trip-merkkiset pikkumehut muuttuivat neliskanttisempaan muotoon. Uskon myös että tämän takia puhutaan trippimehuista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Volk=kansa, wagen=auto -> Volkswagen= auto tavallisen kansan käyttöön
Volvo on sananviännös Vulvasta :D
Tiedän tämän leukailuksi, mutta Volvo on latinan sanan volvere taivutus muoto. Pyöriä-> minä pyörin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trip-mehusta tulee lapsuus mieleen. Miksei joku firma kehitä retromehua, joka olis Trip-kolmiopurkissa?
No siksi kun markkinoille tuli Grandi, joka muuttui Tripiä coolimmaksi tuotteeksi kun niillä oli Kari Grandi tulee ja pelastaa -tv-mainokset ja sitten Tripin piti alkaa matkia Grandia ja lopulta kaikki mehut oli samanlaisissa purkeissa merkistä riippumatta. Ja todnäk asiassa oli myös logistiikkaan liittyvä peruste eli kuutiot oli helpompi pakata ja kuljettaa kuin tetraedrit.
Ei Grandi-juoman pakkaus ollut kuution muotoinen vaan suorakulmaisen särmiön.
Nyt ollaan monen osalta aika simppeleiden välähdysten äärellä...
50 plus viiva 60 äijät tykkää edelleen tripeistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ajatellu sen triplana, eli tulisi purkin alkuperäisestä kolmiomuodosta, jos muistatte?
Kun oli lapsi kaupassa oli ainostaan kolmiomallisia Trip merkkisiä mehuja. Siitä on jäänyt sanonta tripmehu joka koskaa nykyisin kaikkia muitakin pahvipakkauksista juotavia mehuja.
On grandejä ollut myös kauan, ne mainokset Kari Grandi... Muistan kyllä kolmiomaiset tripit, miten hankalan näköistä oli kun kaupan täti järkkäsi niitä hyllyyn. Ja se kääntely kun itse etsi missä sivussa pillin reikä on!
Miten minusta tuntuu, ettei niitä laitettu hyllyyn vaan ne oli sellaisessa pyöreissä pahvisissa säilytysjutuissa?
Siis nuo mehut. Ihan niin kuin nykyään on kolmionmalliset juustot pyöreissä pakkauksissa.
Jos ymmärrätte mitä tarkoitan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas sain ahaa-elämyksen Head&Shoulders hilseshampoon kohdilla .D Pää ja hartiat.
No mitä sinä aiemmin sitten ajattelit?
Ajattelin että on sen saksalaisen mallinaisen nimi tuo.
Meillä töissä myydään vain Grandi -mehuja ja aina kun joku haluaa ostaa "trippimehun" tai "tripin" niin tekee mieli kommentoida että nämä on kylläkin grandeja.
Mä olen 70-luvulla syntynyt ja 80-luvun lapsuuden elänyt.
Silloin oli just noita kolmionmallisia trippimehua.
Käytän kaikista tuollaisista pillimehuista sanaa "trippimehu", samoin käyttää äitini (40-luvulla syntynyt).
Mutta nytpä tuli mieleen, että mikäs on tämä trippimehu englanniksi? Tietääkö kukaan?
Tuskinpa on trip juice :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Grandimehujakin oli, ei meillä niitä sanottu tripeiksi. Päinvastoin, äiti saattoi kysyä, että haluatko tripin vai grandin.
Vierailija kirjoitti:
Minä taas sain ahaa-elämyksen Head&Shoulders hilseshampoon kohdilla .D Pää ja hartiat.[/quote
Illodin-suuvesi, eikä hilse pesi!
En jaksanut lukea ihan koko ketjua joten ehkä tämä on jo mainittu mutta joka tapauksessa näistä tuli mieleeni se hetki nuoruudessa kun tajusin, miksi Tenavien Kaustisen nimi on Kaustinen. Meinasin pudota tuolilta.
Huomasin hiljattain että Applen logo on omena. Apple on omena suomeksi.
Vierailija kirjoitti:
Palmolive saippua. Onkin siis palm olive.....
LVI asentajakin selvisi vastikään :D
LVI shampoo?
Vierailija kirjoitti:
En jaksanut lukea ihan koko ketjua joten ehkä tämä on jo mainittu mutta joka tapauksessa näistä tuli mieleeni se hetki nuoruudessa kun tajusin, miksi Tenavien Kaustisen nimi on Kaustinen. Meinasin pudota tuolilta.
No miksi?
En tajuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi?
En tajuu.
En ole tuo kommentoija, mutta englanniksi Kaustisen nimi on Woodstock (se kuuluisa musiikkifestivaali) ja Kaustinen taitaa viitata Kaustisen kansanmusiikkijuhliin.
No, en tajunnut teini-ikään saakka että Kansallis-Osake-Pankin (KOP) logo on orava. Yritin ymmärtää sitä sen hännän kautta joten se oli... jonkinlainen massa. Ehkä kirjain? Ja vaikka mainoksissa orava sitä rummuttikin maahan en tajunnut sen paremmin. Sitten jollain hissan tunnilla ope mainitsi asian laidan ohimennen.
Lisätietoa logoineen:
Vierailija kirjoitti:
Niin on, matkaeväs esim junaan.
Varsinkin kuuden tunnin junamatkalle.
Ei ole vaan Lucky GoldStar.