Tajusin vasta nyt, mitä trippimehu tarkoittaa. Uskomatonta
Kommentit (497)
On tästä jo aikaa yli 10 vuotta, mutta vessanpöntöllä istuessani tajusin että bliw-saippua on toisinpäin Wild. Läpinäkyvä saippuapullo paljasti :D
Pari muutakin jotka on iskenyt lampun lailla yhtäkkiä tajuntaan on tuotenimet Airam (Maria), ja kas, nytpä en muistakaan sitä toista, mutta kerron jos muistan joskus :D
Olen juonut paljonkin näitä trippimehuja, mutta kyllä kunnon trippi vaatii vahvemmat aineet!
Kompastua tulee sanoista komp ja astua eli astua ja kompuroida.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä Trippi sanassa oli oikeasti aika hyvä oivallus kolmio pakkaus aikoina. Tripla on kolmeen viittaava sana ja matka samaan aikaan. Loistava älynväläys tuotteen nimeksi. Tai oli kunnes ne pakattiin suorakuutioihin.
Tetra. Voitko lopettaa kolmiosta jankkaaminen. Tetra ei ole kolmio.
Maa ilma kirjoitti:
Mä tajusin sangen myöhään, että maailma tulee sanoista maa ja ilma.
Sitten aloin kokea vääryyttä veden puolesta.
Sea + land = sand
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän on ihan looginen nimi sille mehulle.
Mä olen ajatellu sen triplana, eli tulisi purkin alkuperäisestä kolmiomuodosta, jos muistatte?
Niin mehutetra!
Tetra = neljä; sanskritin turiiya, venäjän tshetyire, jne. Eli pakkauksessa on neljä kolmiomaista sivua?
Vierailija kirjoitti:
Mulla syttyi lamppu joitain vuosia sitten Ray Ban- aurinkolaseista. Olin kai ajatellut että ne on nimetty jonkun ihmisen mukaan, mutta sitten tajusin, että nimihän vaan kirjaimellisesti kuvaa mitä ne lasit tekee. Heh, oli vähän tyhmä olo.
Kiitos, nyt mulle tuli "vähän" tyhmä olo! Olen pian 30v ja vasta nyt luettuani kommenttisi tajusin tämän 😂 Erityisen tyhmä olo siksi, että olen loistava englannissa, mutta en silti ole tajunnut miettiä tätä näin.
Keskiviikko-päivän nimi tulee siitä että se päivä on KESKellä VIIKKOa. 😅
Tapani Kansan laulu: R-A-K-A-S kulta kultasein. En vaan lapsena millään tajunnut, mitä kirjaimia tuohon piti laulaa ja ärsytti, kun kavereiden mielestä tää oli ihan selvä juttu. Tajusin varmaan kakskymppisenä. :D
Miksi tähän ketjuun vastaajat ei voi kertoa sitä oikeaa vastaustakin. Esim sanotaan vaan että "nyt vasta tajusin, mistä sana kidnappaus tulee" eikä laiteta sitä vastausta, esim "kid=lapsi, eli lapsenryöstö".
En kyllä tiedä onko tuo oikea vastaus kun sitä ei kerrottu, mutta itepä päättelin.
Ari Klem on toisin päin klemmari. 😄
hanslankari = hantlangare = apulainen, kätyri
hampuusi = hamnbuse = satamatyöläinen, satamajätkä, retku
Ikääntyneellä äidilläni (nyt jo edesmennyt) oli huono kuulo, joten hän käytti tripmehuista järkähtämättä termiä stripmehu. Ei auttanut, vaikka yritin selittää, että ässää ei sanan alussa tarvita ja että se voi aiheuttaa outoja mielleyhtymiä kuulijassa. Ihana, hienosteleva äitini...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko ihan varmoja, että trippi tarkoittaa jollakin kulkuvälineellä tehtyä matkaa? Ettekö tiedä, mitä muuta trippi tarkoittaa? Miettikääpä sitä!
Juu, kannattaa tosiaan miettiä, kun kyseessä ovat lasten pillimehut. Mitä se trip mahtaa siinä tarkoittaa? Luokkaretkeä vai lsd-trippiä?
Myös huumeisiin liittyvä trippi tulee sanasta trip eli matka, joten.... kyllä trip on pillimehussa ihan samalla tavalla matkaa tarkoittava.
Vierailija kirjoitti:
Ari Klem on toisin päin klemmari. 😄
Ei oo kun Klem Ari.
Peruna eli potatoe (toe=varvas). Sanotaan suomessakin varpaista potut. xD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle selvisi vasta aikuisena, että kodinkonemerkki LG on lyhenne sanoista Life's Good.
Vai olisko kuitenkin Lucky-Gold Star...
Life’s Good on brandin slogan. Alunperin nimi tulee Lucky ja Gold Star brandien yhdistämisestä.
Mun ensimmäinen vhs videosoitin oli Gold Star -merkkinen, halpa, mutta helvetin hyvä vehje, paras kaikista mitä oli.
Vierailija kirjoitti:
Tapani Kansan laulu: R-A-K-A-S kulta kultasein. En vaan lapsena millään tajunnut, mitä kirjaimia tuohon piti laulaa ja ärsytti, kun kavereiden mielestä tää oli ihan selvä juttu. Tajusin varmaan kakskymppisenä. :D
Jostain musadokumentista jäi mieleen, että aika yleinen versio ihmisillä niistä aakkosista oli oli R-A-K-S...
Mä tajusin sangen myöhään, että maailma tulee sanoista maa ja ilma.
Sitten aloin kokea vääryyttä veden puolesta.