Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehelle nettona 4500 e/kk, mulle 1800 e/kk: miten jakaisitte?

Vierailija
01.03.2018 |

Eli miehelle jää palkasta käteen 4500 e/kk ja mulle 1800 e/kk. Meillä oma asunto, auto ja useampi lapsi.
Miten jakaisitte perheen menot, jos kuukausittaiset menot on 3000 e/kk ja loput jää yli?
Nyt molemmat maksetaan 1500 e/kk yhteiselle tilille, mutta musta se ei ole reilua. Itse kannattaisin esim. sitä, että molemmilta 70-80 % tuloista yhteiselle tilille ja loput omaan säästöön/sijoituksiin/menoihin.

Kommentit (1065)

Vierailija
1061/1065 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

alempitasoinenmies kirjoitti:

Ihan yksinkertainen jakolasku tämä on. Miehelle 4500e ja sinulle 1800e.

Sinä maksat omat matkasi, mies omansa. Sinä maksat omat ruokasi, mies omansa. Ihan kuten itsenäiset aikuiset ihmiset hoitavat. Se on sitä aikuisena olemista. Mikä tässä on epäselvää ?

Ai että kummallakin on jääkaapissa omat hyllyt eikä toisen ruokiin kosketa? Jos toisella on maito loppu, niin toiselta ei oteta edes lirausta kahviin. Kumpikin tekee omat ruokansa ja tiskaa omat astiansa. Vessapaperitkin on kummallakin omansa. Ap:n pitää ajatella miestä siis kämppiksenä eikä puolisona.

Vierailija
1062/1065 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieno ketju, luulisi jo sen yksinkertaisimman ja tyhmimmänkin miehen silmien aukeavan, avioliitto = on miehen kusetus.

Muutamat oppirahat jo maksaneena käytän nykyisin rahani ainoastaan itseeni, teen mitä haluan ja ennenkaikkea - minun ei tarvitse katsella jotakin opportunistista umpikieroa ãmmãã ja maksaa vielä tuon pahoinvointini aiheuttajan elintasoa ja järkeä vailla olevia älynvälähdyksiä siinä sivussa.

Avioliitto tai parisuhde on ehdoton No Go.

Ja tulee muistaa että nuo ovat miehelle myös täysin tarpeettomia tänä päivänä, koska naiset ovat tasa-arvon lumoissaan täysin huolimattomia perseistään ja ilman vähäisintäkään moraalia.

Kuinka paikkansa pitävä kirjoitus tämä onkaan kun lukee tästäkin ketjusta näitä ãmmien kommentteja ja myös realistinen suhtautuminen siihen, kuinka miehen tulisi järjestellä oma elämänsä ja suhteensa naisiin.

Ottakaa miehet oppia, saatte laadukkaamman elämän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1063/1065 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttakaa asunnon omistusosuudet 70-30 tai 80-20 ja sitten maksakaa lainaa samassa suhteessa. Jos tulee ero, mies saa omansa tsksisin, mitä on maksanutkin. Ja suhteen aikana molemmilla on rahaa. Täydellinen systeemi. Kakkua ei voi samalla syödä ja säästää.

Vierailija
1064/1065 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuttakaa asunnon omistusosuudet 70-30 tai 80-20 ja sitten maksakaa lainaa samassa suhteessa. Jos tulee ero, mies saa omansa tsksisin, mitä on maksanutkin. Ja suhteen aikana molemmilla on rahaa. Täydellinen systeemi. Kakkua ei voi samalla syödä ja säästää.

Peukku tälle! 👍

Vierailija
1065/1065 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvätuloisena naisena otin aikanaan pienempituloisen miehen. Minusta oli hienoa, että omat tulot olivat niin hyvät, että sai valita kumppanin ihan vaan mieltymysten mukaan. Pystyin siis valitsemaan ihanan miehen, ja tarjoamaan hänelle mukavamman elämän kuin mitä hän olisi yksin saanut.

Totta kai maksoin isomman osan laskuista. Maksoin myös miehen opintolainan pois.

Myöhemmin miehestä tuli ehkä vähän yllättäenkin todella hyvätuloinen. Nyt mies maksaa suurimman osan elämisen menoista ja minä saan hyvin säästöön ja sijoituksiin pienemmästä palkastani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yksi