Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Seksitön suhde - erota vai jatkaa miehen painostuksesta?

Tuuliviiri
01.03.2018 |

Olen ollut mieheni kanssa henkisesti väkivaltaisessa, käytännössä seksittömässä parisuhteessa 23 vuotiaasta alkaen. Täytin juuri 31v.

Olimme seurustelleet vasta vuoden, kun saimme lapsen, ehkäisystä huolimatta. Ukolla lakkasi kiinnostus seksiin ja läheisyyteen kanssani kun olin raskaana. Siitä alkaen seksiä on maksimissaan koko suhteen aikana ollut hyvinä hetkinä ehkä maksimissaan 15 kertaa. Siis 7 vuoden aikana!

Mies ei ole vuosiin ollut kiinnostunut tekemään mitään kivoja asioita perheen kanssa. Pääasiallisesti olen kaksin lapsemme kanssa käynyt juhlissa ja kyläreissuissa, joihin mies ei ole suostunut lähtemään.

Ukko on täys nihilisti ja aina kuppi on puoliksi tyhjä sekä valittaa, miksi jotain ei voi tehdä. Koskaan ei ole ideaa, mitä voisimme tehdä. On kuin kivirekeä olisi vetänyt perässään vuosia. Hän on torjunut jokaisen lähestymisyritykseni kuluneiden 7 vuoden aikana. Jokaisen. Tehnyt selväksi, etten ole kiinnostava. On haukkunut minua vuosia ja saanut minut tuntemaan, ettei toivoa ole minkään suhteen.

Olen jopa satoja kertoja vuosien aikana yrittänyt jutella miehen kanssa rakentavasti siitä, mitä suhteelle olisi tehtävä, jotta se toimisi. Olen vuosia yrittänyt saada häntä terapiaan ehdoilla terapia tai ero. Kumpaankaan hän ei ole vastannut eikä reagoinut. On vain poistunut kesken keskustelun joka kerta, vaikka olen esittänyt asian todella asiallisesti. (toki välillä lähtenyt myös hanskasta, kun toista ei ole paskaakaan kiinnostanut) Lisäksi mies on pelolla ja tietynlaisilla epäsuorilla uhkauksilla koittanut saada minua olemaan tässä ja toimimaan kuten itse haluaa. Lähinnä nämä ovat liittyneet lapseen ja huoltajuusasioihin.

Olin eroamassa muutamia vuosia sitten ja aloin järjestellä huotajuusasioita - kunnes mies itkien aneli minua jäämään ja pyysi yhtä mahdollisuutta.

Annoin sen mahdollisuuden lapsen takia, jotta hänellä olisi ehjä koti.

Tilanne on annetun mahdollisuuden jälkeen jatkunut ennallaan. Mies ei halua tehdä perheen kanssa yhdessä mitään, ei halua käydä missään. Seksiä ei ole. Viimeisen 2 vuoden aikana ehkä max 4 kertaa, eli yhteensä sen kaiken 15 minuuttia. Huhhuh.

Sattumalta tapasin pari kuukautta sitten ihmisen, jonka kanssa halut ja intressit kohtaa. Ymmärrämme toisiamme hyvin ja huumorintajumme kohtaa loistavasti. En voinut vastustaa hänen charmiaan ja olen nyt jonkin aikaa pettänyt miestäni tämän uuden kanssa. Periaatteenani on ollut, etten pettäisi. Nyt vaan en voinut sille mitään. Olen elänyt lähes ilman seksiä parhaat vuoteni vasten tahtoani...

Oli tarkoitus erota, mutta nyt, kun mies kuuli uudesta, hän haluaisikin ehdottomasti jatkaa suhdetta kanssani. Tiedostan, että mikään tuskin tulee muuttumaan vanhassa suhteessa. Mies on nyt taas kerran paniikissa ja lupailee kuut taivaalta, jotta ei jäisi yksin. Hän saa minut uskomaan, että pilaan lapseni elämän eroamalla hänestä. Tiedän, että lapselle on varmasti parempi kaksi onnellista kotia kuin yksi onneton, mutta mies on niin taitava käyttämään empaattisuuttani hyväkseen, että pelkään hänen onnistuvan siinä, että hylkään uuden suhteen ja pomppaan takaisin siihen ahdistuksen vankilaan hänen kanssaan - "lapsen takia".

Olen koittanut taistella vastaan hänen kykyään vaikuttaa minuun. Tilanne on se, että haluan lähteä, mutta en uskalla. En uskalla siksi, että pelkään miten tilanne vaikuttaa lapseemme ja arkeen hänen kanssaan. En pelännyt asiaa ennenkuin nyt, mies on kuluneen viikon painostanut minua.

Neuvoja?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedät sen itsekin. Asiat ei vanhassa suhteessa tule muuttumaan, ei paranemaan ja ennen pitkään se peilautuu myös lapseen. Eron aika oli todennäköisesti jo silloin vuosia sitten. Muutos pelottaa, mutta tarvitsette vain vähän aikaa totuttelua uuteen elämäntilanteeseen. 

Vierailija
2/8 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehen henkinen painostus on noin kova ja vaikutus noin suuri, niin sun täytyy alkaa ottaa etäisyyttä heti. Ei hidasta eroprosessia, vaan asioiden on tapahtuttava NYT tai jäät siihen taas jumittamaan ja parin vuoden päästä ihmettelet vieläkin miksi olet vielä siinä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettäminen on tässä tapauksessa aivan suotavaa, ja ilman omantunnontuskia. Joten anna palaa ja ota ero unistasi mahdollisimman pian.

Vierailija
4/8 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ukostasi

Vierailija
5/8 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että voitte muuttaa erikseen ja jos hän kykenee muuttumaan niin voitte muuttaa takaisin yhteen. Eli nähdessänne teillä pitäisi olla seksiä, miehen järkkäämää tekemistä ja vastuunkantoa. Voit vain voittaa.

Vierailija
6/8 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on väkivaltainen eikä osallistu perhe-elämään lainkaan, ja itse roikut epätyydyttävässä suhteessa pettäen miestäsi. Ja perustelet suhteeseen jäämistä sillä että se on "lapselle parempi". Häh?

Haluatko siis opettaa lapsellesi miehesi mallin, väkivalta ja väheksyminen, vai sun roolin, alistutaan näennäisesti ja petetään selän takana?

Vierailija
7/8 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedät itsekin, että sinun täytyy erota – jo tuon lapsen turvallisuuden ja hyvinvoinnin takia, omastasi nyt puhumattakaan.

Tällä palstalla huudellaan eroa aika kevein perustein, mutta tuskinpa maailmasta löytyy tolkullista ihmistä, joka näkisi tuolla suhteella olevan mitään tulevaisuutta.

Tässä lupa, jota olet hakemassa: ole hyvä, saat erota.

Vierailija
8/8 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo nyt muka tervettä lapselle. Hienoa mallia näytätte. Vai onko lapsi sokea ja kuuro?

Luuletko olevasi isokin pyhimys jos jäät suhteeseen, joka ei toimi ja joka ei ole koskaan toiminutkaan?