Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi vapaa suhde on nyt muotia?

Vierailija
01.03.2018 |

Mitä järkeä? Minusta jo ihan käytännön syistä ikävää, kauhean hankalaa, jos joutuu käyttämään kumia kaikkien kanssa ja/tai pelkäämään tartuntoja.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä kumia vakiopartnerini kanssa. Hän käyttää kumia muiden kanssa.

Vierailija
2/31 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenterveydelle ai anneta arvoa.

Kaikkien pitaa olla kovia, tunteettomia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, ettei tarvitse pettää salassa ja valehdella. Moni ihminen kun ei ole luonnostaan yksiaivioinen. Parempi olla rehellinen, kuin pettäjä.

Vierailija
4/31 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä jaksaisikaan vapaudettomassa suhteessa olla. 

Vierailija
5/31 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska Tinder ja sosiaaliset mediat ja niin edelleen. Joka kulman takana voi olla uusi ja kauniimpi kumppani, siksi ei tyydytä enää yhteen. Arvot ovat pinnallistuneet. Nuoret harrastaa useammin fwb-suhteita. Rakastuminen on heikkouden merkki, pitää olla kova ja tunteeton. Seksikkyys ja hyvä ulkonäkö on IN

Vierailija
6/31 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin miehen kanssa kokeiltiin. Ei ollut järkevää näin jälkeenpäin katsottuna. Ainakaan minä en ollut edes miettinyt että entä jos tuleekin tunteita mukaan. Minä rakastuin vakipanooni. Elämästä tuli helvettiä sen jälkeen.

Vierailija
7/31 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monien on pakko asua eri paikkakunnalla kuin elämänkumppaninsa. SIlloin on helpottavaa, kun voi viettää aikaa ja saada läheisyyttä jonkun muun kanssa. Tällä ei ole mitään tekemistä tunteettomuuden tai pinnallisuuden tai ulkonäön kanssa: kotona on se, johon kaikki vahvimmat tunteet on sitoutuneet. Eikä silloin voi rakastua muihin. Voi kiinnostua ja jopa kiintyä, muttei rakastua.

Vierailija
8/31 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käytä kumia vakiopartnerini kanssa. Hän käyttää kumia muiden kanssa.

Tai niin hän sanoo (been there, caught chlamydia)

Vierailija
9/31 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mitään muotia ole. Koskee varmaan jotain promillea pareista. Siitä saa vaan parempia lehtijuttuja kuin monogamiasta.

Vierailija
10/31 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenterveydelle ai anneta arvoa.

Kaikkien pitaa olla kovia, tunteettomia.

Jos tulet kirjaimellisesti hulluksi vapaissa suhteissa, sellaisiin ei varmaankaan kannata ryhtyä. En kyllä tiedä, miten kovuus ja tunteettomuus liittyvät aiheeseen.

Vierailija
11/31 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mekin miehen kanssa kokeiltiin. Ei ollut järkevää näin jälkeenpäin katsottuna. Ainakaan minä en ollut edes miettinyt että entä jos tuleekin tunteita mukaan. Minä rakastuin vakipanooni. Elämästä tuli helvettiä sen jälkeen.

Minulla on tunteet mukana aina, kun harrastan seksiä. En ole koskaan ajatellut, että se olisi mikään ongelma. Ei minun tarvitse seurustella kaikkien kanssa, joita kohtaan tunnen lämpimiä tunteita.

Vierailija
12/31 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaa suhde kertoo empatiakyvyn vähenemisestä. Siinä sukupuolipartneri nähdään objektina, kuten nainen tarpeiden tekemiseen soveltuvana objektina. Kuuluu itsekeskeiseen yhteiskuntamalliin, jossa toisia käytetään hyväksi oman aseman pönkittämiseksi. Tätä kutsutaan myös kapitalismiksi.

Vierailija
13/31 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vapaa suhde kertoo empatiakyvyn vähenemisestä. Siinä sukupuolipartneri nähdään objektina, kuten nainen tarpeiden tekemiseen soveltuvana objektina.

Apua. Toivottavasti et ole sukupuolisuhteessa kenenkään kanssa, jos asenteesi on tämä.

Vierailija
14/31 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monii varmaan elää avoimessa suhteessa koska ei ole vaihtoehtoa. Se puoliso kuitenkin panee muita ja näin tulee tunne että on kontrolli tilanteeseen.

Vierailija
15/31 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on tunteet mukana aina, kun harrastan seksiä. En ole koskaan ajatellut, että se olisi mikään ongelma. Ei minun tarvitse seurustella kaikkien kanssa, joita kohtaan tunnen lämpimiä tunteita.

Lämmin tunne ja silmitön rakastuminen on vähän erilaisia tunteita. Kun mietit että jätätkin aviomiehesi ja lähdet tämän uuden miehen matkaan. Joudutkin alkamaan valehdella kotona missä olet ja kenen kanssa kun haluat viettää joka sekunnin rakkaasi kanssa. Annat viedä jutun pidemmälle kuin olisi järkevää. Kyllä se minulla vaikutti lopulta jopa mielenterveyteen.

Vierailija
16/31 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lämmin tunne ja silmitön rakastuminen on vähän erilaisia tunteita. Kun mietit että jätätkin aviomiehesi ja lähdet tämän uuden miehen matkaan. Joudutkin alkamaan valehdella kotona missä olet ja kenen kanssa kun haluat viettää joka sekunnin rakkaasi kanssa. Annat viedä jutun pidemmälle kuin olisi järkevää. Kyllä se minulla vaikutti lopulta jopa mielenterveyteen.

Miten sait ratkaistua asian?

Vierailija
17/31 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Periaatteessa seksissä, jossa on yhdyntää on aina olemassa raskauden mahdollisuus. Minusta kaikkien kannattaisi miettiä, että voisinko elää sen asian kanssa, jos tämän ihmisen kanssa saisin vahingossa vauvan. Jos ei, niin jättäisi harrastamatta. Ihmiset olisi paljon rauhallisempia seksikäyttäytymisessään ja ei-toivottuja lapsia olisi vähemmän.

Vierailija
18/31 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, kuten sanottu ei minulle tule sellaista oloa, että olisi pakko olla jonkun kanssa vain siksi, että koen häntä kohtaan lämpimiä tunteita, esimerkiksi rakkautta. Rakastaminen ja parisuhteessa oleminen kun ovat aivan eri asioita.

En myöskään valehtele tai kohtele muita huonosti ja syytä siitä tutneitani. Se nyt on ihan perusjuttu kaikissa ihmissuhteissa.

Vierailija
19/31 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koska viimeksi se oli muotia 70-luvulla.

Vierailija
20/31 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Periaatteessa seksissä, jossa on yhdyntää on aina olemassa raskauden mahdollisuus. Minusta kaikkien kannattaisi miettiä, että voisinko elää sen asian kanssa, jos tämän ihmisen kanssa saisin vahingossa vauvan. Jos ei, niin jättäisi harrastamatta. Ihmiset olisi paljon rauhallisempia seksikäyttäytymisessään ja ei-toivottuja lapsia olisi vähemmän.

Ehkäisy ja abortti ovat onneksi molemmat mahdollisia. Ei Suomessa synny vahingossa vauvoja paitsi silloin, kun raskaus jää jostakin syystä huomaamatta – ja näissä tapauksessa epäilen olevan useint taustalla todellisuuden kieltämistä ja jonkinlaisia mielenterveyden ongelmia.

Tämä nyt ei sinänsä liity avoimiin suhteisiin.