Kuinkakohan usein haluton osapuoli parisuhteessa tajuaa, miten pahalta halukkaamasta tuntuu?
Haluttomat ovat usein todella itsekeskeisiä eivätkä ajattele toisen oikeutta seksiin.
Kommentit (151)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä miksei haluton nainen voi vaan miestä miellyttääkseen kerran viikossa vaikka avata haarat ja antaa miehen nussia pussit tyhjäksi? Näin se mies ei käy vieraissa, pysyy tyytyväisenä ja saattaa pysyä suhteessa muutenkin.
Haluttomaan mieheen tämä ei tietenkään toimi ellei jörpökkä nouse.
Minä en edes halua panna halutonta naista, tuntuu väärältä. Sen sijaan haluton voi yrittää selvittää mistä asia johtuu ja tehdä asialle jotain. Se, että vastaa, ettei tiedä eikä mitään ole valmis yrittämään, kertoo kyllä aika karusti suhteen tilan.
Ja toki onhan molemmilla kädet ja suu. Niillä kumpikin sukupuoli toista tyydyttää, jos itseä ei yhdyntä nappaa, mutta haluaa toista huomioida.
Ei paljon kannata hurrata itselleen, jos ei ole valmis panemaan halutonta naista vaginaan, mutta on valmis panemaan tätä suuhun, vaikka tämä ei halua. Kädet ja suu on sama asia kuin yhdyntä haluttomalle. Eikä haluttomuuden sellvittäminen ja hoitaminen ole vain toisen osapuolen asia. Koska parisuhde on yhteinen ja seksuaalielämä on yhteinen, ongelmatkin kohdataan ja ratkotaan yhdessä. Haluavalla osapuolella on useinkin omat virheet tehtynä, joilla haluttomuutta on kenties pahennettu, joten hänenkin pitää muuttaa omaa käytöstään ja toimintaansa.
Kyse tuskin oli suuhun PANEMISESTA.
Se, että haluton ei halua antaa edes käsihoitoa tai tekopilluhoitoa miehelleen, kertoo myös paljon. Lisäksi, että haluton on haluton, on hänelle yksi lysti mitä kumppani saa.
Kerran (sen ensimmäisen ja viimeisen) olen tyydyttänyt itseni naisystävän kanssa samassa sängyssä ollessani. Ei herunut edes polvitaivetta mihin olisin hinkuttanut, muista avuista puhumattakaan. Ymmärrettävästä syystä muuttui eksäksi. Suosittelen toisillekin vastaavasta tilanteesta kärsiville.
Minusta runkkaaminen vaimon kanssa olisi kivaa jos vaimo jollain tapaa ilmaisisi, että on kiinnostunut kumppaninsa nautinnosta ja tarpeista. Mutta jos tilanne olisi sellainen, että vaimo käskee piilottamaan tuon ällöttävän kullin niin varmaan olisi viimeinen kerta ja ero edessä.
Miten helvetissä kenenkään psyyke siitä hajoaa jos on kiinnostunut elinkumppanin paineiden purkautumisesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä miksei haluton nainen voi vaan miestä miellyttääkseen kerran viikossa vaikka avata haarat ja antaa miehen nussia pussit tyhjäksi? Näin se mies ei käy vieraissa, pysyy tyytyväisenä ja saattaa pysyä suhteessa muutenkin.
Minä en edes halua panna halutonta naista, tuntuu väärältä. Sen sijaan haluton voi yrittää selvittää mistä asia johtuu ja tehdä asialle jotain. Se, että vastaa, ettei tiedä eikä mitään ole valmis yrittämään, kertoo kyllä aika karusti suhteen tilan.
Ja toki onhan molemmilla kädet ja suu. Niillä kumpikin sukupuoli toista tyydyttää, jos itseä ei yhdyntä nappaa, mutta haluaa toista huomioida.
Ei paljon kannata hurrata itselleen, jos ei ole valmis panemaan halutonta naista vaginaan, mutta on valmis panemaan tätä suuhun, vaikka tämä ei halua. Kädet ja suu on sama asia kuin yhdyntä haluttomalle. Eikä haluttomuuden sellvittäminen ja hoitaminen ole vain toisen osapuolen asia. Koska parisuhde on yhteinen ja seksuaalielämä on yhteinen, ongelmatkin kohdataan ja ratkotaan yhdessä. Haluavalla osapuolella on useinkin omat virheet tehtynä, joilla haluttomuutta on kenties pahennettu, joten hänenkin pitää muuttaa omaa käytöstään ja toimintaansa.
Se, että haluton ei halua antaa edes käsihoitoa tai tekopilluhoitoa miehelleen, kertoo myös paljon. Lisäksi, että haluton on haluton, on hänelle yksi lysti mitä kumppani saa.
Kerran (sen ensimmäisen ja viimeisen) olen tyydyttänyt itseni naisystävän kanssa samassa sängyssä ollessani. Ei herunut edes polvitaivetta mihin olisin hinkuttanut, muista avuista puhumattakaan. Ymmärrettävästä syystä muuttui eksäksi. Suosittelen toisillekin vastaavasta tilanteesta kärsiville.
Hyvä että erositte. En minäkään haluaisi olla sellaisen kanssa suhteessa joka kohtelee seksileluna johon voi runkata milloin huvittaa.
Onneksi lopputuloksesta oltiin kuitenkin samaa mieltä. Se on jo aika paljon sekin.
Miksi kiusta itseään tai toista sellaisessa suhteessa, jossa ei saa sitä mitä haluaa, tai saa sitä mitä ei halua saada.
Minä olen ollut suhteessa, jossa olen ollut haluton. Syynä tähän oli se, ettei meillä ollut kunnollista henkistä yhteyttä ja vielä enemmän se, että olin aivan poikki kaikista kotitöistä, ruoanlaitosta, talouden ylläpitämisestä, lisäopinnoista jne. koska silloinen poikaystäväni ei laittanut tikkua ristiin minkään asian eteen, vaan jätti minut yksin huolehtimaan kaikesta.
Nyt sitten olen naimisissa miehen kanssa, jonka kanssa keskustelemme paljon ja ihan kaikesta, jaamme samanlaisen huumorintajun, kotityöt ja talouden. Mieheni yllättää minut toisinaan vaikkapa kukilla tai pienillä lahjoilla ja on kaikin puolin ihana aviomies ja isä. Voin kertoa, että suukottelen ja halailen miestäni päivittäin, tarjoilen hänelle viikonloppuisin aamiaisen sänkyyn ja seksiä harrastetaan lähes päivittäin, jos vaan jaksetaan. Eli kyllä sitä kannattaa mennä hieman itseensäkin näissä tilanteissa ja miettiä, mistä haluttomuus voisi johtua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä että erositte. En minäkään haluaisi olla sellaisen kanssa suhteessa joka kohtelee seksileluna johon voi runkata milloin huvittaa.
Onneksi lopputuloksesta oltiin kuitenkin samaa mieltä. Se on jo aika paljon sekin.
Miksi kiusta itseään tai toista sellaisessa suhteessa, jossa ei saa sitä mitä haluaa, tai saa sitä mitä ei halua saada.
Toivottavasti et kiusaa enää ketää tuollaisella "suhteella" jossa toinen on sinulle käyttöesine eikä ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti et kiusaa enää ketää tuollaisella "suhteella" jossa toinen on sinulle käyttöesine eikä ihminen.
En kiusaa. Kuten huomasitkin kirjoitin, että lähin nosteleen eka esityksen jälkeen ja katselemaan sellaista halukasta naista. Haluttomia en kiusaa vonkaamisella tai ruinaamisella.
Tosin tuokin "haluttomuus" tapahtui siinä vaiheessa kun oli jo yhteinen lapsi. Olisi tuokin esiintynyt aikaisemmin, niin olisi sekin "sidos" jäänyt syntymättä tuon haluttoman kanssa.
Täällä yksi, joka pilasi seksielämänsä, koska koki perhesovun takia olevansa velvollinen antamaan, vaikkei haluttanut ja vaikkei toinen tehnyt mitään lämmitelläkseen - sen enempää kuin oli tottunut ennen lastensaantia tekemään, eli tietty katse ja hymy ja kouraisu. Tiedän, itsehän hänen "opetin" siihen että sillä saa.
Hyvin on hänkin tottunut harvempaan tahtiin, ei kuulemma kärsi eikä omien sanojensa mukaan ole vierasta tarvinnut, kun on käsi. Joillekin onneksi ne parisuhteen muut asiat on tärkeämpiä kuin seksi.
Naisen tilapäinen "haluttomuus" saattaa johtua siitäkin, että on ollut vaikkapa naapurin Reiskan tai jonkun muun kanssa parittelemassa ja kuulostelee jokusen päivän, että alkaako vuotamaan tai kirvelemään. Sellanen pieni karantteeni niin omatunnolle kuin kropallekin.
Vierailija kirjoitti:
Täällä yksi, joka pilasi seksielämänsä, koska koki perhesovun takia olevansa velvollinen antamaan, vaikkei haluttanut ja vaikkei toinen tehnyt mitään lämmitelläkseen - sen enempää kuin oli tottunut ennen lastensaantia tekemään, eli tietty katse ja hymy ja kouraisu. Tiedän, itsehän hänen "opetin" siihen että sillä saa.
Hyvin on hänkin tottunut harvempaan tahtiin, ei kuulemma kärsi eikä omien sanojensa mukaan ole vierasta tarvinnut, kun on käsi. Joillekin onneksi ne parisuhteen muut asiat on tärkeämpiä kuin seksi.
Kuulostaa siltä, että käytit seksiä aseena saada mieheltä lapsi ja mies sitouttettua suhteeseen.
Lapsen teossa paneminen ilman lämmittelyä vielä meni, mutta kun lapset on tehty, paneminen muodostaa ongelmaksi ja ällöksi. Kas kummaa!
Syy minun haluttomuuteeni ainakin edellisessä suhteessa oli seksin aiheuttama kipu. Joka kerta sattui niin helvetisti (käytettiin liukastetta ja olin kostea). Verta tuli aina vähän. Yritin välillä kokeilla uudestaan kun halutti, mutta kun muistin kivun niin heti alkoi pelottaa. Eksä ei kyllä valittanut mitenkään vihaisesti että miksei me tehdä sitä. Ilmaisi kyllä haluavansa ja ymmärsin täysin, koska minuakin kiinnosti. Ajattelin olevan vain kokemattomuudesta kyse. Mutta sitten kävikin niin että eksä petti ja jätti. Tämä uusi oli eksäni uusi kaveri uudesta koulusta (oltiin aloitettu ammattikorkeakouluopinnot, hän aloitti melko naisvaltaisella alalla) ja sellainen, joka oli harrastanut lukuisia yhden illan juttuja eli kokemusta oli. Nytpähän eksä saa seksiä ja ilmeisesti tämä nainenkin ilman että tarvitsee etsiä sitä pantavaa. Sinänsä ymmärrän eksääni ja sinänsä en. Mielestäni hän olisi voinut jättää minut ennen kuin olisi pettänyt, mutta varmasti toivoo moni muukin jotka on jätetty toisen takia. Olen ollut parisuhteessa uuden kanssa jo yli puoli vuotta ja emme ole vieä edenneet seksin puolelle, vaikka pientä puhetta siitä on ollut. Minun täytyy ottaa puheeksi mahdollinen kipu.
Hei trollolloo...jos ei paneta niin ei paneta..ehkä hieltähaiseva karvainen ja hikinen kehosi pienine munineen ei kiihota minua.
Vierailija kirjoitti:
”Oikeutta seksiin?” Kerro lisää tästä, missä tällainen oikeus on? Kenelle? Sooloseksiin on kaikilla oikeus toki.
Kyllä raamattu epäsuorasti antaa miehelle oikeuden aviovuoteeseen ja nautintoon. Poikkeuksena on kuukausittainen saastainen ajanjakso jolloin vaimoon ei ole sallittua kajota. Tässä ei ole mielestäni mitään epäselvyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ollut suhteessa, jossa olen ollut haluton. Syynä tähän oli se, ettei meillä ollut kunnollista henkistä yhteyttä ja vielä enemmän se, että olin aivan poikki kaikista kotitöistä, ruoanlaitosta, talouden ylläpitämisestä, lisäopinnoista jne. koska silloinen poikaystäväni ei laittanut tikkua ristiin minkään asian eteen, vaan jätti minut yksin huolehtimaan kaikesta.
Nyt sitten olen naimisissa miehen kanssa, jonka kanssa keskustelemme paljon ja ihan kaikesta, jaamme samanlaisen huumorintajun, kotityöt ja talouden. Mieheni yllättää minut toisinaan vaikkapa kukilla tai pienillä lahjoilla ja on kaikin puolin ihana aviomies ja isä. Voin kertoa, että suukottelen ja halailen miestäni päivittäin, tarjoilen hänelle viikonloppuisin aamiaisen sänkyyn ja seksiä harrastetaan lähes päivittäin, jos vaan jaksetaan. Eli kyllä sitä kannattaa mennä hieman itseensäkin näissä tilanteissa ja miettiä, mistä haluttomuus voisi johtua.
Ja mitä vastasit kun kumppani yritti kysellä asiasta? Se perinteinen "ei mikään" ei kauheasti innosta pohtimaan.
Vierailija kirjoitti:
Käsi pystyyn kuinka moni on ihan fine sen asian kanssa kun puoliso lähtee suhteesta jossa sinä et halua seksiä?
Vai tuleeko sinusta katkera marttyyri kun puoliso aloittaa uuden suhteen jossa saa seksiä?
Jo- o mulla haluttomuus johtuu siitä, että on liikaa vastuuta ja toinen tylyttää jatkuvasti.
Valitusta ja raatamista, jos toinen pitäis turpansa kiini ja antais mahdollisuuden levätä. Lausuisi joskus edes ystävällisen sanan. Tilanne voisi olla toinen.
Raamattu velvoittaa antamaan miehelle aina kun tämä haluaa.Ehkäisyn käyttö on rikos ..Jeesus itkee jos ehkäistään.Kehityshäiriöisiä sikiöitä ei saa abortoida.Kehityshäiriö johtuu siitä että mies runkkaa eikä tyhjene normaalisti vaimoonsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mitä vastasit kun kumppani yritti kysellä asiasta? Se perinteinen "ei mikään" ei kauheasti innosta pohtimaan.
Myönnän, ettei näiden asioiden ottaminen puheeksi ole välttämättä ihan helppoa, mutta jos jotain muutosta haluaa saada aikaiseksi, niin silloin on tosiaan pakko keskustella vaikeistakin asioista. Kyllä siis kerroin ja puhuimme haluttomuuden syistä. Esim. kotitöihin osallistumiseen silloinen poikaystäväni pystyi vaikuttamaan ja se oli hyvä muutos, joka vapautti minulta energiaa mm. petipuuhiin. Valitettavasti suhteessamme oli kuitenkin "vikoja", joita ei tahdonvoimallakaan pystynyt korjaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on tuollainen parisuhde missä toinen yksipuolisesti päättää ettei suhteessa ole enää seksiä niin toisella osapuolella on oikeus hakea sitä muualta tai lähteä suhteesta.
Ja tällä haluttomia ei ole mitään oikeutta valittaa asiasta. Jos ei itse halua niin ei voi toisen puolesta päättää ettei toinenkaan saa. Itse ei tarvitse vastoin tahtoa antaa, mutta silloin toinen on vapaa hakemaan muualta.
Kenellä tahansa on oikeus lähteä suhteesta, jos siitä ei saa sitä mitä haluaa. Sen sijaan oikeutta mennä vieraisiin ei ole kenelläkään, kuten ei oikeutta seksiinkään. Mikä tässä on niin vaikeaa tajuta?
Minkä luvan vieraisiin meno muka tarvitsee? Teoriassa kai on aviorikos olemassa, mutta onko ketään koskaan tuomittu? Entä sellainen henkinen väkivalta ja kiusaaminen kuin pihtaaminen suhteessa? Ja siihen vielä kielto toisenkin olla ilman seksiä? Se on OK?
Mikä muu kertoo paremmin kuin pettäminen ettei todella vältä siitä toisesta ja miksi olla suhteessa sellaisen kanssa josta ei välitä.
Vieläkään kenelläkään ei ole mitään symtymäoikeutta seksiin mutta oikeus on valita se kenen kanssa on suhteessa.Eihän se välittäminen ole mikään mustavalkoinen asia.
Hyvinkin saattaa välittää paljonkin kumppanistaan mutta ei ole valmis elämään ilman seksiä koko elämäänsä.
Silloin saattaa päätyä juuri siihen että hakee seksin muualta kun sitä välittämistä on ja suhde muuten toimii.
En sano että tämä on hyvä mutta ymmärrän kyllä että näin voi käydä.Minä en ymmärrä ja minä olen se puutteessa oleva. No meitä on paljon erillaisia. Itse en ikinä olisi valmis pettämään toista.
Ei ole kyseessä petos, jos asian ilmaisee selvästi: En aio elää ilman seksiä, eroa itse, jos tahdot erota. (Eli ihan sama mitä haluttomat monesti tekee: minulla on hyvä näin, tee mitä tahdot! Ei oo pakko jäädä, aina voi erota jos ei kiinnosta)
Ja mun mielestä yhdenlainen petos jättää toinen puutteeseen, varsinkin jos siihen ei ole mitään kummempaa syytä. Parisuhteeseen kuitenkin kuuluu se seksi olennaisena osana.
Ehkä tässä jää jotenkin oleellinen osa pois eli miten jokainen näkee parisuhteen. Meillä esimerkki tästä ongelmasta on keskusteltu enkä koe että minua kohtaan olisi tehty mitään petosta. Ero tai pettäminen ei missään vaiheessa ole tullut esille koska suhteen pohjana meillä on se että haluamme olla toistemme kanssa ja ratkaista ongelmat yhdessä.
En minä vielä vuosia ole puutteessa ollut mutta tunteet sitä toista kohtaan pitää muuttua todella paljon että alkaisin ajatella pettämistä tai eroa.No teillä vaikuttaakin olevan keskinäinen kunnioitus, kun asioista on keskusteltu ilmeisesti hyvään sävyyn ja toista ajatellen? Se vaikuttaa todella paljon. En tiedä sinusta, mutta kyllä ainakin itse katkeroituisin ja hermostuisin, jos toinen yhtäkkiä alkaisi vain sanella muutoksia omin ehdoin ja odottaisi minun sopeutuvan ilman valituksia ja vieläpä odottaisi jotain erityishuomiota siihen päälle -ellei kyse olisi tyyliin jostain vakavasta sairaudesta. Harva olisi valmis nielemään sellaista. Olivatpa ne muutokset mitä tahansa suhteessa.
Kyllä minä ensin katkeroiduin ja turhauduin ja painostin millä sain toisen vain enemmän stressaantuneeksi haluttomuudestaan mutta sen jälkeen tuli keskuteleminen aiheesta ja se päätös että me olemme tässä yhdessä.
Kunnioitus se ehkä on. Minusta pettäjä nimenomaan ei kunnioita sitä toista ollenkaan ja ilman kunnioitusta voi suhteen kuopata.No itse näen taas niin, että se epäkunnioittava voi olla ihan kumpi vain osapuolista, tai vaikka molemmat.
epäkunnioittava on ihminen joka sanoo parisuhteessa: minä haluan nyt x, tyydy siihen tai lähde. Olipa asia mikä tahansa.
Juuri näin. Pettämistä on mielestäni moni muukin asia kuin se että mennään vieraaseen sänkyyn.
Vaikkapa se että lupailee lasten hankintaa " mutta ei vielä" tietäen ettei koskaan halua.
Tai seksiin liittyen että itse ei välitä seksistä mutta harrastaa sitä parisuhteen alussa ja sitten lopettaa kun on saanut haluamansa.
Ja tämän jälkeen on että ota ero jos et ole tyytyväinen.
Nämä vähän suoraviivaisesti esitettynä ja kärjistettynä.
Mutta ei voi lähteä siitä ajatuksesta että koska minulle seksi ei ole kovin tärkeää, niin se on absoluuttinen totuus ja toisin tunteva on jotenkin outo ja ällöttävä tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on tuollainen parisuhde missä toinen yksipuolisesti päättää ettei suhteessa ole enää seksiä niin toisella osapuolella on oikeus hakea sitä muualta tai lähteä suhteesta.
Ja tällä haluttomia ei ole mitään oikeutta valittaa asiasta. Jos ei itse halua niin ei voi toisen puolesta päättää ettei toinenkaan saa. Itse ei tarvitse vastoin tahtoa antaa, mutta silloin toinen on vapaa hakemaan muualta.
On oikeus lähteä suhteesta, mutta ei se nyt ihan noinkaan toimi että petetään kumppania jollain "oikeudella".
Pettämistä on muutakin kuin seksin hakeminen vieraalta.
Vierailija kirjoitti:
Syy minun haluttomuuteeni ainakin edellisessä suhteessa oli seksin aiheuttama kipu. Joka kerta sattui niin helvetisti (käytettiin liukastetta ja olin kostea). Verta tuli aina vähän.
Mitä gynegologi sanoo tuohon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
”Oikeutta seksiin?” Kerro lisää tästä, missä tällainen oikeus on? Kenelle? Sooloseksiin on kaikilla oikeus toki.
Kyllä raamattu epäsuorasti antaa miehelle oikeuden aviovuoteeseen ja nautintoon. Poikkeuksena on kuukausittainen saastainen ajanjakso jolloin vaimoon ei ole sallittua kajota. Tässä ei ole mielestäni mitään epäselvyyttä.
Täällä ei eletä 2000 vuotta vanhaan satukirjan juttujen mukaan.Et sinä voi tuohon vedota, naisilla kun on ihmisoikeudet ja fyysinen koskemattomuus on loukkaamaton Miehellä ei ole mitään oikeutta naisen kroppaan, nyt ollaan vuodessa 2017.
Minäkin olisin eronnut, en todellakaan haluaisi olla suhteessa jossa kumppania ei seksi kiinnosta, runkkaaminen ei korvaa seksiä.