Vierailija

Korjaatko?

• ylös 0
  • alas 0

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

Todellakin ärsyttää. Sukunimemme on vähän erikoinen mutta kuitenkin ns suomea, vaikkei mitään tarkoitakaan. Olen nähnyt siitä varmaan kymmenen eri väärin kirjoitettua versiota. Nykyään tavaan sen esim puhelimessa tyyliin vee niinkuin veikko, aa niinkuin antti...

Vierailija

Sen ainoan kerran kun mun sukunimi oli väärin kirjoitettu niin olin tikahtua naurusta, koska se näytti siltä kuin autokorrekti ois iskeny. Tyyliin Vääräsaari -> Vääräsääri.

• ylös 11
  • alas 0
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vaihtelevasti. Olen tottunut siihen, että hyvin harva osaa kirjoittaa sukunimeni (ruotsinkielinen) oikein niin eipä se niin haittaa. Kuitenkin on mielestäni loukkaavaa, kun 'anoppi' vuosienkin jälkeen kirjoittaa sukunimen väärin vaikka se ihan Facebookista ja ovestammekin olisi oikea kirjoitusasu nähtävillä. Muuten on kyllä mukavan oloinen, vaikea kuvitella että tuossa olisi jotain halveksuntaa taustalla mutta mistäs sen tietää :D.

Oikeastaan vain silloin, jos väärin kirjoitettu nimi aiheuttaa itselleni lisätöitä. Oma nimeni on sellainen, että moni luulee MINUN kirjoittaneen sen väärin ja korjaavat itse nimen muka oikeaksi.

• ylös 12
  • alas 0
Vierailija

Ei. Eikä ärsytä, jos joku kutsuu minua väärällä nimellä. (Siis, jos ne ei vaikuta muihin asioihin).

En ole niin egoisti.

Vierailija

Nykyinen nimeni osataan sanoa ja kirjoittaa, entisestä nimestä 9/10 oli väärin, se lähinnä huvitti.

Vierailija

Niin ei ole käynyt, mutta ei se ärsyttäisi. Etunimi on sellainen, ettei siitä oikeastaan voi erehtyä, joten jos joku erehtyisi, niin syy ois kyllä ihan vain hänessä. Sukunimi on mallia Korhonen, että ei sekään ole ollut väärin.

Vierailija

Minun nimeä harvoin väärin kirjoitetaan, on ihan tavallinen suomalainen nimi. Etunimi kuitenkin joskus puhelimessa kuullaan vääriin, mutta eipä ole ikinä ärsyttänyt vaikka posti olisi sitten väärällä etunimellä tullut.

Vierailija

Toisinaan ärsyttää. Eniten lähinnä silloin, jos tulee esim. töissä sähköpostia ja vaikka juuri ovat vastaaneet suoraan itse lähettämääni, niin silti vastauksessaan kirjoittavat nimeni väärin. Tulee jotenkin välinpitämätön vaikutus, jos eivät samalla sivulla näkyvää nimeä osaa vaikka kopioida tai muuten vain huomioida oikeaa kirjoitusasua.

En tosin lähde kommentoimaan, että 'hei se muuten on xx..'. Korjaan sen vain silloin, jos nimen oikeinkirjoituksella on oikeasti väliä, tulee esim. firman tietoihin tai maksutietoihin, jossa sen on syytä olla oikein.

Vierailija

Sukunimeni kirjoitetaan lähes aina väärin, jos sanon sen ääneen, koska minulla on r-vika, ja sen vuoksi aina yksi kirjain muuttuu.

Olen tottunut jo tähän, eikä enää ärsytä ja korjaan kyllä aina. Nykyään jo huumorilla, ja saatan jopa naurahtaakin "joo mulla on r-vika".

Nuorempana, esimerkiksi lukiossa oli todella ahdistavaa kurssin alussa huutaa oma nimi opettajalle... itsetunto kärsi paljon.

Vierailija

Nimessäni on 4 kirjainta. Ulkomaalaiset kirjoittavat sen usein väärin. Korjaan heitä jossakin vaiheessa. 

Vain silloin alkaa ärsyttää, kun henkilö silti kirjoittaa nimen väärin. Se on joko tahallista tai tyhmyyttä.

~Meri~

Ärsyttää ja korjaan. Se ärsyttää kun mulla on ihan mun oma nimi jolla olen syntynyt ja on sekotettu muihin ja väitetty jonkun muun nimiseksi ja oon saanut myös aivan väärällä nimellä postia ja terveydenhoidossakin on kysytty oletko sinä... ja oon vastannu no en kun minä olen... ja viranomainenkaan ei o tiennyt nimeäni ja kyllähän kaupungin, viranomaisen ja terveydenhoidon pitäisi tietää nimeni!

Vierailija

Ensimmäisellä kerralla ei ärsytä ja korjaan. Sen jälkeen samalle ihmiselle korjaaminen ärsyttää.

Vierailija

Ei. Nimeäni ei melkein ikinä kirjoiteta väärin, joten jos niin käy, se on hauskan eksoottista.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Toisinaan ärsyttää. Eniten lähinnä silloin, jos tulee esim. töissä sähköpostia ja vaikka juuri ovat vastaaneet suoraan itse lähettämääni, niin silti vastauksessaan kirjoittavat nimeni väärin. Tulee jotenkin välinpitämätön vaikutus, jos eivät samalla sivulla näkyvää nimeä osaa vaikka kopioida tai muuten vain huomioida oikeaa kirjoitusasua.

En tosin lähde kommentoimaan, että 'hei se muuten on xx..'. Korjaan sen vain silloin, jos nimen oikeinkirjoituksella on oikeasti väliä, tulee esim. firman tietoihin tai maksutietoihin, jossa sen on syytä olla oikein.

Mä en voi sill mitään, että esim. Raija ja Raili nimet menevät mulla sekaisin. Tai vastaavat. Lisäksi mulla on muutenkin huono nimimuisti, niin että voisin hyvin kutsua jotakuta puolituttua Railiakin Raijaksi. Ärsyttää se, kun jotkut ottavat nokkiinsa siitä. Vähänkö heillä on helppoa, koska mun nimeäni ei voi tuollalailla sekoittaa. Tai no itseasiassa kyllä on sekoitettu, mutta en mä ole itsestäni niin tärkeänä, että harmistuisin. Mä kun tiedän, et mulla on hyvä nimi, eikä sekaannus johdu ainakaan siitä. Että nimi ois seinätapettia.

Vierailija

Ärsyttää ihan hemmetisti. Varsinkin niissä tapauksissa jossa vastataan sähköpostiin joka on kokonimi.oikeinkirjoitettuna@sähköposti.netti-muodossa ja automaattisena allekirjoituksena sama nii ja myöskin oikein kirjoitettuna. Sitten vastaaja aloittaa viestinsä väärin kirjoitetulla nimellä, argh!

Yleensä korjaan, mutta olen huomannut että on olemassa ihmistyyppi joka kirjoittaa  nimeni kuitenkin väärin vaikka huomauttaisin useamman kerran. Tämän tyypin voisi nimetä "lipevä konsultti"-henkilöksi.  He ovat ihmisiä jotka eivät oikeasti välitä muuta kuin itsestään ja aloittavat viestinsä etunimellä siksi, kun jossain myyntikoulutuksessa on neuvottu että näin saa hyvän henkilökohtaisen kontaktin vastaanottajaan.

Lopuksi pitää huomauttaa, että mulla on ihan tavallinen suomalainen lyhyehkö nimi jossa on ihan tavallinen suomalainen kirjoitusasu. Nimi ei ole se, yleisin mutta ei mitenkään harvinaisinkaan.

Vierailija

Ärsyttävää toisinaan kun pitää varmistaa, että menee oikein. Mikähän siinä on, että Maria muuttuu aina Suomessa Marjaksi. Marja kai helpompi vaikka myös Maria ihan yleisesti käytössä oleva nimi Suomessa. Ulkomailla samaa ilmiötä en ole huomannut, vaan menee aina kerrasta oikein. Nykyään tavaan aina "i:llä niinku Iivari".

Vierailija

Minulla on kaksiosainen etunimi joka on kirjoitettu vauva-ajasta lähtien väärin (kummit kaiverrutti ristiäislusikkaankin väärin).
Ärsyttää. Olen siirtynyt käyttämään etunimen ensimmäistä osaa kun kukaan ei tunnu osaavan lukea / kuunnella nimeäni oikein.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Nimessäni on 4 kirjainta. Ulkomaalaiset kirjoittavat sen usein väärin. Korjaan heitä jossakin vaiheessa. 

Vain silloin alkaa ärsyttää, kun henkilö silti kirjoittaa nimen väärin. Se on joko tahallista tai tyhmyyttä.

Tämä!
Välillä kirjoitan yhden tutun nimen tälle takaisin väärin, koska tiedän hänen kirjoittavan nimeni tahallaan väärin.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.