Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies kuvittelee että töistä tullessaan hän saa enemmän vapaa-aikaa

Vierailija
03.01.2018 |

Mies lähtee aamuisin töihin ja minä jään lapsen (3kk) kanssa kotiin, mies tänään järkyttyi kun sanoin että töistä tullessaan saa vapaasti juoda kahvit, syödä ym. Sen jälkeen kuitenkin hän loppuillan hoitaa vauvaa yhtä paljon kuin minäkin. Onko tämä teistä jotenkin miehen kannalta epäreilua? Hän palasi vasta takaisin työelämään ja olimme molemmat vain kotona. Minä olen nyt alkuun lupautunut herätä öisin että hän saa nukuttua, mutta koiran ja vauvan hoito kotona on kyllä silti paljon rankempaa kuin kuvittelin. En ehdi tekemään _mitään_. Mies ei tunnu ymmärtävän...miten saisin hänet tajuamaan että vauvan ja koiran kanssa kotona käy ”työstä”, vaikka helppo ja tyytyväinen vauva meillä onkin. Tuntuu että kun vauva nukkuu, tekee itsekin mieli levätä, eikä sitten ehdi tekemään edes kotitöitä...koiran lenkitän kun mies tulee töistä (n. 40min)...en tiedä miten selittäisin miehelle, että minäkin tarvitsisin omaa aikaa, miten teillä on tehty nämä järjestelyt ym?

Kommentit (152)

Vierailija
61/152 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pin kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3 kk ikäine vauva ei kamalasti häiritse kotitöiden tekemistä ja sen koiran voi aina myydä pois.

Kunhan miehen ei koskaan tarvitse tehdä kotona mitään, ei edes omien lastensa. :D Missä tuollaiset perheelliset ovat? Mulla on ystäviä, joiden alistumista moiseen ihmettelen, mutta ei ne kyllä tyytyväisiä tilanteeseen ole, tai sitten ne vaan esittää kun eivät kehtaa myöntää mulle, etteivät vaan saa reilua kohtelua puolisoiltaan.

Jos mies tuo kotiin 3000 e ja vaimo 1000 e, molemmat ovat töissä 8-17 (vaimo hoitaa vauvaa, mies on ansiotyössä), niin eikö silloin tasapuolisuuden vuoksi miehelle kuulu klo 17 ja klo 8 välissä "lapsiaikaa max 3 h 45 min, jotta perheessä yhteinen potti menee tasan? Vai miksi oletusarvoisesti miehen rahat ja aika ovat perheen käytössä, naisen ei.

Mites tuo yötyö? Joiltakin unohtuu se aina kätevästi. Vai luuletko että lapsissa on joku on/off nappi joka estää ne yöheräilyt ja syötöt?

Vierailija
62/152 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha ei saatana. Ei siitä montaa kymmentä vuotta ole kun vauva otettiin navettaan mukaan ja nyt av-äityli ei selviydy edes sohvaolosuhteissa kun on pesukoneet ja kaikki auttamassa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/152 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko että miehes käy töissä relaamassa, jos sä nakitat sen loppuillaksi niin paljonko miehelle jää sitä omaa aikaa?

Tämä. Ei miehet siellä töissä pääse lepäilemään vaan tienaa otsa hiessä leipää.

Ainoastaan naiset jotka työskentelee jossain turhanpäiväisessä ympyränpiirtokonsulttiprojektikoordinaattorihommassa tai HR-puolella paperien leimaajana pitävät töissä olemista lepona verrattuna lasten hoitoon.

Kiinnostais tietää kuinka sun kotiäiti-/isä-vaiheesi meni, siis kun olit päivät kotona lapsen/lasten kanssa puolisosi ollessa töissä? Jotain vinkkiä helpompaan elämään olisin vailla.

En ole kirjoittaja jolle tämä oli tarkoitettu. Mutta olen täysin samaa mieltä. Saat kuule niin paljon vapaa aikaa kun haluat kun otat eron miehestä, ja jäät sinkku äidiksi. Sitten on kyllä aikaa vaikka mihin, kun hoidatte lasta vuoro-viikoin. Jäät vielä työttömäksi jos et ole jo, ja saat huomaat kuinka tiukkaa on ilman miehen tuloja elellä. Pitää siihen päälle maksaa vielä itse kaikki.

Olisit vain tyytyväinen että on mies joka käy töissä ja elättää perheenne, ja teillä on vielä yhteistä aikaa lapsesi kanssa ehjässä perheessä. Ellet sitten satu olemaan kulta lusikka *ers*essä syntynyt rinsessa, joka on aina saanut kaiken isukilta. Olisit miettinyt tarkemmin oletko vielä valmis lapsen tekemiselle. Koska useimmilta lapsi vie suurimman osan vapaa-ajastasi 18 vuodeksi eteenpäin.

Olisit vaan itse tyytyväinen että on nainen jäänyt kotiin hoitamaan SINUN lastas (niin, se lapsi joka aiheuttaa niin närää on 50% prosenttia ihan SUN LIHAA ja VERTAS) siitä huolimatta että se vahingoittaa hänen työelämäänsä ja eläkettään.

Vierailija
64/152 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haha ei saatana. Ei siitä montaa kymmentä vuotta ole kun vauva otettiin navettaan mukaan ja nyt av-äityli ei selviydy edes sohvaolosuhteissa kun on pesukoneet ja kaikki auttamassa. 

Haha ei saatana ja suksilla sudittiin kouluun joka päivä 500km joka päivä vaikka pakkanen irrottais pään.

Miten tuo ny liittyy siihen miksi mies on oikeutettu nukkuun yöt, oleen töissä klo 8-16 taukoineen ja illat istuun persustallaan osallistumatta kodin töihin tai lapsensa kasvatuksen, kun nainen kärsii rikkonaiset yöt, hoitaa univelkaisena kuukausi ja vuosi tolkulla sitä miehenkin lasta ja kodin klo 8-16 ja illatkin? Ei taukoja, ei aikaa harratuksille tai ystäville ihan yksin vaan aina se lapsi mukana.

Perustelu?

Mutta kun raha....

Mutta kun palkka...

Mutta kun raha...

Mutta kun palkka...

Vaihtakaa jo levyä! Teille tyypeille voi perustella vaikka 100 syytä miksi äitikin ansaitsee puolison joka osallistuu arkeen niin te jatkatte vaan ulisemista tuosta rahasta.

Vierailija
65/152 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nainen on kotona niin hoitaa kodin, jos mies auttelee vähän, se on ok!

Jos nainen rupeaa jakamaan hommia, niin mars töihin sitten kanssa, rahaa taloon hankkimaan. Helvata näitä nykymuijia!

Tämä nykymuija täällä saa nettona äitiyspäivärahaa 1900 euroa kuukaudessa. Mieheni nettopalkka 38-tuntisesta työviikosta on 1800 euroa kuukaudessa. Pitääkö tämän nykymuijan mielestäsi tehdä yksin kaikki kotityöt, hoitaa kaikki yksin yöheräämiset, antaa kaikki illat miehelle vapaaksi miehen harrastuksia varten ja mennä vielä mars hankkimaan lisää rahaa, kun kerran nykymuija on loinen joka tapauksessa???

No ehdota ihmeessä että miehesi ottaisi lopputilin, niin olisi hänelläkin enemmän aikaa hoitaa lasta kerta se sinua stressaa, ja olisit valmis sen kaiken myös maksamaan. Sille on syynsä miksi äitiyslomaa maksetaan vuosien ajalta, ja isyys vapaata saa vain viikon.

Vierailija
66/152 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nainen on kotona niin hoitaa kodin, jos mies auttelee vähän, se on ok!

Jos nainen rupeaa jakamaan hommia, niin mars töihin sitten kanssa, rahaa taloon hankkimaan. Helvata näitä nykymuijia!

Tämä nykymuija täällä saa nettona äitiyspäivärahaa 1900 euroa kuukaudessa. Mieheni nettopalkka 38-tuntisesta työviikosta on 1800 euroa kuukaudessa. Pitääkö tämän nykymuijan mielestäsi tehdä yksin kaikki kotityöt, hoitaa kaikki yksin yöheräämiset, antaa kaikki illat miehelle vapaaksi miehen harrastuksia varten ja mennä vielä mars hankkimaan lisää rahaa, kun kerran nykymuija on loinen joka tapauksessa???

No ehdota ihmeessä että miehesi ottaisi lopputilin, niin olisi hänelläkin enemmän aikaa hoitaa lasta kerta se sinua stressaa, ja olisit valmis sen kaiken myös maksamaan. Sille on syynsä miksi äitiyslomaa maksetaan vuosien ajalta, ja isyys vapaata saa vain viikon.

Niin.. mikä syy?

Vierailija
67/152 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija[/quote kirjoitti:

Komppaan tätä. Myös nää mussuttajat "mies on töissä, eihän se sotke" oon kans ihmetellyt kuka helevatta sotkee. Oltiin 5 pv pois lasten kanssa kotoa, lähtiessä oli siistiä. Takaisin tullessa räjähdys.. astiat pitkin pöytiä, kuppeja yks jätkä käyttänyt parikytä kappaletta. Likaisia vaatteita pitkin lattiaa, samoin ruuan murenia pöydäntasot täynnä ja hiekkaa pitkin poikin lattioita kun on ulkokengillä ravannut taas sisällä eikä viitsinyt ees niitä lakaista pois. Eikä roskistakaan viety pois, ei tarvinnutkaan kun ei ne roskikseen asti löytänyt, vaan jäänyt just sinne minne sattunut tippumaan.

Eli kerro ny v*ttu kuka siellä sotkee?

Toivottavasti laitoit miehesi siivoamaan sen sotkun!

Vierailija
68/152 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos näistä kirjoituksista. Kiitos. Kiitos. Kiitos. En erehdy koskaan tekemään lapsia

Vierailija
69/152 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija[/quote kirjoitti:

Komppaan tätä. Myös nää mussuttajat "mies on töissä, eihän se sotke" oon kans ihmetellyt kuka helevatta sotkee. Oltiin 5 pv pois lasten kanssa kotoa, lähtiessä oli siistiä. Takaisin tullessa räjähdys.. astiat pitkin pöytiä, kuppeja yks jätkä käyttänyt parikytä kappaletta. Likaisia vaatteita pitkin lattiaa, samoin ruuan murenia pöydäntasot täynnä ja hiekkaa pitkin poikin lattioita kun on ulkokengillä ravannut taas sisällä eikä viitsinyt ees niitä lakaista pois. Eikä roskistakaan viety pois, ei tarvinnutkaan kun ei ne roskikseen asti löytänyt, vaan jäänyt just sinne minne sattunut tippumaan.

Toivottavasti laitoit miehesi siivoamaan sen sotkun!

Jos olisin voinut, olisin pyörähtänyt kannoillani ja tullut takaisin vasta kun oli siistiä, mutta lapset piti saada päikkäreille ja mies vasta illalla kotona. Eli pakko oli alkaa hammastakiristellen siivoamaan sillä ei tuota ryömimisikäistä voi sen p@skan sekaan voinut iskeä leikkimään.

Vierailija
70/152 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju tekee kyllä surulliseksi. Noin paljon miehiä, joille se oma puoliso on joku vihollinen, jonka elämä pitää tehdä mahdollisimman ankeaksi. Oma lapsikin koetaan vastenmieliseksi, jonka kanssa ei haluta tehdä mitään. Vauva-aika on raskasta koko perheelle, mutta yhteen hiileen puhaltaen se vain vahvistaa parisuhdetta.

Kaikkein surullisinta tässä on, että naisen kyllästyessä hän haluaa eron, niin sitten nämä miehet aloittavat ulinan, miten taas tässä jätettiin hyvä mies ja taas miehiä sorretaan huoltajuusasioissa. Tottakai nainen haluaa lapsen itselleen, jos mies on lapselle ventovieras. Mikä sellainen isä on, joka ei tiedä lapsesta mitään eikä halua tietääkään?

Onneksi varsinkin nuorissa miehissä on hyviä isejä, ilolla seuraan heidän elämäänsä.

Vierailija
71/152 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta aika kummalista ettei ap muka ehdo tekemään yhtään mitään.. kyllä minä hoidin kodin ja vauvan kun mies kävi töissä, ruoka oli aina pöydässä kun mies tuli kotiin.

Loppuillan olimme yhdessä perheenä. Pari kertaa viikossa kävin lenkillä (niinkuin apkin koiran kanssa) ja miehellä oli oma harrastus kerran viikossa.

Viikonloput vietimme sovitusti joko yhdessä tai erikseen.

Tässä hyvä viesti poliittisille päättäjille. Eikö sinunkin olisi pitänyt hakeutua osa-aikatöihin, jos et halunnut antaa lapselle hoivaa, hyvinvointia ja tukea lapsen kehitystä, vaan mieluimmin lisäsit miehesi ja itsesi vapaa-aikaa veronmaksajien rahoilla.

Tässä toteutui vanhempien etu, ei lapsen, mihin perhevapaat ovat tarkoitettu.

Vierailija
72/152 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos näistä kirjoituksista. Kiitos. Kiitos. Kiitos. En erehdy koskaan tekemään lapsia

En kadu lapsiani. Kadun tota miestä, joka kuvittelee että voi aloittaa perseileen koska hoidan lasta kotona.

Mun lapsetkin (3v ja alle) ovat siistimpiä kuin tuo oli kolmekymppinen mies ja valittavat vähemmän kun pyydän siivoamaan jälkensä.

Ja jos luulet että pystyt estään miehen taantumisen lapseksi olemalla hankkimatta lapsia... varaudu ettei välttämättä toimi sekään.

Vierailija
73/152 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap - kuka siellä kotona oikein aiheuttaa sotkua? Kone pesee pyykit,tuskin niitä käsin peset ja sama astioiden kanssa. 3 kk ikäinen vauva ei sotke vielä mitään, joten joko elät itse hirvittävän likaisella tavalla tai sitten olet palstamarmattaja.

Ai ei sotke? Minulle oli aikoinaan yllätys, miten paljon sotkua vauvasta lähtee. Muutamat niskaan asti ulottuvat ripulikakat ja muutamat oksennukset vanhemman päälle aiheuttaa paljon kaikenlaista pesua. Oliko sinun oma vauva sitten miten siisti? Mieskään ei jättänyt iltapalatarvikkeita pöydälle ja pesi paistinpannun käytön jälkeen?

Meillä asuu aikuinen mies, joka ei toimi noin, Jos tekee lapsia lapsen kanssa, oma ongelma.

Vierailija
74/152 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta aika kummalista ettei ap muka ehdo tekemään yhtään mitään.. kyllä minä hoidin kodin ja vauvan kun mies kävi töissä, ruoka oli aina pöydässä kun mies tuli kotiin.

Loppuillan olimme yhdessä perheenä. Pari kertaa viikossa kävin lenkillä (niinkuin apkin koiran kanssa) ja miehellä oli oma harrastus kerran viikossa.

Viikonloput vietimme sovitusti joko yhdessä tai erikseen.

Eli sinusta on ihan ok. jos viet lapsesi päivähoitoon, niin hoitajan ei tarvitse olla läsnä lapselle ja vastata hänen tarpeisiinsa, vaan voi puuhailla ja tehdä omia töitään, oli ne sitten kotitöitä tai muita.

Siinä olisi yksi säästömahdollisuus veronmaksajille.

Vierailija
75/152 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkaisu: mene sellaiseen työhön, joka on miehen työtä paremmin palkattu. Kun vauva syntyy, niin voit heittää taloudelliset argumentit kehiin: on järkevämpää, että huonommin tienaava jää kotiin, siis mies. Ja sitten on toki selvää, että mies hoitaa myös kodin ja yöheräämiset jne. Ja äiti saa keskittyä luomaan uraa ja pohjustamaan vielä parempia palkkatuloja perheen hyväksi. Veikkaan, että tämä järkevä ratkaisu ei monia miehiä miellytä...

Vierailija
76/152 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotityöt puoliksi. Sinä hoidat kotona lasta ja oman osuutesi siivouksesta jne ja mies työt ja oman osuutensa siivouksesta.

Tehkää jääkaapin oveen lista missä sovitte kumpi hoitaa minkä asian. Esim. mies vie roskat ja kierrättää,imuroi ja tiskaa ja sinä hoiday pyykit, luuttuat ja keräät tavarat.

Mun entinen mies ei tehnyt jumaliste muuta kun käytti koiran aamuisin ja vei omat astinsa lavuaariin... ja minä tein safkat ja siivosin + työt. Ja miehen mielestä tämä oli hyvä ratkaisu. Näin käy kun mies muuttaa suoraan äitinsä helmoista naisen kanssa kimppaan.

Vierailija
77/152 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, ap. En tiedä saitko jo tilanteesi sopivia ratkasuja.

Meillä tehtiin niin kun mies oli töissä että tein kahvit ja välipalan miehelle kun hän tuli töistä ja annoin juoda ne rauhassa. Lähdin lapsen kanssa ulos tunniksi jos vain sää salli hetkeä ennenkuin mies tuli kotiin.

Kun tulimme sisään niin sain sitten ottaa itse 45min torkut.

Sen jälkeen jompikumpi leikitti lasta kun toinen laittoi pyykkikoneen pyörimään ja laittoi ruuan. Ruokailun jälkeen se joka lasta leikitti siivosi keittiön ja ripusti pyykit.

Kello alkoi lähenellä 19 joten toinen meni lapsen kanssa iltapesulle kun toinen pikasesti imuroi tai muuta, tavaroilla oli jokaisella oma paikkansa ja minä laitoin ne paikalleen vaikka kuinka väsytti, samoin mies teki.

Noin kl 20 mies laittoi lapsen nukkumaan ja sain itse hetken hengähtää.

Meillä oli ihan aikataulu arjelle jotta kummankaan taakka ei ole liian raskas. Ne päivät kun toisella oli harrastus aikaa 18-? niin siivoaminen jäi vaan vähemmälle. Miehellä oli sähly kerran viikossa, minulla sali.

Vierailija
78/152 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinähän elät kotona sitä elämää, mitä ihmiset elävät lomallaan eli lomailet. Miehesi käy töissä ja tarvii vapaata, kuten sinäkin (saat joka päivä lomailla). Ihan lapsen takia miehen on suotavaa viettää aikaa lapsen kanssa, mutta sinä saat kyllä hoitaa kotihommat.

Vierailija
79/152 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketju tekee kyllä surulliseksi. Noin paljon miehiä, joille se oma puoliso on joku vihollinen, jonka elämä pitää tehdä mahdollisimman ankeaksi. Oma lapsikin koetaan vastenmieliseksi, jonka kanssa ei haluta tehdä mitään. Vauva-aika on raskasta koko perheelle, mutta yhteen hiileen puhaltaen se vain vahvistaa parisuhdetta.

Kaikkein surullisinta tässä on, että naisen kyllästyessä hän haluaa eron, niin sitten nämä miehet aloittavat ulinan, miten taas tässä jätettiin hyvä mies ja taas miehiä sorretaan huoltajuusasioissa. Tottakai nainen haluaa lapsen itselleen, jos mies on lapselle ventovieras. Mikä sellainen isä on, joka ei tiedä lapsesta mitään eikä halua tietääkään?

Onneksi varsinkin nuorissa miehissä on hyviä isejä, ilolla seuraan heidän elämäänsä.

Palstan perusteellako muodostat mielipiteesi ihmisistä ja puolesta suomalaista, eli miehistä?

Näissä ketjuissa kun tuppaa olemaan aina ne samat jankkaajat , ja samat tarinat.

Jos et ole tätä palstaillessasi huomannut, niin olen huolissani ihan kaikkien suomalaisten naisten sisälukutaidosta ja ymmärryksen tasosta.

Näissä ketjuissa on mielestäsi tarkoitus kehua isejä?

Kyllä niitä isejä saa kehua jotka hoitavat oman osuutensa hyvin :)

Vierailija
80/152 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun olisi noin helppoa ja miehellä sentään säännölliset työajat!! Meillä mies tekee lähinnä iltavuoroa tai yötä. Iltaan jos menee niin nukkuu puoleen päivään, sen jälkeen vetelehtii kun ei jaksaisi ennen töitä rehkiä. Sitten lähtee töihin ja töistä tultua kukkuu puoleen yöhön tv:tä katsellen kun en itse ole hereillä vahtimassa.

Yövuorot sitten samat, mutta päivät nukkuu niin pitkään kunnes on taas aika lähteä. Arkea pyöritän yksikseni siis.. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän