Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies kuvittelee että töistä tullessaan hän saa enemmän vapaa-aikaa

Vierailija
03.01.2018 |

Mies lähtee aamuisin töihin ja minä jään lapsen (3kk) kanssa kotiin, mies tänään järkyttyi kun sanoin että töistä tullessaan saa vapaasti juoda kahvit, syödä ym. Sen jälkeen kuitenkin hän loppuillan hoitaa vauvaa yhtä paljon kuin minäkin. Onko tämä teistä jotenkin miehen kannalta epäreilua? Hän palasi vasta takaisin työelämään ja olimme molemmat vain kotona. Minä olen nyt alkuun lupautunut herätä öisin että hän saa nukuttua, mutta koiran ja vauvan hoito kotona on kyllä silti paljon rankempaa kuin kuvittelin. En ehdi tekemään _mitään_. Mies ei tunnu ymmärtävän...miten saisin hänet tajuamaan että vauvan ja koiran kanssa kotona käy ”työstä”, vaikka helppo ja tyytyväinen vauva meillä onkin. Tuntuu että kun vauva nukkuu, tekee itsekin mieli levätä, eikä sitten ehdi tekemään edes kotitöitä...koiran lenkitän kun mies tulee töistä (n. 40min)...en tiedä miten selittäisin miehelle, että minäkin tarvitsisin omaa aikaa, miten teillä on tehty nämä järjestelyt ym?

Kommentit (152)

Vierailija
1/152 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko että miehes käy töissä relaamassa, jos sä nakitat sen loppuillaksi niin paljonko miehelle jää sitä omaa aikaa?

Vierailija
2/152 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5 keksi jotain uutta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/152 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuletko että miehes käy töissä relaamassa, jos sä nakitat sen loppuillaksi niin paljonko miehelle jää sitä omaa aikaa?

Eikös ap ollut _jakamassa_ sen loppuillan hommat, eikä nakittamassa vain miehelle. Erittäin reilu systeemi minusta. Kumpikin tekee päivällä omat hommansa ja sen jälkeen jäävät hommat jaetaan niin, että kummatkin jaksaa.

Vierailija
4/152 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nakitan loppuillaksi? Jos hoitaa mun kanssa vauvaa niin että ehdin tekemään myös kotityöt. Ei tässä mullakaan mitään omia ”vapaa-aikoja” ole ja se on vaan hyväksyttävä että vauva-arki on sellasta. Viikonloppuna voi sitten viettää sitä vapaa-aikaansa ja silloin kun vauva nukkuu päikkäreitä.

Vierailija
5/152 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0/5 keksi jotain uutta

Miks mä en tajua tätä :D

Vierailija
6/152 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh. Kotona oleva hoitaa tietenkin sen kodin. Illat on sitten yhteistä aikaa.

Vierailija
7/152 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Ei miehet siellä töissä pääse lepäilemään vaan tienaa otsa hiessä leipää.

Ainoastaan naiset jotka työskentelee jossain turhanpäiväisessä ympyränpiirtokonsulttiprojektikoordinaattorihommassa tai HR-puolella paperien leimaajana pitävät töissä olemista lepona verrattuna lasten hoitoon.

No itseasiassa mun miehen työ on hänenkin mukaansa aika helppoa (ei fyysistä ) eikä kukaan siellä mitään kovaa kiirettä pidä koska hommia ei toistaiseksi edes ole kovinkaan paljoa.

Vierailija
8/152 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä teet yövuoron ja siihen päivävuoron, mies tekee päivävuoron ja lopun päivästä jaatte tasan.

Meillä oli samoin, paitsi mies hoisi myös osan öistä.

Vierailija
9/152 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Ei miehet siellä töissä pääse lepäilemään vaan tienaa otsa hiessä leipää.

Ainoastaan naiset jotka työskentelee jossain turhanpäiväisessä ympyränpiirtokonsulttiprojektikoordinaattorihommassa tai HR-puolella paperien leimaajana pitävät töissä olemista lepona verrattuna lasten hoitoon.

Kiinnostais tietää kuinka sun kotiäiti-/isä-vaiheesi meni, siis kun olit päivät kotona lapsen/lasten kanssa puolisosi ollessa töissä? Jotain vinkkiä helpompaan elämään olisin vailla.

Vierailija
10/152 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pin kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös ap ollut _jakamassa_ sen loppuillan hommat, eikä nakittamassa vain miehelle. Erittäin reilu systeemi minusta. Kumpikin tekee päivällä omat hommansa ja sen jälkeen jäävät hommat jaetaan niin, että kummatkin jaksaa.

No johan hän avausviestissä sanoi, ettei todellakaan tee päivällä omia hommiaan vaan lepäilee kun vauva nukkuu. Luuletko että mies vetää päikkäreitä duunissa?

Vierailija
11/152 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on reilua, että kotona oleva hoitaa yöheräämiset.

Työpäivän jälkeen jäävä aika laitetaan sitten puoliksi, noin suunnilleen. Jos aktiivista aikaa arki-iltana on esim. 17-22 se tarkoittaa 2,5 h vapaata ja 2,5 lapsenhoitoaikaa kummallekin per ilta, eli keskimäärin molemmilla on 10 h arkiviikolla (ma-to) omaa aikaa lepäämiseen, kavereille tai harrastuksiin. Silloin ei tietenkään jää yhtään yhteistä aikaa, jos kaikki laitetaan tarkasti puoliksi. 

Viikonloput voidaan laskea myös, silloin myös kotoma oleva voi hoitaa esim. toisen yön heräilyt.

Ideaalitapauksissa näitä ei tietenkään tarvitse kellon ja excelin kanssa vahtia, vaan molemmat joustavat ja myös yhdessä halutaan viettää aikaa. Joskus tarkka laskeminen voi kuitenkin tulla tarpeeseen, jos tasapuolisuuteen tai molempia tyydyttävään tilanteeseen ei muuten näytetä pääsevän.

Vierailija
12/152 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pin kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No johan hän avausviestissä sanoi, ettei todellakaan tee päivällä omia hommiaan vaan lepäilee kun vauva nukkuu. Luuletko että mies vetää päikkäreitä duunissa?

Luuletko että ehdin vetään kotona päikkäreitä, vauva nukkuu päivät 15-30min pätkissä, mulla kestää se aika jo saada unesta edes kiinni. Toisekseen mulla on täällä myös muutakin kuin ”kotihommat” ja 3kk ikäinen on jo aika suuren osan päivästä ihan hereillä.

Vierailija
13/152 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän minä mies tuon rahan taloon ja nainen hoitaa KAIKKI kotityöt jos ei hoitaisi hankkisin uuden muijan

14/152 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäiskö ap:n siis joidenkin mielestä hoitaa yöt, päivät ja illatkin + kotityöt ja koira? Mies kuitenkin tekee työvuoron, siis ooooh. :DD Vaihtakaa heti osia toistenne kanssa, ilmainen orja kunhan vaan tekee sen perus työvuoronsa. ;D

Vierailija
15/152 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 kk ikäine vauva ei kamalasti häiritse kotitöiden tekemistä ja sen koiran voi aina myydä pois.

16/152 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pin kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikea sanoa, jotkut vetelee pikaisia päikkäreitäkin, toiset syö rauhassa, kahvittelee tms. En tiedä mitä ap:n mies tekee työkseen, mutta ei sillä ole mitään väliä.. :D Naurattaa ajatuskin, että ap:n pitäisi hoitaa ihan kaikki 24h/7 vain sen takia, että joku tekee työvuoronsa. Siis tehkää te miten te itse parhaaksi näette, mutta itse en tuollaiseen systeemiin ikinä suostuisi, enkä ihmettele, ettei ap:kaan aio suostua. 

Vierailija
17/152 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas kerran olen erittäin tyytyväinen, että olen homo. Ei käy heteromiehiä todellakaan millään muotoa kateeksi.

18/152 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3 kk ikäine vauva ei kamalasti häiritse kotitöiden tekemistä ja sen koiran voi aina myydä pois.

Kunhan miehen ei koskaan tarvitse tehdä kotona mitään, ei edes omien lastensa. :D Missä tuollaiset perheelliset ovat? Mulla on ystäviä, joiden alistumista moiseen ihmettelen, mutta ei ne kyllä tyytyväisiä tilanteeseen ole, tai sitten ne vaan esittää kun eivät kehtaa myöntää mulle, etteivät vaan saa reilua kohtelua puolisoiltaan.

Vierailija
19/152 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja makaa kotona päivät pitkät, ja miehen pitäisi leikkiä äitiä työpäivänsä jälkeen?

Kunnon loinen taas vauhdissa. Ton ikänen nukkuukin puolet päivästä.

"Mulla on niin rankkaa, makaan kotona ja av-palstailen, yhyy!".

Taas ketju joka jokaisen miehen pitäisi lukea ajatuksella ennen kuin suostuu lastentekoon.

Hahahahahahaha idiootti

20/152 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja makaa kotona päivät pitkät, ja miehen pitäisi leikkiä äitiä työpäivänsä jälkeen?

Kunnon loinen taas vauhdissa. Ton ikänen nukkuukin puolet päivästä.

"Mulla on niin rankkaa, makaan kotona ja av-palstailen, yhyy!".

Taas ketju joka jokaisen miehen pitäisi lukea ajatuksella ennen kuin suostuu lastentekoon.

Todellakin, lukekaa kaikki nyt oikein tarkasti. Älä tee lapsia, jos et ole valmis tekemään mitään niiden eteen, paitsi käymään töissä, kuten kävit todennäköisesti lapsettomanakin. Älä tee lapsia, jos et ole valmis ottamaan myös vastuuta puolisosi jaksamisesta, eikä sinua kiinnosta oikeasti ollenkaan, miten hän jaksaa. (tämä naisille ja miehille) 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kolme