Tyypin 2 diabetes ja ruokavalio
Mitä ihmettä sitä pystyy syömään, kun nopeita hiilihydraatteja tulvii ovista ja ikkunoista ja sokerit nousee ja insuliiniresistenssi vaan pahenee!
Miten paljon hiilihydraatteja pystytte syömään aterioilla? Täällä jo 40 hhgrammaa on näköjään liikaa, eikä sokeria ja vehnäjauhoja tai suklaata saisi syödä ikinä yhtään. Rasittavaa kytätä joka suupalaa.
Kommentit (11)
Totta on, että kaupat pursuilevat ruokaa, jota kenenkään ei tulisi syödä.
Etkö ole saanut diabeteshoitajalta ohjausta?
Eikö DM-ruokavaliosta ole kerrottu jo ihan tarpeeksi? Eikä kukaan sitä kuitenkaan noudata.
Sokeri ja vehnäjauhot on ihan turhaa höttöä joista ei saa edes mitään ravinteita.
Ruokavalio-ohjeita löytyy kyllä netistä. Katso sieltä esim. Diabetes ruokavalio.
Niitä voi noudattaa, vaikkei vielä diabetestä olisikaan.
Kaikkea, mikä kaupoissa pursuaa, ei ole pakko syödä. Kyllä siellä on myös terveellisiä ruokia.
Ei diabeteshoitajalle pääse kuin ne, joilla sokerit hipoo pilvissä. Resurssipula nääs.
Liikunta on tärkeää, olethan siitä tietoinen ja ylipaino pois jos sitä on.
Vihanneksia voi syödä mielin määrin, mutta juurekset, hedelmät ja marjat kannattaa jättää pois hiilihydraattien takia.
Proteiini kannattaa saada muualta kuin palkokasveista. Eli kananmunat, liha, linnut, kala, pähkinät ja maitotuotteet ovat ok. Tosin lehmänmaidosta tehdyt maitotuotteet aiheuttavat insuliinipiikin, joten kannattaa suosia vuohen- tai lampaanmaidosta tehtyjä, jos niitä löytyy kaupasta.
Viljoja, perunaa ja sokeria et tarvitse mihinkään. Olen itse huomannut - minulla tosin on vain insuliiniresistenssi, ei vielä 2-tyypin diabetestä - että nälkä vähenee, kun on ollut jonkin aikaa ketoosissa. Ei noita leipiä ja suklaita enää kaipaa.
Diabeteshoitaja käskee syödä hiilihydraattia 200 g päivässä ja hymyissä syin ohjaa pistämään lisää ateria insuliinia.
Kaikki lisätty sokeri pois ja hiilihydraatit max 100g päivässä tasaisesti pitkin päivää.
Idiootti.