Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkyvyttömyyseläkkeelle - entä nyt?

Vierailija
15.10.2024 |

Jäin työkyvyttömyyseläkkeelle reilu kuukausi sitten. Olen nyt ihan sekaisin, mitä teen tällä kaikella ajalla. Asun kaupungissa. Käyn jo salilla tai uimassa joka päivä. Teen ruokaa ja käyn kaupassa. Mutta mitä muuta? Olen turhautunut eikä ole mitään tekemistä. Minulla ei ole kesämökkiä eikä autoa. Miten eläkkeellä olevat vietätte aikaa? 

Kommentit (79)

Vierailija
1/79 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä hakeutua harrastuksiin, joita tehdään porukassa. Seura tekee harrastuksesta mielekkäämpää. Asuinseudullasi on varmasti eläkeläisyhdistyksiä. Tai kun olet sairaseläkkeelle etsi yhdistys, joka liittyy sairauteesi ja liity siihen. Ymmärtääkseni sairaseläkkeelle voi tehdä töitä. Miten olisi jokin työ, jota voit tehdä osa-aikaisesti.

Vierailija
2/79 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut joku 5v työkyvyttömyyseläkkeellä. Oon pääasiassa ollut kotona. Ryhmissä tunnen ulkopuolisuutta ja en vain pääse porukkaan. Mä olin kotona ja mies etätöissä kotona. Meillä oli kissa ja teini ikäiset lapset ja elämä meni sillai. Sit vuosi sitten halusin erota, lapset muutti pois, mies eri kaupunkiin, olin yksin uudessa asunnossa ja kaikki vapaa aika käytettävissä. Oon vähän hukassa nyt..mietin opiskelua mutta en haluaisi teini ikäisten kanssa lähteä opiskelemaan. Jos jollain on vinkkejä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/79 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juopottelu taitaa olla yleisin ajanviete.

Vierailija
4/79 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ollut joku 5v työkyvyttömyyseläkkeellä. Oon pääasiassa ollut kotona. Ryhmissä tunnen ulkopuolisuutta ja en vain pääse porukkaan. Mä olin kotona ja mies etätöissä kotona. Meillä oli kissa ja teini ikäiset lapset ja elämä meni sillai. Sit vuosi sitten halusin erota, lapset muutti pois, mies eri kaupunkiin, olin yksin uudessa asunnossa ja kaikki vapaa aika käytettävissä. Oon vähän hukassa nyt..mietin opiskelua mutta en haluaisi teini ikäisten kanssa lähteä opiskelemaan. Jos jollain on vinkkejä?

Älä ainakaan parisuhteeseen lähde, vaikutat päämäärättömältä tuuliviiriltä.

Vierailija
5/79 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jäit? Masennusta?

Vierailija
6/79 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin.

Vierailija
7/79 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi jäit? Masennusta?

Ei huvittanut tehdä töitä.

Vierailija
8/79 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusta oma YouTube kanava.

Vierailija
9/79 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta. Milloin ihmisistä tuli sellaisia, että he aikuisinakin naukuvat ettei ole mitään tekemistä, eivät osaa sellaista itselleen kehittää, ja jos heiltä otetaan jokin ulkopuolinen osanen pois (pakollinen työ), ovat täysin kädettömiä ja uusavuttomia? Onko tällainen nykyisen yhteiskunnan prototyyppinen tuotos? Pelottavaa.

Vierailija
10/79 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskomatonta. Milloin ihmisistä tuli sellaisia, että he aikuisinakin naukuvat ettei ole mitään tekemistä, eivät osaa sellaista itselleen kehittää, ja jos heiltä otetaan jokin ulkopuolinen osanen pois (pakollinen työ), ovat täysin kädettömiä ja uusavuttomia? Onko tällainen nykyisen yhteiskunnan prototyyppinen tuotos? Pelottavaa.

Mitä itse tekisit?

Vierailija
11/79 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan riippuu omasta aktiivisuudesta. Itse teen kotihommia, käyn lenkillä ja kaupassa. Eilen kävin kaupungin keskustassa ensi kertaa heinäkuun jälkeen. Joo, tylsää mutta tavallaan stressitöntä. Tsemppiä!

Vierailija
12/79 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue.

Vierailija
13/79 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tee töitä. Vaikuttaa sille, että sinulla on ihan turhan paljon energiaa.

Vierailija
14/79 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi jäit? Masennusta?

Ei huvittanut tehdä töitä.

Sekä että. Autokolarin aiheuttamia vammoja ja kipuja. Masennus alkoi näistä syistä. Ap

Vierailija
15/79 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkyvyttömyyseläkkeelle?....ja jaksaa/pystyy käymään salilla reenaamassa ja uimassa...luulisi pystyvän töihinkin...tuskin tuollainen lieroilu onnistuu muualla kuin Suomessa

Vierailija
16/79 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala ryypätä!

Vierailija
17/79 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkyvyttömyyseläkkeelle?....ja jaksaa/pystyy käymään salilla reenaamassa ja uimassa...luulisi pystyvän töihinkin...tuskin tuollainen lieroilu onnistuu muualla kuin Suomessa

Nuppivika ei estä kroppaa liikkumasta.

Vierailija
18/79 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuppivika ei estä kroppaa liikkumasta.

Eikä tekemästä töitä.

Vierailija
19/79 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksisuuntainen ykköstyypin mielialahäiriö jonka takia olen ollut useasti osastolla niin että on haettu väkisin kotoota, silti nyt kun ei ole nyt tullut psykoottista maniaa kahteen vuoteen, vaan pelkkää masennusta niin en pääse millään työkyvyttömyys eläkeelle vaikka olisi oikeasti tarve.

Oon täysin eristäytynyt kotiin enkä jaksa mitään tai pitää yhteyttä kehenkään. Sulla on tosi hyvä tuuri käynyt että pääsit. Yritä nauttia siitä, tota mahdollisuutta ei moni saa. Nyt sulla on aikaa tehdä mitä ikinä jaksat ja haluat. 

Vierailija
20/79 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tehdä tästä haukkumisketjua vaan ideoidaan tekemistä.

Itse tutkisin työväen yms opistojen tarjontaa. Siellä on ilmaisia kursseja ja luentoja (zoom tai paikalle meno). Lyhytkurssit on itselle sopivia. Esim itseä olis kiinnostanut puutyöt tai entisöinti. Mutta en päässyt. 

Jos pidät koirista tarjoa hoitoapua.

Kai eläkeläisille on jotain yhdistyksiä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi