Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies kuvittelee että töistä tullessaan hän saa enemmän vapaa-aikaa

Vierailija
03.01.2018 |

Mies lähtee aamuisin töihin ja minä jään lapsen (3kk) kanssa kotiin, mies tänään järkyttyi kun sanoin että töistä tullessaan saa vapaasti juoda kahvit, syödä ym. Sen jälkeen kuitenkin hän loppuillan hoitaa vauvaa yhtä paljon kuin minäkin. Onko tämä teistä jotenkin miehen kannalta epäreilua? Hän palasi vasta takaisin työelämään ja olimme molemmat vain kotona. Minä olen nyt alkuun lupautunut herätä öisin että hän saa nukuttua, mutta koiran ja vauvan hoito kotona on kyllä silti paljon rankempaa kuin kuvittelin. En ehdi tekemään _mitään_. Mies ei tunnu ymmärtävän...miten saisin hänet tajuamaan että vauvan ja koiran kanssa kotona käy ”työstä”, vaikka helppo ja tyytyväinen vauva meillä onkin. Tuntuu että kun vauva nukkuu, tekee itsekin mieli levätä, eikä sitten ehdi tekemään edes kotitöitä...koiran lenkitän kun mies tulee töistä (n. 40min)...en tiedä miten selittäisin miehelle, että minäkin tarvitsisin omaa aikaa, miten teillä on tehty nämä järjestelyt ym?

Kommentit (152)

Vierailija
141/152 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos näistä kirjoituksista. Kiitos. Kiitos. Kiitos. En erehdy koskaan tekemään lapsia

No on todella älykästä tiktok-sukupolven edustajalta päättää perheen perustamisesta katkeroituneiden satunnaisten nettitrollien kommenttien perusteelka

Vierailija
142/152 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten nämä ketjuun vastanneet miehet valittavat toisissa ketjuissa, miten naisia suositaan lapsen huoltajuusasiassa. Niin, pitää ihan ihmetellä miksi on noin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/152 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pin kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pin kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko että miehes käy töissä relaamassa, jos sä nakitat sen loppuillaksi niin paljonko miehelle jää sitä omaa aikaa?

Eikös ap ollut _jakamassa_ sen loppuillan hommat, eikä nakittamassa vain miehelle. Erittäin reilu systeemi minusta. Kumpikin tekee päivällä omat hommansa ja sen jälkeen jäävät hommat jaetaan niin, että kummatkin jaksaa.

No johan hän avausviestissä sanoi, ettei todellakaan tee päivällä omia hommiaan vaan lepäilee kun vauva nukkuu. Luuletko että mies vetää päikkäreitä duunissa?

Vaikea sanoa, jotkut vetelee pikaisia päikkäreitäkin, toiset syö rauhassa, kahvittelee tms. En tiedä mitä ap:n mies tekee työkseen, mutta ei sillä ole mitään väliä.. :D Naurattaa ajatuskin, että ap:n pitäi

Siis AP:n ei tartte muuta ku vähän hoidella päivät vauvaa ja lepäillä, ja sitten illalla on pitäisi lepäillä koska käy välillä muutaman minuutin syöttämässä vauvaa yöllä? Taitaisi olla parempi, että AP menisi töihin ja mies saisi jäädä rentoilemaan kotiin, niin tietäisi miltä töiden jälkeen tuntuu.

Vierailija
144/152 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla muuta ku että miehet on kyllä hyödyttömiä ja luusereita.

Vierailija
145/152 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pin kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pin kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko että miehes käy töissä relaamassa, jos sä nakitat sen loppuillaksi niin paljonko miehelle jää sitä omaa aikaa?

Eikös ap ollut _jakamassa_ sen loppuillan hommat, eikä nakittamassa vain miehelle. Erittäin reilu systeemi minusta. Kumpikin tekee päivällä omat hommansa ja sen jälkeen jäävät hommat jaetaan niin, että kummatkin jaksaa.

No johan hän avausviestissä sanoi, ettei todellakaan tee päivällä omia hommiaan vaan lepäilee kun vauva nukkuu. Luuletko että mies vetää päikkäreitä duunissa?

Vaikea sanoa, jotkut vetelee pikaisia päikkäreitäkin, toiset syö rauhassa, kahvittelee tms. En tiedä mitä ap:n mies tekee työkseen, mut

Muutama minuutti? Ootko tosissas? Ainii nukut sikeitä kun vaimos hoitaa vauvaa yöllä

Vierailija
146/152 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, suunnitelmasi kuullostaa järkevältä.

Meillä oli sama keskustelu aluksi miehen kanssa. Olin itse päivät vauvan ja koiran kanssa ja valvoin yöt, kun mies oli päivät töissä. Illat jaettiin puoliksi, samoin viikonloput ja sen lisäksi mies valvoi viikonloppuna (pe-la, la-su) kaksi yötä. Meillä vauvalla oli koliikki useamman kuukauden ja alku hyvin raskas. Kävimme saman keskustelun vapaa-ajasta ja sanoin miehelle, että jos hän ei viettäisi aikaa vauvan kanssa työpäivän jälkeen, niin milloin sitten? Ja kun molemmat ovat töissä äitiysloman jälkeen, niin kuka sitten hoitaa lapsen ja kotityöt?

Näin vuosia myöhemmin ajattelen, että jos mies ei olisi tuolloin osallistunut lapsen hoitoon ja kotitöihin, siihen olisi ollut isompi kynnys kun palasin töihin. Helposti lastenhoito ja kotityöt jäävät äidille, jos hän on hoitanut ne yksin äitiyslomalla. On lapsenkin etu että hän oppii viettämään aikaa molempien vanhempiensa kanssa ja kumpikaan ei pala loppuun. 

Vierailija
147/152 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höh. Kotona oleva hoitaa tietenkin sen kodin. Illat on sitten yhteistä aikaa.

Ei, vaan kotona oleva hoitaa lapsen sillä aikaa kun työssäkäyvä on työssä. Illalla taas toimitaan ihan samoin kuin sitten, kun molemmat käyvät töissä. Ei perhevapaan tarkoituksena ole helpottaa miehen elämää ja vapauttaa miestä kotitöistä!

Vierailija
148/152 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nainen on kotona niin hoitaa kodin, jos mies auttelee vähän, se on ok!

Jos nainen rupeaa jakamaan hommia, niin mars töihin sitten kanssa, rahaa taloon hankkimaan. Helvata näitä nykymuijia!

Hahhah, ymmärrät varmaan, että vanhempainvapaalla saa korvauksen, joka perustuu aiemmin tienattuun palkkaan. Sekä mies että nainen omalla vuorollaan. Esimerkiksi meillä minun (nainen) nettotuloni vanhempainvapaalla on kutakuinkin sama kuin mieheni, joka käy töissä. Seuraavaksi hän sitten hän jää kotiin ja itse menen töihin. Näin toimii nykyisin valtaosa perheistä, koska molemmille on varattu sama määrä vanhempainvapaapäiviä. Että mars mars nykyaikaan vaan itsellesi.

Vierailija
149/152 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs, jos menisit itse töihin ja mies jäisi kotiin hoitamaan vauvaa?

Eihän se nyt mitenkään käy, että nainen menisi töihin koska (lisää sopiva tekosyy tähän).

Ai sinustako työssä käyvä perheenäiti on jotenkin harvinainen Suomessa? 

Vierailija
150/152 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs, jos menisit itse töihin ja mies jäisi kotiin hoitamaan vauvaa?

Eihän se nyt mitenkään käy, että nainen menisi töihin koska (lisää sopiva tekosyy tähän).

Ai sinustako työssä käyvä perheenäiti on jotenkin harvinainen Suomessa? 

Kaikista. Olette pahempia kuin sompanssit.

Vierailija
151/152 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten nämä ketjuun vastanneet miehet valittavat toisissa ketjuissa, miten naisia suositaan lapsen huoltajuusasiassa. Niin, pitää ihan ihmetellä miksi on noin.

Etkö tajua, että tällä palstalla naiset trollaavat ja esiintyvät miehinä esittäen typeriä mielipiteitä jotta saavat sitten porukalla haukkua kaikkia miehiä?

Vierailija
152/152 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä AP puolesi, muuten huomaat loppujen lopuksi olevasi tilanteessa palatessasi töihin, että sinä maksat edelleen puolet kaikesta plus hoidat lisäksi kodin ja lapset, kun miehellä on niin rankkaa, ei jaksa ym. 

Jos mies ei nyt jaksa hoitaa omaa osuuttaan, niin turha kuvitella että sitä jaksaa hoitaa myöhemminkään.  Kyllä äiti hoitaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi