ihastuneen oloinen työkaveri torjui minut
Minulla on reilusti nuorempi työkaveri (mies) joka on ollut hyvin ihastuneen oloinen minuun jo muutaman kuukauden, siis sillä tavalla että jopa muut työkaverit ovat kommentoineet asiaa, kun tämä "koiranpentu" seuraa minua kaikkialle ja katsoo minua avoimen ihastuneesti ja kaipaavasti vaikka kahvihuoneessa istuessamme.
Koska hän on nuorempi, en ole ollut kovin aktiivinen hänen suuntaansa, koska olen ajatellut että se on epäsopivaa - emme tosin työskentele samassa projektissa enkä ole esimiesasemassa hänen suhteensa, eli selkeää valta-asetelmaa ei välillämme ole. Olemme kuitenkin ystävystyneet, viestittelemme paljon joka päivä ja olemme hieman viettäneet aikaa yhdessä vapaa-ajallakin - esimerkiksi tällä viikolla kävin pienessä konsertissa hänen kanssaan, hänen aloitteestaan. Lisäksi viestittelymme on muuttuneet kovin flirttaileviksi ja suorastaan seksuaaliseksi. Eilen myöhään yöllä hän taas chättäsi minulle. Olin ollut aikeissa lähteä yksiin juhliin mutta skippasin ne sitten kuitenkin ja hän alkoi ehdotella että lähdettäisiin niihin kuitenkin yhdessä. Siinä kohtaa ajattelin etten jaksa enää tätä kissa-hiiri-leikkiä ja sanoin hänelle että minulla alkaa olla hieman tunteita häntä kohtaan, vaikka ymmärrän että hän on nuorempi ja en välttämättä ajattele että meidän välille voisi kehittyä mitään erityisen vakavaa. Mutta hän olikin aivan "äimänä", hän sanoi olevansa täysin ällikällä lyöty ja hämmentynyt. Minä sanoin että en ole tottunut tällaiseen yhteydenpitoon jos ollaan pelkkiä kavereita (lähettelemme jotain seksi- ja haligiffejä, sanoisin että hän on siinäkin ollut aktiivisempi) ja hän ei ymmärtänyt sitäkään. Vielä kysyin että "oletko siis täysin yllättynyt?" ja hän vastasi olevansa...
Auttakaa, mammaraati! Mitä tämä tällainen tarkoittaa?!?!? Tällaista sentään en ole vielä kokenut, että joku tuijottaa koiranpentumaisen rakastuneesti ja hakeutuu koko ajan seuraan ja suunnilleen punastelee ja hihittelee (tasolla jolla ulkopuolisetkin kummastelevat ja kommentoivat asiaa) ja sitten on "täysin" yllättynyt kun tositilanne tulee. Olen sen verran kokenut kyllä että ei tämä nyt kauheasti hetkauta, toki hieman pahalta tuntuu. Ja tiedän kokemuksesta että se ei ole yleensä hyvä merkki, että asiat alkavat mennä pieleen. Mutta jotain näkemyksiä kaipaisin aiheesta, minusta tämä on aivan käsittämätön tapaus. Olen varmaan ennenkin ollut ihastunut toiseen ihmiseen ilman että tämä on minuun, mutta silloin olen mielestäni lukenut paljon "pienempiä" merkkejä kuin konserttiin kutsuminen ja jatkuva flirttichättäys.
Kommentit (340)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kato nuorilla saattaa olla ihan huumorina nuo leikkiflirtti ja seksijutut, joita läpällä heittävät toisilleen eikä hän ymmärtänyt, että tässä suhteessa sinun kanssasi ne eivät toimi samoin. Olette eri maailmoista ja tulkitsette toisianne sen takia väärin.
Onko nuorilla sun mielestä myös se että valitaan yksi "kohteeksi" muiden yli?
Joo joo, kun pitää aptä frendinä tietty. Kuvitteli, että ovat samalla aaltopituudella.
Onko tämä "nuorten" kulttuuri ja sosiaaliset koodit muuttuneet paljonkin siitä kun minä olin nuori (ehkä 10 v sitten)? Onko niillä tosiaan ihan eri meininki? Mä kun luulin että ne eivät paljon dokaa ja sekoile... tai no sehän sen ehkä selittääkin... tosin tämä juo aika paljon.
-Ap
Juo siis paljon, hmm.. kertoo jostain ongelmista tuo. Oma exä oli kiinnostunu vanhemmista naisista myös ja oli sellaisia pyöritellyt jo pidemmän aikaa ennen kuin tavattiin. Minä en noista mitään tiennyt ennen kuin avioliitton loppupuolella. Oli kyllä melkoinen hamesankari muutenkin ja alkoholisti myös. Niillä kun ei ole paljonkaan rajoja kenen kanssa milloinkin ovat. Tuosta ap:n työkaverista vaikea mennä sanomaan mitään. Tosin ap ei tiedä millaista on kaverin meno on vapaalla onko kuinkakin monta lissua vetelemässä viikonloppuisin. Tuossa on kyllä monta kohtaa mikä ei täsmää. Ensinnäkin tyyppi on kunnianhimoinen urheilija, toisaalta vähän ujohko mutta hyvin sosiaalinen kuitenkin sekä avulias ja ystävällinen ainakin ap:lle. Uskaltaa kuitenkin lähetellä seksisävytteisiä viestejä ap:lle. Liian monta asiaa jotka ristiriidassa toisiinsä nähden. Sanoisin, että ehta peluri on ja jos alkoholiongelmaa niin addikti moniin asioihin myös siihen seksiin ja tarve näyttää että kyllä tässä naisia kaadetaan oikein kunnolla. Ei ole ap ehkä ainoa nainen työpaikalla, jolla samoja kokemuksia siitä kaverista.
Olet oikeassa, kaikki ei täsmää. Olen itsekin ajatellut sitä, esim tuo juominen - mutta on siis sellaista "tavallista" nuoren ihmisen bailaamista ja hänellä on vielä huono viinapää, olen itse ollut todistamassa että tulee muutamasta oluesta aivan känniin. Ja sanat ja teot ovat myös ristiriidassa. Mutta mitään muita naissankariviitteitä ei ole, ei facebookissa, ei stooreissaan, kertoo mulle paljon elämästään ja chättää usein kun on menossa baarista tai jostain kekkereistä kotiin (jolloin mä yleensä olen jo nukkumassa). En tajua miksi just mulle chättää, iskisi niitä nuoria naisia - tai muita vanhoja jos sikseen tulee - jos on niistä kiinnostunut.
Mä "hölmönä" vielä eilen ajattelin että in vino veritas, MULLE tekstaa huppelissa kello 6 aamulla...
-Ap
oqji kirjoitti:
Näin vanhempana voin neuvoa, että unohda koko juttu. Ei ole mitään järkeä lähteä analysoimaan pojan käytöstä. Olet jo todennut, että hänen käytöksensä e i ole johdonmukaista. That´s it. Se ei muutu johdonmukaiseksi analysoimalla sitä. Jos hän olisi käyttäytynyt johdonmukaisesti aikaisemman käytöksensä suhteen, et olisi nyt tässä miettimässä, että WHAT?
Tästä eteenpäin: sitä sa mitä tilaa. Eli kannattaako tilata?
Joo olen ainakin puoliksi jo luovuttanut. Huom olen sen verran kokenut jo että luovutan aika helposti kyllä :) Olen huomannut että ei parane pistämällä kauheasti energiaa johonkin sekavaan juttuun. Kai mä pohdin tätä kun järkytyin kuitenkin, niin kuin olen aiemmin sanonut, en ole koskaan kokenut tätä että flirttaillaan PALJON ja sitten ei olekaan mitään (sen olen kokenut että jostain aivan pienistä merkeistä luen jotain jota niissä ei olekaan). Ja tämä mies vaikutti vielä niin ihanalta ja sympaattiselta, ihmisenä.
-Ap
Se on varmaan se, ap, kun mies on just tuollainen nuori. Että paljon puhetta, vähän tekoja. Se mulle vastaavalla tavalla tehnyt mies on välillä mielessäni paskiainen, välillä vain ikävöin. Joskus näimme ja hän sanoi jotain tyhmää, että on pahoillaan ettei silloin kyennyt ... mä olin vain ihan että blaa blaa joo joo whatever, jos ei kykene olemaan mun kanssa, mahdanpa olla vastenmielinen, joo kiitos, mutta en sanonut mitään, koska mitäpä mä nyt miehelle sitä itkemään, miten vastenmieliseksi saan itseni kiitos hänenlaistensa tuntea. Koska sehän ei siis ole heidän vikansa, mitäs olen heikkoitsetuntoinen ja koen, etten ole kenenkään arvoinen.
Vierailija kirjoitti:
Se on varmaan se, ap, kun mies on just tuollainen nuori. Että paljon puhetta, vähän tekoja. Se mulle vastaavalla tavalla tehnyt mies on välillä mielessäni paskiainen, välillä vain ikävöin. Joskus näimme ja hän sanoi jotain tyhmää, että on pahoillaan ettei silloin kyennyt ... mä olin vain ihan että blaa blaa joo joo whatever, jos ei kykene olemaan mun kanssa, mahdanpa olla vastenmielinen, joo kiitos, mutta en sanonut mitään, koska mitäpä mä nyt miehelle sitä itkemään, miten vastenmieliseksi saan itseni kiitos hänenlaistensa tuntea. Koska sehän ei siis ole heidän vikansa, mitäs olen heikkoitsetuntoinen ja koen, etten ole kenenkään arvoinen.
Kuitenkin kykeni flirttailemaan oikein mahtavasti ja muutenkin koittamaan antaa mulle tunnetta, että minusta välittää. Mitä siitä oisin voinut sanoa? Vähän vaikea mun on todistaakaan, ettei hänellä tunteissaan ollut mitään, vaikka en sitä sitten enää nähnytkään, kun jäin torjutuksi. En nähnyt enää itseäni mitenkään arvokkaaksi hänelle. Silti hän oli sitä edelleen mulle.
Onkohan kyseessä yksi minun tuntema tyyppi. :D Se poika on ihmeen kiinnostunut vanhempien rouvien seurasta mutta vain kaverina. Siinä joku saattaa käsittää väärin. Kaapissa lienee hän.
Voin miehenä kertoa todennäköisimmät syyt:
piilevä homoseksuaalisuus, poikuus tallella, pieni penis
Minäkin olen nettikeskusteluissa usein sulavasanainen ja flirttaileva, mutta kun olisi aika siirtyä johonkin konkreettisempaan vetäydyn aina. Huono itsetunto saa epäilemään itseään ja pidän itsestäni huolta estämällä epäonnistumisen mahdollisuuden. Kun ei pidä itseään haluttavana on jokainen tosielämän kokemus haaste, joka on usein mahdoton valloittaa.
Äh alkoi säälittää koko tyyppi, oli se vamma mikä tahansa... Ei jatkoon :)
-Ap
Vierailija kirjoitti:
Äh alkoi säälittää koko tyyppi, oli se vamma mikä tahansa... Ei jatkoon :)
-Ap
Niinpä. Lapsellisuudelta toi kuulostaa, ei vain kokemattomuudelta. Lapsellisesti ajatteli kuin lapsi uutta lelua, sinua. Kiva itselle, tartteeko lelukin jotain :O (siis että hän ois vaikka kartalla homman nimestä sun kannltasi..?) vaikka oletkin vanhempi, niin silti!
Kokematon pikkukolli, joka menee totisen paikan edessä hämilleen.
Ap, kerrothan selviääkö tänään mitään nuoren pojan mielenliikkeistä? Että mitä hän nyt tahtoo vai tahtooko mitään? Av-mammoja kiinnostaa :)
olevan kiinnostunut, täytyykö sille olla heti sanomassa, että "on tunteita"??? Ethän vielä edes tunne koko miestä ja nyt alat haukkumaan, kun tulit itse epävarmaksi ja koit nolanneesi itsesi. Anna sen miehen kehitellä ensin ne fiilikset, että haluaa olla sun kanssa, koska tykkää susta ja pidä omat tunteesi ihan omana tietonasi siihen saakka, kun olette vähän jo vakituisemmin yhdessä.
1. Sillä meni pupu pöksyyn
2. Säikähti aktiivista aikuista naista
3. Halusi vain seksiä ja sai viestistäsi käsityksen, että sinä haluat vakavan suhteen
4. Arveli hyötyvänsä verkostoitumalla kanssasi näin, ja flirttailemalla "täti tykkää ja pitää puolia"
5. Äitisyndrooma
6. Lyönyt vetoa, että saa sinut hölmöilemään kanssaan
Veikkaisin kahta ekaa tai 4. Yleisempää kuin uskotkaan.
Josmiesnäyttää kirjoitti:
olevan kiinnostunut, täytyykö sille olla heti sanomassa, että "on tunteita"??? Ethän vielä edes tunne koko miestä ja nyt alat haukkumaan, kun tulit itse epävarmaksi ja koit nolanneesi itsesi. Anna sen miehen kehitellä ensin ne fiilikset, että haluaa olla sun kanssa, koska tykkää susta ja pidä omat tunteesi ihan omana tietonasi siihen saakka, kun olette vähän jo vakituisemmin yhdessä.
Kuin suoraan Jane Austenin romaanista.
Vierailija kirjoitti:
Onhan sellasia, jotka haluaa ihastuttaa ja sit on aivan, että mitä. Ei ne ole oikeasti kiinnostuneita muusta kuin ihailusta.
Tällainen ihmistyyppi on tosiaan olemassa, ja voi olla nainenkin. Flirttaa ja vihjailee, nauttii suunnattomasti iskuyrityksistä ja joskus on ihan tohkeissaan kun "mitä se oikein yritti, mähän seukkaan" :)
Jos (mukavakin) työkaveri tekstaisi minulle klo 6 aamulla minä joko nukkuisin puhelin äänettömällä tai vetäisin pultit häiritsemisestä.
Vierailija kirjoitti:
Sehän yritti nöyryyttää sua. Laita uusi viesti jossa sanot että olit ottanut muutaman drinkin ja aloit alkoholin innoittamana ajattelemaan hieman "tuhmia" jolloin sinulla lipsahti nämä asiat hänelle. Sano hänelle että otat kaikki sanasi takaisin ja pahoitteletkin vielä että et todellisuudessa suinkaan ole hänestä kiinnostunut millään tavalla siten kun annoit ymmärtää. Sitten olet kuin ei mitään kun taas tapaatte töissä. Näin saat ns. pallon takaisin itsellesi eli näytät pojalle hänen paikkansa. Jo loppuu tuollainen pelleily aikuisen naisen kanssa.
Selittely pahentaa tilannetta ja vaikuttaa.. selittelyltä. Ihan reippaasti töihin, tervehtii ja on kuin ei olis moksiskaan. Ihan kuten aikuinen.
No kuulostaa homolta joka löysi kivan tyttökaverin.
Unohda että otit asiasta selvää ja jatka vanhaan malliin. Noin kiva frendi kannattaa pitää. Hyvä että selvitit asian.
Jäin koukkuun tähän :D Tulethan ap kertomaan miten päivä meni ja miten asia eteni?
Heh, mulla on vähän samantyyppinen kokemus... paitsi ettei oltu työkavereita vaan oltiin muuten työasioiden puitteissa paljon tekemisissä puhelimitse ja sähköpostitse.
Alussa viestittely oli ihan asiallista, mutta äkkiä se alkoi saada flirttailevia sävyjä. Ja mikäs siinä, minä 30v sinkku toki mieluusti juttelin niitä näitä kivan kundin kanssa. Välillä työkaverit ihmettelivät ja nauroivat sitä jatkuvaa puhelinrumbaa joka meidän välillä oli. Kieltämättä aloin vähän ihastua tähän tyyppiin ( tiesin ulkonäöltä ). Tämä ehdotteli jo tapaamista jne ja olin vähällä suostua.
No tuli työpalaverin aika johon tämä henkilö oli tulossa ja kas, siellä oltiin kultainen sormus nimettömässä. Olin ihan satavarma että tyyppi olisi ollut sinkku. Meikäläisen orastava kiinnostus lopahti saman tien ja tyyppi kiemurteli vaivaantuneesti palaverissa. Tuon jälkeen meikäläisen asenne oli kylmän viileä ja pitkät puhelut ja sähköpostin vaihdot loppuivat siihen.
Hauskinta tässä kaikessa on se että olin tästä parin kk päästä tytäryhtiömme yhdessä ulkomaan konttorissa työreissussa ja näin siellä kollegani sähköpostin etusivun. Tältä kyseiseltä herralta näytti olevan useampi sähköposti 😂 Oli siis kohde vaihtunut Tallinnan kollegaan. Tämä mies oli siis kehujen ja ihasteluun kalastelija, pahinta laatua.
Ap, Mites työpäivä sujui?
Näin vanhempana voin neuvoa, että unohda koko juttu. Ei ole mitään järkeä lähteä analysoimaan pojan käytöstä. Olet jo todennut, että hänen käytöksensä e i ole johdonmukaista. That´s it. Se ei muutu johdonmukaiseksi analysoimalla sitä. Jos hän olisi käyttäytynyt johdonmukaisesti aikaisemman käytöksensä suhteen, et olisi nyt tässä miettimässä, että WHAT?
Tästä eteenpäin: sitä sa mitä tilaa. Eli kannattaako tilata?