Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ihastuneen oloinen työkaveri torjui minut

Vierailija
03.12.2017 |

Minulla on reilusti nuorempi työkaveri (mies) joka on ollut hyvin ihastuneen oloinen minuun jo muutaman kuukauden, siis sillä tavalla että jopa muut työkaverit ovat kommentoineet asiaa, kun tämä "koiranpentu" seuraa minua kaikkialle ja katsoo minua avoimen ihastuneesti ja kaipaavasti vaikka kahvihuoneessa istuessamme.

Koska hän on nuorempi, en ole ollut kovin aktiivinen hänen suuntaansa, koska olen ajatellut että se on epäsopivaa - emme tosin työskentele samassa projektissa enkä ole esimiesasemassa hänen suhteensa, eli selkeää valta-asetelmaa ei välillämme ole. Olemme kuitenkin ystävystyneet, viestittelemme paljon joka päivä ja olemme hieman viettäneet aikaa yhdessä vapaa-ajallakin - esimerkiksi tällä viikolla kävin pienessä konsertissa hänen kanssaan, hänen aloitteestaan. Lisäksi viestittelymme on muuttuneet kovin flirttaileviksi ja suorastaan seksuaaliseksi. Eilen myöhään yöllä hän taas chättäsi minulle. Olin ollut aikeissa lähteä yksiin juhliin mutta skippasin ne sitten kuitenkin ja hän alkoi ehdotella että lähdettäisiin niihin kuitenkin yhdessä. Siinä kohtaa ajattelin etten jaksa enää tätä kissa-hiiri-leikkiä ja sanoin hänelle että minulla alkaa olla hieman tunteita häntä kohtaan, vaikka ymmärrän että hän on nuorempi ja en välttämättä ajattele että meidän välille voisi kehittyä mitään erityisen vakavaa. Mutta hän olikin aivan "äimänä", hän sanoi olevansa täysin ällikällä lyöty ja hämmentynyt. Minä sanoin että en ole tottunut tällaiseen yhteydenpitoon jos ollaan pelkkiä kavereita (lähettelemme jotain seksi- ja haligiffejä, sanoisin että hän on siinäkin ollut aktiivisempi) ja hän ei ymmärtänyt sitäkään. Vielä kysyin että "oletko siis täysin yllättynyt?" ja hän vastasi olevansa...

Auttakaa, mammaraati! Mitä tämä tällainen tarkoittaa?!?!? Tällaista sentään en ole vielä kokenut, että joku tuijottaa koiranpentumaisen rakastuneesti ja hakeutuu koko ajan seuraan ja suunnilleen punastelee ja hihittelee (tasolla jolla ulkopuolisetkin kummastelevat ja kommentoivat asiaa) ja sitten on "täysin" yllättynyt kun tositilanne tulee. Olen sen verran kokenut kyllä että ei tämä nyt kauheasti hetkauta, toki hieman pahalta tuntuu. Ja tiedän kokemuksesta että se ei ole yleensä hyvä merkki, että asiat alkavat mennä pieleen. Mutta jotain näkemyksiä kaipaisin aiheesta, minusta tämä on aivan käsittämätön tapaus. Olen varmaan ennenkin ollut ihastunut toiseen ihmiseen ilman että tämä on minuun, mutta silloin olen mielestäni lukenut paljon "pienempiä" merkkejä kuin konserttiin kutsuminen ja jatkuva flirttichättäys.

Kommentit (340)

Vierailija
221/340 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli töissä vastaava tapaus. Toki olimme samanikäisiä emmekä lähetelleet mitään seksiviestejä eikä tapailtu työajan ulkopuolella. Mutta niistä katseista ei voinut erehtyä, ei millään. Myös työkaverit huomasivat. Vuoden ajan odotin aloitetta, kun sitä ei tullut, tein itse aloitteen. Mies oli myös ällikällä lyöty. Pyysin anteeksi että olin ymmärtänyt väärin ja tulkinnut meidän väliset katseet joksikin muuksi. Mies ei vastannut enää mitään, töissä ei enää moikannut eikä katsonut päälle, tiuski ja oli suuttuneen oloinen. Minä yritin käyttäytyä kuten aina ennemminkin. Vkojen kuluessa mies alkoi "sulaa" ja katseet taas lisääntyivät. Tapauksesta on nyt kaksi vuotta, mies vaihtoi työpaikkaa ja paikkakuntaa. En ole nähnyt miestä yli vuoteen. Viestittelemme edelleen silloin tällöin, kuulumisia ja mies on kertonut kuinka ihana ihminen olen, ja mm kutsunut rakkaaksi. Mies ei ole pelimies ja tietää etten harrasta seksiä kuin parisuhteessa ollessani, eli sen perään ei voi olla. En tiedä mitä tein itse väärin ku homma kaatui ennenkö se edes alkoikaan. Itsellä edelleen tunteita miestä kohtaan. Ihastun todella, todella harvoin. Ennen tätä miestä viimeksi kymmenen vuotta sitten, siksi minun on ollut vaikea löytää kumppania. Tässä miehessä oli kaikki kohdallaan, en uskonut että voisin löytää samanhenkisen ihmisen. Ehkä siksi tapahtunut harmittaa ja mietityttää että mikä meni pieleen.

Vierailija
222/340 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ nautti ihailusta, ei mitään muuta. Tuollaisia paskiaisia tuntuu riittävän!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/340 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kato nuorilla saattaa olla ihan huumorina nuo leikkiflirtti ja seksijutut, joita läpällä heittävät toisilleen eikä hän ymmärtänyt, että tässä suhteessa sinun kanssasi ne eivät toimi samoin. Olette eri maailmoista ja tulkitsette toisianne sen takia väärin.

Onko nuorilla sun mielestä myös se että valitaan yksi "kohteeksi" muiden yli?

Joo joo, kun pitää aptä frendinä tietty. Kuvitteli, että ovat samalla aaltopituudella.

Onko tämä "nuorten" kulttuuri ja sosiaaliset koodit muuttuneet paljonkin siitä kun minä olin nuori (ehkä 10 v sitten)? Onko niillä tosiaan ihan eri meininki? Mä kun luulin että ne eivät paljon dokaa ja sekoile... tai no sehän sen ehkä selittääkin... tosin tämä juo aika paljon.

-Ap

Juo siis paljon, hmm.. kertoo jostain ongelmista tuo. Oma exä oli kiinnostunu vanhemmista naisista myös ja oli sellaisia pyöritellyt jo pidemmän aikaa ennen kuin tavattiin. Minä en noista mitään tiennyt ennen kuin avioliitton loppupuolella. Oli kyllä melkoinen hamesankari muutenkin ja alkoholisti myös. Niillä kun ei ole paljonkaan rajoja kenen kanssa milloinkin ovat. Tuosta ap:n työkaverista vaikea mennä sanomaan mitään. Tosin ap ei tiedä millaista on kaverin meno on vapaalla onko kuinkakin monta lissua vetelemässä viikonloppuisin. Tuossa on kyllä monta kohtaa mikä ei täsmää. Ensinnäkin tyyppi on kunnianhimoinen urheilija, toisaalta vähän ujohko mutta hyvin sosiaalinen kuitenkin sekä avulias ja ystävällinen ainakin ap:lle. Uskaltaa kuitenkin lähetellä seksisävytteisiä viestejä ap:lle. Liian monta asiaa jotka ristiriidassa toisiinsä nähden. Sanoisin, että ehta peluri on ja jos alkoholiongelmaa niin addikti moniin asioihin myös siihen seksiin ja tarve näyttää että kyllä tässä naisia kaadetaan oikein kunnolla. Ei ole ap ehkä ainoa nainen työpaikalla, jolla samoja kokemuksia siitä kaverista.

Olet oikeassa, kaikki ei täsmää. Olen itsekin ajatellut sitä, esim tuo juominen - mutta on siis sellaista "tavallista" nuoren ihmisen bailaamista ja hänellä on vielä huono viinapää, olen itse ollut todistamassa että tulee muutamasta oluesta aivan känniin.  Ja sanat ja teot ovat myös ristiriidassa. Mutta mitään muita naissankariviitteitä ei ole, ei facebookissa, ei stooreissaan, kertoo mulle paljon elämästään ja chättää usein kun on menossa baarista tai jostain kekkereistä kotiin (jolloin mä yleensä olen jo nukkumassa). En tajua miksi just mulle chättää, iskisi niitä nuoria naisia - tai muita vanhoja jos sikseen tulee - jos on niistä kiinnostunut.

Mä "hölmönä" vielä eilen ajattelin että in vino veritas, MULLE tekstaa huppelissa kello 6 aamulla...

-Ap

Tunnen yhden muusikon, joka on armoton flirtti ja sellainen Antaa ymmärtää muttei ymmärrä antaa-pelimies. Luonteeltaan silti ujo. Kuntoilee paljon. Absolutisti alkoholin ja muiden päihteiden suhtern. Siltä tuli eniten noita kaksimielisiä tekstareita, kunnoli keikkabussissa viikonloppuisin. Kai siellä oli tylsää ja tekstasi varmaan usealle kukaties kymmenille eri naiselle sieltä aikansa kuluksi.

Vierailija
224/340 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te olette ihan h oroja, joille laitetaan noita kaksimielisiä tekstareita. Olette antaneet randomille sen käsityksen, ettette ole siveydensipuleita. Siksi niillä lähestytään teitä, ja te otatte ne meriitteinä.

Vierailija
225/340 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kaikki, en ole päässyt vielä konttorille kun piti hoitaa yksi toinen asia, päivitän heti kun selviää jotain. Olette ihania! <3

T. Ap

Vierailija
226/340 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän haluaa sinua, mutta ei halua sanoa sitä ääneen. Miksi, voi vain arvailla. Älä tuhlaa aikaasi häneen.

Vierailija
227/340 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kokenutnainen kirjoitti:

Onko mahdollista, että mies on ajatellut jotenkin hyötyvänsä sinusta työssään ja siksi käyttäytynyt näin?Ajatellut saavansa sinut hyvälle mielelle ja saavansa siitä sinulta jotain vastapalveluksia. Kuulostaa muuten aika oudolta kuviolta. Ei normaaleissa kaverisuhteissa ole mitään seksuaalisia sävyjä mukana.

Minun ei tulisi mieleenkään alkaa viestittelemään työkaverieni tai vaikkapa lasteni kaverien isien kanssa mihinkään muuhun kuin viralliseen sävyyn. Yksi vanhempi mies työpaikallani on hakeutunut usein seuraani ja tehnyt minulle palveluksia. Hänestä olen saanut sellaisen vaikutelman, että pitää minusta paljon, mutta ei meilläkään mitään suoraa flirttiä ole koskaan ollut, sillä itse en ole hänestä kiinnostunut siinä mielessä.

No, mä olen vähän ylempänä hierarkiassa kuin hän, mutta tosiaan ollaan niin eri projekteissa ettei sinänsä pysty hyötymään minusta kauheasti. Olen toki hieman jelppinyt niin kuin kaikkia nuorempia tyyppejä, tarjonnut neuvoja ja ideoita, mutta tosiaan vain vähän. Ja mies on kuunnellut minun turhautumisenaiheitani ja huoliani.

-Ap

Mä en kestä..... siis niiiiiin sama. Tätä, ja flirttiä. Kaikkea, mikä on aina merkinnyt halua yms (vaikka mä en ois halunnut toista!) Ja sitten, "mitä, meilläkö jotain? En ole kiinnostunut."

Ja kun sama tapahtuu toisin päin, nauretaan miehelle, että miten se nyt jotain kuvitteli eihän ystävällisyys ja viaton flirtti vielä mitään tarkoita. Meitä on niin monenlaisia, se mikä on toiselle pientä flirttiä on toiselle selkeää iskemistä.

Vierailija
228/340 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kokenutnainen kirjoitti:

Onko mahdollista, että mies on ajatellut jotenkin hyötyvänsä sinusta työssään ja siksi käyttäytynyt näin?Ajatellut saavansa sinut hyvälle mielelle ja saavansa siitä sinulta jotain vastapalveluksia. Kuulostaa muuten aika oudolta kuviolta. Ei normaaleissa kaverisuhteissa ole mitään seksuaalisia sävyjä mukana.

Minun ei tulisi mieleenkään alkaa viestittelemään työkaverieni tai vaikkapa lasteni kaverien isien kanssa mihinkään muuhun kuin viralliseen sävyyn. Yksi vanhempi mies työpaikallani on hakeutunut usein seuraani ja tehnyt minulle palveluksia. Hänestä olen saanut sellaisen vaikutelman, että pitää minusta paljon, mutta ei meilläkään mitään suoraa flirttiä ole koskaan ollut, sillä itse en ole hänestä kiinnostunut siinä mielessä.

No, mä olen vähän ylempänä hierarkiassa kuin hän, mutta tosiaan ollaan niin eri projekteissa ettei sinänsä pysty hyötymään minusta kauheasti. Olen toki hieman jelppinyt niin kuin kaikkia nuorempia tyyppejä, tarjonnut neuvoja ja ideoita, mutta tosiaan vain vähän. Ja mies on kuunnellut minun turhautumisenaiheitani ja huoliani.

-Ap

Mä en kestä..... siis niiiiiin sama. Tätä, ja flirttiä. Kaikkea, mikä on aina merkinnyt halua yms (vaikka mä en ois halunnut toista!) Ja sitten, "mitä, meilläkö jotain? En ole kiinnostunut."

Ja kun sama tapahtuu toisin päin, nauretaan miehelle, että miten se nyt jotain kuvitteli eihän ystävällisyys ja viaton flirtti vielä mitään tarkoita. Meitä on niin monenlaisia, se mikä on toiselle pientä flirttiä on toiselle selkeää iskemistä.

Varmastikin tätä ilmiötä tapahtuu tosiaan myös kun kääntää sukupuolet näissä rooleissa toisin päin, ihan mielenkiintoista olis kuulla niitäkin tarinoita. Itse tunnen naisen jolle on jotenkin tärkeää saada sellaistenkin miesten ihailu/ihastuminen osakseen joista hän ei varsinaisesti ole itse kiinnostunut tai ainakaan halua mitään juttua. Mistä lie johtuu, huono itsetunto tms? Saatta jopa olla mustasukkainen sellaisestakin miehestä joka ei häntä kiinnosta romanttisessa tms. mielessä, miehen silti pitäisi olla vain hänen perään :D Saa jotakin kiksejä siitä ihailusta. Tällaisessa ei ehkä kuitenkaan kyse aivan samasta kuin ap:n tapauksessa.

Vierailija
229/340 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kokenutnainen kirjoitti:

-Ap

Varmastikin tätä ilmiötä tapahtuu tosiaan myös kun kääntää sukupuolet näissä rooleissa toisin päin, ihan mielenkiintoista olis kuulla niitäkin tarinoita. Itse tunnen naisen jolle on jotenkin tärkeää saada sellaistenkin miesten ihailu/ihastuminen osakseen joista hän ei varsinaisesti ole itse kiinnostunut tai ainakaan halua mitään juttua. Mistä lie johtuu, huono itsetunto tms? Saatta jopa olla mustasukkainen sellaisestakin miehestä joka ei häntä kiinnosta romanttisessa tms. mielessä, miehen silti pitäisi olla vain hänen perään :D Saa jotakin kiksejä siitä ihailusta. Tällaisessa ei ehkä kuitenkaan kyse aivan samasta kuin ap:n tapauksessa.

Yksi tuttava oli ihan onnessaan jos vaikka humalaiset vanhemmat miehet kadulla yrittivät iskeä ja selitti kuinka joku oli huudellut treffipyyntöjä milloin missäkin. Luulen, että joku itsetuntojuttu tämä on, koska itseäni oikein inhotti jonkun juopon vonkaus enkä kokenut saavani siitä mitään positiivista.

Vierailija
230/340 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli mieleen että olitko sä sille sellainen homoemo-tyylinen nainen, tässä tapauksessa kuitenkin ilmeisesti "heteroemo". Eli olit hänelle se rempseämpi, sanavalmis vanhempi nainen, jonka kanssa voi vapaasti hullutella, ilman että se tarkoittaisi mitään. Olet pitänyt häntä mahdollisena kumppanina, hän on taas pitänyt sua jonain aivan muuna. Kyllähän sitä tulee joskus heitettyä kaksmielistä läppää sellaisille jotka ois niin ilmiselvästi (iän tai ulkonäön takia) nou-nou, ettei siinä tarvitse pelätä mitään, mutta eihän vastapuoli välttämättä ajattele niin.

Vierailija
231/340 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

^lisään vielä että saattaahan hän sua jossain sisimmässä halutakin, mutta se ois pojalle kuitenkin aivan liian jännä juttu jos oikeesti tapahtuisi, eli säikähdys!

Vierailija
232/340 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän täytyy olla provo, harvemmin kestää 16 sivua jonkun tuoda se esille

Vierailija
233/340 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä sanoisin, että mies epävarmuuttaan säikähti ajatusta suhteen siirtymisestä fyysiseksi. Ehkä pelkää että ei täytä ap:n (kokeneen naisen) vaatimuksia tms. Kyllä nyt lähtökohtaisesti on ollut selvästi kiinnostunut jos käytös ja viestittely on ollut tuollaista. Ja jos olisi halunnut jotenkin näpäyttää ap:ta, niin mielestäni reaktio olisi ollut erilainen (esim. : "etköhän ole kuitenkin vähän vanha mulle" tms.).

Vierailija
234/340 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hän näkee teidät "kielletty rakkaus -kategoriassa", eikä ainakaan vielä kykene itseään ko. yhtälöön liittämään. Ikäero.. sama työpaikka tms. vaivaa häntä. Pysyy mielummin kaapissa.

Vierailija
235/340 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, hieman päivitystä (oli palavereita ja muita tässä välissä). Eipä tässä muuta kuin että lounaspöydässä tyyppi tuli mun viereen istumaan normaalia epävarmemman oloisena, no kyllä mäkin olin aika jäässä, kädet vähän tärisivät. Mutta onnistuttiin lopulta juttelemaan normaalisti koko porukalla ja oli ihan hauskaakin, ainakin tilanne on nyt siinä mielessä normalisoitu. Mitään suurta keskustelua ei tietty olla käyty :)

Ja ei kyllä ole provo, olisipa :'''D Ihan mun elämää.

- Ap

Vierailija
236/340 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä veikkaan myös että meni pupu pöksyyn. Mies säikähti tilanteesta. Kyllä se varmaan on tiedostanut että aikaa myöten teille jotain voisi syntyäkin, mutta ei ollut vielä siihen (suhde) täysin valmistautunut.

Vierailija
237/340 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jää taukohuoneeseen hänen kanssaan tänään kahdestaan ja suutele häntä. Reaktiostaan huomaat mitä mieltä hän on oikeasti sinusta. :)

Vierailija
238/340 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmentyi ja siksi käyttäytyi oudosti.

Kiinostus lopahti koska sai vastakaikua. Tämä on aika yleistä sellaisissa "fantasiaihastuksissa" ja varsinkin nuorilla. Itsekin muistan miten tuntui oikeastaan ihan plääähhiltä, kun ihastus kertoi ihastuneensa takaisin. Olin 17v. :D

Vierailija
239/340 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jää taukohuoneeseen hänen kanssaan tänään kahdestaan ja suutele häntä. Reaktiostaan huomaat mitä mieltä hän on oikeasti sinusta. :)

Hehheh, en mä nyt voi keneenkään käsiksi käydä :D

Joo, tavallinen työpäivä oli, vuorovaikutettiin suht normaalisti, mutta pysyin kyllä vähän etäällä. Hieman vaivautunutta molemmin puolin. Ei tämä tästä varmaan mihinkään etene, ainakaan lähiaikoina. Kiitti tosiaan kaikille kommenteista.

-Ap

Vierailija
240/340 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta jotkut tykkää flirttailla muuten vain. Harmitonta hupia. Ehkä mies ikäeron takia ajatteli, että ap on ns. "turvallinen" flirttailukumppani. Eli ei ota tosissaan vaan tajuaa, että kyse on tosiaan ihan vain viattomasta flirtistä ilman sen kummempia tarkoitusperiä. Nyt on sitten vähän hölmönä, kun ap olikin kiinnostunut. Varmaan vähän sama tilanne, kun jotkut flirttailevat varattujen kanssa. Tai varatut keskenään. Oletetaan, ettei toinen tosiaan ole yhtään kiinnostunut, eli toinenkin osapuoli osaa ottaa flirttailun ihan vain flirttailuna ja that's it. Jotkut kun luulevat kiinnostukseksi pelkästään jo sitä, että on ystävällinen, saati sit jos vielä flirttailisikin...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi