Mitä röyhkeää teiltä on kysytty?
Eli mitä tahdittomia ja röyhkeitä henk.kohtaisia asioita teiltä on kysytty? Ja miten olette niihin vastanneet? Saitteko kysyjälle luun kurkkuun?
Kertokaahan kokemuksianne ja jakakaa mahdollisesti vinkkejä niin saadaan nuo röyhkeilijät aisoihin!
Itselläni tuli mieleen tällainen:
Minulta sukulais täti, joka ei ole koskaan kauhean läheinen mulle ollut, tuli miehensä kanssa pitkästä aikaa isälleni kylään ja itse olin juuri parhaillani vierailulla isälläni. Kahvipöydässä sitten täti kyseli, että, koskas minun ja miehenikin luona kuuluu pikku jalkojen tepsutusta. Että olisikos meilläkin pian jo se aika kypsä, kun niin kauankin ollaan jo yhtä köyttä vedetty.
Vastasin, että oi kyllä, hyvä, kun kysyit meinasin jo unohtaa mainita, että ollaan suunniteltu koiran hankintaa vakavasti. Luultavasti tyttö koiraa. Onko nimi ehdotuksia?
Täti meni vaikeaksi ja jätti asian siihen. Ei muuten kysellyt enää. Viesti taisi mennä perille.
Kommentit (1173)
Täällä teitä vaan kuljetaan. Ei kysellä
Koska oot saanu Pi*lua viimeksi? (Työkaveri kysyi kun oli kuullut minun eronneen juuri)
sanatonna kirjoitti:
Olin nuorena isänä kylän hiekkalaatikolla pienen esikoisemme kanssa . Laatikolle tuli pari nuorta äitiä lastensa kera ja alkoivat juttelemaan. Yhtäkkiä toinen heistä kysyi - sanatarkasti - "syntyikö tuo lapsi teille hedelmöityshoitojen seurauksena".
Tapauksesta on yli 20v ja edelleen sanattomaksi vetää.
Kysyjä oletti, että olet parisuhteessa miehen kanssa, koska 20 vuotta sitten ei vielä ollut niin yleistä kuin tänäpäivänä, että isätkin hoitavat jälkikasvuaan.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ystävä joka on lähes 210 cm pitkä. No sitähän hänelle usein päivitellään ja kommentoidaan. Hänellä on vakiovastaus näille jotka sanovat että oletpa sinä pitkä. 'Kiva kun kerroit, enpä olisi muuten huomannutkaan." Tänä yleensä hiljentää nämä tökeröt kommentoijat.
Tää on nykyaikaa, ettei saisi koskaan sanoa ääneen sitä, mitä yhtään epätavallista näkee. Jos ihminen on poikkeuksellisen pitkä, siis tuollainen ihan häkellyttävän mittainen, niin siitä ei saisi mitään sanoa, koska se on kuulemma tökeröä.
Muistan, kun kerran tapasin kaverini siskon ekaa kertaa. Minulta pääsi ihan spontaanisti huulilta, että "Voi vitsi, miten kaunis olet." Hän oli, ja en jotenkin voinut olla sanomatta sitä, karkasi huulilta. En sitten tiedä, olinko hänen mielestään tökerö vai en. Mutta kieltämättä kumma ajatus, etten olisi saanut sanoa niin. (Olen hetskunainen, jos joku miettii asiaa.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ystävä joka on lähes 210 cm pitkä. No sitähän hänelle usein päivitellään ja kommentoidaan. Hänellä on vakiovastaus näille jotka sanovat että oletpa sinä pitkä. 'Kiva kun kerroit, enpä olisi muuten huomannutkaan." Tänä yleensä hiljentää nämä tökeröt kommentoijat.
Tää on nykyaikaa, ettei saisi koskaan sanoa ääneen sitä, mitä yhtään epätavallista näkee. Jos ihminen on poikkeuksellisen pitkä, siis tuollainen ihan häkellyttävän mittainen, niin siitä ei saisi mitään sanoa, koska se on kuulemma tökeröä.
Muistan, kun kerran tapasin kaverini siskon ekaa kertaa. Minulta pääsi ihan spontaanisti huulilta, että "Voi vitsi, miten kaunis olet." Hän oli, ja en jotenkin voinut olla sanomatta sitä, karkasi huulilta. En sitten tiedä, olinko hänen mielestään tökerö vai en. Mutta kieltämättä kumma ajatus, etten olisi saanut sanoa niin. (Olen hetskunainen, jos joku miettii asiaa.)
On se esim ihmisen pituuden kommentointi rasittavaa kun ventovieraat ihmiset kommentoivat jatkuvasti. Miltä itsestäsi tuntuisi saada päivittäin kommentteja ulkonäöstäsi vierailta ihmisiltä? Kuuluu hyviin tapoihin että ei kommentoida tuntemattomien ihmisten ulkonäköä, eikä myöskään tuttujen ellei olla ihan sydänystäviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se esim ihmisen pituuden kommentointi rasittavaa kun ventovieraat ihmiset kommentoivat jatkuvasti. Miltä itsestäsi tuntuisi saada päivittäin kommentteja ulkonäöstäsi vierailta ihmisiltä? Kuuluu hyviin tapoihin että ei kommentoida tuntemattomien ihmisten ulkonäköä, eikä myöskään tuttujen ellei olla ihan sydänystäviä.
Jaa. Minusta on kiva kuulla kohteliaisuuksia. Jos tiedän näyttäväni kauniilta laittauduttuani varta vasten, on kiva kuulla se. Hurjan pitkät ihmiset luulisivat olevan tottuneita kommentteihin eivätkä jaksa noteerata niitä sen kummemmin. Ainakin itse kuvittelisin suhtautuvani, jos olisin huomattavan pitkä. Samoin uskoisin suhtautuvani, jos olisin poikkeuksellisen kaunis. Niin kauan kun kommentointi on aidon ystävällistä eikä sisällä taka-ajatuksia, se on ok.
Sen sijaan negatiiviset kommentit on niitä, joita kannattaa kokonaan välttää. Ne menevät ihon alle ja tuntuvat pahalta. Lisäksi niiden laukominen on epäkohteliasta ja törkeää.
Kysyi tilinumeroa työhaastattelussa.
Vierailija kirjoitti:
Missä iässä aloitte lihomaan?
Heti vauvasta asti,
m162 kirjoitti:
On kysytty päin naamaa että miksi olen vain 162cm pitkä.
Varmaan sitten kysyjä oli yhtä pitkä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
iskäkö kirjoitti:
Pitkäaikainen tyttöystäväni tuli yllättäen raskaaksi. Emme olleet koskaan asuneet yhdessä, mutta yhdessä kuitenkin. Hieman yllätti, kun melkein kaikki läheiset kysyi "tiedätkö onko lapsi sinun jne", kun kerroin raskaudesta. Äitini, veljeni, pari hyvää kaveriani jne.
Vaikutti noi kyselyt kuitenkin noi kyselyt sen verran, että sovittiin isyystestistä isyyden vahvistamisen yhteydessä ja minunhan se oli.
Mitä ihmettä? Teit isyystestin vaikka tiesit että lapsi on sinun? Sama kun vaimosi haluaisi testata että naapurin tai työkaverisi lapsi ei olisi sinun. Vaimo teetti testin olenko työkaverin lapsen isä ja en ollut!
Mitä ihmettä? Mies ei voi koskaan tietää, että lapsi on hänen, ellei ole testattu tai lapsi niin saman näköinen. Kyllä niitä on paljon sellaisia miehiä, jotka TIETÄÄ että lapsi on oma, mutta oikeasti kasvattaakin käenpoikasta.
Niinpä. Mitäpä mies ei olisi valmis tekemään päästäkseen elättämästä omaa lastaan.
Toisen kerran : Mistä mies sen tietää ilman testiä, kun nainen sanoo niin?
Vierailija kirjoitti:
Mikä on hintani. Kaikilla kuulemma löytyy hinta. Minulta ei löydy.
Ai sinä annat ilmaiseksi?
Yksi tyyppikin luuli saavansa ilmaiseksi, mutta tuli lopulta maksamaan auton, veneen, kesämökin, omakotitalon ja puoli miljoonaa käteistä.
Halvalla pääsi.
Vierailija kirjoitti:
sanatonna kirjoitti:
Olin nuorena isänä kylän hiekkalaatikolla pienen esikoisemme kanssa . Laatikolle tuli pari nuorta äitiä lastensa kera ja alkoivat juttelemaan. Yhtäkkiä toinen heistä kysyi - sanatarkasti - "syntyikö tuo lapsi teille hedelmöityshoitojen seurauksena".
Tapauksesta on yli 20v ja edelleen sanattomaksi vetää.
Kysyjä oletti, että olet parisuhteessa miehen kanssa, koska 20 vuotta sitten ei vielä ollut niin yleistä kuin tänäpäivänä, että isätkin hoitavat jälkikasvuaan.
Millähän hedelmällisyyshoidolla saa miehen synnyttämään?
Vierailija kirjoitti:
Kysyi tilinumeroa työhaastattelussa.
Varmaan palkanmaksua varten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haiseeks sun perse paskalle?
Valitan, mutta minulla ei ole aikaa coprophialisteille.
Mutta sulla on ollut aikaa opetella tuollainen sana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M45 kirjoitti:
Joskus aikoinaan mulla oli eräässä yökerhossa ollut pientä peliä useampana viikonloppuna erään neitokaisen kanssa ja nyt tällä kertaa asiat olivat edenneet siihen pisteeseen, että nainen pyysi minua tulemaan hänen luokseen yöksi. Matkalla narikkaan hän sitten kysyi: "Mitä kaliiberia sä oot"? Vastauksena annoin arvoituksellisen hymyn ja katosin narikkaruuhkassa toiseen baariin etsimään parempaa seuraa.
Kyllä mä olen yhden katkaravun jälkeen kysynyt jokaiselta ehdokkaalta jo etukäteen mitä kokoluokkaa sitä ollaan. Yllättyneitä on suurin osa olleet, mutta jokainen on vastannut ihan totuudenmukaisesti, eikä kukaan ole häipynyt paikalta. Mielestäni ei ole yhtään röyhkeää kysyä mitä vaihtokaupassa saa itse. Röyhkeämpää olisi yrittää vaihtaa omaa huonoa tavaraa laadukkaampaan ns. sika säkissä -tyylillä. Että kyllä se sitten antaa kun ollaan jo kämpillä, eikä enää pysty vaihtamaan parempaan.
Eli vastaukseni on että katkaravut häipyy paikalta, ja hyvä niin, ei tule pettymyksiä sitten kummallekaan :)
No onhan toi nyt älyttömän törkeää kysyä ventovieraalta tämän genitaalialueista yhtään mitään. Jos tosissaan et ymmärrä miksi se on törkeää, niin ei hyvää päivää. Empatiakyky ohoi?
Miten niin täysin ventovieraalta, jos siinä kerran ollaan jo ehdokastasolla? Ei hyvää päivää miten vajaata porukkaa :D Todellakin kuulostaa täysin järkevältä jo etukäteen selvittää ollaanko yhteensopivia vai ei!
Eri
Tuo toinen kirjoitti kysyvänsä jokaiselta ehdokkaalta etukäteen, mikä ilmeisesti tarkoittaa että kysyy asiaa ennen kuin mitään sen ihmeellisempää ehtii tapahtua. Mun kirjoissa silloin puhutaan ventovieraasta, ventovieras voi myös olla ns. synonyymi puolitutulle. Joka tapauksessa tällaista asiaa kysyvät ihmiset ovat tahdittomia ja röyhkeitä. Ja hälyttävää, jos ainut yhteensopivuuden merkki on peniksen koko. Eli kuka tässä olikaan vajaa ja kuka ei.
No tietenkin etukäteen, miksi kysyisin sitä jälkikäteen? Kylläpä nyt mielesi pahoitit niiden puolesta jotka eivät itse mieltään pahoittaneet, vaan lähtivät ilomielin kanssani ;) Osoitatko vielä kohdan jossa kerroin koon olevan ainoa yhteensopivuuden merkki? Älä viitsi lapsellisesti yrittää laittaa sanoja suuhuni.
Ehdokas on sellainen tietysti jonka kanssa ollaan samaa mieltä siitä että yhteinen yö olisi kiva juttu. Miten voit edes ajatella että jokainen ventovieras on sinulle mahdollinen yhden yön juttu? Kyllä miehilläkin oma makunsa on, et välttämättä ole kaikkien miesten mieleen. ;)
Lopeta nyt se loukkaantuminen aikuisten seksiä haluavien miesten puolesta, kun heille itselleen se ei ole ollut mikään ongelma ;) Jokainen saa ITSE valita s-kumppaninsa, ja ihan IKI OMIN kriteerein, jos et sattunut sitä tietämään.
En sanonut, että sinä olisit väittänyt sen olevan ainut yhteensopivuuden merkki, tuo toinen kommentoija ilmaisi asian niin, että siitä sai sen kuvan kuin tuolla olisi suurtakin merkitystä.
Eikä minua kiinnosta olenko jonkun mieleen, olen parisuhteessa ja muiden kiinnostuksilla minua kohtaan ei ole merkitystä. Olisi melkoisen narsistista ajatella, että minä olisin kaikkien mieleen. Ei kukaan ole, sehän nyt on ihan faktaa.
Tottakai saa olla omat kriiteerit kumppanin valinnassa, mutta se on edelleen törkeää kysyä suoraan toisen genitaalialueesta mitään. Vaikka et itse ymmärrä miksi se on törkeää, niin sitä se on.
Väärin jälleen. Se on SINUN mielestäsi törkeää, ei minun, eikä monen muunkaan mielestä ;) Eikä ainakaan niiden miesten mielestä keneltä sitä on kysytty. Se että sinusta tuntuu joltain, ei tee siitä sinun omasta tunteestasi universaalia totuutta. Melko grandioottinen ajatusvääristymä :D
Olen ollut 7 vuotta mieheni kanssa yhdessä, joista 6 naimisissa. Kysyin muuten myös häneltä ennen kuin sänkyhommat olivat ajankohtaisia, että mitähän sieltä housuista löytyy.
Vaikka sä et ymmärrä perus käytöstapoja, niin ei sun tarvi mulle puhua kuin lapselle. Tiedän senkin, ettei mielipide ole faktaa, mutta sanoisin että enemmistön mielestä tuollaisten asioiden uteleminen on töykeää ja asiatonta. Mitä se onkin. Enkä tiedä miten sun parisuhdestatus tähän koko asiaan liittyy, en sitä kysynyt eikä se minua kiinnosta.
Etkä sä valitettavasti voi oikein tietää, mitä muut ovat oikeasti ajatelleet kysymyksistäsi vaikka ulkopuolisin silmin vaikuttaisi siltä, ettei pahastunut. Vaikka joku ei pahastuisi, toinen voi siitä loukkaantua. Siksi käytöstavat ja hienotunteisuus, tän pitäisi olla ihan peruskauraa mutta näköjään ei.
Miten sait minusta ulkopuolisen, kun meitä siinä yönvietto päätöstä tehdessä on kuitenkin vain ja ainoastaan tasan kaksi ihmistä, minä, ja se toinen? :D Melkoisena selvännäkijänä kyllä pidät itseäsi, grandioottisuuden lisäksi, kun mielikuvittelet tietäväsi täysin ulkopuolisena mitä mieltä kyseiset miehet ovat olleet ohi sen faktan, että minä olin paikalla, ja kysyin itse että pahastutko. :D
Yhtä vähän se minuakin sinun parisuhdestatukseni kiinnostaa, mutta halusit sen silti kertoa, ei tarvitse loukkaantua jos minä kerron omani myös ;)
Etkö oikeasti ymmärrä että enemmistöllä ei ole mitään tekemistä kahden henkilön kesken jutustellessa, ja kysellessä, vaan vain ja ainoastaan heidän kahden mielipiteillä? Onko tämä jotenkin vaikea ymmärtää?
Todellakin haluan etukäteen varmistua monesta asiasta ennen kuin kenenkään kanssa yhtä matkaa lähden, ja tämä on yksi niistä. muita kysymyksiä on tottakai myös, mutta ne nyt eivät kuulu tähän.
Mielestäni on sangen erikoista että sinä olisit valmis lähtemään kenen tahansa matkaan kyselemättä mitään etukäteen, koska eihän sitä nyt voi mitään kysyä, kun se on törkeää :D
Arvaan kyllä että sinulla ei taida olla vilkkaasta seksielämästä oikeasti yhtään mitään kokemusta, ja siksi mielestäsi on outoa että sänkyjuttuja harrastamaan lähtevät ihmiset kysyvät ja sopivat useista eri asioista ENNEN kuin lopullinen päätös syntyy ;)
Moni mies ei tuollaisesta penisgallupista loukkaannu, tai ainakaan tunnusta loukkaantuvansa, koska jos on mahdollisuus saada helposti pildeä, niin eihän sitä tilaisuutta kannata missata pahastumalla ja kysymällä, että "mitähän v***ua sä just multa kysyit?"
Penisgallupintekijä on tietenkin itse varma omasta seksikkyydestään ja haluttavuudestaan, ja haluaa sänkyyn vain sellaisen kanssa, joka myös on. "Katkarapujen" lisäksi hän seuloo utelullaan ne, jotka eivät ole sinut oman peniksensä koon kanssa, eli housuista voi löytyä oikein etevä peli, mutta jos kysymys saa miehen hämilleen eikä vastausta tule, niin tyyppi joutaa samointein luiskaan haastattelun perusteella.
Ainoa oikea vastaus tuohon on, en ole mitannut, enkä aiokaan mitata. Ilkeämpi voisi kysäistä: ”oletko muka sitten itse mitannut röörisi?”
Vierailija kirjoitti:
Sä varmaan annat sun lapsen (alle kouluikäinen) pelata K18 tietokonepelejä?
Joo, vaikka olen nörtti, ei se tarkoita että olisin vastuuton vanhempi
Heh. Pelaajathan tietää nuo ikärajat, mutta ummikkovanhempien mielestä ”nehän on vain pelejä, mitä haittaa niistä olis?”
Vierailija kirjoitti:
Miks sulla ei oo lapsia etkö sä tykkää lapsista ? Miks sulla ei oo miestä , ootko sä nirso vai?
On sanottu myös sä oot lihava ( mutta tää lihavaksi haukkuja oli kuolla viime kesänä maataloustyössään , tapahtui onnettomuusniin se hänen sitten koulussa mua haukkua ).
On sanottu niinkin loukkaavaa että oon joutunut tekee rikosil.oituksen.
Niin tälläistä.
Alku oli ihan ymmärtettävää, mutta sitten meni ihan ufoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suuri osa perheestä ja suvusta on filosofian tohtoreita tai vähintään lisensiaatteja ja maistereita. Säännöllisesti tulee kuultua lähinnä elämänkoulun käyneiltä möläytyksiä, että mihin jotain filosofiaa muka tarvitaan. Se kun näköjään tulee vuosikymmenestä toiseen joillekin uutisena, että luonnontieteiden (eikä se "luonnon"-etuliitekään ihan tarkoita sitä mitä kansanomaisesti kuvitellaan) kandidaatista seuraa FM, FL ja lopulta FT. Kaikki perheenjäsenet ovat matemaattisilla aloilla, fyysikkoja, tietoteknisiä asiantuntijoita mikrobiologeja, biokemistejä ja muita vastaavien alueiden kovapalkkaisia asiantuntijoita, akateemiselta arvoltaan FT eli Ph.D. (filosofian, luonnontieteellisen tutkimuksen tohtori). Tämä tietysti kertoo jotain suomalaisesta koulujärjestelmästäkin, luulisi tällaisten asioiden kuuluvan jo peruskoulusivistykseen.
Mikrobiologit, fyysikot ja biokemistit eivät ole kovapalkkaisia. Tai erittäin harvoin ovat. Useat työskentelevät yliopistolla, jossa eivät palkat päätä huimaa.
Suurin osa sukulaisista ja tuttavista jotka ovat tohtoritasoisia näillä aloilla, työskentelevät lääketeollisuuden aloilla ulkomailla ja palkat ovat pilvissä.
Ja ei kai nyt yleensäkään kohta minkään alan asiantuntijan kannata Suomeen jäädäkään tällä menolla kun verotusta ja tulonjakoa kiristetään vuosi vuodelta.
On se kumma, kun se verovaroin maksettu opiskelijalle liki ilmainen huippukoulutus kyllä kelpaa, mutta kun olisi oma vuoro antaa panoksensa yhteiseen pottiin, aletaan rutisemaan verotuksesta ja lähdetään ulkomaille töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
iskäkö kirjoitti:
Pitkäaikainen tyttöystäväni tuli yllättäen raskaaksi. Emme olleet koskaan asuneet yhdessä, mutta yhdessä kuitenkin. Hieman yllätti, kun melkein kaikki läheiset kysyi "tiedätkö onko lapsi sinun jne", kun kerroin raskaudesta. Äitini, veljeni, pari hyvää kaveriani jne.
Vaikutti noi kyselyt kuitenkin noi kyselyt sen verran, että sovittiin isyystestistä isyyden vahvistamisen yhteydessä ja minunhan se oli.
Mitä ihmettä? Teit isyystestin vaikka tiesit että lapsi on sinun? Sama kun vaimosi haluaisi testata että naapurin tai työkaverisi lapsi ei olisi sinun. Vaimo teetti testin olenko työkaverin lapsen isä ja en ollut!
Mitä ihmettä? Mies ei voi koskaan tietää, että lapsi on hänen, ellei ole testattu tai lapsi niin saman näköinen. Kyllä niitä on paljon sellaisia miehiä, jotka TIETÄÄ että lapsi on oma, mutta oikeasti kasvattaakin käenpoikasta.
Niinpä. Mitäpä mies ei olisi valmis tekemään päästäkseen elättämästä omaa lastaan.
Toisen kerran : Mistä mies sen tietää ilman testiä, kun nainen sanoo niin?
Peilistä? Olen nähnyt paljon vauvoja elämäni aikana. Pääsääntöisesti melkein jokainen vauva on näyttänyt isältään ainakin livenä.
"Oletko laihtunut?"
Positiiviseksi tarkoitettu kommentti, mutta ärsyttää.