Mitä röyhkeää teiltä on kysytty?
Eli mitä tahdittomia ja röyhkeitä henk.kohtaisia asioita teiltä on kysytty? Ja miten olette niihin vastanneet? Saitteko kysyjälle luun kurkkuun?
Kertokaahan kokemuksianne ja jakakaa mahdollisesti vinkkejä niin saadaan nuo röyhkeilijät aisoihin!
Itselläni tuli mieleen tällainen:
Minulta sukulais täti, joka ei ole koskaan kauhean läheinen mulle ollut, tuli miehensä kanssa pitkästä aikaa isälleni kylään ja itse olin juuri parhaillani vierailulla isälläni. Kahvipöydässä sitten täti kyseli, että, koskas minun ja miehenikin luona kuuluu pikku jalkojen tepsutusta. Että olisikos meilläkin pian jo se aika kypsä, kun niin kauankin ollaan jo yhtä köyttä vedetty.
Vastasin, että oi kyllä, hyvä, kun kysyit meinasin jo unohtaa mainita, että ollaan suunniteltu koiran hankintaa vakavasti. Luultavasti tyttö koiraa. Onko nimi ehdotuksia?
Täti meni vaikeaksi ja jätti asian siihen. Ei muuten kysellyt enää. Viesti taisi mennä perille.
Kommentit (1173)
Vierailija kirjoitti:
Minkähän ikäinen olet ap? Kyllä tuon tyyliset kyselyt ovat ihan peruskauraa vanhemmalta väestöltä, eivätkä ne mitään pahaa tarkoita, vaikka toki ovat ehkä tungettelevia. Saatetaan myös kysyä miksei jollain nuoremmalla esim. 20-vuotiaalla (!) jo ole heilaa tai onko heilaa ja jos niin kuka.
En oikein ymmärrä kysyjän nöyryyttämistä tuossa tilanteessa. On olemassa ihmisiä eri yhteiskuntaluokista, eri kulttuureista ja erilaisista ikäryhmistä. Kaikilla on erilainen tapa ymmärtää, mikä on röyhkeää tai mikä on normaalia keskustelun luomista.
On myös olemassa tahatonta lapsettomuutta. Tollaset utelut voi tuntua ihan hirveiltä, jos haluaisi lasta, mutta ei kykene sellaista saamaan vaikka mitä olis yritetty. Voihna sitä kaikenlaista kysyä, mutta pitäs ajatella vähän omaa napaansa pitemmälle. Jos ei olla läheisiä,niin ei voi tietää esimerkiksi lapsettomuuden syytä. Siksi lapsiasioista ei saisi udella. Kyllä niistä lisääntymisistä sitten kuulee, kun on aika kuulla.
Minulta on pari kertaa töissä kysynyt aikuinen, omatoiminen ihminen, voinko pyyhkiä hänen pyllynsä tai pestä hänet, koska ”muutkin hoitajat tekevät niin”. Sitten kun selitän ystävällisesti, että tällaisten arkiaskareiden tekeminen ylläpitää toimintakykyä, hän on suuttunut ja tuhissut, ettei saa ”palvelua”.😂
Miten sulla on noin onnettoman kokoinen muna?
Onko sulla lapsia on kysymys joka on töksö, olen lapseton ja kun katsoo nykyajan lapsia niin en haluaisi todellakaan lapsia, moni vanhempi ei sovellu lasten kasvattajaksi, vastaus on tuollainen jos joku kysyy vielä jatkokysymyksen miksi ei ole.
Jokapäiväisiä asioita työkaveriltani tyyliin milloin viimeksi vatsani on toiminut viimeksi. En ymmärrä mitä asia heille kuuluu. Toiseksi suosituinta heillä on ihmetellä miksi olen yhä vaan sinkku ja miksei minulle kukaan kelpaa. Eräässä vaiheessa he kyselivät olenko lesbo ja kun kysyin miksi he sitä miettivät niin vastaus oli "ajattelin vaan". Enää ei puutu kuin että he alkavat kysellä milloin olen saanut viimeksi mutta eiköhän sekin asia tule ajan myötä vielä esille. Huoh.
Vierailija kirjoitti:
Jokapäiväisiä asioita työkaveriltani tyyliin milloin viimeksi vatsani on toiminut viimeksi. En ymmärrä mitä asia heille kuuluu. Toiseksi suosituinta heillä on ihmetellä miksi olen yhä vaan sinkku ja miksei minulle kukaan kelpaa. Eräässä vaiheessa he kyselivät olenko lesbo ja kun kysyin miksi he sitä miettivät niin vastaus oli "ajattelin vaan". Enää ei puutu kuin että he alkavat kysellä milloin olen saanut viimeksi mutta eiköhän sekin asia tule ajan myötä vielä esille. Huoh.
Liittyikö tuo lopun huohotus jotenkin saamiseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- miksi olet noin lihava?
- mikä sun ihossa on? PsoriTuollaisiin tekisi mieli tokaista jotain, että "Niin, mun heikkoudet näkyy päällepäin. Mitä sairauksia sinulla on, jotka ei suoraan näy, ellei lasketa tuota tarvettasi udella toisten yksityisasioita?"
Tää oli kaikkein paras kommentti minkä olen tällä palstalla lukenut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- miksi olet noin lihava?
- mikä sun ihossa on? PsoriTuollaisiin tekisi mieli tokaista jotain, että "Niin, mun heikkoudet näkyy päällepäin. Mitä sairauksia sinulla on, jotka ei suoraan näy, ellei lasketa tuota tarvettasi udella toisten yksityisasioita?"
Tää oli kaikkein paras kommentti minkä olen tällä palstalla lukenut.
Jatka lukemista.
Vierailija kirjoitti:
Munan koko on geneettistä, mutta jostain syystä ison omistavat ovat siitä ylpeitä ikään kuin se olisi jotenkin heidän omaa ansiotaan.
Erogeenisten pisteiden määrä on kuitenkin suurinpiirtein vakio. Tästä seuraa se, että pienemmällä varustuksella nauttii seksistä itse enemmän.
Sen ainoan kerran kun tällä palstalla laitoin kaksimielisen kommentin niin joku kysyi minulta
"Olenko puutteessa?"
Sykähdytti tuo, kun toiset laittelee tällä palstalla vaikka mitä pervouksia ja kukaan ei kyseenalaista heidän toimintaa. Miksi juuri minut?
Vierailija kirjoitti:
Sen ainoan kerran kun tällä palstalla laitoin kaksimielisen kommentin niin joku kysyi minulta
"Olenko puutteessa?"Sykähdytti tuo, kun toiset laittelee tällä palstalla vaikka mitä pervouksia ja kukaan ei kyseenalaista heidän toimintaa. Miksi juuri minut?
Susta näki heti ettet osaa?
Vierailija kirjoitti:
Kulmakarvani tuntuvat häiritsevän kovasti kollegani mielenrauhaa. Ne ovat hyvin tummat ja tiheät, eivät kuitenkaan mitkään kalapuikot, vaan ihan järkevän muotoiset. Useasti hän kyselee, että miksi nuo kulmakarvat ovat noin kaukana toisistaan? En nyt kauheasti sille mitään voi että tuohon kohtaan ei karvaa kasva.
Häneltä tulee vinkkejä, että kuinka minun pitäisi piirtää/jatkaa kumpaakin kulmakarvaa reilu senttu sisäpuolelle päin. Tämä ei kuitenkaan oikein toimi kun karvat ovat tummat ja paksut, vaan niitä pitäisi samalla myös huomattavasti harventaa (nyppiä suunnilleen puolet pois), jotta lopputulos ei olisi ihan koomisen näköinen.
Minulla taas oli kollega, jota ulkonäköni puutteet häiritsivät päivittäin. Hiuksistani riitti narinaa loputtomiin. Minulla oli tuolloin polkkatukka, pesty ja siististi föönattu. Työkaverilla mummotukka. Hiukseni "näyttivät siltä, ettei niille ole tehty mitään."
Olimme parikymppisiä. En halunnut mummopermanenttiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Munan koko on geneettistä, mutta jostain syystä ison omistavat ovat siitä ylpeitä ikään kuin se olisi jotenkin heidän omaa ansiotaan.
Erogeenisten pisteiden määrä on kuitenkin suurinpiirtein vakio. Tästä seuraa se, että pienemmällä varustuksella nauttii seksistä itse enemmän.
Koittakaa dorkat jo vihdoin tajuta, että et voi päätellä toisen kokoa ilman erektiota. Toisilla on valmiiksi mitoissa ja toisilla se kasvaa vasta erektiossa.
Vierailija kirjoitti:
Suuri osa perheestä ja suvusta on filosofian tohtoreita tai vähintään lisensiaatteja ja maistereita. Säännöllisesti tulee kuultua lähinnä elämänkoulun käyneiltä möläytyksiä, että mihin jotain filosofiaa muka tarvitaan. Se kun näköjään tulee vuosikymmenestä toiseen joillekin uutisena, että luonnontieteiden (eikä se "luonnon"-etuliitekään ihan tarkoita sitä mitä kansanomaisesti kuvitellaan) kandidaatista seuraa FM, FL ja lopulta FT. Kaikki perheenjäsenet ovat matemaattisilla aloilla, fyysikkoja, tietoteknisiä asiantuntijoita mikrobiologeja, biokemistejä ja muita vastaavien alueiden kovapalkkaisia asiantuntijoita, akateemiselta arvoltaan FT eli Ph.D. (filosofian, luonnontieteellisen tutkimuksen tohtori). Tämä tietysti kertoo jotain suomalaisesta koulujärjestelmästäkin, luulisi tällaisten asioiden kuuluvan jo peruskoulusivistykseen.
Ajan kanssa tulet itsekin sitä elämänkoulua käymään. Kannattaa katsella elämää samasta horisontista - ei ole tiputus sitten niin suuri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koittakaa dorkat jo vihdoin tajuta, että et voi päätellä toisen kokoa ilman erektiota. Toisilla on valmiiksi mitoissa ja toisilla se kasvaa vasta erektiossa.
Kuka tässä näköhavainnoista on mitään puhunut? Kyllä se isolla kehuminen tulee ihan sen elimen haltijan omasta suusta tyyliin: ”Kellään en ole nähnyt isompaa”.
Mutta varmaan oliskin pitänyt kysyä, että onko sulla paljonkin kokemusta muiden miesten jäykkien vehkeiden tuijottamisesta? Tai, että otitko silmämitan vai mittasitteko ihan mittanauhoilla kummalla oli isompi?
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla lapsia on kysymys joka on töksö, olen lapseton ja kun katsoo nykyajan lapsia niin en haluaisi todellakaan lapsia, moni vanhempi ei sovellu lasten kasvattajaksi, vastaus on tuollainen jos joku kysyy vielä jatkokysymyksen miksi ei ole.
Sinut olisi kyllä pitänyt jättää tekemättä. Typeriä olivat vanhempasi kun eivät käyttäneet ehkäisyä.
Joko sä oot miehen löytänyt? Onko sulla sulhasta? Missäs "Liisan" poikaystävä on? Tästä on tullut kuultua kaikki mahdolliset variaatiot. Samaa kyselee useampi esim. oman äidin synttäreillä. Klassikko on kuitenkin se, kun mummu ja kaksi tätiä yhdessä utelivat aikanaan menkkojen alkamisesta. Meidän suvussa erityisesti naiset huolehtivat toistensa asioista, joten asun tarkoituksella kauempana.
"Sulla on varmaan pinkki peppureikä, koska olet noin blondi?"
Vierailija kirjoitti:
Olet täysin oikeassa. Moni nykyajan vanhempi ei osaa kasvattaa lapsiaan ja se näkyy lasten käytösongelmina jotka nykyään diagnosoidaan ADHD:ksi vaikka oikeasti kyse on vain huonosta ja/tai lepsusta kasvatuksesta.
Mä kerroin aion kysyä kättärillä muilta äideiltä, jos joku vaihtaisi.
Hyvin olivat hiljaa.