Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä röyhkeää teiltä on kysytty?

Vierailija
08.10.2017 |

Eli mitä tahdittomia ja röyhkeitä henk.kohtaisia asioita teiltä on kysytty? Ja miten olette niihin vastanneet? Saitteko kysyjälle luun kurkkuun?

Kertokaahan kokemuksianne ja jakakaa mahdollisesti vinkkejä niin saadaan nuo röyhkeilijät aisoihin!

Itselläni tuli mieleen tällainen:

Minulta sukulais täti, joka ei ole koskaan kauhean läheinen mulle ollut, tuli miehensä kanssa pitkästä aikaa isälleni kylään ja itse olin juuri parhaillani vierailulla isälläni. Kahvipöydässä sitten täti kyseli, että, koskas minun ja miehenikin luona kuuluu pikku jalkojen tepsutusta. Että olisikos meilläkin pian jo se aika kypsä, kun niin kauankin ollaan jo yhtä köyttä vedetty.

Vastasin, että oi kyllä, hyvä, kun kysyit meinasin jo unohtaa mainita, että ollaan suunniteltu koiran hankintaa vakavasti. Luultavasti tyttö koiraa. Onko nimi ehdotuksia?

Täti meni vaikeaksi ja jätti asian siihen. Ei muuten kysellyt enää. Viesti taisi mennä perille.

Kommentit (1173)

Vierailija
1/1173 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nykyään kaikkien henkilökohtaisten asioiden kysely koetaan röyhkeänä ja loukkaavana. Itse kyllä mokasin sillä tavalla, että totesin eräälle tutulleni, että hänellä varmaan on viiden vuoden päästä mies ja pari lasta? Hänen asunnostaan totesin, että on siinä hänelle maksamista. Purkausta tuli muutaman päivän päästä, että ne ovat asioita, jotka eivät minulle kuulu. Ei kuulukaan, mutta toteamukset olivat lähinnä retorisia., ilman sen kummempaa tarvetta saada edes vastausta.

Vierailija
2/1173 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInulta on kysytty, että onko kaikilla lapsillani sama isä. 4 lasta, kyllä on.

On myös kysytty, että olenko kuullut ehkäisystä. En ole, vastasin..ikää 38-vuotta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/1173 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käly kysyi, oliko raskauteni vahinko. Vähän veti hiljaiseksi, kun kuitenkin iloisina asiasta kerroimme. Ja emme ole niin läheisiä että ymmärtäisin ottaa vitsillä tuollaiset heitot.

Vierailija
4/1173 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs saman kerrostalon asukas tuli kysymään olenko töissä vai elänkö yhteiskunnan tuella. Perusteli kysymystään sillä, kun minulla on kaihtimet kiinni päivisin. Teen siis lähinnä yövuoroja vanhainkodissa, siksi kaihtimet kiinni, kun herään yleensä noin 11-12 aikaan, ja joskus myöhemminkin jos en ole saanut nukuttua ennen yövuoroa. Yövuoro loppuu klo 7. En vaivautunut edes vastaamaan vaan sanoin, ettei asia kuulu hänelle. Otti niin päähän tuollainen kyylä. 

Vierailija
5/1173 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkähän ikäinen olet ap? Kyllä tuon tyyliset kyselyt ovat ihan peruskauraa vanhemmalta väestöltä, eivätkä ne mitään pahaa tarkoita, vaikka toki ovat ehkä tungettelevia. Saatetaan myös kysyä miksei jollain nuoremmalla esim. 20-vuotiaalla (!) jo ole heilaa tai onko heilaa ja jos niin kuka.

En oikein ymmärrä kysyjän nöyryyttämistä tuossa tilanteessa. On olemassa ihmisiä eri yhteiskuntaluokista, eri kulttuureista ja erilaisista ikäryhmistä. Kaikilla on erilainen tapa ymmärtää, mikä on röyhkeää tai mikä on normaalia keskustelun luomista.

Vierailija
6/1173 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uimahallissa mainitsin eräälle mammalle, joka piti shampoitaan ainoalla inva-istumapaikalla, että tarvitsen sitä tuolia suihkussa käymiseen. Hän tiedusteli,onko mulla sitten kova kiire ja onko mulla jokin vamma, että tarvitsen sitä. Ei kun ihan v-mäisyyttäni tivaan sitä paikkaa, kun olen niin laiska etten jaksa suihkussa seistä.

Vierailija
7/1173 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko arvata! Ap olet näitä "erityisherkkiä" ihmisiä. Eli ts vitun ärsyttåviä joka asiasta vinkujia, jonka pääasiallinen viesti on.. minä, minä, minä, minä.

Ihan piku vinkkinä.. vanhat ihmiset ja ihmuset ylipäänsä kyselee. Kun vastaa asiallisesti, kaikille jää parempi mieli. Kysymys ei ollut mikään härski ja typerää käydä tollalailla uhoamaan, oletan että uhosit samaan tyyliin kun aloituksesi. Kasva aikuiseksi!

Vierailija
8/1173 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap miksi olet törkeän huono käytöksinen? Etkö ole saanut kasvatusta vai tynnyrissäkö olet elämäsi viettänyt?

Vierailija
9/1173 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa kauhalla pyytää jos lusikalla annettu

Vierailija
10/1173 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Röyhkein taisi olla entinen työnantaja. Kysyi, "tuletko sunnuntaina töihin?". No en mennyt.

Vierailija
11/1173 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saanko arvata! Ap olet näitä "erityisherkkiä" ihmisiä. Eli ts vitun ärsyttåviä joka asiasta vinkujia, jonka pääasiallinen viesti on.. minä, minä, minä, minä.

Ihan asiasta ap sanoi. Kyselijät voisivat itse vähän miettiä, ennen kuin avaavat suunsa.

Vierailija
12/1173 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkähän ikäinen olet ap? Kyllä tuon tyyliset kyselyt ovat ihan peruskauraa vanhemmalta väestöltä, eivätkä ne mitään pahaa tarkoita, vaikka toki ovat ehkä tungettelevia. Saatetaan myös kysyä miksei jollain nuoremmalla esim. 20-vuotiaalla (!) jo ole heilaa tai onko heilaa ja jos niin kuka.

En oikein ymmärrä kysyjän nöyryyttämistä tuossa tilanteessa. On olemassa ihmisiä eri yhteiskuntaluokista, eri kulttuureista ja erilaisista ikäryhmistä. Kaikilla on erilainen tapa ymmärtää, mikä on röyhkeää tai mikä on normaalia keskustelun luomista.

Röyhkeys on yksiselitteisesti röyhkeyttä ja lisäksi tahallista ilkeyttä. Ei mitåän muuta.

Ja yhteiskuntaluokka!!!! Kiitos näistä nauruista.

Vierailija
13/1173 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt itke ap, ei me niin pahoja olla. Sulla on nyt vaan niin vaikeaa, koira ja kaikkee.

Vierailija
14/1173 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi kaikista ei tule vanhempia.

Vierailija
15/1173 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkärin täti kysyi keväällä, että haluanko lähteä puoleksi vuodeksi työkokeiluun entiseen työpaikkaani (tekemään entisen osastoni kesälomitukset - sitä se ei sanonut.)

Vierailija
16/1173 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan piku vinkkinä.. vanhat ihmiset ja ihmuset ylipäänsä kyselee. Kun vastaa asiallisesti, kaikille jää parempi mieli. Kysymys ei ollut mikään härski ja typerää käydä tollalailla uhoamaan, oletan että uhosit samaan tyyliin kun aloituksesi. Kasva aikuiseksi!

Sellaiset vanhukset saisivat kasvaa aikuisiksi.

Vierailija
17/1173 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Go, ap. go! Mikään ei  ole niin raivostuttavaa. kuin nämä sukulaiset jotka kyselevät enemmän tai vähemmän suoraan , milloin  jotkut aikovat naimisiin tai  hankkia lapsia. Ikäänkuin se heille kuuluisi ! 

Vierailija
18/1173 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varsinaisesti kysytty, vaan kerrottu meille, että vanhin lapsemme ei ole mieheni. Tämä on vielä tapahtunut useampaan kertaan.

Lisäksi on neuvottu käyttämään ehkäisyä. Meillä on siis neljä lasta, kaikki yhteisiä ja toivottuja.789

Vierailija
19/1173 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käly kysyi arvostelevasti hääjuhlissamme:

Mites sä nyt noin hienona olet?!?

Minä:Mitä ...?

Käly:Ainiin,onhan sun HÄÄT!

Miten joku voi olla noin törkeä?

Vierailija
20/1173 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain uuden työpaikan ja asunnon, tätini kysyi asuuko täällä epäsosiaalista väkeä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi