Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä röyhkeää teiltä on kysytty?

Vierailija
08.10.2017 |

Eli mitä tahdittomia ja röyhkeitä henk.kohtaisia asioita teiltä on kysytty? Ja miten olette niihin vastanneet? Saitteko kysyjälle luun kurkkuun?

Kertokaahan kokemuksianne ja jakakaa mahdollisesti vinkkejä niin saadaan nuo röyhkeilijät aisoihin!

Itselläni tuli mieleen tällainen:

Minulta sukulais täti, joka ei ole koskaan kauhean läheinen mulle ollut, tuli miehensä kanssa pitkästä aikaa isälleni kylään ja itse olin juuri parhaillani vierailulla isälläni. Kahvipöydässä sitten täti kyseli, että, koskas minun ja miehenikin luona kuuluu pikku jalkojen tepsutusta. Että olisikos meilläkin pian jo se aika kypsä, kun niin kauankin ollaan jo yhtä köyttä vedetty.

Vastasin, että oi kyllä, hyvä, kun kysyit meinasin jo unohtaa mainita, että ollaan suunniteltu koiran hankintaa vakavasti. Luultavasti tyttö koiraa. Onko nimi ehdotuksia?

Täti meni vaikeaksi ja jätti asian siihen. Ei muuten kysellyt enää. Viesti taisi mennä perille.

Kommentit (1173)

Vierailija
881/1173 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ystävä joka on lähes 210 cm pitkä. No sitähän hänelle usein päivitellään ja kommentoidaan. Hänellä on vakiovastaus näille jotka sanovat että oletpa sinä pitkä. 'Kiva kun kerroit, enpä olisi muuten huomannutkaan." Tänä yleensä hiljentää nämä tökeröt kommentoijat.

Vierailija
882/1173 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuri osa perheestä ja suvusta on filosofian tohtoreita tai vähintään lisensiaatteja ja maistereita. Säännöllisesti tulee kuultua lähinnä elämänkoulun käyneiltä möläytyksiä, että mihin jotain filosofiaa muka tarvitaan. Se kun näköjään tulee vuosikymmenestä toiseen joillekin uutisena, että luonnontieteiden (eikä se "luonnon"-etuliitekään ihan tarkoita sitä mitä kansanomaisesti kuvitellaan) kandidaatista seuraa FM, FL ja lopulta FT. Kaikki perheenjäsenet ovat matemaattisilla aloilla, fyysikkoja, tietoteknisiä asiantuntijoita mikrobiologeja, biokemistejä ja muita vastaavien alueiden kovapalkkaisia asiantuntijoita, akateemiselta arvoltaan FT eli Ph.D. (filosofian, luonnontieteellisen tutkimuksen tohtori). Tämä tietysti kertoo jotain suomalaisesta koulujärjestelmästäkin, luulisi tällaisten asioiden kuuluvan jo peruskoulusivistykseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
883/1173 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla tekotissit? Ei oo, vaan ihan luomut! 

Vierailija
884/1173 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli kaksi poikaa ja odotin kolmatta lasta. Parikin ihmistä kysyi että yritämmekö nyt tyttöä. Vastasin että ei, vaan kolmatta vauvaa. Mitä ihmettä ihmiset kuvittelevat? Että jos kolmaskin olisi poika niin annettaisiin pois ja ei kun uutta yritystä kehiin? Loukkasi kovasti se että kaikki lapsemme eivät muka olisi jokainen yhtä arvokkaita.

Täällä sama! Meillä oli kaksi tyttöä ja odotin kolmatta. Sukulaiset sanoi, että toivottavasti nyt saatte pojan. Tai kysyttiin, että nyt varmaan toivotte poikaa?

Ymmärrän kyllä jos osa ihmisistä toivoo tiettyä sukupuolta, mutta meille oli ihan oikeasti ihan sama kumpi tulee. Yhtä suurella todennäköisyydellä sieltä tyttö voi tulla, ei me miehen kanssa ihan yksinkertaisia olla. 😅

Meillä on 2 poikaa ja monien mielestä meidän pitäisi vielä tehdä tyttö. En ole sitten viitsinyt kysyä, että tehdäänkö abortti vai annetaanko adoptioon jos onkin poika. Että jotkut on vain koko tyhmiä tai ajattelemattomia tai kumpaakin.

Vierailija
885/1173 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli kaksi poikaa ja odotin kolmatta lasta. Parikin ihmistä kysyi että yritämmekö nyt tyttöä. Vastasin että ei, vaan kolmatta vauvaa. Mitä ihmettä ihmiset kuvittelevat? Että jos kolmaskin olisi poika niin annettaisiin pois ja ei kun uutta yritystä kehiin? Loukkasi kovasti se että kaikki lapsemme eivät muka olisi jokainen yhtä arvokkaita.

Täällä sama! Meillä oli kaksi tyttöä ja odotin kolmatta. Sukulaiset sanoi, että toivottavasti nyt saatte pojan. Tai kysyttiin, että nyt varmaan toivotte poikaa?

Ymmärrän kyllä jos osa ihmisistä toivoo tiettyä sukupuolta, mutta meille oli ihan oikeasti ihan sama kumpi tulee. Yhtä suurella todennäköisyydellä sieltä tyttö voi tulla, ei me miehen kanssa ihan yksinkertaisia olla. 😅

Meillä on 2 poikaa ja monien mielestä meidän pitäisi vielä tehdä tyttö. En ole sitten viitsinyt kysyä, että tehdäänkö abortti vai annetaanko adoptioon jos onkin poika. Että jotkut on vain koko tyhmiä tai ajattelemattomia tai kumpaakin.

Yhtä tökeröä ellei vielä tökerömpääkin on äidin ja isän julistaa vauvan syntymän jälkeen "ei tullut vieläkään tyttöä/poikaa", kumpaa nyt sitten ennestään onkaan (liikaa?). Sääliksi käy lapsiparkoja jotka kuulee että vastasyntynyt on samaa väärää sukupuolta kuin me vanhemmat lapset. Monen monta surullista lapsen ilmettä nähnyt näiden idioottivanhempien vierellä.

Vierailija
886/1173 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimistolla samaa työtä tekevä kolleega kysyi miksi olen tienannut 50 % enemmän kuin hän vuonna 2019 kun olin reilusti yli 100 k€ tienaavien listalla ja hän ei vaikka olemme samalla ammattinimikkeellä ja teemme periaatteessa samaa työtä. Vastasin, että sitä sinun pitää kysyä itseltäsi, eiköhän tekemisen laatu ja taloudellinen tulos tuon pitkälti selitä, vai mitä?

Vierailija
887/1173 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkoa tähän omaan kommenttiini. Saimme kolmannen pojan ja olemme olleet tosi onnellisia ja ylpeitä poikakatraastamme. He ovat jo nuoria aikuisia ja ihan mahtava kolmikko. Tytärtä en ole tähän joukkoon koskaan kaivannut. Tuntuu ihan väärältä kun perheen ulkopuoliset ihmiset kommentoivat siitä olemattomasta tyttärestä, ihan kuin perhe olisi jäänyt jotenkin vaillinaiseksi.

Ja kaikkien tyttöjen vanhemmille haluan sanoa että varmasti tuntisin samalla tavalla jos olisin saanut kolme tytärtä. En siis halua tässä mitenkään vertailla pojat vastaan tytöt.

Kumma että nykyisin kun kaikenlaiset sateenkaariperheet ja uusperheen bonuslapsineen ovat hyväksyttäviä ja normaaleita niin silti vieläkin katsotaan että joka perheessä pitäisi olla poikia ja tyttöjä.

Vierailija
888/1173 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekästä kirjoitti:

Hyvä kerrankin asiaa. Nykyään on otettu tavaksi puolustella asiatonta käytöstä. Sillä on monta eri nimeä itsevarma olo toteuttaa itseään yms. Jokainen voi ja saa toteuttaa itseään omassa kodissaan omalla mökillään. Siellä voi olla vaikka alasti. Ei kunnioiteta muita on vain minä minä. Tarkoitus on herättää huomiota kun huomiota ei ilmeisesti muuten saa.

En kestä näitä sivistymättömiä ihmisiä jotka sanovat itsestään että minä nyt vain olen tällainen / kai sitä saa mielipiteensä sanoa / olen räväkkä ihminen jne. He ajattelevat vain itseään ja kylvävät ympärilleen paljon pahaa mieltä. Olen heidän kanssaan tekemisissä mahdollisimman vähän. 262

Vierailija
889/1173 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse röyhkimys monta vuotta sitten. Työkaveri (vietettiin aikaa myös vapaalla) oli pitkään valittanut uniongelmia jne. Eräänä aamuna töissä sitten kysyin että oletko väsynyt. Työkaveri vastasi että en, kuinka niin. Minä urpo sanoin että kun näytät siltä. Siis oikeesti. Teki mieli vajota maan alle enkä osannut ees pelastaa tilannetta millään. Työkaveri vaivautuneena sanoi jotain aijjaa... onneksi ei katkaissut välejä mutta vieläkin hävettää.

Vierailija
890/1173 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimistolla samaa työtä tekevä kolleega kysyi miksi olen tienannut 50 % enemmän kuin hän vuonna 2019 kun olin reilusti yli 100 k€ tienaavien listalla ja hän ei vaikka olemme samalla ammattinimikkeellä ja teemme periaatteessa samaa työtä. Vastasin, että sitä sinun pitää kysyä itseltäsi, eiköhän tekemisen laatu ja taloudellinen tulos tuon pitkälti selitä, vai mitä?

Tai sitten olet vaan nuollut kiihkeämmin pomon pe*settä.

Vierailija
891/1173 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suuri osa perheestä ja suvusta on filosofian tohtoreita tai vähintään lisensiaatteja ja maistereita. Säännöllisesti tulee kuultua lähinnä elämänkoulun käyneiltä möläytyksiä, että mihin jotain filosofiaa muka tarvitaan. Se kun näköjään tulee vuosikymmenestä toiseen joillekin uutisena, että luonnontieteiden (eikä se "luonnon"-etuliitekään ihan tarkoita sitä mitä kansanomaisesti kuvitellaan) kandidaatista seuraa FM, FL ja lopulta FT. Kaikki perheenjäsenet ovat matemaattisilla aloilla, fyysikkoja, tietoteknisiä asiantuntijoita mikrobiologeja, biokemistejä ja muita vastaavien alueiden kovapalkkaisia asiantuntijoita, akateemiselta arvoltaan FT eli Ph.D. (filosofian, luonnontieteellisen tutkimuksen tohtori). Tämä tietysti kertoo jotain suomalaisesta koulujärjestelmästäkin, luulisi tällaisten asioiden kuuluvan jo peruskoulusivistykseen.

Enemmän tuo kertoo suomalaisen yliopistolaitoksen typerästä nimeämiskäytännöstä jossa useita eri tieteenaloja, kuten luonnontieteet ja tietotekniikka/tietojenkäsittelytiede, on niputettu yhden tutkintonimikkeen. Ulkomailla nämä eritellään selkeästi, toki alkuosana voi olla se M.Sc/Ph.D., mutta sitten vielä tarkennuksena aina tieteenala siihen perään.

Vierailija
892/1173 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikrobiologit, fyysikot ja biokemistit eivät ole kovapalkkaisia. Tai erittäin harvoin ovat. Useat työskentelevät yliopistolla, jossa eivät palkat päätä huimaa.

Vierailija
893/1173 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistan hyvin, kun olin toista kertaa raskaana. Useat ihmiset tivasivat minulta, että olenko ottanut huomioon, että uusi vauva voi olla poika.

Että pojan jälkeen pitäisi tulla tyttö ja kauheaa jos tuleekin toinen poika.

Eräs ystäväni suorastaan närkästyi, kun en toivonut tyttöä.

Vierailija
894/1173 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikrobiologit, fyysikot ja biokemistit eivät ole kovapalkkaisia. Tai erittäin harvoin ovat. Useat työskentelevät yliopistolla, jossa eivät palkat päätä huimaa.

Muuten totta, mutta jätä fyysikot pois tästä ryhmästä. T. yli 100 ke/v

Vierailija
895/1173 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemmän tuo kertoo suomalaisen yliopistolaitoksen typerästä nimeämiskäytännöstä jossa useita eri tieteenaloja, kuten luonnontieteet ja tietotekniikka/tietojenkäsittelytiede, on niputettu yhden tutkintonimikkeen. Ulkomailla nämä eritellään selkeästi, toki alkuosana voi olla se M.Sc/Ph.D., mutta sitten vielä tarkennuksena aina tieteenala siihen perään.

Päin vastoin. Suomessa on poikkeuksellisen suuri määrä eri nimikkeitä joita ei muualla juuri tunneta. Kannattaa tutustua akateeemisen maailman historiaan ja käytäntöihin. Normaali käytäntö akateemisessa maailmassa on kovat tieteet (scientiae), bachelor ja master of science sekä tutkijakoulutustaso, tiedemies, doctor of philosophy.

Kaikki muut, esim. yhteiskuntatieteelliset ja humanistiset alat ovat artseja (ja tätä ei pidä sekoittaa fine artseihin, eli siihen mitä suomen kielessä käsitetään "taiteena"). https://en.wikipedia.org/wiki/Liberal_arts_education

Ja ne sellaiset "filosofit", jotka ovat arts-puolella muualla, ovat Suomenna yhteiskunta- tai valtio"tieteiden" maistereita sun muita.

Yliopistokoulutuksen vaatimat ammatilliset koulutukset kuten lääkäri, lakimies jne. ovat sitten asia vielä erikseen. Mitään tekemistä tieteen kanssa näillä ei ole.

Vierailija
896/1173 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa sukulaisista ja tuttavista jotka ovat tohtoritasoisia näillä aloilla, työskentelevät lääketeollisuuden aloilla ulkomailla ja palkat ovat pilvissä.

Ja ei kai nyt yleensäkään kohta minkään alan asiantuntijan kannata Suomeen jäädäkään tällä menolla kun verotusta ja tulonjakoa kiristetään vuosi vuodelta.

Vierailija
897/1173 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luonnontieteet viittaavat naturalistisiin, ihmisestä riippumattomiin tosiasioihin kohdistuviin koviin tieteisiin erotuksena erilaisista ihmisen toimintaa käsittelevistä humanistisista ja yhteiskunnallisista opeista, jotka eivät ole sanan varsinaisessa merkitysessä tieteitä. Luonnontieteiden perinteinen nimi on luonnonfilosofia, philosophia naturalis. Matematikka ja matemaattiset tieteet ovat tarkasti sanottuna formaaleita tieteitä, mutta kaiken luonnontieteen pohja ja kovimpia tieteitä. Siksi yleisesti matemaattis-luonnotieteelliset tieteet ja Ph.D.. Erilaiset tietotekniset alat kuten computer science ovat matemaattisia tieteenaloja ja kuuluvat samaan matemaattis-luonnontieteelliseen ryhmään. Erikseen on sitten diplomi-insinööri ja tekniikan tohtori -tyyppiset alueet teknologian puolella. Näiden välillä on myös päällekkäisyyttä ja vaikka tietoteknisten asioiden kanssa oltaisiin tekemissä, niissä on myös omat eronsa.

Vierailija
898/1173 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herekkä kirjoitti:

Mulle ollaan useasti tokaistu ulkonäöllisiä asioita. Muun muassa miksi käytän t-paitaa jossa on tekstiä? Miks sulla on aina neule? Tee noi sun kulmat niinku tällein... Miksi ihmiset edes kommentoivat toisen ulkonäköä. Olen vieläpä se herkkä ihminen, joka ottaa kaiken aina itteensä, koska itellä huonoja kokemuksia joista on jääny ikuinen jälki. Ihmisillä mun mielestä ei oo oikeutta arvostella toisen ulkonäköä ilman toisen lupaa. Se on todella röyhkeää. Toki saa ilmaista positiivisia ajatuksia mutta ei TODELLAKAN negatiivisia ajatuksia.

Mulle kans. Olen ylipainoinen nainen ja varmaan näiden "pukeudu muotoja korostavasti", "miks sulla on tollanen päällä kun se ei korosta sun muotoja" taustalla on varmaan tarkoitus vaikuttaa itse jotenkin suvaitsevalta ja hyväksyvältä.

Mulla on muutama tuttu jotka on ottaneet oikein elämäntehtäväkseen katsoa mitä mulla on päällä ja kommentoida sitä. Ei minun tarvitse mitenkään perustella kenellekään miten pukeudun ja miksi.

Pahimpia on nämä jotka käyvät ihan kiinni solmimaan vaikka paitaani vyötärölle tai asettelemaan jakausta eri paikkaan jne.

Varmaan siinä on hyvä tarkoitus takana ja tarkoittavat hyvää, itse en tohtisi kyllä. Jokaisen pukeutuminen on oma asia.

Vierailija
899/1173 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulmakarvani tuntuvat häiritsevän kovasti kollegani mielenrauhaa. Ne ovat hyvin tummat ja tiheät, eivät kuitenkaan mitkään kalapuikot, vaan ihan järkevän muotoiset. Useasti hän kyselee, että miksi nuo kulmakarvat ovat noin kaukana toisistaan? En nyt kauheasti sille mitään voi että tuohon kohtaan ei karvaa kasva.

Häneltä tulee vinkkejä, että kuinka minun pitäisi piirtää/jatkaa kumpaakin kulmakarvaa reilu senttu sisäpuolelle päin. Tämä ei kuitenkaan oikein toimi kun karvat ovat tummat ja paksut, vaan niitä pitäisi samalla myös huomattavasti harventaa (nyppiä suunnilleen puolet pois), jotta lopputulos ei olisi ihan koomisen näköinen.

Vierailija
900/1173 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan