Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä tulee tuo loputon into sisustaa/rempata?

Vierailija
08.10.2017 |

En ymmärrä, miksi nykyään pitäisi koko ajan ”sisustaa” omaa asuntoa/taloa. Töllö on pullollaan kaiken maailman remppa- ym. ohjelmia, jotka luovat mielikuvia siitä, että muutos on aina tarpeen ja suuri mahdollisuus.

Sen lisäksi lähipiirikin tuntuu koostuvan erityisesti naisista (joukossa on muutama mieskin), jotka koko ajan sisustavat tai remppaavat. Jotkut jopa harrastavat sitä, että ostavat purkukuntoisia asuntoja/taloja, joita sitten remppaavat useamman vuodenkin juhlakuntoon - ja eikun koko homma taas alusta!

Itsellä ei tällaista jatkuvaa tuunaamisen tarvetta ole, joten tuntuu, että jään keskusteluista täysin ulkopuolelle. En tunne Pantonen vuoden värejä, en tiedä, mikä on sisustuksessa juuri nyt in, enkä ennen kaikkea tunne tarvetta olla koko ajan asuntoni kimpussa sitä jostain kulmasta muokaten. Ystävät ja tuttavat katsovat ihmetellen meidän keittiötä, joka on jo - kauhistus sentään - kymmenen vuotta vanha ja toteavat: ”Kyllä tähänkin keittiöön voisi jo miettiä jotain vaikka pientä pintaremppaa.” Mutta kun ei kiinnosta! Nykyisellä mennään ja oikein hyvin pärjätään, kiitos vaan!

Mistä tää tolkuton remppainto kumpuaa?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. En ymmärrä, miten jotkut mainitsevat harrastuksekseen sisustamisen. Mulle se on välttämätön paha.

Vierailija
2/18 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono itsetunto, materialismi, rahalla saa ja se saa näkyä, kilpailu/ haluun samaa kuin muilla tai mikä on in. En todellakaan ymmärrä, miten tuosya saa sisältöä elämään. Tuhlausta kaikinpuolin ja tyhjäpäistä muodin perässä kopioimista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Remontointi on ihan kivaa harrastusmielessä. Työksi se olisi paskaa.

Itse tykkään juurikin "tuunata" kämpän omanlaiseksi, joka yleensä poikkeaa valtavirran mausta. En seuraa trendejä tms., vaan sen mukaan mikä itseä milloinkin miellyttää (lähinnä luonnonmateriaalit, puu ja kivi). Kun kaikki on valmista ja ei sen erikoisempaa harrastusta ole, niin iskee tylsyys.

Vierailija
4/18 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksuaalinen frustraatio.

Vierailija
5/18 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisustusblogien yleistymisen myötähän se räjähti käsistä. Kaikki alkoivat yhtäkkiä sisustaa, rempata, tuunata jne.

Vierailija
6/18 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huono itsetunto, materialismi, rahalla saa ja se saa näkyä, kilpailu/ haluun samaa kuin muilla tai mikä on in. En todellakaan ymmärrä, miten tuosya saa sisältöä elämään. Tuhlausta kaikinpuolin ja tyhjäpäistä muodin perässä kopioimista.

Oi kun olisikin paljon rahaa laittaa, kyllä se näkyisi.

Ei kaikilla muodin perässä juoksemista. Itse olen enemmän perse edellä puuhun -tyyppiä ja en anna muiden mielipiteiden vaikuttaa. Nykymuodillahan on halpa sisustaa. Valkoista maalia muutama ämpäri ja ruisku. Lisäksi pari roskalavaa johonkin nurkkaan. Nykäiset koko kämpän valkoiset ja a vot. Kämppä on muodikas.

Vierailija
7/18 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Mä mieluummin elän myös ja teen muita asioita. Jos vain remppaa yms on se pois esim harrastuksista yms

Vierailija
8/18 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siksi kun ei ollut varaa(halua ottaa lainaa) upouuteen taloon, niin täytyy tätä vanhaa sitten pikkuhiljaa remppailla.

Voin kertoa että itse kun remppailee pienellä budjetilla, niin aikaahan se vie ja tuntuu siltä että koko elämä on remppaa ja sisustamista. Aluksi olin juuri "pantonen vuoden sävyt"-innoissani, nykyään vaan ärsyttää remppa, sisustamista voisin tehdä päivät ja yöt jos olisi rahaa. Mutta se että vuosikymmeniä jaksaa rempata ja uudistaa, varsinkin ilman suurta rahapanosta, en voi minäkään ymmärtää!

Talo ja asuntokin on kuitenkin vain kulutustavaraa, käytössä kuluu ja rikkoutuu, pakkohan sitä on jossain vaiheessa fiksailla kuntoon, jos ei halua että lopulta on iso pommi käsissä.

Vierailija
9/18 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla se tulee kotoa. Isäni oli innokas sisustaja. Pettämätön värisilmä.

En laita uusiksi, mutta muuttelen.

Vierailija
10/18 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen aikoinaan ollut innokas sisustaja, mutta olen - onneksi - ymmärtänyt lopettaa ajoissa! Kun kerran on satsattu kauniisiin, laadukkaisiin huonekaluihin (ei mitään lastulevyjuttuja eikä Ikeaa), ei sisustusta ole tarpeen jatkuvasti uusia tai edes muokata. Jos vaihtelua haluaa, tekstiileillä on helppo muuttaa ilmettä.

En ymmärrä minäkään tuota jatkuvaa sisustamista ja remontointia. Remppa on ok silloin kun se on tarpeellinen, mutta ei remontointia pelkän remontoinnin vuoksi. Kuulkaa ja kauhistukaa: minun keittiöni ja kylppärini ovat molemmat 12 v vanhoja! Eikä remonttia ole suunnitelmissakaan! Ai niin, jääkaappi/pakastin oli pakko vaihtaa parempaan, kun alkuperäinen simahti. Mutta muuta uudistuksen tarvetta en näe.

Vierailija
11/18 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä remppaamisen tarpeeseen ymmärrän, tottakai, mutta tarkoitinkin sellaista jatkuvaa ”pientä tuunailua” tai juurikin kylppärin ja keittiön uusimista muutaman vuoden välein. Samoin seinien värien jatkuva vaihtaminen ”piristyksen vuoksi” ja sen ainoan oikean sävyn jatkuva etsiminen menevät kyllä ymmärrykseni yli.

Ap

Vierailija
12/18 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen sitä ikäpolvea, että remppahommat ei ole koskaan olleet muotia, vaan niitä on tehty vain tarpeeseen. Seurailen siis mielenkiinnolla ja kieltämättä vähän hämmästellen tätä nykynuorten ”harrastusta”. Remppa/sisustusohjelmia kyllä seurailen ihan mielelläni, sillä onhan se muutos mukava nähdä toteutettuna.

Vierailija
13/18 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni sisustaminen tulee kai tavallaan veren perintönä. Isälläni on asunto aina tiptop ja äidilläni myös. Ihan fanattinen en ole ja rahapussin rajoittaa hyvnkin paljon. Sisustamiseni on lähinnä stailausta. Tykkään kuitenkin siitä, että asuntoni on itselleni mieluinen. En koe sitä mitenkään raskaana tai aikaavievänä. Se on kuitenkin harrastus siinä kuin muutkin.

Ihan samalla tavalla olen vastaavasti itse pihalla eläinten omistajien jutuista. En tykkää eläimistä, eikä meillä ole koskaan sellaista ollut. Jään näiden keskustelujen ulkopuolelle täysin. En pysty samaistumaan yhtään, ei oikeastaan edes jaksa kiinnostaa.

Vierailija
14/18 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekäytän vapaa-aikani mielummin kodin seinien ulkopuolella, mutta kyllä kai remppaaminen/sisustaminen voi olla harrastus siinä missä joku muukin. Ihmettelen kyllä niitä pienten lasten vanhempia, jotka jaksavat vielä kaiken arkihässäkän päälle rempata tai muutella sisustusta säännöllisesti. Mulla ei riittäisi energia.

Vierailija
15/18 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppelipuppeli

Vierailija
16/18 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tulee tuo loputon into käydä crossfitissä, lukea sotahistoriasta, maalata tauluja, kutoa, viljellä hyötykasveja, keräillä Vuittonin laukkuja, ruokahifistellä, keräillä Aku Ankan vuosikertoja?

Newsflash. Ihmiset ovat kiinnostuneita hyvin monenlaisista asioista. Jotkut sisustavat, toiset käyvät Michelin-ravintoloissa.

Vierailija
17/18 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No huhhuh :D Ehkä jotkut ihmiset vaan sattuvat tykkäämään ja nauttimaan sisustamisesta, ihan omaksi ilokseen?

Vierailija
18/18 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joiltakin rempat ja sisustukset onnistuvat ilman suurempaa vouhkaamista, mutta kun sitten on nämä, jotka yrittävät valjastaa kaikki ystävät, sukulaiset ja kumminkaimat tekemään heille remppa ja mieluummin ihan ilmaiseksi. Toisinpäin ei sitten apua ehditäkään antaa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan