Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taisin suututtaa miehen eksän

Vierailija
03.09.2017 |

Mieheni ex toi heidän tyttärensä meille viettämään isäviikonloppua ja tytöllä oli kerrosateria mukana. No täällä on muitakin lapsia ja näiden alkoi myös tehdä mieli kun näkivät mitä yksi toi tullessaan. Päätin sitten jakaa kerroshampurilaisen kolmeen osaan ja jakaa myös ranskalaiset ja limun. Kaikki sai suurin piirtein saman kokoiset miniannokset eikä tullut riitaa tai kateutta. No tyttö oli kuitenkin kertonut asiasta äidilleen joka nosti asiasta metelin.
Kysyin, että miksei tyttö syönyt hampurilaistaan ennen tänne tuloa, koska tiesi että täällä on muitakin lapsia, niin sain vastaukseksi vaan että ei ole hänen tehtävänsä ajatella muiden pentuja. Tytön isä on ollut kanssani samaa mieltä ja sanoikin eksälleen että voisi seuraavalla kerralla ajatella vähän pidemmälle. Millä saa myös aina ruokaa ja jääkaapille on kaikilla vapaapääsy, eli nälissään tyttö ei todellakaan olisi joutunut olemaan.
Teinkö nyt väärin?

Kommentit (265)

Vierailija
101/265 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole uusioperhe mutta meillä annetaan lapsille aina saman verran viikkorahaa eli 20e/Nassu. Jos ostetaan karkkia jne niin sitä ostetaan kaikille saman verran. Mutta meillä jokainen päättää milloin ja mihin rahat käyttää ja milloin syö karkit ja niistä ei tarvitse jakaa vaikka söisi muiden nokan edessä. Eli jos jokaiselle ostetaan karkkipussi ja yksi vetää sen heti lauantaina, seuraava vetää omansa tiistaina ja perjantaina viimeinen tulee katsomaan leffaa muiden kanssa ja syö omansa silloin ei tarvitse jakaa.

Samoin jos yksi käyttää rahansa vaikka uuteen peliin ja toinen hakee pitsan omillaan ei tarvitse jakaa.

Tekee hyvää oppia kaikille että omilla valinnoilla ei tarvitse kuolata toisen herkkuja.

Vierailija
102/265 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on vähän vastaava tilanne. Minä olen todella kovapalkkainen ja eksäni nyxineen taas ei. Minä ostan tyttärelle kalliita asioita ja matkustellaan paljon ja nautitaan elämästä. Eksän uudet lapset taas saa vain välttämättömän ja kierrättävät vaatteita jne.

Isälleen mennessä tyttärellä on mukana puhelin, tabletti/kannettava ja merkkivaatteita. Nyksä on mulle narissu usean kerran että eikö tytär voi jättää niitä kalliita juttuja kotiin ja ottaa muuta mukaan. No ei voi kun meillä ei ole muuta ja ehdotus siitä että tytär voi sitten soittaa vaikka isän puhelimesta jos tarve tulee on aivan posketon. Käskin heidän ostaa tyttärelle eri jutut sinne jos heitä häiritsee se mitä minä ostan.

Tämä nyksä on valittanut siitä että tyttäreni laittaa facebookiin kuvia ja päivityksiä matkoilta(sisaruspuolet näkee päivitykset ja on kateellisia), siitä että tytär saa harrastaa ratsastusta(hänen tyttärensä ei kun ei ole varaa), siitä että tytär saa merkkivaatteita jne. Ja yritti jopa saada tyttäreni jakamaan osan vaatteista omansa kanssa. Tämän olen itse kieltänyt ettei vaatteita lainailla.

Todella röyhkeä nainen ja yrittää aina saada minua laskemaan tyttäreni elintasoa tai jotenkin hyötyä siitä. Miksi niitä lapsia pitää pukata 4 ulos jos et sitten voi yhdellekään niistä tarjota kunnon elintasoa?

Ja eksä tietenkin on tossukka joka ei laita vaimoaan kuriin.

Meillä myös miehen lapsi tulee kaikkien härpäkkeiden kanssa meille ja esittelee niitä kuinka paljon mikäkin maksoi ja kertoo reissuistaan ylpeillen ja vähätellen meidän reissuja tyyliin: mun lapsi sanoo että oltiin Särkänniemessä niin tää lapsi alkaa heti lyttäämään että han surkee paikka me oltiin disney wordissa..

Joka asiassa hän kehuu itseään ja on niin rehvä ettei hänellä ole edes sen vuoksi kavereita.

Mun puolesta saa saa pelata kännykällään mutta kerran kun erehdyin sanomaan äidille että välillä vois jättää ne älyjutut kotiin ettei tarvi koko ajan komentaa/rajoittaa niiden käyttöä niin mä olen vaan kateellinen (tästä huomasin ettei omena ole kauas puusta pudonnut)

Arvostelee meidän lapsien vaatteita kun itse liikkuu merkkivaatteissa, omat lapset eivät juuri välitä hänen hienostelustaan mutta itse toivoisin että hänkin oppisi hiukan nöyryyttä ja oppisi ottamaan toiset huomioon eikä olis aina suuna päänä jauhamassa itsestään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/265 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet harvinaisen törppö ap! Olet kyllä velkaa tytölle hampurilaisaterian. Miten hampurilaisen edes voi jakaa neljän lapsen kesken? Eihän siihen edes jää mitään syötävää edes lapselle. Hampurilaisateria ei ollut edes sinun rahoilla ostettu, vaan tytön äidin rahoilla. Jos tyttö on saanut uuden paidan, niin pitääkö teidän lapset myös sitä paitaa vuorotellen? Miten jollain ei ole maaisjärkeä ollenkaan tuossa lastenkasvatuksessa? Tasapuolisuus on hyvä, mutta lapselle on hyvä myös opettaa ettei aina saa haluamaansa ja toisen kerran on hänen vuoro.

T; lastentarhaopettaja

Itse mietin samaa. Minustakin olisi todella törkeää, jos joku, joka ei ole millään tapaa sukua, ottaisi minun ruokani ja käskisi jakamaan sen. Vieläpä kun hampurilainen ei ole kovinkaan iso vaikka olisikin kerroshampurilainen ja se laitetaan neljään osaan. Siitähän saa vain pari puraisua henkilö. Kyllä itsellä tuo tuntuisi todella alentavalla.

Mutta ei exäkään mikään pyhimys ole. Molemmat tässä tekivät väärin ja lapset saivat kärsiä. Eihän se kenestäkään tunnu kivalta, että joku tulee herkkumättöjen kanssa ja syö niitä siinä vieressä, kun muut mussuttavat jotain "ei niin hyvää". Itsellä oli lapsena kaveri, joka söi aina jotain mättöruokaa kun itse söin kotiruokaa ja kyllä se aina tuntui pahalta. Meillä on yleensä tapana, että jos menemme jonnekin kylään eikä kerennyt syödä, niin syödään autossa matkalla tai sitten soitetaan henkilölle, että ollaan ostamassa ruokaa hesestä/mäkkäristä/pizzeriasta, tuodaanko teillekin samalla jotain. Nämä tietenkin maksavat omat ruokansa, mutta me toki tuomme ne kotiinkuljetuksella. Ei minusta olisi eksältäkään liikaa vaadittu soittaa, että haki lapselleen heseruokaa, onko ok. Mutta ettei voi vaatia, että eksä kustantaisi vieraiden lasten ruoat. Siinähän menee jo 34€ ja se ei ole mikään pikku summa muiden lapsiin.

Tämän takia yhdeltä lapselta varastettiin ruoka ja annettiin vaan almuja takaisin, mutta toisessa tilanteessa 3 lasta olisi joutunut katsomaan vierestä, kun toinen saa herkkuja ja toiset eivät.

nyt suonette anteeksi, lähden ostamaan itselleni hampurilaista.

Vierailija
104/265 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin vähän tuntuu siltä, että tässä oli tarkoituskin näpäyttää miehen exää, ja siinä samalla lastaankin. Eihän tuossa oikeasti ollut kyse tasapuolisuudesta, vaan oikeammin sanottuna rankaisusta: sinä toit tänne hampurilaisaterian, joten otamme sen sinulta pois ja jaamme toisille. Tyylikkäämpää olisi varmasti ollut antaa lapsen syödä ateriansa, ja pyytää sitten jälkikäteen, ettei äiti varustaisi lastaan vastaisuudessa sellaisilla herkuilla. Tai vaikka viedä koko porukka seuraavana päivänä herkuttelemaan, niin ei sisarusten välille jää pahaa verta.

Vierailija
105/265 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tasapuolisesti ap teki ja ilmeisen oikein, kun lapset piti sitä oikeudenmukaisena.

Koska aika paljon oon nähnyt tota maailmaa, niin kuviohan todellisuudessa meni niin, että eksällä oli kiire omaa viikonloppua pitämään ja sen takia äkkiä muksulle pikaruokaa mukaan isälle. Sitten kun sunnuntaina huomataan, että taas kerran viikonlopun unelmat meni mönkään ja krapulakin on kauhea, niin pitää löytää sanomista jostain muistakin.

Vierailija
106/265 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan tasapuolisesti ap teki ja ilmeisen oikein, kun lapset piti sitä oikeudenmukaisena.

Koska aika paljon oon nähnyt tota maailmaa, niin kuviohan todellisuudessa meni niin, että eksällä oli kiire omaa viikonloppua pitämään ja sen takia äkkiä muksulle pikaruokaa mukaan isälle. Sitten kun sunnuntaina huomataan, että taas kerran viikonlopun unelmat meni mönkään ja krapulakin on kauhea, niin pitää löytää sanomista jostain muistakin.

Lainaan itseäni, mutta ihan vaan hyväksi vinkiksi muillekin eroperheille: Meillä tuli hyvin nopeasti sääntö, että lapsi tulee AINA valmiiksi ruokittuna ja vaihtotilanne on muutenkin semmoinen, ettei muksuista tunnu, että heitä työnnetään selästä paikasta toiseen.

Vierailija
107/265 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaikka asia on niin, että heti kun tyttö on sinun kodin kynnyksen yli, niin sinä määräät ja tytön isä. Jos äiti ei halua hampurilaista jaettavan, niin hän syöttää sen lapselleen ennen sitä kynnystä. Eli sun koti, sun säännöt.

Vierailija
108/265 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on vähän vastaava tilanne. Minä olen todella kovapalkkainen ja eksäni nyxineen taas ei. Minä ostan tyttärelle kalliita asioita ja matkustellaan paljon ja nautitaan elämästä. Eksän uudet lapset taas saa vain välttämättömän ja kierrättävät vaatteita jne.

Isälleen mennessä tyttärellä on mukana puhelin, tabletti/kannettava ja merkkivaatteita. Nyksä on mulle narissu usean kerran että eikö tytär voi jättää niitä kalliita juttuja kotiin ja ottaa muuta mukaan. No ei voi kun meillä ei ole muuta ja ehdotus siitä että tytär voi sitten soittaa vaikka isän puhelimesta jos tarve tulee on aivan posketon. Käskin heidän ostaa tyttärelle eri jutut sinne jos heitä häiritsee se mitä minä ostan.

Tämä nyksä on valittanut siitä että tyttäreni laittaa facebookiin kuvia ja päivityksiä matkoilta(sisaruspuolet näkee päivitykset ja on kateellisia), siitä että tytär saa harrastaa ratsastusta(hänen tyttärensä ei kun ei ole varaa), siitä että tytär saa merkkivaatteita jne. Ja yritti jopa saada tyttäreni jakamaan osan vaatteista omansa kanssa. Tämän olen itse kieltänyt ettei vaatteita lainailla.

Todella röyhkeä nainen ja yrittää aina saada minua laskemaan tyttäreni elintasoa tai jotenkin hyötyä siitä. Miksi niitä lapsia pitää pukata 4 ulos jos et sitten voi yhdellekään niistä tarjota kunnon elintasoa?

Ja eksä tietenkin on tossukka joka ei laita vaimoaan kuriin.

Meillä myös miehen lapsi tulee kaikkien härpäkkeiden kanssa meille ja esittelee niitä kuinka paljon mikäkin maksoi ja kertoo reissuistaan ylpeillen ja vähätellen meidän reissuja tyyliin: mun lapsi sanoo että oltiin Särkänniemessä niin tää lapsi alkaa heti lyttäämään että han surkee paikka me oltiin disney wordissa..

Joka asiassa hän kehuu itseään ja on niin rehvä ettei hänellä ole edes sen vuoksi kavereita.

Mun puolesta saa saa pelata kännykällään mutta kerran kun erehdyin sanomaan äidille että välillä vois jättää ne älyjutut kotiin ettei tarvi koko ajan komentaa/rajoittaa niiden käyttöä niin mä olen vaan kateellinen (tästä huomasin ettei omena ole kauas puusta pudonnut)

Arvostelee meidän lapsien vaatteita kun itse liikkuu merkkivaatteissa, omat lapset eivät juuri välitä hänen hienostelustaan mutta itse toivoisin että hänkin oppisi hiukan nöyryyttä ja oppisi ottamaan toiset huomioon eikä olis aina suuna päänä jauhamassa itsestään.

Oma lapseni on opetettu ettei niitä hierota toisen naamaan. Lapseni ei myöskään mollaa toisia sen perusteella mitä heillä on. (Tytär on tosi suosittu luokallaan ja hänellä on kavereita useista eri tulotason perheestä).

Tietenkin jos häneltä kysytään mitä on tehnyt kertoo jos on käynyt matkalla ja mitä sielä oli. Varsinkin isälleen. Se nyt sitten ei ole hänen vikansa jos nämä sisaruspuolet on korvat höröllä ja pahoittavat mielensä.

Minusta on ihan ok jos älylaite aikaa rajoitetaan samassa määrin kun sisaruspuolillakin kunhan sen tilalle tarjotaan jotain muuta tekemistä. Tytär on isällään joka toinen viikonloppu ja tästä syystä nukkuu sisarpuolien huoneen lattialla ja hänelle on lukollinen kaappi hänen tavaroilleen ja sinne nyt ei paljoa tekemistä mahdu missä taas sisaruspuolilla on huoneet jaettu niin että 2/huone. Hieman eri tila pitää kaikkea muuta tekemistä.

109/265 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näköjään moni mamma kohtelee lapsiaan eriarvoisesti!

Ei meidän perheessä yksi saa vetää esim. jätskiä sohvalla kun muut katselee vierestä.

Meillä saa jos esikoinen on vaikka mummin kanssa käynyt jossain ja mummi ostanut hänelle karkkia, ei hänen todellakaan tarvi niitä naamaan mättää ennen kuin astuu ovesta sisään tai jakaa sisaruksen kanssa, vaan ne on hänen. Nuoremmalle sanotaan että ne on Miljan karkit, sinä saat jos Milja haluaa antaa sinulle, kun pyydät nätisti.

Ja yleensä antaa, ihan molemmin päin toimii. Jos ei anna, lohdutetaan että ei voi mitään vaikka harmittaa, aina ei saa, sinä saat joskus toiste sitten omia,.

Vierailija
110/265 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minustakin vähän tuntuu siltä, että tässä oli tarkoituskin näpäyttää miehen exää, ja siinä samalla lastaankin. Eihän tuossa oikeasti ollut kyse tasapuolisuudesta, vaan oikeammin sanottuna rankaisusta: sinä toit tänne hampurilaisaterian, joten otamme sen sinulta pois ja jaamme toisille. Tyylikkäämpää olisi varmasti ollut antaa lapsen syödä ateriansa, ja pyytää sitten jälkikäteen, ettei äiti varustaisi lastaan vastaisuudessa sellaisilla herkuilla. Tai vaikka viedä koko porukka seuraavana päivänä herkuttelemaan, niin ei sisarusten välille jää pahaa verta.

Jaa minusta taas tuntui että exä halus vähän ärsyttää miehen nyksää ja tämän lapsia että hahhaahaa mun lapsi saakin hesesafkaa ja te ette.. Sanomattakin selvää ettei herkkujen tms kanssa mennä sellaiseen paikkaan missä on muitakin paitsi tietty jo haluaa vittuilla toisille. Ihan hyvin olis voinu syödä autossa!

Vierailija
111/265 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahh kämäiset uusioperheet <3

Vierailija
112/265 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa minusta taas tuntui että exä halus vähän ärsyttää miehen nyksää ja tämän lapsia että hahhaahaa mun lapsi saakin hesesafkaa ja te ette.. Sanomattakin selvää ettei herkkujen tms kanssa mennä sellaiseen paikkaan missä on muitakin paitsi tietty jo haluaa vittuilla toisille. Ihan hyvin olis voinu syödä autossa!

Mentäisköhän jo tässä metsään että suhtaudutaan siihen heseen kun suureenkin herkkuun. Meillä se on ihan ruokaa. Toki sitä saa harvemmin mutta se ei ole mikään karkin tms tapainen herkku vaan ruoka siinä missä muutkin.

Vierailija
113/265 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksu exä olisi syönyt lapsensa kanssa siellä hampurilaispaikassa, ei kannata tuoda herkkuruokia vain omaan käyttöön paikkaan missä on muitakin lapsia. Fiksu exä olisi kysynyt, että tuodaanko samalla hamppareita muillekin lapsille. Jän olisi voinut sopia ja pyytää rahat vanhemmilta jos hänellä ei ole varaa tarjota.

Minä ajattelen, että kyse on ei-niin-fiksun-exän ajattelemattomuudesta. Lähinnä raivoaminen jakamisesta ja ettei ole hänen hommansa ruokkia muiden pentuja kertoo, että exä ajatteli näpäyttää ja suuttui kun homma torpedoitiin. Toisaalta en pidä hyvänä kaiken jakamista mutta tässä kohtaa se oli hyvä systeemi nollata tämä tilanne ja jatkossa vastaavat tilanteet.

Vierailija
114/265 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mentäisköhän jo tässä metsään että suhtaudutaan siihen heseen kun suureenkin herkkuun. Meillä se on ihan ruokaa. Toki sitä saa harvemmin mutta se ei ole mikään karkin tms tapainen herkku vaan ruoka siinä missä muutkin.

Meillä tuo on ns. Herkkuvälipala ja tosiaan yksi ei vedä hesesafkaa kun muut syövät kotiruokaa.

Lapsi olis voinu syödä sen autossa tai äiti olis voinu soittaa että tuodaanko muillekkin tai kysyä voiko lapsi syödä isällään. Aika ajattelematonta laittaa lapsi isälleen hesepussin kanssa kun tietää että siellä on varmaan muitakin joiden tekee mieli kun näkee että yhdellä on!

Vierailija
115/265 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni et toiminut oikein. Tyttö olisi toki voinut syödä aterian ennen saapumista, mutta ehkä äiti ajatteli nopeasti laittaa tytölle kivat syömiset mukaan ja tuskin tarkoitus oli, että hän niitä asettuu muiden eteen syömään mitenkään erityisemmin. Ja toisaalta, olivatko muut lapset jo ruokailleet. Hän tuli myös toiseen kotiinsa. Mielestäni teette asiasta kaikki suuren perheessä nyt.

Kiva oli kuulla, että lapsi ei ilmeisimmin pahoittanut mieltään kuitenkaan, mutta ei tuo oikein ollut alkaa yhtä hampurilaista jakamaan. Eikä kukaan ilmeisesti lapsista sitä vaatinut, joten itse siis otit hampurilaisen ja teit tämän päätöksen. Asiasta tuli suuri. Kysymys olisi ehkä erilainen silloin, jos tällainen olisi jotenkin toistuvaa toimintaa kaikessa tms.

Vierailija
116/265 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan naurettava juttu. Mikä hampurilaisateriassa on niin kadehdittavaa, että sun piti näyttää valtasi lapseen: voit ottaa mitä tahansa pois ja antaa muille. Olethan harvinaisen myrkyllinen ihminen.

Vierailija
117/265 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä tuo on ns. Herkkuvälipala ja tosiaan yksi ei vedä hesesafkaa kun muut syövät kotiruokaa.

Lapsi olis voinu syödä sen autossa tai äiti olis voinu soittaa että tuodaanko muillekkin tai kysyä voiko lapsi syödä isällään. Aika ajattelematonta laittaa lapsi isälleen hesepussin kanssa kun tietää että siellä on varmaan muitakin joiden tekee mieli kun näkee että yhdellä on!

Meillä saattaa yksi syödä heseä tai pitsaa vaikka muut on syöneet kotiruokaa. Joskus yksi ei ole kotona silloin kun ruoka on ja jos tulee aivan eri aikaan niin joskus saa sitten hakea heseä. Joskus taas muut ovat käyneet vaikka edellis viikolla hesessä ja yksi ei syystä tai toisesta ja sitten tämä yksi saa sen sijaan sitä toisella kerralla. Meillä se ei ole mikään välipala vaan kokonainen ateria jo ihan kaloriensa puolesta. Joskus lapset saattaa ostaa omilla rahoillaan heseä ja syödä kotona.

Meidän lapset tietää että turha kiukutella jos yhdellä on vaikka kuinka tekisi mieli. Aina ei saa samoja juttuja vaikka kuinka haluaa. Joskus kavereilla saattaa olla vaikka reppu tai puhelin tai karkkia minkä itse haluaa mutta ei sitä välttämättä aina saa.

Vierailija
118/265 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni et toiminut oikein. Tyttö olisi toki voinut syödä aterian ennen saapumista, mutta ehkä äiti ajatteli nopeasti laittaa tytölle kivat syömiset mukaan ja tuskin tarkoitus oli, että hän niitä asettuu muiden eteen syömään mitenkään erityisemmin. Ja toisaalta, olivatko muut lapset jo ruokailleet. Hän tuli myös toiseen kotiinsa. Mielestäni teette asiasta kaikki suuren perheessä nyt.

Kiva oli kuulla, että lapsi ei ilmeisimmin pahoittanut mieltään kuitenkaan, mutta ei tuo oikein ollut alkaa yhtä hampurilaista jakamaan. Eikä kukaan ilmeisesti lapsista sitä vaatinut, joten itse siis otit hampurilaisen ja teit tämän päätöksen. Asiasta tuli suuri. Kysymys olisi ehkä erilainen silloin, jos tällainen olisi jotenkin toistuvaa toimintaa kaikessa tms.

Mistä tiedät että tämä lapsi ei ole kotona itkenyt äidille sitä että on suusta viety ruoka? Jos itse olisin lapsi ja äitipuoli olisi näin mielivaltaisesti käyttänyt valtaa minuun en uskaltaisi minäkään sanoa mitään päin naamaa.

Vierailija
119/265 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin katsonut mikä reaktio muille lapsille tulee yhden syömisestä, ja sitten vaikka tilannut pizzaa jos muut alkavat kuikuilla yhtä hampparia näreissään. Jos yhdellä on herkuttelupäivä, sitten on muillakin. Ja perässä viesti että ei ens kerralla roskaruokia mukaan, ellei oo kaikille.

Vierailija
120/265 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olisin katsonut mikä reaktio muille lapsille tulee yhden syömisestä, ja sitten vaikka tilannut pizzaa jos muut alkavat kuikuilla yhtä hampparia näreissään. Jos yhdellä on herkuttelupäivä, sitten on muillakin. Ja perässä viesti että ei ens kerralla roskaruokia mukaan, ellei oo kaikille.

Menetkö kipinkapin ostamaan lapsille uudet kånkenit, iphonet tai tasapainolaudat vain koska kuikuilevat toisen näreissään?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan