Taisin suututtaa miehen eksän
Mieheni ex toi heidän tyttärensä meille viettämään isäviikonloppua ja tytöllä oli kerrosateria mukana. No täällä on muitakin lapsia ja näiden alkoi myös tehdä mieli kun näkivät mitä yksi toi tullessaan. Päätin sitten jakaa kerroshampurilaisen kolmeen osaan ja jakaa myös ranskalaiset ja limun. Kaikki sai suurin piirtein saman kokoiset miniannokset eikä tullut riitaa tai kateutta. No tyttö oli kuitenkin kertonut asiasta äidilleen joka nosti asiasta metelin.
Kysyin, että miksei tyttö syönyt hampurilaistaan ennen tänne tuloa, koska tiesi että täällä on muitakin lapsia, niin sain vastaukseksi vaan että ei ole hänen tehtävänsä ajatella muiden pentuja. Tytön isä on ollut kanssani samaa mieltä ja sanoikin eksälleen että voisi seuraavalla kerralla ajatella vähän pidemmälle. Millä saa myös aina ruokaa ja jääkaapille on kaikilla vapaapääsy, eli nälissään tyttö ei todellakaan olisi joutunut olemaan.
Teinkö nyt väärin?
Kommentit (265)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on ihan alkuperäinen perhe ja kolme lasta. Aina välillä joku saa jotain mitä toiset ei. Silloin todetaan että nyt kävi näin, sinä saat ensi kerralla. Tai otapa sinä kaksi keksiä kun toiset sai pullaa. Voi sen homman paremmin hoitaa kuin alkamalla pilkkoa jotain hampurilaista. Taisi olla ap:lla vähän tarvetta näpäyttää lasta ja etenkin äitiä.
Juuri näin. Ja lapset oppii iloitsemaan toisen hyvästä, ja tajuaa, että vaikka joku toinen saa, onnistuu, menestyy, on iloinen ja onnellinen - niin se ei ole pois minulta. Tää on niin tärkeä asia ja tunnekokemus lapselle. Tällaisesta lapsesta ei kasva kaunaista ja katkeraa aikuista, vaan tasapainoinen ihminen, joka menestyy elämässä ja ihmissuhteissa
Epätasa-arvoinen kohtelu ei kyllä kasvata iloista lasta (enkä puhu nyt ap:n tapauksesta vaan yleisesti). Tiedän todella monta ydinperhettä, jossa biologisia sisaruksia on kohdeltu eriarvoisesti ja välit ovat todella riitaisat keski-ikäisinäkin. Ja voi luoja sitä riitelyä mikä alkaa, kun vanhemmat kuolevat ja alkaa perinnönjako. Silloin kaikki vanhat kaunat oikein roihahtavat.
Mitä eriarvoista siinä on, jos minä saan lahjan tönään, sinä saat lahjan huomenna?
Kyllä huomaa miten sairaita ja katkeria äitipuolet osaa olla. Melkoisia ihmiskyrpiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on ihan alkuperäinen perhe ja kolme lasta. Aina välillä joku saa jotain mitä toiset ei. Silloin todetaan että nyt kävi näin, sinä saat ensi kerralla. Tai otapa sinä kaksi keksiä kun toiset sai pullaa. Voi sen homman paremmin hoitaa kuin alkamalla pilkkoa jotain hampurilaista. Taisi olla ap:lla vähän tarvetta näpäyttää lasta ja etenkin äitiä.
Juuri näin. Ja lapset oppii iloitsemaan toisen hyvästä, ja tajuaa, että vaikka joku toinen saa, onnistuu, menestyy, on iloinen ja onnellinen - niin se ei ole pois minulta. Tää on niin tärkeä asia ja tunnekokemus lapselle. Tällaisesta lapsesta ei kasva kaunaista ja katkeraa aikuista, vaan tasapainoinen ihminen, joka menestyy elämässä ja ihmissuhteissa
Epätasa-arvoinen kohtelu ei kyllä kasvata iloista lasta (enkä puhu nyt ap:n tapauksesta vaan yleisesti). Tiedän todella monta ydinperhettä, jossa biologisia sisaruksia on kohdeltu eriarvoisesti ja välit ovat todella riitaisat keski-ikäisinäkin. Ja voi luoja sitä riitelyä mikä alkaa, kun vanhemmat kuolevat ja alkaa perinnönjako. Silloin kaikki vanhat kaunat oikein roihahtavat.
Mitä eriarvoista siinä on, jos minä saan lahjan tönään, sinä saat lahjan huomenna?
Ei tuollaisessa mitään eriarvoista olekaan. En tarkoita perheitä, jossa toimitaan tuolla tavalla, että tänään saa yksi ja huomenna toinen. Vaan perheitä, jossa yhdelle kustannetaan auto, toiselle annetaan asunto ja kolmannelle ei mitään. Esimerkiksi.
Vierailija kirjoitti:
Kun vanhempi lapsi tulee takaisin isältään ei olisi mieleenkään pakottaa jakamaan idän ostamista herkkuja tai leluja pienemmän kanssa. Antaa sitten jos haluaa ja yleensä antaa.
Johtuuko siitä että täällä on vain minun lapsia ja ap pahoittivat mielensä kun hänen lapsensa ei saanut samaa kuin toisen lapsi.
Itselläni ei ole kokemusta uusperhe kuvioista, mutta olen kyllä vahvasti sitä mieltä, että koko kämpään hajuaan levittävä hampurilaisateria on ihan eri asia kuin makeiset tai vaatteet, puhelimet tai tabletit. Miksi lapselle ylipäätään oli annettu mukaan lämpimän aterian korvike isänsä luokse? Eikö se ole isän luona olon aikana isän tehtävä huolehtia lämpimistä aterioista? Kukaan ei ole niin tampio, ettei tajuaisi että ei varusta lastaan hampurilaisaterialla tuossa tilanteessa. Ja exän vastauskin osoittaa että teki asian tahallaan ja ilkeyttään. On ne kamalia nuo uusperhekuviot kun aikuiset käyttää omia lapsiaan kiusan tekemiseen. Häpeäisivät edes.
Sinuna ap. murehtisin ennen sitä, että taisin suututtaa mieheni tyttären.
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikein teit. Meillä miehen exä on varakas ja tytöllä on ties mitä merkkivaatetta, kun tulee tänne. Ne otetaan samantien muiden lasten käyttöön, omat tytöt kun on suunnilleen samaa kokoa. Sama puhelimen ja tabletin kanssa, ne pitää antaa muille lapsille käyttöön ja turha itkeä, jos menevät rikki. Joku 500 euron puhelin on ihan liian kallis 12v ikäiselle. Hurjinta oli, kun miehen exä meni ostamaan tytölle mustan Jopon, se meni meidän isommalle tytölle, koska hän tarvitsee sitä koulumatkoillaan. Olen sanonut, että jos ei halua jotain tavaraa jaettavaksi, niin ei sitten ota sitä tänne.
Meillä tyttö tuli mukanaan uudenkarhea iPhone seiska. Meidän lapsilla on vaan vanhat lumiat.
Isäntä otti rautasahan ja sahas sen iphonen kolmeen osaan. Nyt kaikilla on vähän iphonea.
--
Vakavasti ottaen itse en olisi lähtenyt hampurilaisateriaa jakamaan mutta tehnyt exälle tiettäväksi ettei laita vastaisuudessa valmista ruokaa lapsen mukaan. Sen exän typeryys oli suurempi moka kun aloittajan aterianjakaminen.
Vierailija kirjoitti:
no et tehnyt. Hampurilaisateria oli lapselle ostettu, ei sun lapsille. Kaikkea ei aina voi saada.
Meilläkin 5 lapsen uusioperhekuvio ja se on voivoi, joskus joku vaan saa sen erikoisjuttunsa.
Tällä kertaa se olisi ollut tämä lapsi. Ihan varta vastenko piti näpäyttää tyttöä ja hänen äitiään?
Tuliko hyvämieli? Säälittävää natseutta
Eläisitkö itse ennemmin perheessä jossa kaikki ovat tasa-arvoisia, vai sellaisessa jossa joku aina "vaan saa sen erikoisjuttunsa"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no et tehnyt. Hampurilaisateria oli lapselle ostettu, ei sun lapsille. Kaikkea ei aina voi saada.
Meilläkin 5 lapsen uusioperhekuvio ja se on voivoi, joskus joku vaan saa sen erikoisjuttunsa.
Tällä kertaa se olisi ollut tämä lapsi. Ihan varta vastenko piti näpäyttää tyttöä ja hänen äitiään?
Eläisitkö itse ennemmin perheessä jossa kaikki ovat tasa-arvoisia, vai sellaisessa jossa joku aina "vaan saa sen erikoisjuttunsa"?
En ole ylläoleva, mutta mikä vika, jos jokainen saa vuorollaan sen erikoisjuttunsa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ylläoleva, mutta mikä vika, jos jokainen saa vuorollaan sen erikoisjuttunsa?
En ole tuo jolle kommentoit, mutta täytyykö sen spessujutun olla haiseva hamppariateria, jota mässytetään toisten lasten kuolatessa vieressä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikein teit. Meillä miehen exä on varakas ja tytöllä on ties mitä merkkivaatetta, kun tulee tänne. Ne otetaan samantien muiden lasten käyttöön, omat tytöt kun on suunnilleen samaa kokoa. Sama puhelimen ja tabletin kanssa, ne pitää antaa muille lapsille käyttöön ja turha itkeä, jos menevät rikki. Joku 500 euron puhelin on ihan liian kallis 12v ikäiselle. Hurjinta oli, kun miehen exä meni ostamaan tytölle mustan Jopon, se meni meidän isommalle tytölle, koska hän tarvitsee sitä koulumatkoillaan. Olen sanonut, että jos ei halua jotain tavaraa jaettavaksi, niin ei sitten ota sitä tänne.
Nyt kyllä kylmää- oot jääkylmä tyyppi. Paha ja julma äitipuoli. En tiennyt, että niitä oikeasti on. Tytön äiti siis hankkii enemmän kuin sinä ja on varakkaampi kuin sinä. Siksi tytöllä on kamaa, jota sinä et pysty omillesi kustantamaan. Lapset syntyy erilaisiin koteihin, joissa erilainen taloudellinen tilanne. Sen sijaan, että tsemppaisit lapsiasi lukemaan läksynsä, yrittämään ja tähtäämään hyvään ammattiin ja hyvään tulotasoon, että voisivat tarjota omille lapsilleen yhtä hyvää elämää kuin sun miehen ex tytölleen, sä viestät lapsille, että jos ei omat avut riitä, niin toisen omaa ja omilla rahoillaan rahoittamaa voi röyhkeästi vaatia ja käydä hakemassa itselleen.
Miten täällä on ollut niin monta, jotka eivät ymmärrä edes kaikkein räikeintä sarkasmia...
Tätä minäkin olen koko ketjun ajan ihmetellyt...
Vierailija kirjoitti:
Suurimman töpin tässä teki isä! Hänen olisi kuulunut asia ajatella loppuun ja hakea ateriat myös muille lapsille. Seuraavaksi isomman teki ap, et voi mennä jakamaan lapsen ateriaa, tilanne ei ollut hänen vikansa.
Miksi sen isän olisi heti pitänyt niitä hakea? Tuossa tilanteessa riittää, että lapset saavat ne joku toinen päivä.
Tajuatteko te ollenkaan, millaisia "mulle kaikki tässä heti ja nyt" -lapsia te oikein kasvatatte?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurimman töpin tässä teki isä! Hänen olisi kuulunut asia ajatella loppuun ja hakea ateriat myös muille lapsille. Seuraavaksi isomman teki ap, et voi mennä jakamaan lapsen ateriaa, tilanne ei ollut hänen vikansa.
Miksi sen isän olisi heti pitänyt niitä hakea? Tuossa tilanteessa riittää, että lapset saavat ne joku toinen päivä.
Tajuatteko te ollenkaan, millaisia "mulle kaikki tässä heti ja nyt" -lapsia te oikein kasvatatte?
Ilmeisesti suurin osa ei tajua ollenkaan, miten sairasta on "kasvattaa" lapsia odottamaan vuoroaan sillä, että yksi mässyttää toisten nenän edessä hampurilaista. Aivan kipeetä.
Toivottavasti tämä on huono provo. Käy sääliksi tyttöä muuten. Miks ihmeessä sen pitäis jakaa omat herkkunsa SUN lasten kanssa? Tosi törkeää sulta ap.
Olisit hakenut omille kakaroillesi itse hesemätöt jos eivät kerran osaa olla ilman.
Olet harvinaisen törppö ap! Olet kyllä velkaa tytölle hampurilaisaterian. Miten hampurilaisen edes voi jakaa neljän lapsen kesken? Eihän siihen edes jää mitään syötävää edes lapselle. Hampurilaisateria ei ollut edes sinun rahoilla ostettu, vaan tytön äidin rahoilla. Jos tyttö on saanut uuden paidan, niin pitääkö teidän lapset myös sitä paitaa vuorotellen? Miten jollain ei ole maaisjärkeä ollenkaan tuossa lastenkasvatuksessa? Tasapuolisuus on hyvä, mutta lapselle on hyvä myös opettaa ettei aina saa haluamaansa ja toisen kerran on hänen vuoro.
T; lastentarhaopettaja
Voihelvettilainen....nyt mun alko tehdä mieli kerroshampurilaista... :(
Vierailija kirjoitti:
Tuostahan voisi tehdä poliisiasian,kyllä olet typerä nainen.
Mitäpä jos tilanne olis toisin päin, että ap:n miehen eksä olis tänne kirjottanu alotuksen, että "vein lapsen miehen luo ja siellä miehen nyksä ja sen lapset veti hesemättöä naamaan, eikä mun lapselle ollu vaikka nyksä tiesi että on tulossa, joutui kattomaan vierestä muiden syöntiä". Oltaisko edelleen samaa mieltä, että kyllä tässä nyt toimittiin ihan oikeudenmukaisesti eikä kellään oo aihetta pahottaa mieltään?
Mun mielestä eksän ei olis pitäny lähettää lapsen mukana hampparia. Ja nyt kun lähetti kuitenkin, niin ihan reilua jakaa, vaikka sitten jokainen saakin sen säälittävän pienen palasen. Ihan vaan siksi, että on hemmetin epäkohteliasta syödä jotain herkkua toisten edessä, varsinkin kun on lapsista kyse.
Ainakin mut ja sisarukset on kasvatettu siihen, että omalla rahalla saa ostaa karkkia, mutta sillon jos sitä haluaa syödä muiden edessä niin muillekkin annetaan. Esim. mulla on suklaalevy, niin annan jokaiselle sisarukselle yhen rivin. Nykyään kun mun sisarukset käy mun luona aina välillä yötä, niin viikonloppuna jokanen saa summalla x ostaa itelleen herkkuja. Ei niin, että ostaisin myös niille sisaruksille jotka ei ole yötä sillon. MUTTA jos joku tulisi käymään sillon luonani kun meillä sitä karkkia on, niin sitä tarjotaan muillekkin. Mulle ainakin itseestäänselvyys ja mielestäni kuuluu ihan hyviin tapoihin yleisesti, mut ei sit näköjään... 😐
Jos olisin tuo tyttö, jonka hampurilaisateria jaettiin, tekisin äitipuolestani lastensuojeluilmoituksia ihan vain kostoksi. Ja kyllä, 12-vuotias osaa niitä tehtailla.
Sairasta, miten kaltaisesi ihmiset kuvittelevat voivansa sosialisoida muiden omaisuutta omien uniikkien lumihiutaleidensa käyttöön. Et opeta käytökselläsi lapsillesi ollenkaan malttia, vaan kaikki pitää saada heti.
Mitä jos tyttö saa kalliimpia merkkivaatteita ja puhelimia teille, annetaanko ne lapsillesi käyttöön, jotta heille ei tule paha mieli?
Olet sairas ja tyhmä kommunisti ja kasvatat lapsistasi kateellisia ihmisiä, joiden on pakko saada joku helvetin hamppariateria, koska muillakin on.
Olet tyhmä äitipuoli kirjoitti:
Jos olisin tuo tyttö, jonka hampurilaisateria jaettiin, tekisin äitipuolestani lastensuojeluilmoituksia ihan vain kostoksi. Ja kyllä, 12-vuotias osaa niitä tehtailla.
Sairasta, miten kaltaisesi ihmiset kuvittelevat voivansa sosialisoida muiden omaisuutta omien uniikkien lumihiutaleidensa käyttöön. Et opeta käytökselläsi lapsillesi ollenkaan malttia, vaan kaikki pitää saada heti.
Mitä jos tyttö saa kalliimpia merkkivaatteita ja puhelimia teille, annetaanko ne lapsillesi käyttöön, jotta heille ei tule paha mieli?
Olet sairas ja tyhmä kommunisti ja kasvatat lapsistasi kateellisia ihmisiä, joiden on pakko saada joku helvetin hamppariateria, koska muillakin on.
Erittäin hyvin kirjoitettu. Täysin samaa mieltä. Meidän perheen rikkonut naikkonen on myös sosialisoinut kaikenlaista. Jopa toisen lapseni oma huone isän luona on sosialisoitu. Isä ei tunnu edes haluavan omaa lasta sinne ja laittaa sanoja lapsen että xx ei näytä viihtyvän eikä halua tulla eikä tarvitsekaan enää tulla. Kyse alle 10 vuotiaasta lapsesta. Myös meidän lasten harrastukset on lopetettu isällä koska ei ole rahaa näihin. Lisäksi naikkonen valittaa että meidän lasten lahjatoiveet on liian kalliita.