Ensimmäinen jouluinen asia jonka teet tänä vuonna?
Paistatko piparkakkuja? Käytkö ostamassa joulukalenterin? Ripustatko jouluvalot pihapuuhun tai olohuoneen ikkunaan? Mikä on ensimmäinen joulupuuha jonka aiot tänä vuonna tehdä tai jonka olet jo tehnyt?
Kommentit (62)
Tein glögiä ja tähtitorttuja kesäkuussa.
Teen 3 pientä sydämenmuotoista tupsuryijyä. Punaisen, vaaleanpunaisen ja valkoisen. Yritän myydä ne ja saada rahnaa seurakunnan diakoniatyöhön.
Ostan sopivia lahjoja pitkin vuotta.
Ostan Pandan juhlapöydän konvehteja 3- tai 5-pack. Aikaisintaan viikko ennen joulua.
Ostin lapselle ensimmäisen joululahjan jo elokuussa. Samaten joulukalenterin olen ostanut hänelle jo, mutta lahja oli ensin.
Masennun yksinäisyydestäni ja mietin keinoja eristäytyä jouluhulluista.
Olen laittanut valoja ulos ja sisälle, ja leiponut joulutorttuja. Ensi lauantaina paistamme pienen kinkun.
Joulukakun. Englantilainen hedelmäkakku. Teen sen ensi viikolla. Ehtii hyvin juopua konjakin avustuksella jouluun mennessä. Siis se kakku😁
Käyn katsomassa Tonttu elokuvan 8.11.25.
Itsenäisyyspäivän tienoilla paistan piparkakkuja. Ulkovalot ripustetaan heti kohta marraskuussa, ne kuuluvat pimeyden karkoitukseen eivätkä liity erityisesti jouluun. Joulukuussa sitten kynttilälyhdyt partsille ja pihalle. Normaalit viikkosiivoukset tehdään kuten muutenkin, ei ole tarvetta mihinkään suursiivouksiin.
Vierailija kirjoitti:
Teen 3 pientä sydämenmuotoista tupsuryijyä. Punaisen, vaaleanpunaisen ja valkoisen. Yritän myydä ne ja saada rahnaa seurakunnan diakoniatyöhön.
Vau! Toivottavasti onnistuu!
Laitan pihalle tuikkuvaloja marraskuun puolivälissä.
Olen hankkinut jo lähes kaikki lahjat ja valmistanut parit työläimmät leipomukset sekä ostanut viisi uutta tonttua.
Ostan ja syön maksa, porkkana ja lanttulaatikoita jo joulukuun alussa. Samoin konvehteja.
Vierailija kirjoitti:
Ostan sopivia lahjoja pitkin vuotta.
Niin teen minäkin. Aloitin jo kesäkuussa kun oltiin lomamatkalla euroopassa. Suomesta en niitä onneksi ostele
Ajan perheen hankeen kovassa humalassa
Kiitos ap muistutuksesta: tarkoituksenani olisi ostaa itselleni pitkästä aikaa joulukalenteri! Mutta tavallisen suklaajoulukalenterin sijaan eräs keräilyfiguurikalenteri. :P
Piparkakkuja leivon. Mutta en vielä, juhlitaan nyt itsenäisyydenmuistopäivä ensin.