Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos olisit varakas, auttaisitko köyhää ystävääsi (vaikka tämä ei pyytäisi mitään)?

Vierailija
15.08.2017 |

Minä auttaisin.

Kommentit (95)

Vierailija
41/95 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen auttanutkin, vaikka en varakas olekaan. Esim.elokuvalippuja ostamalla tai tarjoamalla ravintolassa aterian tai viemällä ruokaa ihmisille ja lemmikeille, ostamalla jotain todella kivaa ja tasokasta jouluksi yms.

Vierailija
42/95 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai auttaisin, mutta hänen itsensä ehdoilla. Ostelisin ehkä lahjakortteja eri liikkeistä ja antaisin syntymäpäivä- ja joululahjoiksi. Veisin tuliaisiksi jotain kivaa esim. syötävää, jonka tietäisin olevan hänen rahavarojensa ulkopuolella. Olen kerran maksanut erään ystäväni hiustenleikkuun, koska tiesin hänellä olevan rahallisesti tosi tiukkaa ja hänen hiuksensa olivat todella huonossa kunnossa. Varasin luottokampaajaltani kaksi peräkkäistä leikkuuaikaa ja maksoin lähtiessämme molempien leikkuun. Ystäväni halaus oli minulle tarpeeksi kiitosta eikä asiasta ole sen enempää puhuttu. Eikä tarvitsekaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/95 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoin talousahdingossa olleelle kaverilleni rahaa, koska hänellä ei ollut edes ruokaa kaapissa. Tapasimme sitten viikonloppuna, oli ostanut olutta, ei tarjonnut minulle ja oli hankkinut kuntosalijäsenyyden (50 e /kk). Se siitä avusta. Vitut!

Vierailija
44/95 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annoin talousahdingossa olleelle kaverilleni rahaa, koska hänellä ei ollut edes ruokaa kaapissa. Tapasimme sitten viikonloppuna, oli ostanut olutta, ei tarjonnut minulle ja oli hankkinut kuntosalijäsenyyden (50 e /kk). Se siitä avusta. Vitut!

Mielestäsi ei olisi saanut ostaa kuntosalikorttia? Jos mahdollistit sen ostamalla ruokaa? Vai eikö köyhä saa edes kuntoilla?

Vierailija
45/95 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa tuota tullut tehtyä. Veljelle ostan kanssa usein ruokaa, kun on sairaseläkeläinen, ollut jo nuoresta. Turha eläkeläinen, kun siihen aikaan lievästi vammaiset pääsivät helposti eläkkeelle, kuitenkin oikeustoimikelpionen ja osaa hoitaa mm. raha-asiansa tosi hyvin. On vain paljon menoja lääkkeiden vuoksi, kun on fyysinenkin sairaus. 

Vierailija
46/95 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäsi ei olisi saanut ostaa kuntosalikorttia? Jos mahdollistit sen ostamalla ruokaa? Vai eikö köyhä saa edes kuntoilla?

Jos ei ole rahaa ruokaan ja kaapit tyhjinä, saadulla rahalla ostetaan ruokaa eikä olutta ja kuntosalikorttia. 

Vierailija
47/95 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti taloudellinen hyvää hyvyyttään annettu apu tapaa johtaa usein huonoon lopputulokseen. Lainaaminen siihen että ei makseta takaisin ja pyydetään lisää ja aina uudestaan. Ja lahjoitukset siihen että ollaan kiittämättömiä ja pyydetään lisää.

Voin tarjota ravintolassa tms ja antaa lahjoja mutta mihinkään suurempaan en lähde. Useimmiten fiksut ihmiset eivät edes pyydä apua tutuilta vaan hoitavat asiansa muuten. Jos auttaisin merkittävämmin pitäisi henkilön olla sellainen jonka tuntee hyvin tunnolliseksi ja fiksuksi ja tilanteen väliaikainen.

Vaikka kuinka mielellään auttaisi, siitä seuraa kiusaantumista ja vihaisuutta, parempi olisi jos voisi tehdä sen anonyymisti.  Koska kiitollisuudenvelka aiheuttaa myös antajassa kiusaantumista, ystävyys ei ole ennallaan, paitsi jos sovitaan ettei asiasta puhuta ikinä.

Sukulaiset maksoivat toistensa velkoja ja muistivat katkeruudella ettei heitä silti edes perheen häihin kutsuttu.  Rahat oli maksettu takaisin oli vaan kahden kerroksen väkeä, hienoja ja vähemmän hienoja.

Vierailija
48/95 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole rahaa ruokaan ja kaapit tyhjinä, saadulla rahalla ostetaan ruokaa eikä olutta ja kuntosalikorttia. 

Mikä liikkumisessa on pahaa? Eikö köyhä saa käydä salilla, jos tarjoutuu mahdollisuus? Onko kaverillasi alkoholismi-sairaus, silloin voi riippuvuus mennä järjen ohi?

Vierailija
49/95 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autan ystäviä aina jos tarvitsevat apua. Oli rahaa tai ei. Jos ainoa apu mitä ystävä minulta tarvitsee on raha, niin tuskin olisimme kauaa ystäviä...

Vierailija
50/95 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin tosi köyhä, mutta olen välillä esim. tarjonnut kavereille kahvit tai heseateriat jos ovat olleet vielä minuakin köyhempiä. :D Mäkin haaveilen usein, että voittaisin lotossa, että voisin auttaa köyhiä opiskelijakavereita.

Vierailija
51/95 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ystäväni sairastui syöpään.

En voinut liikaa auttaa, mutta kävin vähintään joka toinen viikko kylässä, aina siivosin pari h, pesin ikkunoita ja vein kauppakassin, tyhjensi roskikset.

Otin joka kerta pari laskua mukaan, yht alle 100 e, eli tulihan siinä parissa vuodessa iso summa, mutta itse pärjäsin.

Syöpä on sellainen tauti, vieläkin osa luulee, se tarttuu. Tiedän, että seurani oli paras tuki, mutta rahaa ei olisi ollut kaikkeen.

Nyt ystäväni on mennyt takaisin töihin ja maksaa velat takaisin .

Vierailija
52/95 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai auttaisin! Minulla on itse menneinä vuosina ollut aika paljon talousongelmia ja ihan sydäntä lämmittää kuinka yksi paremmin tienaava ystäväni on auttanut minua. Useaan otteeseen lainannut minulle hädän hetkellä pitkälle toista tonnia, jotka olen aina tietenkin maksanut hänelle takaisin. Ehdottomasti toimisin näin myös takaisin päin jos tilanne vaan tulisi! Olen tosi kiitollinen siitä, että ystäväni on luottanut minuun niin, että on rahaa lainannut isojakin summia. Itse olen koittanut auttaa häntä sitten muilla tavoin takaisin.

Vierailija
53/95 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En auttaisi, elleivät köyhät olisi omia lapsiani (tai pienin varauksin heidän puolisoitaan).

Vierailija
54/95 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä liikkumisessa on pahaa? Eikö köyhä saa käydä salilla, jos tarjoutuu mahdollisuus? Onko kaverillasi alkoholismi-sairaus, silloin voi riippuvuus mennä järjen ohi?

Liikkua voi ilmaiseksikin. Mutta jos mieluummin käy kuntosalilla kuin syö, niin mikäpä siinä. On mullakin tuttuja, jotka valittavat, että ei ole rahaa ruokaan. Mutta eivät he silti ole nälkään kuolleet eli jostain he kuitenkin ruokaa saavat. 

Vierailija
55/95 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin köyhä mutta silti autan vieläkin köyhempiä kavereitani.

Vierailija
56/95 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt vaikka voittaisin lotossa miljoonia jakaisin potista läheisimmilleni. En kellekään 'tuttaville', vaikka niillä rahantarve voisi olla suurempikin.

Jos taas vaikkapa palkkani tuplaantuisi, en varmaan kuitenkaan jakaisi sitä edes lähipiirini kesken. Se ei tuntuisi niin merkittävältä summalta kuussa, eikä toki olisikaan 2x enempää kun verottaja ottaisi osansa.

Vierailija
57/95 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Maksan esim. ulkona syömiset ja juomiset, kauppalaskut, kun ollaan meillä, bensat, kun lomaillaan jne.

Vierailija
58/95 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autan kaverin lapsia (kummilapseni ja veljensä). Annan lahjoiksi juttuja joihin vanhemmilla ei ole varaa ja annan kaverille välillä lahjakortteja vaatekauppoihin kun lapsilta alkaa käydä vaatteet pieniksi ja ovat saaneet ilmaiseksi mun vähän vanhempien lasten pyörät täysin huollettuina silloin, kun on ostettu omille isommat. Lasten isä on sairaseläkkeellä ja äiti tekee pienipalkkaista keikkahommaa ja on muuten omaishoitajana. Ikinä eivät oo mitään pyytäneet.

Vierailija
59/95 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisin ja toivottavasti niin,että motiivini ovat täysin puhtaat ja vailla taka-ajatuksia ja vaateita. Koska, se tarkoittaisi,että omat asiani olisivat hyvin ja se vastaa sitä mitä pohjimmiltani mielestäni olen ja on suunta mihin haluan mennä.

Toivon ettei tämä jää vain sanoiksi.

Vierailija
60/95 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä