Tulisiko teille paha mieli tällaisesta? Kaikki hääkutsuihin kyllästyneet kommentoimaan!
Kaverini kertoi minulle joskus viime kesänä, että menevät ensi kesänä naimisiin ja sanoi päivänkin ja että meidän on kutsuttu myös häihin. En pannut sitä päivää mihinkään ylös ja nyt varattiin lomamatka just sillain ettei päästä häihin. Ei viitsi enää perua sitä matkaakaan. Kaveri otti sen niin että vähät välitin heidän häistään ja hääkutsusta kun en painanut sitä päivää mieleeni ja sen takia vahingossa varasin matkan just siihen päälle.
Kommentit (148)
Vierailija:
Kaverini kertoi minulle joskus viime kesänä, että menevät ensi kesänä naimisiin ja sanoi päivänkin ja että meidän on kutsuttu myös häihin. En pannut sitä päivää mihinkään ylös ja nyt varattiin lomamatka just sillain ettei päästä häihin. Ei viitsi enää perua sitä matkaakaan. Kaveri otti sen niin että vähät välitin heidän häistään ja hääkutsusta kun en painanut sitä päivää mieleeni ja sen takia vahingossa varasin matkan just siihen päälle.
Eikä toisten hääpäiviä kukaan muista enää sen koommin.
Morsian KERTOI SUULLISESTI VUOTTA ennen että ensi kesänä on häät joihin teidät on kutsuttu ja joihin tulee virallinen kutsu vielä lähempänä ajankohtaa. Tästä fiksuna tyttönä ap olisi voinut pistää korvan taakse että ensi kesänä sinä ja sinä päivänä on tuon kaverin häät tulossa ja meidän on sinne kutsuttu. Eihän sitä tosiaan kenenkään päässä pysy irtonaiset päivämäärät ellei niitä laita kalenteriin ylös.
Vierailija:
eikä halua osallistua häihin, ap ei voi mennä yksin joten tehdään kompromissi lähdetään matkalle.PS. Matkat maksetaan yleensä noin kuukautta aiemmin joten luulisi että siihen asti voi ajankohtaa muuttaa.
Yksi ystäväni, tyttärensä kera, yh, oli tulossa Ylläkseltä edellisenä päivänä, eikä sitten " jaksaisi enää lähteä ajamaan seuraavana päivänä osallistuakseen häihimme" .
Ystäväpariskuntamme oli tietämättämme varannut matkan Ylläkselle jo ennen hääkutsumme saapumista. Lähtöpäivä (olivat aikoneet ajaa yötä vasten, hääpäiväämme vasten yöllä) oli häitämme edeltävä päivä. Lyhensivät lomaansa ja lähtivät vasta häitämme seuraavana päivänä.
Kaikki muut tuota yh-ystävääni lukuunottamatta saapuivat paikalle ja tekivät juhlastamme ihanan päivän, ihanan muiston.
Kai nyt sen verran muistit että ne häät on kesällä anyway? Sitäpaitsi matkaa saa muuttaa ilman kuluja jos lähtöön on yli kuukausi. Tuntuu että oikeesti varasit matkan tekosyyllä (kateellinen?) ettei tarvi osallistua häihin. Minä suuttuisin jos oma kaverini tekisi noin.
Yksi ystäväni, tyttärensä kera, yh, oli tulossa Ylläkseltä edellisenä päivänä, eikä sitten " jaksaisi enää lähteä ajamaan seuraavana päivänä osallistuakseen häihimme" .
*Ei saapunut*
Ystäväpariskuntamme oli tietämättämme varannut matkan Ylläkselle jo ennen hääkutsumme saapumista. Lähtöpäivä (olivat aikoneet ajaa yötä vasten, hääpäiväämme vasten yöllä) oli häitämme edeltävä päivä. Lyhensivät lomaansa ja lähtivät vasta häitämme seuraavana päivänä.
*Saapuivat*
Kaikki muut tuota yh-ystävääni lukuunottamatta saapuivat paikalle ja tekivät juhlastamme ihanan päivän, ihanan muiston.
*Kirjoitusta sekoitti vain tuo, että molemmat olivat matkalla Ylläkselle tai Ylläkseltä :)*
Ihan ymmärrettävä kirjoitus musta.
seuraavaksi kesäksi ja laitettiin lähimmille sukulaisille joulutervehdyksiin ja kavereille sähköpostilla tieto hääpäivästämme ja ennakkokutsu. Sen lisäksi lähtivä 1,5 kk vielä kutsut. Oikeastaan kaikki jouluna tiedossa olevat kutsutut saivat ennakkotiedon, ja pari sellaista tyyppiä jotka tulivat vieraslistalle vasta keväällä saivat kuulla häistä vaan suullisesti ja sitten lukea melkein heti saapuvasta kutsusta.
Tällä haluttiin kertoa kaikille että häät on ja että tulette olemaan kutsut juuri siksi ettei tarvisi kenenkään enää harmitella , että voi kun ei tiedetty niin nyt ei päästä. Kaikki eivät silloinkaan päässeet, ja se oli ihan ok.
Olivat varaamassa viime kesänä lomamatkaa ja hän soitti mulle ennen varaamista varmistaakseen, ettei häät mene sen kanssa päällekkäin. Tosin heiltä jäi häät sittemmin hautajaisten takia tulematta :(
Kyllä mä mieleni pahoittaisin varmasti. Ap, selvitä ainakin matkan siirtämistä ja juttele morsiamen kanssa asiasta, kaikkein pahinta on jos jää hiertämään!
Vierailija:
No kyllä kaveri on lapsellinen jos SUUTTUU matkastanne. Pieni loukkaantuminen on inhimillistä.
Kiitos, nyt ymmärsin. Jep, sekotti tuo, että molemmat ylläksellä. Ajattelin, että olit kutsunut jonkun yh:n lapsineen, mutta se oli muodostanut jonkun kanssa jo pariskunnan. Ne siis olivat kaksi eri porukkaa. Selvä.
välillä on niin väsynyt ettei huvita millään lähteä mihinkään juhliin esim. hääjuhliin. Siinä menee ne juhlafiilikset kun on poikki eikä löydy hoitajaa lapselle. No, silti olen häihin mennyt ja olisin katunut koska on ollut tosi kivoja häitä ja fiilarit kyllä nousee kun näkee onnellisen parin ja viettää kivan päivän juhlissa:)
Ymmärtääkseni, et ole ihan kuka tahansa ystävä, koska sinulle erikseen vuotta ennemmin ilmoitettiin hääpäivä!!! En usko kertakaikkiaan yhtään, että matkaa suunnitellessanne ei olisi tullut mieleenkään tulevat häät.. Tosi ystävänä olisit tarkistanut päivämäärän. Kyllä se aika paljon kertoo ystävyyden/ystävän arvostuksesta jos ei saavu häihin. Kokonaan eri asia olisi, ellet olisi hyvissä ajoin saanut tietoa häiden ajankohdasta..
Pakko laitta ;) Oletko kateellinen morsiammelle ;) Onko tuleva sulhanen sinun päiväunesi..? Sillä valitettavasti näitäkin on.. " Satuttiin varaamaan matka juuri samalle ajankohdalle.. valitettavasti emme pääse..."
on aika vaikea järjestää juhlia joihin tulee paljon ihmisiä.
Me haluttiin tila johon mahtui 100 hlöä, no kutsuttiin sata vaikka yleensähän noin 80 % osallistuu, mutta jos olis kutsuttu 125 ja kaikki olisivatkin halunneet tulla. No kutsut lähtivät sitten 6 vko ennen tilaisuutta ja niihin oli laitettu päivämäärä mihin mennessä ilmoittaudutaan. Ravintolaan piti ilmoittaa 3 päivää ennen montako ruokailijaa saapuu. Kyllä meinasi hermo mennä kun näitä soittelijoita vielä sielä 1-3 päivää ennen " en oo nyt varma tuleeko meitä 2 vai 4 kun Ville on vatsataudissa yms
Mies sitten soitti ja sanoi (noin 4 viikkoa ennen häitä) että nyt näyttäs iltä että me ei välttämättä päästä teidän häihin. Niimpä sulhanen VAATI että me nimenomaan lähdetään sinne etelään, yhdet häät ei kuulemma ole ollenkaan niin tärkeät. Niimpä saatiin olla ihan hyvällä omalla tunnolla pois. Tosin muu suku siitä sitten kyylä veti pussillisen herneitä nenään. Oli tuo sulhanen vielä hääpäivänäkin sanonut että tietysti ne menee sinne lomalle kun kerran on mahdollisuus.
Jos itsen ystäväksi mieltää (niinkuin ap eräässä viestissä sanoi), niin muistaa VARMASTI ystävän tulossa olevat häät. Ei välttämättä itse päivämäärää mutta häät ylipäänsä. Ja jos TODELLA haluaa osallistua ystävänsä niihin, kysyy tulevalta morsiamelta tarkemman päivän matkaa/reissua suunnitellessa.
Ymmärrän siis hyvin ap:n kaveria, että pahoitti mielen. Mieti ap omalle kohdallesi, eikö sinua harmittaisi yhtään jos olisit kaverisi asemassa?!
Meillä kävi niin, että menimme itse 2 viikkoa aikaisemmin naimisiin kuin ystäväni. Ja harmittavasti tietysti olimme juuri häämatkalla ystävän häiden aikaan. Ystäväni ymmärsi asian täysin, mutta itseä harmitti kun ystävien häät ovat niin ihanat juhlat :) Toki oma häämatka oli kuitenkin vielä tärkeämpi, joten emme viitsineet viivytellä lähtöä 2 viikon päähän.
Vierailija:
Vierailija:No kyllä kaveri on lapsellinen jos SUUTTUU matkastanne. Pieni loukkaantuminen on inhimillistä.
" Ehkä ap. lle matka miehen kanssa on tärkeämpi kuin kaverin typerä hääjuhla"
Myöntäisi asian sitten reilusti, myös morsiamelle, eikä valittaisi että " oltaisiin me kyllä ihan varmasti muuten mutta SATTUI nyt vain tuo este juuri samaan aikaan..."
Ja vaikka asia niin onkin, niin eikö morsian silti saisi pahoittaa mieltään, jos ystävä UNOHTAA koko häät?!
n miettii, miten lomansa järjestää.
Mä just soitin mieheni serkulle (ei todellakaan mikään läheinen), että milloin heidän häänsä ovat, jotten varaa lomaa samaan aikaan. Tiedän siis, että meidät kutsutaan. Mun mielestä olis ollu tosi noloa, ettei päästä jonkun lomamatkan takia. Muita pakottavia esteitähän saattaa tulla kenelle vaan.
Myönnä nyt ap vaan, että teit virheen, kun et tarkistanut hääpäivää ennen matkan varaamista. Eiköhän sen reissun pysty siirtämään, jos oikeesti sinne häihin haluaa. Mutta eipä taida olla kovin hyvä ystävä, ainakaan kirjoitustyylistäsi päätellen. Onneksi mulla ei ole tuollaisia " ystäviä" .
eikä halua osallistua häihin, ap ei voi mennä yksin joten tehdään kompromissi lähdetään matkalle.
PS. Matkat maksetaan yleensä noin kuukautta aiemmin joten luulisi että siihen asti voi ajankohtaa muuttaa.