Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulisiko teille paha mieli tällaisesta? Kaikki hääkutsuihin kyllästyneet kommentoimaan!

Vierailija
01.04.2006 |

Kaverini kertoi minulle joskus viime kesänä, että menevät ensi kesänä naimisiin ja sanoi päivänkin ja että meidän on kutsuttu myös häihin. En pannut sitä päivää mihinkään ylös ja nyt varattiin lomamatka just sillain ettei päästä häihin. Ei viitsi enää perua sitä matkaakaan. Kaveri otti sen niin että vähät välitin heidän häistään ja hääkutsusta kun en painanut sitä päivää mieleeni ja sen takia vahingossa varasin matkan just siihen päälle.

Kommentit (148)

Vierailija
101/148 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Me haluttiin tila johon mahtui 100 hlöä, no kutsuttiin sata vaikka yleensähän noin 80 % osallistuu, mutta jos olis kutsuttu 125 ja kaikki olisivatkin halunneet tulla. No kutsut lähtivät sitten 6 vko ennen tilaisuutta ja niihin oli laitettu päivämäärä mihin mennessä ilmoittaudutaan. Ravintolaan piti ilmoittaa 3 päivää ennen montako ruokailijaa saapuu. Kyllä meinasi hermo mennä kun näitä soittelijoita vielä sielä 1-3 päivää ennen " en oo nyt varma tuleeko meitä 2 vai 4 kun Ville on vatsataudissa yms

Eikö sulla itsellä ole lapsia vai etkö vaan ymmärrä? Eihän nyt mitään vatsatauteja voi etukäteen tietää, mun mielestä kyllä ihan ystävällistä että edes 1-3 pv etukäteen varoittavat etteivät ehkä pääse!!

Meidän häissä tuli vielä hääpäivänäkin muutoksia, yksi ihminen tuli lisää ja pari jäi pois. Siinä oli kyllä jo suuttumisen aihetta, kun 3 pv ennen häitä kysyttiin että nyt pitää sitovasti erään perheen sanoa montako tulee, jotta osataan varata ruoat... sanoi että tulee kuusi. No tuli KAKSI!! Yhdelle oli tullut työeste, sitten ei vaimokaan päässyt, ja sitten tämän kahdelle veljelle oli myös tullut töitä viime hetkellä (ovat VUOKRATYÖFIRMASSA TÖISSÄ, siis mikään pakko niitä töitä ei ole ottaa - olisivat sitten ottaneet ne duunit). Eikä vielä mitä, lahjaksi tuotiin 30 E kun ruoat oli maksaneet näiltä 6 hengeltä 120 E... kiitti kiitti.

Mutta ihan totta, kyllä nyt sairastapaukset täytyy jumankauta ymmärtää.

Vierailija
102/148 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä poisjääneistä veljeksistä piti sanomani että olisivat jääneet jo valmiiksi pois tai sitten jättäneet viime hetken duunit ottamatta, ei voi molempia tehdä yhtaikaa. No kyse yllättäen on noin 20-vuotiaista kundeista jotka eivät ole häitä viettäneet eivätkä tajua että maksaa 20 e per nuppi, mutta isänsä olisi kyllä voinut tehdä asialle jotain kun kerran heidät häihin ilmottikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/148 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häistä on tehty suhteettoman suuri numero. Onhan se sitä hääparille, mutta että koko tuttavapiirinkin pitäisi olla onnesta soikeana aina kun joku menee naimisiin.

Koettakaa ymmärtää, että häät on samanlaista pakkopullaa kuin suuret syntymäpäivätkin. Velvollisuudentunnosta ne ihmiset sinne tulevat.

Vierailija
104/148 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin en tiennyt hääpäivää etukäteen, kun hääpari halusi pitää kaiken niin salassa. No, sitten olin varannut matka etukäteen ja se meni juuri päällekkäin. No, matkaani oli myös yksi toinen syy, ja ajankohta määräytyi sen mukaan, joten en voinut sitäkään siirtää. Olin siis poissa häistä. Ystäväni loukkaantui, mutta on jo antanut anteeksi, häistä jo 10 vuotta ja ovat jo eronneetkin.

Vierailija
105/148 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lajista riippumatta. Mutta kyllä tuolle ristiäisäidille tulisi varmaan ihan sama ajatus kun ap:n kaverille, että eipä paljon meidän ainutlaatuinen päivä kiinnosta kun mielummin teet sinä päivänä jotain sellaista jotain voisi tehdä niin monena muunakin päivänä.

Vierailija:

Mitähän postia tulisi av:lle jos joku suhtautuisi ristiäiskutsuun tuollalailla, että " no kun en sillon 2 kk sitten muistanut panna sitä ylös, niin me päätettiin lähteä kauppaan just tollon. Ei noi kaikkien tuttujen ristiäiset jaksa kiinnostaa, kun niitä kakaroita tuppaa yhtenään, ja aina juhlitaan saman kaavankin mukaan että ei vois vähempää kiinnostaa..."

Vierailija
106/148 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan jaksaisi niitä samoja häitä kesästä toiseen. Aina mennään samalla, vanhalla kaavalla. Isukki taluttaa jo kypsähköön ikään ehtinyttä morsianta alttarille ja jo kypsähköön ikään ehtinyt sulhanen hakee morsiamensa käytävän puolivälissä. Sitten ne tahdon-jutut ja sitten kyynelehditään Auringon lapsien merkeissä. Sitten ahtaudutaan autoon ja odotellaan pari tuntia juhlapaikalla, että hääpari suvaitsee saapua paikalle valokuvauksesta. Sitähän ei siis voi mitenkään tehdä ennen vihkimistä. Sitten onnitellaan ja juodaan väljähtänyttä Elysee-kuoharia. Sitten pitopöydän kimppuun ja taas on samaa sotkua luvassa. Graavilohta, salaattia, pihviä ja perunoita. Jälkkäriksi kakku, jonka leikkaamisesta tehdään hirveä numero. Ruokajuomana saat ryystää maitoa tai vettä, kun hääpari on pihistellyt juomista. Kakun jälkeen paikalle raijataan rehvakkaasti booli. Sentään käytiin Tallinnasta asti hakemassa 80 % Viru Valgeeta, niin. Sitten katsellaan myötähäpeää tuntien hääparin heilumista tanssilattialla. Kuulemma pitäisi valssata, mutta ei näytä siltä. Sitten pari puhetta ja tirautetaan pari kyyneltä. Sitten bändi alkaa veivata jotain humppaa ja APUA! Morsian on ryöstetty! Sulhasen kavereiden näköiset naisten sukkahousuihin sonnustautuneet äijät kävivät ryöstämässä morsiamen. Ja sulhanen joutuu tekemään eri hauskoja juttuja, jotta saa morsiamensa takaisin. Tai mikä vielä hauskempaa, hääväeltä kerätään kolehti, että saadaan morsian takaisin. Ihan kuin ei olisi rahaa mennyt jo lahjaan. Sitten kiskotaan nuorisoseuran talolla boolia ja humpataan. Jee jee.

Vierailija
107/148 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ristiäisissä oli pelkästään kummit ja isovanhemmat

Vierailija
108/148 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pilaa kenenkään kesälomaa.

Vierailija
109/148 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä muut samoin ajattelevat. Siis tuosta viime tipan peruutuksista. Eikö aina varata 10-20 hengelle yli toi ruoka pitopalvelusta? Tai siis vähän bileiden koko huomioon ottaen niin, että varmasti riittää. Muutaman ihmisen muutokset eivät näin ollen vaikuta budjettiin. Ja ainahan väkimäärä heittää muutamilla, kun ihmisistä on kyse, siis vaikkei kukaan sairastuisikaan. Tyhmät syyt siis saa kyllä mielestäni harmittaa (kuten näiden veljestenkin käyttäytyminen) ,samoin kuin ap:n käyttäytyminen voi vähän harmittaa, mutta rahankulutukseen se ei tossa kohdin pitäisi vaikuttaa mitenkään.

Vierailija
110/148 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ystävistä yksi tuli varta vasten kesken vaihto-oppilasvuotensa meidän häihin. Kertomatta mulle, huomasin vasta kirkosta ulos tullessa kaverini, ihana yllätys! :) (Sitä ennen olin aika pettynyt, että noinko hyviä kavereita me sitten oltiinkin... ;) )

Ap:n osallistuminen tai osallistumattomuus on siis merkki hänen arvostuksestaan ystäväänsä kohtaan ja osoitus heidän ystävyytensä tasosta. Ap itse päättäköön, mitä tekee. Jokainen meistä on vastuussa vain omista teoistaan. :/

Vierailija
111/148 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

92, etkö voi kieltäytyä tulemasta häihin, jos se osallistuminen on noin vaikeaa?

Itse osallistuisin kyllä häihin, jos vain kutsuja joskus tulisi...:(

Vierailija
112/148 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

92, etkö voi kieltäytyä tulemasta häihin, jos se osallistuminen on noin vaikeaa?

Itse osallistuisin kyllä häihin, jos vain kutsuja joskus tulisi...:(

Voisi tietysti kieltäytyä kutsusta, mutta sitten saa hysteerisen morsiamen vihat niskoilleen.

Vierailija
113/148 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen kyllä morsiamille (ja miksei sulhasillekin) vähän toisenlaista ajattelumallia naimisiinmenoon. Me tehtiin miehen kanssa niin, että menimme perjantai-iltapäivänä maistraatissa naimisiin. Varhainen " hääyö" vietettiin Kämpin de luxe-huoneessa, sitten 7 lajin illallinen Chez Dominiquessa ja Kämppiin yöksi. Aamulla palvelijat toivat ihanan aamupalan huoneeseen. Suosittelen. Alle 2000 euron päästiin. Halvat häät, sano.

Vierailija
114/148 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ystäväsi piti tulla kesken vaihtisvuoden sinun häihisi??? Että jos ei olisi tullut, olisit ollut pettynyt?? Uskomatonta, miten tuollaista voi olettaa toiselta, sehän on ihan valtava panostus rahallisesti lähteä ulkomailta häitä varten Suomeen. Minkälainen ystävä itse oikein olet, jos tuollaista vaadit toiselta?

Vierailija
115/148 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä minulla on käynyt sitten hyvä tuuri, kun lähes kaikki hääjuhlat ovat olleet erilaisia ja todella viihtyisiä tilaisuuksia. Tai sitten meillä on vain fiksumpia kavereita/sukulaisia, jotka osaavat järjestää hyvät pirskeet ; )

Vierailija
116/148 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että kun joku keksis jotain omaperäisempää niiden ällö teennäisten tuttu juttujen ja morsmaikun ryöstöjen tilalle. Pienet häät olis paljon viihtyisämmät, ehtis jutella paremmin kaikkien kanssa. Mutta vissiin sitä lahjojen toivossa kutsutaan kaikki serkun kummin kaimatkin.

Vierailija
117/148 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Häistä on tehty suhteettoman suuri numero. Onhan se sitä hääparille, mutta että koko tuttavapiirinkin pitäisi olla onnesta soikeana aina kun joku menee naimisiin.

Koettakaa ymmärtää, että häät on samanlaista pakkopullaa kuin suuret syntymäpäivätkin. Velvollisuudentunnosta ne ihmiset sinne tulevat.

Vierailija
118/148 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mun ystävistä yksi tuli varta vasten kesken vaihto-oppilasvuotensa meidän häihin. Kertomatta mulle, huomasin vasta kirkosta ulos tullessa kaverini, ihana yllätys! :) (Sitä ennen olin aika pettynyt, että noinko hyviä kavereita me sitten oltiinkin... ;) )

. :

¨

Jos toinen ei olisi voinut vaikka rahan takia tulla sun häihisi, olisit pettynyt.

Vierailija
119/148 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni tapaamisesta alkaen sukulaiset, kylänmiehet ja vanhoillisemmat ystävät alkoivat tavan takaa kysellä, että kai sitä sitten on kesähäät tiedossa, juhannuksena tietenkin. Että päästään oikein polkkaa tanssimaan ja juomaan pullosta parkkipaikan nurkassa. Morsian pistää tietenkin serkkutytön 80-luvun hääpuvun, kun siinä on niin ihanasti sitä helmaa ja paljetteja. Kelpaa sitten astella sitä kirkon käytävää, kun muuallahan ei sitten voida vihkiä.

Vieraista ei ole hääparilla pulaa, sillä jokainen isoäidin rippikoulukaveri on ilmoittautunut mukaan. Kutsujakaan ei tarvitse tuhlata montaa, sillä he osaavat yhdellä kutsulla tuoda kyllä lapsensa neljänteen polveen asti mukaan. " Tullaan sitten ihan koko perheen voimin" . Sen lisäksi tuodaan häihin vielä 1,2 kuokkavierasta per kutsuttu vieras, kun eihän se kai nyt niin nuukaa ole ja yhdestä ylimääräisestä kiinni, häitähän tässä juhlitaan. Sen kunniaksi jokainen käy oikein kaupungista ostamassa uudet vaatteet, tai moni kyllä löytää kaapistaan jotain sopivaa. Säästyy rahaakin, kun voi panna saman kun sen serkkutytön häissä silloin 1986.

Että sitä rataa. Kyllä sitä kliseitä ja hysteriaa on tavattavissa muissakin kuin morsiamissa, joista kaikki eivät kuitenkaan unelmoi niistä oikean kaavan Satuhäistä.

Vierailija
120/148 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun menin naimisiin kerran eronneen miehen kanssa. Jatkuvaa piikittelyä siitä ettei aina jaksa samojen ihmisten häissä käydä. Oli niin kielenpäällä, että me tullaan sentään joka vuosi lahjojen kanssa ihastelemaan teidän uutta vauvaa, järjestysnumeroltaan jo seitsemättä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän