Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaista on asua Hesassa?

Vierailija
11.07.2026 |

Onko liian hektistä?

Kommentit (226)

Vierailija
1/226 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, en ole koskaan asunut.

T. Paljasjalkainen

Vierailija
2/226 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tekisi mieli asua vähänaikaa hesassa ja sitten lapissa ja verrata näitä kokemuksia esim terveydellisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/226 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun tekisi mieli asua vähänaikaa hesassa ja sitten lapissa ja verrata näitä kokemuksia esim terveydellisesti.

No esim. nyt ei ole hesuliburgerissa hyttysen hyttystä, vaikka talon vieressä on metsä. Lapissa ehkä vähän eri tilanne?

Vierailija
4/226 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plussaa on se, että on paljon tekemistä. Miinusta on se, ettei uskalla mennä yöllä lenkille eikä varsinkaan tiettyihin kaupunginosiin. 

Vierailija
5/226 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut Helsingissä yli 30v. Aika pieni kylä monen muun maailman kaupunkeihin nähden.  Positiivista on sujuva julkinen liikenne, palveluita lähellä, luontoa ja saaristoakin löytyy...

Ikävää on kaupungin tietyt lähiöt. Helsinki on aika laaja alue, monet kuvittelevat sen olevan vain keskusta.

Vierailija
6/226 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on Tsadi!

Vierailija
7/226 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein mukavaa on asua. Ollaan Länsi-Helsingissä Pitäjänmäessä. Hyvät liikenneyhteydet, luonto  lähellä, ei pahemmin mitään härdelliä.

Vierailija
8/226 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tarkoitti ilmeisesti Heseissä.

Vierailija
9/226 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No esim. nyt ei ole hesuliburgerissa hyttysen hyttystä, vaikka talon vieressä on metsä. Lapissa ehkä vähän eri tilanne?

Hesuliburger on se tärkein juttu sun asumisesta Hesassa? Joku Hesburger? Tällä tasolla ei voida keskustella! 

Vierailija
10/226 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu missä siellä. On vähän eri asia asua vaikkapa Keravalla tai Katajanokalla.

Vierailija
11/226 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on Hese. 

Vierailija
12/226 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu missä siellä. On vähän eri asia asua vaikkapa Keravalla tai Katajanokalla.

Olisiko se Kerava kuitenkin ihan oma kaupunkinsa Stadin ulkopuolella?

Vierailija
13/226 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut jo yli 30 vuotta ja ihmettelen miten normaalin ihmisen olisi edes tarve lenkkeillä keskellä yötä jossain. Me käymme töissä, kouluissa ja päiväkodeissa ja yöt nukumme. Stadissa on maan parhaat työmahdollisuudet, koulutusmahdollisuudet ja parhaat lasten palvelut. Vapaa-ajalle on harrastusmahdollisuuksia laidasta laitaan ja viihdettä löytyy vaativaankin makuun. 

Vierailija
14/226 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerava ei ole Helsinkiä, se kuuluu pääkaupunkiseutuun Helsingin, Vantaan ja Espoon kanssa.

Vierailija
15/226 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kotoisin Helsingistä joten vertailupohjaa  "hektisyydelle" ei ole, viimeiset 20 vuotta olen asunut kantakaupungissa, eli pari km keskustasta. En aio lähteä täältä koskaan, nautin kauniista, rauhallisesta ja vihreästä ympäristöstäni, omaa rauhaa saan omasta asunnostani.  Jos joku kokee ihmiset tungoksena tai hektisyytenä, kääntöpuolena on toimiva joukkoliikenne, palvelut ja isomman kaupungin tarjoamana anonymiteetti, kukaan ei katso tai hämmästele jos olet valtavirrasta poikkeava.

Vierailija
16/226 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edes keravalaisten mielestä Kerava ei ole Helsingissä...

Vierailija
17/226 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään, ollaan aina asuttu täällä. Nuorena kantakaupungissa, nykyäön okt: ssa. Ja kallista, pitää olla hyvä työ, rahattomana ei ole varaa kunnon elämään.

Vierailija
18/226 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut Helsingissä ja kolmessa muussa kaupungissa sekä maalla. 

Helsingin vuosista jäi mieleen, että uusiin ihmisiin oli vaikea tutustua (onneksi oli kavereita valmiina), oli aika vähän tekemistä ja jos halusi luontoon (ei kaupunkiluontoa), piti aina matkustaa. 

Asuin siellä 2000-luvun alussa. Aika plajon muuttunut siitä. En haluaisi takaisin.  

Vierailija
19/226 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut jo yli 30 vuotta ja ihmettelen miten normaalin ihmisen olisi edes tarve lenkkeillä keskellä yötä jossain. Me käymme töissä, kouluissa ja päiväkodeissa ja yöt nukumme. Stadissa on maan parhaat työmahdollisuudet, koulutusmahdollisuudet ja parhaat lasten palvelut. Vapaa-ajalle on harrastusmahdollisuuksia laidasta laitaan ja viihdettä löytyy vaativaankin makuun. 

Jotkut tekee vuorotyötä, ylläri, ylläri...

Vierailija
20/226 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesassa ememmän vaaroja ja riskejä kuin maaseudulla. Muunmuassa:

-polkupyörä pöllitään

-autoihin murtaudutaan

-paikat töhritään

-ryöstöjä, ra is kauksia

-päihteitä, huumeita

-kallista

-taudit jyllää esim flunssa aallot, syyhy jne