Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulisiko teille paha mieli tällaisesta? Kaikki hääkutsuihin kyllästyneet kommentoimaan!

Vierailija
01.04.2006 |

Kaverini kertoi minulle joskus viime kesänä, että menevät ensi kesänä naimisiin ja sanoi päivänkin ja että meidän on kutsuttu myös häihin. En pannut sitä päivää mihinkään ylös ja nyt varattiin lomamatka just sillain ettei päästä häihin. Ei viitsi enää perua sitä matkaakaan. Kaveri otti sen niin että vähät välitin heidän häistään ja hääkutsusta kun en painanut sitä päivää mieleeni ja sen takia vahingossa varasin matkan just siihen päälle.

Kommentit (148)

Vierailija
61/148 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

todellakaan ole noista häistä edes kauheasti puhuttu. Silloin viime kesänä ja nyt sitten tyhmänä menin hehkuttamaan sitä matkaa, niin sitten se sanoi että " sittenhän te ette pääsekään meidän häihin" . Olin tietty vielä sanonut silloin viime kesänä että joo kyllä me tullaan. Ihan innoissani oli hääkutsusta silloin, tietenkin. Pitää varmaan alkaa selvittää, jos sen matkan voisi siirtää, koska en mä tosiaan halua että se ajattelee että oon vaan niin paska kaveri ettei yhtään kiinnosta sen häät tottakai mua kiinnostaa, mutta tää oli vaan unohdus ja vahinko. Kiva nyt että täällä oli pari muutakin jotka voisi unohtaa, kun kaikki muut tuntuu olevan niin hyviä ettei ikinä unohdu yksikään juttu.

Vierailija
62/148 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä sun kaverisi on typerä, jos ei pysty käsittämään että ihmisillä voi olla muitakin menoja/suunitelmia kun heidän häänsä. Niin typerää tämä häävouhotus nykyään että ihan raivostuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/148 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallista ajattelua , että pitäsi nyt vielä joku matka perua häiden takia???

Vierailija
64/148 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin voi ihminen unohtaa tälläisen asian, varsinkin jos mielessä pyörii muutakin. Ja jos on töissä niin matkan siirtäminen ei tosiaan ole välttämättä helppoa/mahdollista.

Vierailija
65/148 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun että kutsuu hyvissä ajoissa häihinsä eli ilmeisesti on niin itsekeskeinen että toivoo kaverinsa tulevan häihinsä ja sitten kun toinen tulee kertomaan samaan aikaan ajoittuvasta matkaasta huomauttaa että se tarkoittaa sitä, että silloin ei pääse häihin. Onko sekin teistä kauheaa itsekästä häähössötystä? Taitaa olla vaan noi satuhäiden morsiamet teillä mielessä. Kyllä mullekin tulisi tuosta se ajatus, että eipä tosiaan tainnut tuntua häihin tuleminen tärkeältä, kun ei viitsi laittaa päivää ylös ja sitä kautta paha mieli, kun huomaa miten erilailla on arvostanut ystävyyttä. Tuskin siitä kukaan nyt suuttuu että " sun on pakko tulla meidän häihin kun mä haluan että sä tuut ja mä oon jo päättänyt missä sä istut ja minkä lahjan sä tuot" .

Tottakai välinpitämätön käytös pahoittaa mielen, etenkin jos se tulee ystävänään pitämänsä henkilön taholta.

Vierailija
66/148 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jumankauta voi elämässä ystävyys olla kiinni yksistä häistä, ja jos on niin ei kyllä tosi ystävyyttä ole nähnykkään. Tottakai jokaiselle voi tulla esteitä, ja morsiammen on vaan hyväksyttävä se. Ihan älytöntä olisi kyllä ruveta perumaan mitään varattuja matkoja. Menkää ihmeessä matkalle, ja anna morsiammen suuttua jos todellakin on niin epäkypsä ihminen.

Vierailija
67/148 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja voihan sitä tosiaan jollekin tulla paha mieli, kun huomaa että on jollekin ihan yhdentekevä, vaikka on luullut että olisi edes vähän tärkeä. Ja tosiaan mikä häähössöttäjä on sellainen morsian, joka ei häitään edeltävän vuoden aikana ole puhunut kaverilleen kuin kahdesti häistään??? Ei kuulosta kyllä kovin hössöttäjältä ja kaveripiirin ahdistajalta.

Vierailija
68/148 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ystäväsi tajuaa sen olleen vahinko.

Pyydä kauniisti anteeksi ja sano, että olet pahoillasi.

Älä vaan provosoidu ja ota tätä " itseesi" .

Kyllä se siitä sitten.

Vierailija
69/148 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tiesi häistä viime kesästä alkaen ja silti SEN JÄLKEEN varasi matkan. Voihan niitä esteitä tulla, ja osan voi sitten hankkia myös itsekin. Jos ei ystävyys ole kiinni yhdestä estyneestä häihinpääsystä, niin eipä pitäisi kyllä kesäloma ja matkustelukaan olla kiinni siitä, että voisi halutessaan järjestää pääsynsä vuotta etukäteen tiedossa oleviin kaverinsa häihin.

Ap:lle toi kaveri on varmaan ihan nobody ja tälle kaverille ap voi taas olla vaikka lähipiiriä ja sydänystävä. Sääli.

Vierailija
70/148 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on ainakin ihan sama kuinka paljon kaverini hössöttävät häistään, MUTTA kun päivä on heille tärkeä, niin kunnioitan heitä niin paljon, että huolehdin, että olen paikalla iloitsemassa heidän kanssaan. Meille oli hääpäivänä tärkeää, että meille läheiset ihmiset olivat mukana juhlistamassa meille tärkeää askelta.

Sanooko teistä joku kun ystävänne kuolee, että " se nyt oli sellainen itsekäs ämmä, että halusi, että kaikki hössöttää sen puolesta ja vaatii meidän hautajaisiinsa" .

Miettikää nyt vähän! Missä on se taito, että voidaan iloita toisten puolesta, eikä aina vaan ajatella, että mitä minä menetän????

Oletko edes kysynyt voiko matkan siirtää?

Vierailija
71/148 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suututaan jos ei päästä, ja jne. Mulla nyt vaan on elämässä lapset ja perhe, eikä kaikkien tuttavien hääpäivämääria jaksa muistaa. Ja suurin osa tällä palstallakin on näköjään sitä mieltä että joku kunnioitus tulee pelkistä häistä! Antakaa mun kaikki kestää. Missä se todellisuus on. Todellinen ystävä kyllä ymmärtää tällaisetkin asiat.

Vierailija
72/148 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että se oli ihan vahinko että unohdin hääsi. Vahinkohan se aina on jos jotain unohtuu. Multa ei tärkeät asiat unohdu.

Kaverisi kertoi etukäteen häistä tosiaan just sen takia että saisit mahdollisuuden tietää häiden päivän hyvissä ajoin. jotta voisit paremmin kutsua noudattaa, mutta ethän sä varmaan noin tahdikasta käytöstä huomaa ymmärtää.

Vierailija
73/148 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap:lla olisi ollut matka jo varattuna/maksettuna silloin, kun sai ensimmäisen kerran kuulla häistä, olisi este osallistumiselle ihan ok. Mutta, jos ap:lla on ollut tiedossa, että ystävä on menossa kesällä naimisiin, niin on ihan itsestäänselvää tarkistaa häiden ajankohta ennenkuin tekee muita suunnitelmia.

Ei kyllä todellakaan kiinnosta ystävän elämän suuret hetket, jos ei tuollaista asiaa ota huomioon omaa vapaa-aikaansa suunitellessaan.

Vierailija
74/148 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vois vähempää kiinnostaa muiden elämä, MINÄ pyörin tässä omassa pikkumaailmassani ja muut saavat tehdä mitä lystää...

Tolla asenteella ei kyllä ystäviä kauaa ole.

Vierailija
75/148 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ei kannattaisi kantaa kaunaa jos joku onneton sählää kalenterimerkintönsä eikä pääse - vaikka kutsu olisi esitetty noin hyvissä ajoin. Surulliseksi voi kyllä tulla.

Olisin kyllä surullisempi, jos joutuisin ajattelemaan että ap varasi lomamatkan VAIKKA oli merkannut päivän oikein kalenteriinsa. Verrattuna tilanteeseen, että hän JÄTTI MERKITSEMÄTTÄ päivän kun vuotta aikaisemmin siitä kerroin ja ON SIITÄ PAHOILLAAN.

t: ei muista numeroaan

Vierailija
76/148 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MÄ UNOHDIN NE HÄÄT. Olisi pitänyt panna päivä HETI kalenteriin, tiedän tosiaan. Ja tottakai musta on kiva saada hääkutsu ja kaverikin on mulle ihan läheinen kaveri, ystävä oikein, vaikkei sitä varmaan kukaan usko. Ei mulle häät ole mikään maailman hienoin juttu, mutta tottakai me oltaisiin voitu mennä, mutta nyt kun sille päivälle tuli este. Itseaiheutettu tosin, mutta nyt ei siis enää voida mennä häihin. En tarkoittanut olla epäkohtelias, mulle ei vaan jäänyt mieleen se päivä silloin vuosi sitten. Mutta olen nyt todella aikeissa kysyä vielä sitä matkan siirtämistä ja miehen lomaa ja omaa lomaa jne.

Ap

Vierailija
77/148 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et selvästikään ole halukas osallistumaan juhlaan, miksi? Oletko kenties sitä ihmistyyppiä, joka innostuu juhlista tai muista tapahtumista vain ollessaan itse keskipisteenä? Kirjoituksistasi ainakin saa sen vaikutelman, että olet hyvin itsekäs ja itsekeskeinen tapaus, vaikka vähän muuta yrität esittää.

Vierailija
78/148 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntuisi että menisi heti kertomaan lapsensa ristiäispäivän jollekin hyvälle ystävälleen, joka arvostaisi kertomista että ristiäisiä niin paljon että päättää lähteä juuri sinä päivänä ostoksille.

Vierailija
79/148 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osoittaa hyvin, miten itsekästä porukkaa ihmiskansa on nykyään. Ja jos joku pahoittaa mielensä, sekin on jotenkin itsekästä, että kun meni niin tekemään. Periaatteessa voin kyllä ymmärtää että on ihmisiä, joilta voi ihan vilpittömästi unohtua asia kuin asia, oli se sitten kirjaston kirja tai kaverin häät. Useimmille vaan noilla asioilla on hieman arvostuseroa, joten pitää kyllä ymmärtää että on jonkun silmissä mokannut.

Vierailija
80/148 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä siirsin omaa matkaani, kun kaverin häät sattuivat samaan aikaan. Halusin ilman muuta päästä juhlimaan heidän kanssaan, koska olin vilpittömästi onnellinen heidän avioliitostaan. Seuraavan arkipäivänä häiden päivämäärän selviäimisen jälkeen soitin matkatoimistoon ja järjestin asian. Ystäviä ei ole koskaan liikaa ja mielelläni juhlin heidän kanssaan.

Kerran en ole matkan takia päässyt häihin. Minut oli määrätty konferenssiin ulkomaille. Työesteet harmittivat ihan älyttömästi, mutta minkäs teet. Onneksi morsiuspari oli erittäin ymmärtäväinen ja soitin sitten kesken häiden megakalliin onnittelupuhelun morsiamelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme