Monet jalanjulkijat ei tajua, että tällaisella kelillä
Ei näe heitä ollenkaan auton ratin takaa. Suojateiden ylitys on kamalaa, vaikka kuin hiljaa ja varovasti ajaa niin aiba jostain joku tollo ampaisee eteen. Mustissa vaatteissa ulman heijastinta.
Kommentit (325)
Vierailija kirjoitti:
Turha tästä on kinata. Luonnonvalinta hoitaa nämä ilman heijastinta liikkuvat ihmiskunnan älyköt.
Tilastoja?! Omiin silmiini ei ole osunut yhtään uutista, että suojatiellä olisi jäänyt tästä syystä jalankulkija auton alle, mutta autoilijoiden huolimattomuudesta johtuen kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet autoilijat ei tajua, että tällaisella kelillä voisi alentaaa sitä ajonopeutta paikoissa joissa liikennemerkein ja viivoilla tiessä osoitetaan kyseessä olevan suojatie.
Miksi ihmeessä kuvittelet että jalankulkijat ylittävät tien vain ja ainoastaan suojatien kohdalla? Etkö koskaan ole ollut ratin takana katsomassa?
Outo yhteys on myös sillä että juuri ne ihmiset jotka pomppivat tien yli missä sattuu (ihan tästä vaan nopsaan oikaisen parkkikselle) ovat just samoja joilla on musta takki eikä yhtään heijastinta.Tämä. Pahimpana nää, jotka "kipaisevat" nopsaan tien yli keskeltä, bussin takaa, pikimustissa. Kiva kun ajaa vastakkaiseen sunntaan, seisomassa olevan bussin valot heijastavat ja pari katulamppua on sammunut ja olet ihan ajotiellä jonka rajoitus on 40 km/h etkä siis ole lähelläkään suojatietä ja myös se "kipaisija" siinä pimeässä arvioi lähestyvän auton nopeuden väärin.
Onko pakko ajaa sitä suurinta sallittua nopeutta, kun tiedät tälläisestä mahdollisesta vaarasta? Miksi ei voi hiljentää? Sama kysymys päteen suojateiden läheisyydessä.
Mä ajan työmatkaa 50 kilsaa yhteen suuntaan. Suurin osa matkaa on kaheksankympin aluetta. Meinaatko että sielläkin pitää ajaa alle neljääkymppiä koska joku idiootti voi mistä tahansa koska tahansa paukahtaa tielle? Olen tietoinen vaarasta joten mun pitää ajaa 20-30 km/h vauhtia koska joku joskus saattaa tehdä jotain typerää? Vai aattelitko että kristallipallosta katon minä päivänä joku päättää näitä typeryyksiä tehdä ja niinä päivinä sitten ajan hiljaa? Näillä idiooteilla pyöräilijöillä ja kävelijöillä ei siis todellakaan ole mitään vastuuta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet autoilijat ei tajua, että tällaisella kelillä voisi alentaaa sitä ajonopeutta paikoissa joissa liikennemerkein ja viivoilla tiessä osoitetaan kyseessä olevan suojatie.
Miksi ihmeessä kuvittelet että jalankulkijat ylittävät tien vain ja ainoastaan suojatien kohdalla? Etkö koskaan ole ollut ratin takana katsomassa?
Outo yhteys on myös sillä että juuri ne ihmiset jotka pomppivat tien yli missä sattuu (ihan tästä vaan nopsaan oikaisen parkkikselle) ovat just samoja joilla on musta takki eikä yhtään heijastinta.Tämä. Pahimpana nää, jotka "kipaisevat" nopsaan tien yli keskeltä, bussin takaa, pikimustissa. Kiva kun ajaa vastakkaiseen sunntaan, seisomassa olevan bussin valot heijastavat ja pari katulamppua on sammunut ja olet ihan ajotiellä jonka rajoitus on 40 km/h etkä siis ole lähelläkään suojatietä ja myös se "kipaisija" siinä pimeässä arvioi lähestyvän auton nopeuden väärin.
Onko pakko ajaa sitä suurinta sallittua nopeutta, kun tiedät tälläisestä mahdollisesta vaarasta? Miksi ei voi hiljentää? Sama kysymys päteen suojateiden läheisyydessä.
Miksi sinä et konttaa kävelemisen sijaan? Etenkin jos on liukasta niin sattuisi vähemmän jos satut liukastumaan?
Joo joo, kuulostaa typerältä, mutta niin sinäkin.Käytän liukkailla nastakenkiä( ja niitä heijastimia), koska ne vähentää liukastumisen riskiä. Hiljennä sinä vaara-alueilla nopeuttasi, koska se vähentää riskiä.
Tämä ei kuulosta yhtään typerältä vaan ihan järkevältä. Autoilijoilla tuntuu olevan käsitys, että he ovat riitävän varovaisia, kun ajavat suurinta sallittua nopeutta vaikka tilanne vaatisi sitä oikeaa TILANNENOPEUTTA.
Se mitä sinä et siis tajua on se, että liikenteessä vaara-alue on aina ja kaikkialla. Siellä moottoritielläkin voi joku kävellä vastaan. Aina ja kaikkialla pitää siis ajaa matelunopeutta, koska kävelijällä ei ilmeisesti ole sen vertaa vastuuta omasta hengestään, koska pyyntö käyttää heijastinta aiheuttaa pelkkiä vaatimuksia autoilijoille olla yli-inhimillisiä ja kykyä ennakoida kaikki mahdollinen ja mahdoton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turha tästä on kinata. Luonnonvalinta hoitaa nämä ilman heijastinta liikkuvat ihmiskunnan älyköt.
Tilastoja?! Omiin silmiini ei ole osunut yhtään uutista, että suojatiellä olisi jäänyt tästä syystä jalankulkija auton alle, mutta autoilijoiden huolimattomuudesta johtuen kyllä.
Älä huoli, kyllä se luonto korjaa heikot pois, tavalla tai toisella.
kirjoittaja on repolainen niminen henkilö! lukekaa todiste wwww.huutomaa.com chattia selaamalla, hän kertoi saman stoorin eilen
On totta, että aivan liian monet autoilijat eivät anna tietä suojatielle astuville ihmisille. Minä annan tietä aina, kun näen jonkun tulevan suojatien suuntaan. Aina ja joka kerta. Jos näen. Ikävä kyllä usein nämä ilman heijastimia kulkevat ihmiset näkyvät vasta siinä kohtaa, kun pitäisi lukkojarrutus tehdä, että saisi annettua tietä.
Kun olen kuskina, auto ei liiku mihinkään ennen kuin jokaisella kyydissä olijalla on turvavyö päällä. On törkeää yrittää sälyttää kuskin vastuulle oma turvallisuus kokonaan, kun turvavyön käytöllä pystyt itsekin tekemään jotain turvallisuutesi eteen. Sama juttu heijastimessa. On törkeää sälyttää oma henki muiden vastuulle, eikä itse tehdä mitään, edes sen heijastimen vertaa sen eteen. Aivan sama kuljetko pyörällä vai kävellen, keskustassa vai maaseudulla, ensisijaisesti vastuu omasta turvallisuudestasi on sinulla. Vasta kun oma osuus on hoidettu voi alkaa huudella muille.
Joko päästiin johonkin lopputulokseen? Ei ole väliä käyttääkö jalankulkija heijastinta, koska autoilijan pitää väistää aina?
Idiootteja olette. Sen verran voisitte periaatteistanne joustaa ja auttaa autoilijoita edes näkemään itsenne.
Onhan se nyt mukavaa raapia omaa ruhoaan auton konepellistä irti, samalla todeten että minä olin oikeassa, auton syy että jäin alle. Kyllä minusta ainakin tärkeintä on olla oikeassa, vaikka sitten jäisin auton alle! Heijastinta ei minun tarvitse käyttää, autolija on velvollinen väistämään aina ja kaikissa tilanteissa. Mitä sitten vaikka autoilija ei näe minua? Ei ole minun ongelmani. Minä olen kaikista tärkein.
Käyttäkää sitä heijastinta. Se on niin yksinkertaista. Halpa henkivakuutus.
Voisiko joku heijastimeton jalankulkija tai pyöräilijä nyt vihdoin perustella, miksi ette suostu käyttämään heijastimia? Ilman mitään nomutku autoilija sitä ja väistämisvelvollisuus tätä -litaniaa, kiitos.
Luin tämän keskustelun ja tajusin kuinka tollo olen ollut kävellessäni mustissa ilman heijastinta. Se on kuitenkin halpa henkivakuutus. Seuraavan kerran laitan heijastimen, vaikka kaksi!
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä! Vaikea väistää jotain, jota ei näe.
Jos et näe, niin vika on näössäsi tai ajonopeudessasi, eikä siinä, että joku ei käytä heijastinta.
Luin tämän keskustelun ja tajusin kuinka tollo olen ollut ajaessani liian kovaa suojateiden kohdalla. Se on kuitenkin halpa henkivakuutus. Seuraavan kerran ajan 10km/h, vaikka 5km/h!
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku heijastimeton jalankulkija tai pyöräilijä nyt vihdoin perustella, miksi ette suostu käyttämään heijastimia? Ilman mitään nomutku autoilija sitä ja väistämisvelvollisuus tätä -litaniaa, kiitos.
Koska se heiluu ikävästi juostessa. En omista käden ympärille laitettavaa heijastinta, enkä ala sellaisesta maksamaan. En myöskään muistaisi koskaan laittaa sitä, enkä koe sitä tarpeelliseksi.
Vierailija kirjoitti:
Joko päästiin johonkin lopputulokseen? Ei ole väliä käyttääkö jalankulkija heijastinta, koska autoilijan pitää väistää aina?
Idiootteja olette. Sen verran voisitte periaatteistanne joustaa ja auttaa autoilijoita edes näkemään itsenne.
No siis heijastimen käyttö on yhdentekevää, koska autoilijan pitää ajaa siten, että huomaa myös ne, joilla ei ole heijastinta. En kuitenkaan astu auton eteen ellei tämä väistä, joten en tarvitse heijastinta.
Vierailija kirjoitti:
On totta, että aivan liian monet autoilijat eivät anna tietä suojatielle astuville ihmisille. Minä annan tietä aina, kun näen jonkun tulevan suojatien suuntaan. Aina ja joka kerta. Jos näen. Ikävä kyllä usein nämä ilman heijastimia kulkevat ihmiset näkyvät vasta siinä kohtaa, kun pitäisi lukkojarrutus tehdä, että saisi annettua tietä.
Kun olen kuskina, auto ei liiku mihinkään ennen kuin jokaisella kyydissä olijalla on turvavyö päällä. On törkeää yrittää sälyttää kuskin vastuulle oma turvallisuus kokonaan, kun turvavyön käytöllä pystyt itsekin tekemään jotain turvallisuutesi eteen. Sama juttu heijastimessa. On törkeää sälyttää oma henki muiden vastuulle, eikä itse tehdä mitään, edes sen heijastimen vertaa sen eteen. Aivan sama kuljetko pyörällä vai kävellen, keskustassa vai maaseudulla, ensisijaisesti vastuu omasta turvallisuudestasi on sinulla. Vasta kun oma osuus on hoidettu voi alkaa huudella muille.
Jos joudut lukkojarrutuksia tekemään kun olet väistämisvelvollinen, niin tilannenopeutesi on liian suuri. Ajatko sinä risteykseenkin aina reippaalla vauhdilla ja vedät jarrut pohjaan jos sieltä tuleekin auto? Sinun tulee varautua aina siihen, että suojatielle tulee joku. Jos suojatien lähellä on kulma, niin sinun pitää hidastaa vauhtia, jotta ehdit reagoida sen takaa yllättäen tulevaan ihmiseen. Aivan sama juttu pimeyden kanssa. Et näe hyvin, joten hidastat vauhtia, jotta ehdit reagoimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siis heijastimen käyttö on yhdentekevää, koska autoilijan pitää ajaa siten, että huomaa myös ne, joilla ei ole heijastinta. En kuitenkaan astu auton eteen ellei tämä väistä, joten en tarvitse heijastinta.
Kyllä autoilijan pitää huomata myös näkymättömät ihmiset ja menninkäiset, siltä varalta että niitä on ylittämässä tietä :D
Vierailija kirjoitti:
Luin tämän keskustelun ja tajusin kuinka tollo olen ollut ajaessani liian kovaa suojateiden kohdalla. Se on kuitenkin halpa henkivakuutus. Seuraavan kerran ajan 10km/h, vaikka 5km/h!
Mitä jos seuraavan kerran työntäisit autoasi niin silloin olisit itsekin jalankulkija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joudut lukkojarrutuksia tekemään kun olet väistämisvelvollinen, niin tilannenopeutesi on liian suuri. Ajatko sinä risteykseenkin aina reippaalla vauhdilla ja vedät jarrut pohjaan jos sieltä tuleekin auto? Sinun tulee varautua aina siihen, että suojatielle tulee joku. Jos suojatien lähellä on kulma, niin sinun pitää hidastaa vauhtia, jotta ehdit reagoida sen takaa yllättäen tulevaan ihmiseen. Aivan sama juttu pimeyden kanssa. Et näe hyvin, joten hidastat vauhtia, jotta ehdit reagoimaan.
Ymmärrätkö sä idiootti, että ilman heijastinta olevaa ihmistä ei näe kuin muutaman metrin päästä? Vesisateella ei välttämättä näe ennen kuin on melkein myöhäistä. Heijastimella varustetun ihmisen näkee taas hyvinkin kaukaa.
Joka kerta kun minua tulee vastaan henkilö jolla on paljon heijastimia/heijastin liivi niin henkisesti nostan hattua.
Itse en paljon ulkona liiku mutta autossa on heijastinliivi sitä varten jos joutuu välille ja joutuu kävelee johonki.