Siis onko nyt oikeasti niin ettette te aikuiset naiset käytä alapesussa saippuaa??
Kommentit (117)
IHAN puhdasta tulee silti. En edes karvoihin....... miksi ihmeessä ??
mulla ainakaan alapää tule puhtaaksi ilman saippuaa. Eli saippuaa käytän eikä mitään ongelmia ole ollut.
Meille kyl opetettu et alapää ja kainalot miedolla pesunesteellä ja muualle riittää vesi pesu.
Ja KAIKKI LÄÄKÄRIT ja Gynekologit näin SANOVAT !
Joidenkin naisten alapää voi kestää saippuat sun muut, mutta suurimmalta osalta naisia alapään bakteerikanta ja limakalvot eivät kestä saippuapesua.
Tiedoksi vaan niilekin taulapäille jotka saippuamattomia naisia haukkui.
Itselläni kävi niin, että kun liian tiuhaan aloin pestä alapäätä (siis silloinkin pelkällä vedellä joka vessareissun jälkeen, myös kun olin pissannut, ja siis aina ensin paperilla pyyhkinyt) niin alapään bakteerikanta ei tästäkään tykännyt, ja tuli hajua.--->menin kynikselle, otettiin kaikki testit ym. Kynegologi sitten sanoi, mitään vikaa/sairautta ei ole, lopeta liian tiheät pesut---kerran päivässä kunnon vesipesu riittää, ei saa pestä useammin eikä ehdottomasti millään saippualla vain vedellä.
Jo loppui kiusalliset hajut .
Nim. merkki ylisiisti nainen
Eli ne jotka ovat tottuneet käyttämään alapesussa aina saippuaa, eivät sitten puhdistu ilman saippuaa, koska alapään bakteerikanta on jo sen verran kovempaa kamaa kuin saippuamattomilla.
Ne jotka eivät ole käyttäneet saippuaa kehon oma bakteerikanta toimii tehokkaammin, ja eivät tarvitse lisäpuhdistusaineita. Saippuanaisten alapää usein myös erittää enemmän näitä eritteitä, koska keho yrittää kokoajan korjata bakteerikantaa terveemmäksi...
Sama juttu pikkuhousunsuojien käyttäjien kanssa, useimmat naiset eivät tiedä, että jos käyttää jokapäivä pikkuhousunsuojia, alkaa niitä tarvitsemaan entistä enemmän... Eli ne visvapillut löytyy juuri näistä saippuallisista ja pikkuhousullisista naisista!!!
Tulehduksia ei ole ollut, ikää kohta 40-v. (puuta koputtaen...)
Auts, kirvelee jo ajatuskin saippuasta siellä.
meille opetettiin että saippualla pestään vain kädet, ei mitään muita kropan osia. Saippua kuivattaa hirvittävästi.
En käytä edes apteekin saippuoita. Saan hiivan samantien. Eikä niitä edes gynekologini suositellut kenellekään. Kuten moni on sanonut, häiritsee alapään omaa kasvustoa ja aiheuttaa ongelmia limakalvoilla.
Tosin, jokainen tavallaan ja omalla ajallaan. Ei kukaan ole sen huonompi, pesee itsensä miten pesee :D
jos se tuntuu niin kamaalta ni peskää sitä pilluanne ihmeessä useemmin ku kerran päivässä. ite huuhtelen aina himas pissan ja kakan jälkeen vedellä ja pyyhin pyyhkeeseen. en siis hiero paperilla
pillua ei saippualla tarvitse pestä, mutta kai te sentään sen peppureikänne pesette saippualla?? Ja karvat? Siis jos teillä menee kakkaa vaikka käteen (lapsen vaippaa vaihtaessa ym.) niin pesettekö kädet vain vedellä? Ette, koska se haisee muuten? Entä tajuatteko miltä ne pimppikarvat alkavat haista jos niitä vaan vedellä pesette?? Vai harrastetaanko teillä suuseksiä ollenkaan?
Kuka täällä pesee suunsa saippualla päivittäin ?
koska pelkkä ajatuskin ettei joku käytä saippuaa alapesussa,edes karvoissa(!) saa etomaan.
Sorry vaan.
ap
ps. mulla ei ole ollut hiivan hiivaa eikä muitakaan tulehduksia IKINÄ vaikka saippuaa olen käyttänyt aina.
Se tasapainottaa elimistön omaa ph:ta ja on tehnyt ihmeitä toistuville hiivatulehduksilleni. Pesen alapääni sillä kerran päivässä. Aiemmin käytin sitä harvemmin ja oikeastaan vasta siinä vaiheessa kun hiivaa alkoi muodostua, auttoi silloinkin kyllä, mutta pari päivää piti kestää kutkaa.
minulla on vain pieni siistitty tupsu. Mutta sinäpä et varmaan taivukaan omaa pöheikköäsi haistamaan. Mua ainakin yököttää jos mies ei ole pessyt karvojaan. Haisee nimittäin todella pahalle!! Mieti nyt maalaisjärjellä, siellä ne muhii housuissa kaikkien kuukautisvuotojen ja pimppilimojen kanssa. Olen järkyttynyt jos ei karvoja pestä? Siis pesetkö hiukksetkin vain vedellä?
Sillä siitä saa helposti hiivatulehduksen, sillä tuhoaa sieltä bakteerikannan. En ole ikinä pessyt alapäätäni muulla kuin vetellä.
että onpa ihanaa kun kuukautisveret muhii karvoissa ja sitten niitä ei edes pestä!
Saatika ajellaan.... =/
mutta saippuaa ei limakalvoille!
Kyllä todellakin karvoitusalua HAISEE jos sitä ei pese. Kyllä nimittäin miesten karvoitusaluekin haisee jos sitä ei saippualla pese (ja haisee vaikka pesiskin jos ei ole juuri pesty)
Ettekö te harrasta suuseksiä ollenkaan jotka ette edes karvoja pese??
Eikö teillä ikinä ole spermaa karvoissa?? Se ei nimittäin vedellä huljuuttelemalla lähde pois karvoista.
Saippuaa kiitos!!