Siis onko nyt oikeasti niin ettette te aikuiset naiset käytä alapesussa saippuaa??
Kommentit (117)
Käytän erittäin pienen määrän apteekista ostettua, alapesuun tarkoitettua pesunestettä, joka ei sisällä varsinaista saippuaa. Vahvat puhdistusaineet voivat alkaa kirvellä eivätkä ole muutenkaan hyväksi limakalvoille.
Kismett
Lactacyd intiimipesuneste. Pimppipesuun erityisesti suunniteltu.
En todellakaan käytä. Minulle gynekologi neuvoi, ettei saa käyttää saippuaa. En ole koskaan käyttänyt.
Sitä ei tarvitse eikä kuulu käyttää!
Ihan normaali tieto, ettei saippuaa tungengeta alapään limakalvoille.
PS Miehet ei ole koskaan valittaneet, suorastaan antavat enemmän suuseksiä kun vois toivoa...
Aikaisemmin käytin ja olin sellaisessa alapään tulehduskierteessä eikä mitkään lääkitykset auttaneet. Sitten gyne sanoi, että kaikki pesuaineet alapäästä pois!
Näin parani tulehdukset eikä niitä ole nyt noin 10 vuoteen ollutkaan. Saippua nimittäin pesee pois kaikki alapään normaalit bakteerit, josta seuraa tulehduksia ym. haittoja. Joten alapään pesu päivittäin pelkällä vedellä!
Näin on opetettu jo koulun terveydentiedon tunneilla. Samoin terveydenhoitaja ja gyne. Vedellä vain pesen.
Muuten, en pese ihoani muutenkaan saippualla. Shampoota toki valuu huuhdellessa ympäri kehoa, mutta muuten pesen vain vedellä ja joskus perusvoiteella ja hierovalla pesusienellä.
Eikä minulla iho haise, eikä kyse ole edes siitä että olisin vain itse tottunut hajuuni.
sitten lopetin saippuapesut ja hiivatkin loppuivat sitä myöten.
Eli ei saippuaa! Tappaa oman luonnollisen bakteerikannan (sekä aikuisilta että lapsilta) ja näin altistaa herkemmin tulehduksille, hiivalle, ja nimenomaan sille, että alapää ns. likaantuu herkemmin jos sitä jatkuvasti pesee saippualla. Siis sama kuin hiuksissa, jos peset jokapäivä, ne rasvoittuvat nopeammin, kuin jos peset ne vain joka toinen tai kolmas päivä, pysyvät puhtaina pidempään.
Tässä tapauksessa kuitenkin taitaa selkeästi olla niin, että ap on " väärässä" . Alapäätä ei tosiaan kuulu pestä saippualla, tätähän toitotetaan vaikka missä... Oikein hyvin pärjään, aikuinen nainen minäkin, huolellisella vesipesulla - miksi ihmeessä kuivattaisin limakalvojani turhaan?
HYI HELVETTI!
Uskokaa vaan terkkarin visvapillua!
Vierailija:
HYI HELVETTI!
Uskokaa vaan terkkarin visvapillua!
Onko taloutenne pesuvesi jotenkin pilalla, jos sillä ei puhdasta aikaan saa? Vai onko alapääsi kenties tavallista saastuneempaa sorttia?
Täysin turhaa oman kehon ruttaamista joku saippuapesu! Pilaatte sillä omat bakteerinne ja paljon suuremmalla todennäköisyydellä saatte hiivat, ja tulehdukset!
t. vesipesu, eikä ikinä hiivaa tms, eikä mitään pahaa hajua MIKÄ TULEE NIMENOMAAN SIITÄ KUN PIMPPI TOTTUU SAIPPUAAN EIKÄ ENÄÄ OSAA PITÄÄ ITSESTÄÄN HUOLTA VAAN LIKAANTUU ILMAN JATKUVAA SAIPPUAPESUA!!!
Syyt tulivatkin jo monella selvitettyä aiemmin.
kerran päivässä nivukset, koska hikoilen sieltä paljon ja karvoitusta on kuin luolanaisella (kerää hienhajua). Toisaalta hiivaakin on usein, joten ois ehkä parempi olla pesemättä.
t: saippuaa olen aina käyttänyt, takana yksi emätintulehdus
pesen persuksen ja karvat saippualla, mutta en saippuoi limakalvoja (no saattaa sinne muutama tippa saippuaa päästä, mutta en hiero sitä sinne tarkoituksella :D )vaan pesen limakalvot vedellä ja kädellä hieromalla ja hyvin on menty tähän asti.
Onhan sitten noita ihan vain alapesuun tarkoitettuja tuotteita, ja en usko että lääkärien ja gynejen puheet ovat ihan vaan urbaanilegendaa..