Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vieläkö uskallat värjätä hiuksiasi? (linkki)

Kommentit (167)

Vierailija
21/167 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuota "valekampaajaa" voi saadaa vastuuseen tekemästään haitasta?

Rikosilmoitus olisi aiheellinen.

Vierailija
22/167 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjalla voi olla lisäksi vielä hiusten metallijäämiä, jotka voimistavat tuota lämpöreaktiota voimakkaasti. Ennen väri-/vaalennuskäsittelyä olisi hyvä käsitellä hiukset syväpuhdistavalla ja EDTA:ta sisältävällä pesulla, joka poistaa noita metallijäämiä. Suurin ongelma tässä oli tosiaan tuo käsittämätön ammattitaidottomuus tehokkaiden aineiden käytössä, ei itse värjäysprosessi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/167 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En värjää enää. Parinkymmenen värjäysvuoden jälkeen päänahkani ei kestänyt väriä, vaan alkoi kutiamaan helvetillisesti. Se oli sit siinä.

Vierailija
24/167 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin muutama vuosi sitten. Haluaisin kyllä vähän tummemmat hiukset, mutta en tiedä jaksanko enää ruveta siihen ruljanssiin. Ja entä jos saan jonkun allergisen reaktion...

Eipä nuo resktiot hiusväreihin yms paljon taida ihmisiä huolettaa. Just yks päivä kuulin bussissa kahden parikymppisen tytön juttelevan ripsenpidennyksistä. Toinen sanoi olevansa herkistynyt sille liimalle, mutta silti tekis mieli ottaa, kun löysi facebookista paikan, jossa joku tekee ripsiä edullisesti.

Vierailija
25/167 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä sen taas näkee, että väärässä paikassa säästettiin. Viedään teini noinkin radikaaliin operaatioon kuin värinpoisto jollekin kotikampaajalle, ettei vain tarvitsisi maksaa ammattitaidosta. Ihan saavat vanhemmat syyttää itseään.

Ihmettelen kyllä tuota "kampaajaakin", eiköhän jokainen amatöörikin tiedä, ettei noin käytetä noita aineita. Minkä ihmeen takia kesken värjäyksen lähdetään jonnekin kaupoille??? Ei voi ymmärtää!

Vierailija
26/167 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuota "valekampaajaa" voi saadaa vastuuseen tekemästään haitasta?

Rikosilmoitus olisi aiheellinen.

Niin minustakin voisi tehdä... Pistää hitusen miettii tuo "Älä kerro kellekkään"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/167 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin vaalentamisen kun päänahka alkoi oireilla. Sitä poltteli, kiristi ja se oli arka. Oma vaalea väri on muutenkin kauniimpi.

Tuossa tapauksessa kampaaja pitäisi kyllä saada vastuuseen. Ihan järkyttävä juttu, tyttöparka. Pää palanut auki, mennyt kuolioon ja kampaaja sanonut ettei vanhemmille saa kertoa eikä saa antaa kenenkään katsoa päätä lähempää :o

Eihän väriaineen / vaalennuksen kanssa saa mennä saunaankaan, kuuma auto vastaa samaa. Liian pitkään pidetty myös päässä. Kyse oli siis värinpoistosta, vaalennuksesta, ei värjäyksestä. Ei myöskään Olaplex-hoidosta mistä äiti mainitsee. Sehän tehdään tuon jälkeen.

Vierailija
28/167 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kampaajaa haetaan apuun, eikä tule? :O

Mutta kun hänellä oli shoppailut kesken!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/167 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko teille tuosta jutusta myös vähän sellainen fiilis, että äidin mielestä tumma tukka on kauniimpi? Kun omakin tukka on tumma?

Vierailija
30/167 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuota "valekampaajaa" voi saadaa vastuuseen tekemästään haitasta?

Rikosilmoitus olisi aiheellinen.

Ilman rikosilmoitustakin luulisin että bisnekset loppuivat tähän juttuun. Ja se on ihan hyvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/167 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko teille tuosta jutusta myös vähän sellainen fiilis, että äidin mielestä tumma tukka on kauniimpi? Kun omakin tukka on tumma?

Jaa ei tuo linkki viekään siihen facepäivitykseen. Unohtakaa.

Vierailija
32/167 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuota "valekampaajaa" voi saadaa vastuuseen tekemästään haitasta?

Rikosilmoitus olisi aiheellinen.

Ilman rikosilmoitustakin luulisin että bisnekset loppuivat tähän juttuun. Ja se on ihan hyvä.

Näin on, mutta itse tekisin ehdottomasti sen rikosilmoituksen varmistaakseni, että tekijä joutuu edesvastuuseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/167 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta, että poistutaa kotoa myrkyt päässä. Pitäishän se jo tiedostaa, että myrkystä saattaa tulla oireita ja heti mennä pesemään pois. Mä olen värjännyt hiuksiani kotona (ja kampaamoissa) 15-vuotta ja aina luen pakkauksen ohjeen. Ja tänä päivänä saa lähes joka juttuun ohjeet googlettamalla ja tuskin missään mainitaan värinpoistoaineen pidettävän tuntia. Luulis 16-vuotiaan osaavan jo ottaa itsestään vastuuta. Ottavan asioista selvää ja lukea ohjeita. Ja toivottavasti tuo noinkin "ammattitaitoinen" kampaaja jättää noi värjäykset muiden hoidettavaksi.

Vierailija
34/167 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Viime perjantaina tytär meni hiustenlaittajan kotiin, ja äidin mukaan hänelle tehtiin ensin värinpoisto. Aine levitettiin hiuksiin ja päälle vedettiin elmukelmua.

Tyttö lähti kampaajan kanssa väriaine päässään mukaan asioille autolla. Ensin he hakivat lemmikit ja sitten käytiin kaupassa.

Kun tyttö ja hänen siskonsa odottivat paahtavassa autossa, tytön pää alkoi kuumentua ja olo muuttui äkkiä sietämättömäksi.

- Hän huusi siskolle kuolevansa kohta, koska pää polttaa niin paljon. Sisko juoksi kauppaan sisälle kertomaan kampaajalle tilanteen, mutta äidin mukaan tämä ei tullut apuun.

Kivut olivat niin kovat, että hiki valui pitkin tytön päätä ja tytön mukaan jotain jo höyrysi kelmun alta. Parkkipaikalla pää meni takaraivolta osaksi tunnottomaksi ja kipu alkoi hellittää.

Kun kampaaja ja siskokset pääsivät asunnolle, aine huuhdeltiin pois nopeasti. Aine oli ehtinyt olla päässä melkein kaksi tuntia."

Just.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/167 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aine oli ehtiny olla päässä melkein 2 tuntia.

Vierailija
36/167 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tässä ollut kyse väriaineen tai värinpoistoaineen virheellisyydestä vaan täysin käsittömästä ja väärästä toiminnasta, jolla aiheutettiin turha vamma toiselle!

Lyhyt käyttöaika kotona, ei kuumassa autossa ja ilman kelmua ei olisi pilannut hiuksia eikä aiheuttanut palovammaa.

Itse käyn kampaajalla ja välillä värjään kotona tyvikasvua. Omatoimiseen värjäykseen en suosittele, jos ei ymmärrä aineiden vaikutusta yms. Aion jatkossakin värjätä, mutta värinpoistoa en suosittele aineen kovuuden takia juuri missään tilanteessa, edes kampaajalla.

Vierailija
37/167 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuossahan se "parturi" kusi hommansa eikä kukaan tai mikään muu.. eli jatkan ihan samallalailla kuin tähänki asti

Vierailija
38/167 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se vielä tee koulutettua kampaajaa että lukee ohjeet väriainepaketista.

Itse värjään kyllä jatkossakin, menen ihan kampaamoon ja maksan siitä oikean koulutuksen saaneelle

Vierailija
39/167 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä. käyn kampaajalla ja väri levitetään vain LATVOIHIN, atooppinen ja herkkä päänahkani saa olla rauhassa. yläosa on maantienharmaa, mutta auringossa hiukan kullanpunertava ja alaosa ihan blondi :D

Vierailija
40/167 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole värjännyt enää aikoihin. Osittain altistuksen vuoksi (värjäsin yli 20 vuotta), osittain siksi, että kyllästyin juurikasvuun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme