Ajattelin tehdä erillisen avaukseen minkälaisessa yhteiskunnassa mies haluaisi elää ja miksi Suomesta on tullut niin ankea paikka elää monille miehille
Tiedän, että tämä kuulostaa monien naisten mielestä typerältä ja te ette pysty ymmärtämään yksinäisiä miehiä, lähinnä pilkkaatte ja nauratte heille. Niin yksinkertaiselta kun se kuulostaa moni mies haluaisi läheisyyttä ja ihmissuhteen naisen kanssa, yhä useampi täysin normaali työssäkäyvä mies joka näyttää ihan hyvältä on tuomittu ikuiseen yksinäisyyteen tässä maassa.
Noin yksinkertaisella asialla voitaisiin estää syrjäytymistä. Moni mies haluaisi elää yhteiskunnassa jossa hän ei ole täyshylkiö ja hänellä on mahdollisuus saada merkityksellinen ja hyvä ihmissuhde. Suomessa se tuntuu liian monille olevan mahdotonta.
Luulen, että moni yksinäinen mies pystyy samaistumaan kommenttiini ja on samaa mieltä.
Kommentit (216)
Tämä avaus on alunperin vastaus minun esittämääni kysymykseen oheisessa ketjussa: http://www.vauva.fi/keskustelu/2621200/kiitos_feministeille
Tuossa ketjussa vastasin jo aloittajalle, mutta koska en sinne ole saanut vastausta kommenttiini, kirjoitan sen tähän uudestaan:
Käytännön esimerkkejä nyt jäin kaipaamaan. Kuinka toivoisit yhteiskunnan ratkaisevan tällaisia ongelmia? Tunnetko samanlaista huolta myös yksinäisten naisten asemasta?
Millä tavalla mielestäsi nykyisin yhteiskunnallisella tasolla sorretaan yksinäisiä miehiä enemmän kuin muita ihmisryhmiä? Millä tavalla koet yhteiskunnan asettaneen yksinäiset miehet täyshylkiön asemaan? Yhteiskunnassamme ei kuitenkaan rajoiteta perustuslakiin kirjattuja perusoikeuksia siviilisäädyn perusteella. Mitä sellaisia oikeuksia, jotka suomalainen tämän päivän yhteiskunta muille kansalaisille tarjoaa, se mielestäsi evää juuri yksinäisiltä miehiltä? Mitä sellaisia oikeuksia joita yhteiskunta voi kansalaisilleen tarjota, sinä toivoisit, jotta mainitsemaasi ongelmaan löytyisi ratkaisu?
No mikä niillä miehillä nyt oikein on hätänä? Nykyään on netti ja treffipalvelut ja tinderit ja livenäkin voi tavata, mutta eiku yhyy kukaan ei hae mua kotisohvalta.
Ja vika on tietysti kaikkien muiden. Sitä uhriutumista mä en vaan voi sietää yhdeltäkään sinkulta.
Onhan se eri asia, jos Matti 35v. ravaa harrastuksissa sen oikean toivossa, on kiltti ja mukava ihmisille, pitää huolta ulkonäöstään, on ollut monta vuotta eri treffipalveluiden kirjoilla, tekee aloitteita ventovieraillekin "ihan piruuttaan" ja kaikki tutut ja ystävätkin aina järkkää sokkotreffejä - ja siitä huolimatta ei sitä kultaa löydy. Voidaan jo sanoa, että Matilla on verkot joka vedessä. Mutta jos Matti asuu äitinsä luona, ei harrasta mitään, ei tee aloitteita ja on lähtökohtaisesti töykeä naisille (koska ne torjuu kuitenkin), ei huolehdi hygieniastaan ja juo vaan kaljaa kotona, niin eipä Matti kyllä oikein yritäkään.
Ei pitäis vain odotella, että kaikki putoaa syliin.
Nullius in verba.
N 43 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N 43 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jälleen kerran ihmettelen, kuka on se taho, jonka ap odottaa ratkaisevan tämän ongelman. Ketään ei voi pakottaa ihmissuhteeseen kenenkään kanssa eikä ole mitään irrallista mystistä yhteiskuntaa, joka voisi yksittäisten ihmisten välisiä suhteita tyhjästä luoda.
Ihan samalla tavalla kun tulonsiirroilla mies on tehty tarpeettomaksi voidaan tulonsiirtoja muuttamalla mies tehdä taas tarpeelliseksi. Se on se taho, noin ohjaamalla saadaan miehet ja naiset yhteen enemmän.
Saisiko tähän vähän lisää konkretiaa? Mitkä ovat nämä tulonsiirrot, joilla miehet on tehty tarpeettomiksi? Mitä siis käytännössä pitäisi muuttaa, jotta miehistä tulisi tarpeellisia taas?
Eli syrjäytyneiden miesten pitäisi pystyä elättämään yksinään siis vaimo ja lapsetkin, ilman yhteiskunnan tukia (naiselle)?
???? Mitä mahdat tarkoittaa? Mitkä tulonsiirrot nykyisessä yhteiskunnassa mielestäsi pakottavat syrjäytyneet miehet elättämään yksinään vaimon ja lapsetkin ilman yhteiskunnan tukia? Vai mitä oikein ajat takaa?
Anna konkreettisia esimerkkejä näistä tulonsiirroista, jotka ovat tehneet miehet tarpeettomiksi? Mitä ne ovat? Mitä tulonsiirtoja haluaisit poistaa? Lapsilisät? Eläkkeet? Työttömyysturvan? Konkreettisia esimerkkejä ja käytännön ehdotuksia, kiitos. Kerro myös, kuinka nämä haluamasi muutokset tulonsiirtoihin auttavat siihen aloittajan esiintuomaan perusongelmaan, että miehet jäävät yksin, eivätkä näin ollen koskaan joudu elättämään vaimoja taikka lapsia vaikka haluaisivat sellaisia.
Se oli ironiaa. Vastakommentti sille ajatukselle, että tulonsiirrot naisille olisivat jotenkin pois yksinäisiltä/ syrjäytyneitä miehiltä. Päinvastoin, tulonsiirrot (kodinhoidontuki, äitiysraha yms.) mahdollistavat äitiyden myös sellaisen miehen kanssa, jolla ei ole isot tulot. Tällainen mies on siis ihan mahdollinen kumppani, koska on kuitenkin varaa perheellistyä. Mikäli näistä tulonsiirroista luovuttaisiin, niin vastuu elatuksesta siirtyisi miehille. Ja kuinka syrjäytynyt mies voisi tämän vastuun kantaa, jos omaankin elämiseen tarvitsee tukea? Tällaisen miehen saumat perheeseen senkus vain laskisivat. Tulonsiirrot mahdollistavat myös ns. sokean rakkauden.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän, että tämä kuulostaa monien naisten mielestä typerältä ja te ette pysty ymmärtämään yksinäisiä miehiä, lähinnä pilkkaatte ja nauratte heille. Niin yksinkertaiselta kun se kuulostaa moni mies haluaisi läheisyyttä ja ihmissuhteen naisen kanssa, yhä useampi täysin normaali työssäkäyvä mies joka näyttää ihan hyvältä on tuomittu ikuiseen yksinäisyyteen tässä maassa.
Noin yksinkertaisella asialla voitaisiin estää syrjäytymistä. Moni mies haluaisi elää yhteiskunnassa jossa hän ei ole täyshylkiö ja hänellä on mahdollisuus saada merkityksellinen ja hyvä ihmissuhde. Suomessa se tuntuu liian monille olevan mahdotonta.Luulen, että moni yksinäinen mies pystyy samaistumaan kommenttiini ja on samaa mieltä.
Minä en ole yksinäinen enkä mies. Silti tarvitsen läheisyyttä ja nautin parisuhteesta. Enkä usko että kukaan haluaa olla hylkiö.
Ymmärrän ap:n toiveen oikein hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Globaalisti ja historiallisesti ajatellen maailman etuoikeutetuin ihmisryhmä, valkoinen heteromies, se jaksaa valittaa. Vuosisatainen hyysäys tässä vain kantaa satoaan - kun on vain paapottu, nostettu kaapin päälle, suosittu, ja suosittu aika tavalla niin, että muilta on otettu ja annettu sitten vain pojille (esim. koulutuksen mahdollisuus, äänioikeus, perintölait), tietä on tasoitettu lähes kaikilla mahdollisilla tavoilla, pillun saantikin järjestettiin ennen vanhempien toimesta kun oli järjestetyt avioliitot (jotka sopivat miehelle hyvin, kunhan akka ei ihan susiruma ollut tai jos oli susiruma, rahaa löytyi, se rahahan oli papin aamenen jälkeen miehen rahaa ). Tämä kaikki on luonut joillekin miehille illuusion siitä, et valkoiset heteromiehet nyt vain kerta kaikkiaan ovat parempia kuin muut, rehennellään oletetulla ylemmyydellä, vaikkei mitään olisi aikaansaatu, mut munat on.
Se on myös luonut jonkinlaisen odotusarvon joillekin miehille, et se pillu, perhe, lapset, hvtin hyvä duunipaikka, jehvakka kärry ja muut vehkeet on niin kuin heille luvattu. Et yhteisö on jotenkin sen velkaa näille miehille siitä, et he ovat valkoisia heteromiehiä, siitä kuuluu palkita, ovathan he lähtökohtaisesti muita parempia ja ylempänä. Arvokkaampia. Ei heidän kuulu alentua kuolevaisten, nyrkkillätapettavien joukkoon (akat, homot, muun väriset), heidänkö muka itse pitäisi rakentaa elämäänsä, heidänkö pitäisi alentua opettelemaan muiden huomioimista, auttamista, käytöstapoja. No way, yhteiskunnan pitää jälleen pinnistää ja hyysätä tätä sakkia vielä vähän enemmän. Muuten paukkuu pommit ja lapsia ammutaan kesäleireille ja akkoja raiskaillaan. Kiristämällä ne hommat hoituu, sen tietää jo pikkupoika kaupan karkkitiskin äärellä.
Aivan hemmetin hyvä kirjoitus!!
Ja näin itse asiaan kommentoiden, missä ihmeessä nämä fiksut yksinäiset miehet oikeastaan on? Siis tämmöiset tässäkin ketjussa puhutut ihan tavalliset siis? Koska tiedän kyllä oman mieheni kaveripiirin joka on täynnä syrjäytyneitä seurustelemattomia n. 25v miehiä, jollainen omakin mieheni oli ennen kun esim. taistelin puoli vuotta netissä jutellen ennen kun hän uskalsi oikeasti tavata minut jne (kuinka moni oikeasti jaksaisi jutella puoli vuotta netissä kun toinen vaan ei uskalla tavata? :D ) mutta nämä eivät ole niitä tavallisia tapauksia, vaan selvästi syrjäytyneitä jotka eivät pääosin käy yhtään missään eikä niitä mistään voi kukaan nainen edes löytää ja jos löytäisikin niin edessä olis helvetin kivinen tie läpi miehen pelkojen ja ongelmien ennen kun mitään suhdetta aikaan voisi edes saada. Itse kävin sen tien läpi, kesti noin kaksi vuotta jona aikana mies yhden kerran esim "katosi" noin puoleksi vuodeksi, ei vastannut viesteihini tai puheluihin jne. Mutta kovin moni ei tuollaista jaksa läpikäydä, sen tiedän, ja sen tietää nämä kuvailemani kaltaiset miehet kyllä itsekin.
Mutta siis, missä ne normaalit yksinäiset on? Koska olen katsellut sinkkuystävieni kamppailua miehen etsimisessä ja pääosin vastaan tulee niin netissä kun maailmallakin pelkästään pillua haluavia sinkkumiehiä tai pelkästään pillua haluavia varattuja miehiä! Tai sitten alkoholisoituneita, tai sossun elätteinä vapaaehtoisesti olevia jne jne. Joten ne normaalit yksinäiset miehet, missä ihmeessä ne on?? Ei niitä tapaa töissäkään, tavalliset miehet on varattuja. Tai sitten ne haluavat vain pillua.
Ja sitten vielä kysyisin että mitä joku pilluseteli auttaisi mihinkään? Eikö tässä puhuttu juuri parisuhteen haluavista miehistä? Normaaleista miehistä vieläpä, eikä sellainen normaali, kunnollinen mies edes ehdottaisi mitään pilluseteliä edes puolitosissaan.
Ymmärrän kyllä, että yksinäisyys katkeroittaa. Olen itse ollut aina sinkkuna, ikää on 40 vuotta enkä ole siis koskaan seurustellut. Ja olen välillä ollut todella masentunut, onneton ja katkera. Mutta ei kai tästä kaikesta voi ketään syyttää? Itseäni en enää syytä enkä voi syyttää myöskään miehiä, jotka eivät ole minuun rakastuneet. Olen ihan kivoja miehiä tavannut niin tosielämässä kuin netin kauttakin, mutta ne suhteet eivät ole koskaan mihinkään vakavempaan johtaneet ja useimmiten syynä on ollut se, ettei miestä ole kiinnostanut tarpeeksi.
En usko, että uhriutuminen ratkaisee mitään. Itse olen ratkaissut asian käymällä terapiassa ja tutkimalla omia ajatuksiani ja yrittämällä elää hyvää elämää siitä huolimatta, etten ole saanut lapsia tai parisuhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kansalliset bordellit joihin pakollinen 6-12kk palvelus jokaiselle suomalaiselle naiselle. Eikä mitään pelkkää nussimista vaan boyfriend experience jne myös. Sitten pilluseteleitä kelalta jokaiselle huonosaantiselle miehelle, ätmeille ja syrjäytyneille. Ongelma ratkaistu. Ei tää kovin vaikea juttu ollut.
Arvostan ratkaisua, jonka olet kehittänyt mm. äitiäsi ja sisariasi varten.
Älkääs nyt, kyllä tämä tasa-arvoa lisäisi! Nythän yleensä nähdään nimittäin vain silmiään pyyhkiviä äitejä intin porteille, kun poikiaan sinne vievät, tämän jälkeen nähtäisiin varmaan monen miehenkin kyynelöivän, kun tytärtään palveluun saattaa!
Vierailija kirjoitti:
Miehiä ei saisi alentaa ja halveksua yleisesti. Ei ylentääkään, mutta opettaa tuntemaan sympatiaa ja näkemään elävina ja tuntevina persoonina. Miesten kokemia ongelmia ei saisi vähätellä. Feministinen vihapropagada pitäisi kieltää lailla. Tyttöjä pitäisi rohkaista ajattelemaan, että jos he osoittavat esim. koulussa hieman ystävyyttä ja tykkäämistä heikompi-osaisille miehille, se ei ole keneltäkään pois, vaan auttaa näitä miehiä katkeroitumisen sijana kasvamaan upeksi persooniksi.
Tyttöjä ihan oikeasti kyllä kasvatetaan olemaan kilttejä ja kohteliaita ja ystävällisiä kaikille. Tutkimusten mukaan tyttöjä ohjataan auttamaan ja joustamaan enemmän kuin poikia.
Vierailija kirjoitti:
Mitä olet itse tehnyt hyvän itsetunnon eteen? Ja ihan ystävällisesti nyt kysyn. On totta, että kasvatuksesi ja kokemuksesi ovat tarjonneet vain tietynlaista tukea henkiseen kasvamiseen, mutta loppujen lopuksi juuri sinä itse vastaat omasta onnellusuudestasi, ja kyllä, itsetunnostasi. Itse, olen nainen, olin pitkään ujo ja arka, en seurustellut ja itsetuntoni oli maassa. Näin itseni jo valmiiksi huonona vaihtoehtona, vaikka kuinka kiltti ja sydäminen olinkin pohjimmiltani. Päätin kuitenkin muuttaa tilanteeni, ja aloin pienillä askelilla parantamaan elämääni. Oma itsetuntoni on kasvanut kohisten, seurustelen ja elämä hymyilee. Pakota itsesi sosiaalisiin tilanteisiin oppimaan, pyri olemaan itsesi paras versio. Ei sinun.pohjimmiltasi tarvitse muuttua, mutta rt voi olettaa, että jos vain istut hiljaa niin kaikki tarjotaan valmiiksi eteesi. Myös epäonnistumiset ovat osa elämää, ja ne voi hyödyntää.
Kuuntele myös jos parannusehdotuksia sinulle kerrotaan suoraan.
Jos haluat pitää partaa, katso että siinä ei ole ruokaa kun lähdet ulos
Kaupasta saa vaatteita, nuo setävainaan 80-luvun ihan ehjät liian isot vaatteet eivät sovi
Älä hauku exääsi
Älä kerro millaisia panomiehiä tuttavasi ovat
Heitä 20 vuotta vanhat rikkinäiset esineet pois
Jne.
Nim. Ei enää koskaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kansalliset bordellit joihin pakollinen 6-12kk palvelus jokaiselle suomalaiselle naiselle. Eikä mitään pelkkää nussimista vaan boyfriend experience jne myös. Sitten pilluseteleitä kelalta jokaiselle huonosaantiselle miehelle, ätmeille ja syrjäytyneille. Ongelma ratkaistu. Ei tää kovin vaikea juttu ollut.
Arvostan ratkaisua, jonka olet kehittänyt mm. äitiäsi ja sisariasi varten.
Älkääs nyt, kyllä tämä tasa-arvoa lisäisi! Nythän yleensä nähdään nimittäin vain silmiään pyyhkiviä äitejä intin porteille, kun poikiaan sinne vievät, tämän jälkeen nähtäisiin varmaan monen miehenkin kyynelöivän, kun tytärtään palveluun saattaa!
En tosiaan ihmettele jos tuollaisen ajatusmaailman omaava mies jää yksinäiseksi. Sitä tuskin tarvitsee kenenkään miettiä. Mutta edelleen tahtoisin kuulla missä ne normaalit kunnolliset yksinäiset miehet ovat?
Vierailija kirjoitti:
No mitä nämä yksinäiset miehet tekevät tilanteensa parantamiseksi? Pitääkö näistä tehdä jokin lista ja laittaa naiset soittamaan heidän ovikelloa?
Tämä olisi todella hyvä idea! Vapaaehtoiset naiset kiertelemään yksinäisten miesten asunnoilla! ☺
Vierailija kirjoitti:
No kannattiko purkaa sitä naisvihaa niin avoimesti? Aikaisemmin en ajatellut mitään erityistä yksinäisistä ja seurustelemattomista miehistä. Luulin että hekin ovat ujoja ja epäsosiaalisia kuten olen itsekin. Mutta siellä pinnan alla kiehuukin sellainen määrä raivoa ja katkeruutta, että ei tulisi mieleenkään yrittää tutustua tuollaiseen mieheen enää.
Missä on ollut naisvihaa?
En voi käsittää mikä tässä aloituksessa on ollut väärin! Kyllä sekin jotain surullista kertoo siitä, miten siihen suhtaudutaan kun mies avautuu kerrankin jostain. Toisaalta valitetaan et miehet ei puhu mistään. No eikai. Yleensä tälläkin palstalla vastaukset on väsähtäneitä "nomitänyttaas" tai just aggressiivisia. Jos nainen puhuis yksinäisyydestä, niin se sais varmasti enemmän empatiaa.
Eli ikävä kyllä, ap, olit täysin oikeassa. En voi muuta kuin tarjota myötätuntoa. Koita jaksaa ilkeässä maailmassa. Toivon kaikkea hyvää!
Olen todella huollissani (naisten?) suhtautumisesta tässä ketjussa.
Älkää vaan sanoko, että olette ihmisiä, jotkaa ajavat tasa-arvoa ja hyvinvointia ja oikeudenmukaisuutta. Silloin menetän uskoni ihmisiin lopullisesti.
"Naisista syrjäynyt"
Hohhoij. Kas kun ei "naisista syrjäytetty"
Sitä nämä aloittajan kaltaiset ihmiset eivät tunnut ymmärtävän, että tässä on kuin onkin kyse asenteesta. Sodassa ukkini menettänyt isoäitini eli koko lopun elämäänsä yksin, koska miehiä ei kylältä vain löytynyt. Hän puhui lemmen kaipuusta avoimesti, mutta ei koskaan lähtenyt surkuttelemaan ja uhriutumaan tilanteestaan. Saati sitten, että olis lähtenyt syyttämään muita! Ennenkuulumatonta!
Sitten tullaan tähän lassukoiden sukupolveen, jolle nämä kovien olojen naiset ovat äidin roolissa yrittäneet taata kaiken. Unohtaen, että tärkein asia, eli kyky kohdata ihmisiä ja kyky tehdä itsensä onnelliseksi, ovat niitä taitoja mitä oikeasti tarvitaan.
Pahoin vain pelkään, että peli näiden lassukoiden kohdalla on jo menetetty. Vaikka he eivät ole radikalisoituneet toiminnan tasolla, on ajatusmaailma tismalleen sama kuin vaikkapa näillä terroristi-iskujen tekijöillä. Muualla on vika. Muualla pitää tapahtua muutosta.
Ehkä tämä kaikki tarkoittaa vain, että evoluutio tekee tehtäväänsä. Näiden lassukoiden syntymättömät lapset olisivat joutuneet altistumaan tällaiselle uhriutumis- ja syyttelyajattelulle jo nuorella iällä ja pilanneet näin ainakin omansa, ja ehkä myös jonkun toisen elämän.
N 43 kirjoitti:
Tämä avaus on alunperin vastaus minun esittämääni kysymykseen oheisessa ketjussa: http://www.vauva.fi/keskustelu/2621200/kiitos_feministeille
Tuossa ketjussa vastasin jo aloittajalle, mutta koska en sinne ole saanut vastausta kommenttiini, kirjoitan sen tähän uudestaan:
Käytännön esimerkkejä nyt jäin kaipaamaan. Kuinka toivoisit yhteiskunnan ratkaisevan tällaisia ongelmia? Tunnetko samanlaista huolta myös yksinäisten naisten asemasta?
Millä tavalla mielestäsi nykyisin yhteiskunnallisella tasolla sorretaan yksinäisiä miehiä enemmän kuin muita ihmisryhmiä? Millä tavalla koet yhteiskunnan asettaneen yksinäiset miehet täyshylkiön asemaan? Yhteiskunnassamme ei kuitenkaan rajoiteta perustuslakiin kirjattuja perusoikeuksia siviilisäädyn perusteella. Mitä sellaisia oikeuksia, jotka suomalainen tämän päivän yhteiskunta muille kansalaisille tarjoaa, se mielestäsi evää juuri yksinäisiltä miehiltä? Mitä sellaisia oikeuksia joita yhteiskunta voi kansalaisilleen tarjota, sinä toivoisit, jotta mainitsemaasi ongelmaan löytyisi ratkaisu?
Siis tän täytyy olla vitsi?! Eikös feminisimi lähes perustu siihen ajatukseen, että vaikki miehillä ja naisilla olisi samat oikeudet on positiivisella erityiskohtelulla (joka btw tunnetaan positiivisena syrjintänä myös, sitähän se on) parannettu naisten asemaa monin tavoin!
Ja sä kyselet tällaisia...
Nyt olen varma siitä, että miesviha on todellista ja sitä on PALJON
Minä yritin pari vuotta sitten seurustella ujon, hiljaisen ja epävarman miehen kanssa, mutta siitä ei vaan tullut mitään. Minä sovin kaikki tapaamiset, kysyin, onko tänään mitään ja kiinnostaisko tavata yms. Mies ei kokonaisen vuoden aikana tehnyt yhtään aloitetta mun tapaamiseksi, joten tulkitsin lopulta asian niin, ettei häntä kiinnostanut tavata mua. Ehkä asia oli oikeastikin niin, mutta tiedän, että mies on edelleen sinkkuna ja todella yksin eikä oikein osaa solmia muihin kontaktia. En vaan voi säälistä kenenkään kanssa olla eikä tunteita häntä kohtaan enää ole. Ihan mukava mies, mutta elää kyllä ihan omassa maailmassaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Globaalisti ja historiallisesti ajatellen maailman etuoikeutetuin ihmisryhmä, valkoinen heteromies, se jaksaa valittaa. Vuosisatainen hyysäys tässä vain kantaa satoaan - kun on vain paapottu, nostettu kaapin päälle, suosittu, ja suosittu aika tavalla niin, että muilta on otettu ja annettu sitten vain pojille (esim. koulutuksen mahdollisuus, äänioikeus, perintölait), tietä on tasoitettu lähes kaikilla mahdollisilla tavoilla, pillun saantikin järjestettiin ennen vanhempien toimesta kun oli järjestetyt avioliitot (jotka sopivat miehelle hyvin, kunhan akka ei ihan susiruma ollut tai jos oli susiruma, rahaa löytyi, se rahahan oli papin aamenen jälkeen miehen rahaa ). Tämä kaikki on luonut joillekin miehille illuusion siitä, et valkoiset heteromiehet nyt vain kerta kaikkiaan ovat parempia kuin muut, rehennellään oletetulla ylemmyydellä, vaikkei mitään olisi aikaansaatu, mut munat on.
Se on myös luonut jonkinlaisen odotusarvon joillekin miehille, et se pillu, perhe, lapset, hvtin hyvä duunipaikka, jehvakka kärry ja muut vehkeet on niin kuin heille luvattu. Et yhteisö on jotenkin sen velkaa näille miehille siitä, et he ovat valkoisia heteromiehiä, siitä kuuluu palkita, ovathan he lähtökohtaisesti muita parempia ja ylempänä. Arvokkaampia. Ei heidän kuulu alentua kuolevaisten, nyrkkillätapettavien joukkoon (akat, homot, muun väriset), heidänkö muka itse pitäisi rakentaa elämäänsä, heidänkö pitäisi alentua opettelemaan muiden huomioimista, auttamista, käytöstapoja. No way, yhteiskunnan pitää jälleen pinnistää ja hyysätä tätä sakkia vielä vähän enemmän. Muuten paukkuu pommit ja lapsia ammutaan kesäleireille ja akkoja raiskaillaan. Kiristämällä ne hommat hoituu, sen tietää jo pikkupoika kaupan karkkitiskin äärellä.
Mee nyt takaisin sinne tumblriin tuon lässytyksesi kanssa.
Voin kyllä hyvin kuvitella kuinka rintamalla taistelleet valkoiset miehet ovat kylpeneet etuoikeuksissaan, samaan aikaan naisten nusautellessa vähän saksalaisten vihollisjoukkojen kanssa.
Myös jostain äänioikeudesta on naurettavaa porata, kun suurimmalla osalla miehistäkään ei tuota oikeutta ollut. Nykyisen äänioikeuden voisi kyllä myöntää vain varusmiespalveluksen suorittaneille.
Ja tuolla asenteella sitten ollaan ihmeissään, kun ei naiset ole kiinnostuneita? Voi voi sentään. Näin elämän ehtoopuolella tätä nykynuorten menoa ja sokkotreffisirkusta katsellessa tunnen syvää huolta heidän tulevaisuudestaan, sekä poikien että tyttöjen. Ei minulla valitettavasti ole tarjota siihen ratkaisua - kaipa jokaisen on tehtävä itse omat tyhmyytensä, kuten itsekin olen tehnyt. Mutta sen olen ainakin elämässä oppinut, että toisia syyttelemällä ja vihaamalla ja lapsellisella inttämisellä ("mutku toi alotti, mutku toi on tollanen...") ei ainakaan mitään rakentavaa saada aikaan.
Tää on ihan paska avaus ilman mitään järkeä, ihan sisällötän.
Tätä en halua edes ilmoittaa asiattomaksi, on aloitus sen verran hienosti muotoiltu
-IISAK SONNI
Nyt on maha täynnä