Ajattelin tehdä erillisen avaukseen minkälaisessa yhteiskunnassa mies haluaisi elää ja miksi Suomesta on tullut niin ankea paikka elää monille miehille
Tiedän, että tämä kuulostaa monien naisten mielestä typerältä ja te ette pysty ymmärtämään yksinäisiä miehiä, lähinnä pilkkaatte ja nauratte heille. Niin yksinkertaiselta kun se kuulostaa moni mies haluaisi läheisyyttä ja ihmissuhteen naisen kanssa, yhä useampi täysin normaali työssäkäyvä mies joka näyttää ihan hyvältä on tuomittu ikuiseen yksinäisyyteen tässä maassa.
Noin yksinkertaisella asialla voitaisiin estää syrjäytymistä. Moni mies haluaisi elää yhteiskunnassa jossa hän ei ole täyshylkiö ja hänellä on mahdollisuus saada merkityksellinen ja hyvä ihmissuhde. Suomessa se tuntuu liian monille olevan mahdotonta.
Luulen, että moni yksinäinen mies pystyy samaistumaan kommenttiini ja on samaa mieltä.
Kommentit (216)
Vierailija kirjoitti:
Ei ois kyllä tarvinnut tehdä
Tiedän, sillä kukaan ei ole yhtä vihattu kuin yksinäinen mies, se aiheuttaa suoranaista raivoa ja uskomattomia agressiivisia purkauksia. Monet kokee, että heille saa sanoa mitä vain ja loukata mahdollisimman pahasti, mitään empatiaa he eivät saa osakseen tai joku edes kuuntelisi heitä hetken.
No kerro miten miesten syrjäytyminen mielestäsi estettäisiin?
Vierailija kirjoitti:
Minusta pitäisi jo lähteä peruskouluista ottamaan koppia näistä miehistä. Taata heille opiskelu tai työpaikka, liian moni putoaa sieltä suoraan syrjäytymiskierteeseen.
No kannattiko purkaa sitä naisvihaa niin avoimesti? Aikaisemmin en ajatellut mitään erityistä yksinäisistä ja seurustelemattomista miehistä. Luulin että hekin ovat ujoja ja epäsosiaalisia kuten olen itsekin. Mutta siellä pinnan alla kiehuukin sellainen määrä raivoa ja katkeruutta, että ei tulisi mieleenkään yrittää tutustua tuollaiseen mieheen enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta pitäisi jo lähteä peruskouluista ottamaan koppia näistä miehistä. Taata heille opiskelu tai työpaikka, liian moni putoaa sieltä suoraan syrjäytymiskierteeseen.
Tiedätkö montako ihmistä on nytkin työttömänä? Ja kouluja joissa opetetaan vaan hömppää että saadaan tilastot kauniiksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän, sillä kukaan ei ole yhtä vihattu kuin yksinäinen mies, se aiheuttaa suoranaista raivoa ja uskomattomia agressiivisia purkauksia. Monet kokee, että heille saa sanoa mitä vain ja loukata mahdollisimman pahasti, mitään empatiaa he eivät saa osakseen tai joku edes kuuntelisi heitä hetken.
Niin, kuunnella ja ymmärtää pitäisi kyllä. Mutta milloin nuo miehet ovat kuunnelleet ja ymmärtäneet ketään? Milloin sinä viimeksi kuuntelit jonkun toisen huolia ja lohdutit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auttaisipa tämä. Moni naisista syrjäytynyt ei ole syrjäytynyt sanan klassisessa merkityksessä. Tiedän useita miehiä, jotka ovat koulutettuja ja töissä, mutta eivät kelpaa naisille jostain syystä. Tämän seurauksena on tullut mm. masennusta ja päihdeongelmia
No mitä nämä yksinäiset miehet tekevät tilanteensa parantamiseksi? Pitääkö näistä tehdä jokin lista ja laittaa naiset soittamaan heidän ovikelloa?
Vierailija kirjoitti:
No kannattiko purkaa sitä naisvihaa niin avoimesti? Aikaisemmin en ajatellut mitään erityistä yksinäisistä ja seurustelemattomista miehistä. Luulin että hekin ovat ujoja ja epäsosiaalisia kuten olen itsekin. Mutta siellä pinnan alla kiehuukin sellainen määrä raivoa ja katkeruutta, että ei tulisi mieleenkään yrittää tutustua tuollaiseen mieheen enää.
Mitä ihmettä sä höpötät, onko se naisvihaa kun kertoo että monet miehet on yksinäisiä ja haluaa hyvän ihmissuhteen.
Ei millään pahalla, mutta jumalauta te olette sekaisin, huh huh !
Minäkin pystyn samaistumaan kommenttiisi, seurustelin edellisen kerran kymmenen vuotta sitten, ystäviä minulla ei ole koska minun on ujouteni vuoksi hyvin vaikea tutustua kehenkään.
Minä tosin luulen että minun todellisia kokemuksiani ei tähän keskusteluun kaivata koska olen nainen? Olen tältä palstalta lukenut että minulla on miehiä jonoksi asti ihan vain sukupuoleni takia.
Lopettakaa se turha vinkuminen ja ottakaa koulu tosissaan heti alusta asti ja hakemaan jatkokoulutukseen. Jättäkää se alkoholi ja tupakka kauppaan ja omaksumaan terveet elämäntavat. Lopettakaa kiroilu ja rasismi ja sivistäkää itseänne. Sitten kehityy hyvä itsetunto ja uskaltaa lähestyä naisia. Ihan tämän saman joutuu naiset tekemään ja kuinka usein näet naisen olevan peräkammarin lassukka jonka mielestä yhteiskunnan tehtävä on antaa heille kyrpää.
Siis tarkoitit sanoa että naisten pitäisi edelleen palvella miestä siinä sivussa kun käyvät töissä itsekkin. Tällaisen unelmanhan ne äidinhelmoissa kasvaneet haluaisi. Sitten kun pitäisi tehdä jotain sen yhteisen elämän eteen alkaa itkeminen kuinka koirakin on naiselle tärkeämpi. Niin miksiköhän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä sä höpötät, onko se naisvihaa kun kertoo että monet miehet on yksinäisiä ja haluaa hyvän ihmissuhteen.
Ei millään pahalla, mutta jumalauta te olette sekaisin, huh huh !
Niin, ei millään pahalla... Eipä se koskaan ole millään pahalla. Kyllähän sen ymmärtää kun epäoikeudenmukainen maailma on tehnyt miehistä hirviöitä, jotka viettävät aikansa netissä haukkuen ja kiroten naisia, väkivallalla uhkaillen... On tullut vastaan tosi eksoottisiakin haukkumanimiä joiden olemassaoloa en tietäisi ilman noita saastoja jotka niitä suustaan sylkevät. Mutta yksittäistapauksia nämä toki ovat ja olen vain sekaisin kun niistä teen jotain päätelmiä. Ihan varmaan.
Turha sinunkin on teeskennellä että et tiedä mistä puhun. Yksinäiset, naisettomat miesparat ovat tälläkin palstalla tuulettaneet tunteitaan sen verran, että kylmän vastaanoton ei pitäisi tulla sinulle yllätyksenä.
Vierailija kirjoitti:
Lopettakaa se turha vinkuminen ja ottakaa koulu tosissaan heti alusta asti ja hakemaan jatkokoulutukseen. Jättäkää se alkoholi ja tupakka kauppaan ja omaksumaan terveet elämäntavat. Lopettakaa kiroilu ja rasismi ja sivistäkää itseänne. Sitten kehityy hyvä itsetunto ja uskaltaa lähestyä naisia. Ihan tämän saman joutuu naiset tekemään ja kuinka usein näet naisen olevan peräkammarin lassukka jonka mielestä yhteiskunnan tehtävä on antaa heille kyrpää.
Mitä se auttaa, että on uskallusta lähestyä naisia, jos naiset eivät halua tutustua paremmin?
Vierailija kirjoitti:
Minäkin pystyn samaistumaan kommenttiisi, seurustelin edellisen kerran kymmenen vuotta sitten, ystäviä minulla ei ole koska minun on ujouteni vuoksi hyvin vaikea tutustua kehenkään.
Minä tosin luulen että minun todellisia kokemuksiani ei tähän keskusteluun kaivata koska olen nainen? Olen tältä palstalta lukenut että minulla on miehiä jonoksi asti ihan vain sukupuoleni takia.
Joku vertaistukiryhmä voisi meille yksinäisille olla paikallaan, miehille ja naisille. Paikka jossa voisi jutella, en usko että tämä foorumi on paikka jossa pystyy aidosti keskustelemaan juuri mistään. Naisvihaajaksi ja empatiakyvyttömäksi ihmiseksi minutkin jo leimattiin, kukaan ei edes tunne minua ja minuun lyödään leimoja oikealta ja vasemmalta.
Ap
Jotenkin loukkaa naisena se, että aina valitat vain ja ainoastaan miesten tilannetta. Eikä naisilla ole tunteita, eivätkö naiset kärsi yksinäisyydestä? Miksi väheksyt naisia ja heidän tunteitaan --- vai lieneekö tämä asennevamma syynä ongelmiisi?
Ehdotuksia ala- ja yläasteelle, koska turhan monissa kodeissa on ongelmia eikä lapsia opeteta:
- lapsille neuvotaan, miten puhutaan muille ihmisille ystävällisesti ja kohteliaasti
- opetetaan myös siisteyttä ja puhtautta eli suihkussakäynnistä jne.
- yläasteella kerrotaan, kuinka vastakkaiseen sukupuoleen voi tutustua, seurustelusta yms.
Monilla ihmisillä ei ole mitään käsitystä siitä, miten puhutaan toisen sukupuolen edustajille, miten käyttäydytään parisuhteessa, uskollisuudesta, luotettavuudesta jne.
Tällä palstalla on päivittäin lukuisia kirjoituksia suomalaisnaisten rumuudesta, lihavuudesta, ennenaikaisesta vanhenemisesta, laiskuudesta ja erityisesti miesten riistämisestä. (Monilla naisella on illuusio siitä, että myös mies maksaa yhteisen lapsen kuluja.)
Osa viesteistä on henkisesti alamittaisen nuorison kirjoittamia, mutta ikävä kyllä kaikki eivät ole. Oletan, että naisia nöyryyttävästi etenkin palstalla kohtelevat ovat niitä, jotka elävät yksin ja ovat katkeria omasta tilanteestaan jostain käsittämättömästä syystä kaikille naisille. Toivon, että olen väärässä.
Neuvoja jo lapsena ja koulussa, niin tulevaisuus voi olla parempi kummallekin sukupuolelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se auttaa, että on uskallusta lähestyä naisia, jos naiset eivät halua tutustua paremmin?
Mikäli olet siisti, fiksu ja kohtelias niin kyllä haluavat. Kurkkaappa joskus sitä oikeaa maailmaa sieltä peräkammarista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auttaisipa tämä. Moni naisista syrjäytynyt ei ole syrjäytynyt sanan klassisessa merkityksessä. Tiedän useita miehiä, jotka ovat koulutettuja ja töissä, mutta eivät kelpaa naisille jostain syystä. Tämän seurauksena on tullut mm. masennusta ja päihdeongelmia
Tarjolla on kyllä mielenterveyspalveluja. Ihmisen psyykessä on jotakin häikkää, jos kumppanin puute aiheuttaa noin itsetuhoista käytöstä.