Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moni nauttii siitä kun pääsee uskovaisena muita määräilemään?

Vierailija
28.06.2026 |

Ja olemaan jonkunlaisessa auktoriteetti asemassa? Yllättävän moni uskovainen haluaa herrautta, kuninkuutta, pyhyyttä, vanhemmuutta yms asioita. Ja sitten se päteminen uskon asioilla. Ja aina ei ole vaikuttanut siltä että toinen toisiaan rakennetaan tiedolla ja taidolla, vaan pyritään enemmänkin voittamaan väittelyitä.

 

Kerro kokemuksesi.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
2/21 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se varmaan on aika tärkeä osa kokemusta se ylemmyyden tunne "olen parempi kuin muut"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se varmaan on aika tärkeä osa kokemusta se ylemmyyden tunne "olen parempi kuin muut"

Juu tämmöistä huomannut. Ehkä sillä jotenkin pyritään kipuamaan hierarkiassa ylöspäin.

Vierailija
4/21 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten sinulla ap on vain joku alemmuuskompleksi. 

Vierailija
5/21 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku yrittää tallata sinua kokeakseen olevansa itse parempi, hän ei ole sellainen jonka kanssa sinun pitäisi olla.

Terveissä ympyröissä kaikki on samanarvoisia.

Vierailija
6/21 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se varmaan on aika tärkeä osa kokemusta se ylemmyyden tunne "olen parempi kuin muut"

Juu tämmöistä huomannut. Ehkä sillä jotenkin pyritään kipuamaan hierarkiassa ylöspäin.

Missä hierarkiassa? Lahkossa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/21 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

OLET KÄSITTÄNYT VÄÄRIN.

Ei toisia kukaan määrää. Mistä olet tuon keksinyt. Saa kai sitä sanoa mitä haluaa, mutta aivan turhaan. Jos se vaikuttaa itseesi, niin se on sitten sun juttu.

Vierailija
8/21 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että kertoo mitä Raamattu sanoo jostain asiasta ei ole mitään määräilyä.

Eikä se pyhyys pakottamalla tartu muutenkaan. Jos henkilö ei ole uudestisyntynyt ylhäältä, niin silloin ei pelastu, vaikka esittäisi uskonnollista teatteria kuinka hyvin tahansa. Saati että joku toinen yrittäisi saada esittämään. Ei tuu mittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/21 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko noin heikkotahtoinen.

Annat toisten määritellä asioitasi. Niin toi on tulkittava.

Vierailija
10/21 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälläkin palstalla monet ottavat asiakseen esim. haastaa riitaa kun ovat omasta mielestään oikeassa. Ollaan sellaisia tuomitsevia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/21 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammun uskistolleroita naamaan jos tulevat minulle jotain paskaansa vouhottamaan. 

Vierailija
12/21 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ammun uskistolleroita naamaan jos tulevat minulle jotain paskaansa vouhottamaan. 

Miksi niin vihainen? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/21 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ammun uskistolleroita naamaan jos tulevat minulle jotain paskaansa vouhottamaan. 

Mistä tunnistaa sivistymättömän ihmisen? Vastaa väkivallalla, vaikka pitää itseään toista fiksumpana.

Asiat voivat riidellä, ihmisten pitäisi osata käyttäytyä. Ikinä et saa kaikkia ajattelemaan samalla tavalla, vaikka kuinka kokosot olevasi oikeassa.

Vierailija
14/21 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ammun uskistolleroita naamaan jos tulevat minulle jotain paskaansa vouhottamaan. 

Mistä tunnistaa sivistymättömän ihmisen? Vastaa väkivallalla, vaikka pitää itseään toista fiksumpana.

Asiat voivat riidellä, ihmisten pitäisi osata käyttäytyä. Ikinä et saa kaikkia ajattelemaan samalla tavalla, vaikka kuinka kokosot olevasi oikeassa.

Tosin tällä palstalla moni häiriköi, ihan vain että saisi huomiota. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/21 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemukseni on, että uskovaisena minulla ei ole mitään tarvetta, eikä edes halua määräillä muita. - Uskolla pelottelu tai vain siitä auktoriteetin hakeminen on minusta kauniisti sanottuna: hyvin vanhanaikaista.

Uskovainen mies 

Vierailija
16/21 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että kertoo mitä Raamattu sanoo jostain asiasta ei ole mitään määräilyä.

Eikä se pyhyys pakottamalla tartu muutenkaan. Jos henkilö ei ole uudestisyntynyt ylhäältä, niin silloin ei pelastu, vaikka esittäisi uskonnollista teatteria kuinka hyvin tahansa. Saati että joku toinen yrittäisi saada esittämään. Ei tuu mittää.

Se että kertoo omia mielipiteitään omista tulkinnoistaan jostain 2000-5000 vuotta vanhoista teksteistä on pyrkimystä määräilyyn.

Vierailija
17/21 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että kertoo mitä Raamattu sanoo jostain asiasta ei ole mitään määräilyä.

Eikä se pyhyys pakottamalla tartu muutenkaan. Jos henkilö ei ole uudestisyntynyt ylhäältä, niin silloin ei pelastu, vaikka esittäisi uskonnollista teatteria kuinka hyvin tahansa. Saati että joku toinen yrittäisi saada esittämään. Ei tuu mittää.

Kyllä se on määräilyä jos se menee jankuttamiseksi ja varsinkin jos näkökulmasi tai tulkintasi eivät kiinnosta.

Vierailija
18/21 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskovaisilla on aina ollut kova halu määräillä muita.

Vierailija
19/21 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskovaisilla on aina ollut kova halu määräillä muita.

Miksi? Ei minulla ole. Uskovaisen tai kenen tahansa halu mäöräillä muita kertoo minusta enempi halusta konrolloida ja alistaa muita tahtoonsa kuin siitä, että niin tekevä olisi sen paremmin uskonnoton kuin uskovainen.

Totta tietysti on, että uskon(tojen) nimissä  tällaista julmuutta (alistamista ja toisten kontrolloimidta etc) on tehty ihan liian paljon ja valitettavasti niin tapahtuu paikoin edelleen. 

Uskovainen mies

Vierailija
20/21 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskovaisilla on aina ollut kova halu määräillä muita.

Ei ole, mutta ateisteilla kyllä on ollut. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän