Lapsuutesi herkkuja, jotka nykyään ällöttävät?
Me teimme "pirtelöä", johon tuli Coca colaa, banaania ja jäätelöä, haarukalla sekoittaen. Aivan kamalaa.
Kommentit (238)
Mäkin muistan sen sitruunateejauheen, olipa herkkua!
Talkkuna & piimä
HK:n sininen
Makkaraperunat grilliltä, uppopaistettu laardissa
Kaakaojauheeseen sekoitettiin tilkka maitoa -> saatiin paksua suklaatöhnää
Piimä
Maksamakkara, olisin voinut lusikoida koko pötkön yhdeltä istumalta.
Nugetit, einespyörykät ja nakit olivat myös suurinta herkkua. Enää en koski noista mihinkään pitkällä tikullakaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos joku keskustelu joskus herättäisikin jotain todellisia ajatuksia av:llä, niin ne on aina helpointa lakaista maton alle ja helpoimmin se tapahtuu yksinkertaisesti vain palaamalla ns. 'keskustelun' pelkästään luetteloivaan tyyliin ja luonteeseen...Eli helpointa on vain jatkaa luetteloa ja sillä siisti-lisätä siihen vain omansa
Minä laitoin mummon leipomien pullapitkoviipaleiden päälle voita ja olipa (muka) hyvää. Samaten dippasin voilla voideltua näkkäriä kahviin ja söin hyvällä halulla sekä pehmenneen näkkärin että join sen voisulaa tihkuvan kahvin.
Sitten vähän samaa, mitä joku jo sanoi: Coca-colan sekaan yksi pallo mansikkajäätelöä ja näin valmistui ColaDream. Mahtaisikohan enää maistua?
Saarioisten makaronilaatikko kylmänä.
Mummon tekemä nötköttikeitto, oli niin herkkua, pyysinki aina mummolta "taikakeittoa" ja mummo teki vaikka pöytä notku herkkuja.
Puraisin tomaattia ja dippasin sokeriastiassa. Jatkoin kunnes koko tomaatti oli syöty. Ja eikun seuraava. Oli olevinaan sairaan hyvää.
Kerran olen aikuisiällä maistanut. Pahaa oli.
Vierailija kirjoitti:
Minä laitoin mummon leipomien pullapitkoviipaleiden päälle voita ja olipa (muka) hyvää. Samaten dippasin voilla voideltua näkkäriä kahviin ja söin hyvällä halulla sekä pehmenneen näkkärin että join sen voisulaa tihkuvan kahvin.
Sitten vähän samaa, mitä joku jo sanoi: Coca-colan sekaan yksi pallo mansikkajäätelöä ja näin valmistui ColaDream. Mahtaisikohan enää maistua?
No itsepähän tuon parhaiten tiennet ja kokeilemallahan se selviää jos ei muuten
Vierailija kirjoitti:
Me teimme "pirtelöä", johon tuli Coca colaa, banaania ja jäätelöä, haarukalla sekoittaen. Aivan kamalaa.
Hattara, voi pyhä Sylvi 😵
Punajuurisalaatti, söin rasiatolkulla. Hyi. Saatan kyllä syödä vieläkin silloin tällöin, lisäkkeenä..
Mummolassa syötiin aina lauantaimakkaraa, paksuina siivuina. Ne köntsät oli parhaita
Sokeriin dipatut kurkkuviipaleet. Öljyyn säilötty tonnikala jonka päällä oli kanelia.
- Keitetty kananmuna, varmaankin olen syönyt viimeksi joskus lapsena tai nuorena. Enää en voi syödä niitä, niiden haju on hirvittävä ja se, mille ne tuntuvat suussa, on iljettävä.
- Maito, lopetin sen juonnin joskus ensimmäisellä luokalla, eli olin ehkä 7-vuotias. Viimeksi teininä (n. 14-15 v.) yritin juoda lusikallisen maitoa, en voinut nielaista sitä koska se maistui niin pahalle. M34
Vierailija kirjoitti:
Juustosiivun päälle margariinia (ja jos oli varaa niin viipale tuorekurkkua). Juusto käärittiin rullalle ja työnnettiin suuhun. Nami nami :b
Minä herkuttelen monesti niin, että laitan juustosiivun päälle reilusti jotain homejuustoa ja salamia (meetvurstia) ja mielellään vielä oliivi siihen, ja sitten syödään. Ihanan suolaista ja rasvaista.
Mulla on aina ollut aika samanlainen maku, enkä koskaan tykännyt esim. hattarasta, sokeriläjästä pannarin päällä tai sokeripaloista, tai jostain kaakaojauhemömmöstä ja suklaapuurosta niinkuin moni kaveri tykkäsi.
Erikoisimpia juttuja mistä tykkäsin ja mitä ei enää tulisi syötyä, vaikken niitä pahana pidä vieläkään, oli tuorehiiva, ranskanleipä Saarioisten perunasalaatilla ja kaurahiutale-voisula-sokerisekoitus.
Olipa suorastaan ihmisrakkautta tihkuva kommentti!
Naiset ja tytöthän ne tunnetusti edustavat kaikkea rakkautta maailmassa, miehet ja pojat taas kaikki ja poikkeuksetta vain vihaa ja kuolemaa...
Tämä mielipide tosin taitaa edustaa vain äärikontrastin huipentumaan vedettyä mustavalkoista seksististä ajattelua....