Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsuutesi herkkuja, jotka nykyään ällöttävät?

Vierailija
14.06.2016 |

Me teimme "pirtelöä", johon tuli Coca colaa, banaania ja jäätelöä, haarukalla sekoittaen. Aivan kamalaa.

Kommentit (238)

Vierailija
221/238 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunavelli! En käsitä, miten muksuna saatoin tykätä siitä niin kovasti.

Vierailija
222/238 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelaamiseen suosittelen kirjastonkoneita ti sit ostaa lavan es ja juo vesi lol oon syntyny 2006 ja oon 4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/238 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pullamössösukupolvea, lapsuuteni herkkua oli maitokahviin sössätty pullasiivu lusikalla nautittuna. Ei menisi enää nykyään.

Vierailija
224/238 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noloa kyllä tässä ketjussa on mainittu asioita, joista vieläkin tykkään. Esim. Kallen mätitahna, mikrossa lämmitetty juusto, sinappi + lämmin juusto näkkärin päällä.

Vierailija
225/238 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauantaimakkara jonka päälle ripottelin sokeria :DDDD

Vierailija
226/238 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahvinsyöjä jatkaa--> suklaakiisseli! En saata enää syödä, lapsena oikein odotettiin lauantaita kun äiti teki illaksi tuota :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
227/238 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkasin itselleni juustoa ja laitoin päälle paljon sokeria :D Juustosta tykkään edelleen mutta ei todellakaan sokerin kanssa, hyh!

Vierailija
228/238 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Sokerissa dipatut kurkkusiivut, oli muka tosi hyvää?

- Paljon kaakaojauhetta+tilkka maitoa ja sitä mömmöä lusikalla suoraan suuhun, huh :D

- Vihreä Mehukattimehu (nykyään inhottavan teennäinen esanssinen maku!)

- Maitokiisseli

- Nakit kylmänä

- Omenamehua pakastimeen siksi aikaa, että se jäätyi sellaiseksi hileiseksi "sorbetiksi" jota pystyi syömään lusikalla :D

Eipä noista mikään varsinaisesti ällötä nykyään, saisin kyllä alas jos pakko olisi :D Mutta onhan nuo vähän outoja, en enää tunne himoa mihinkään noista :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
229/238 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sokerihuurretut riisimurot (oliko Frost rice?) joihin saatoin vielä lisätä sokeria 😨

70-luvulla kaupoissa myytiin muroja, jotka olivat pienen neliönmallisen tyynnyn muotoisia, sisältä onttoja. Niitä lautaselle, päälle sokeria ja punaista maitoa. Oli niin hyvää, että muistan juoneeni maidon lopun lautaselta. Nykyisin en syö muroja, maitoa tai sokeria.

Ainoa tulos googlessa. Näitä söin ylettömästi, koska pakkauksessa oli muovinen villieläin. Ketutti kun tuli paljon kenguruita eikä sitä kirahvia.

Tuosta blogista löytyy juttua Lif- ja Puf-muroista.

http://kurjenkaivonkentta.blogspot.fi/2013_01_01_archive.html

Vierailija
230/238 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla samoja eli lihapullataikinaa olisin syönyt vaikka miten paljon. Maksalaatikko ketsupilla, läskisoossi ihroineen päivineen, riisi ketsupilla (syön kyllä joskus vieläkin), tykkäsin pureskella puukeppejä, etenkin tuoreita oksia (tämä nyt ei toki ole ruoka), hopeatee on vieläkin hyvää ;-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
231/238 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkkärin kanahampparit. En ole enää vuosiin syönyt lihaa, ajatuskin tuntuu vieraalta.

Vierailija
232/238 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunamuusi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
233/238 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunavelli, johon sekoitin ruisleipäviipaleita ja annoin niiden pehmetä sellaiseksi mössöksi.

Tein myös outoja leipäviritelmiä: ranskanleipää paahtimessa, päälle hilloa ja sitten kaadoin vaniljakastiketta vielä päälle.

Söin banskuviipaleita hillon kanssa - menisi tosin vieläkin alas.

Sekoitin appelsiinimehua ja coca colaa. Siitä tuli sellaista karmean ruskeaa litkua.

Lempiruoka oli pitkään purkkilihapullat! Marisin äidille, kun teki itse lihapullia, että olisin halunnut purkkilihapullia. Rakettispagetin kanssa tietty.

Vierailija
234/238 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä laitoin mummon leipomien pullapitkoviipaleiden päälle voita ja olipa (muka) hyvää. Samaten dippasin voilla voideltua näkkäriä kahviin ja söin hyvällä halulla sekä pehmenneen näkkärin että join sen voisulaa tihkuvan kahvin.

Sitten vähän samaa, mitä joku jo sanoi: Coca-colan sekaan yksi pallo mansikkajäätelöä ja näin valmistui ColaDream. Mahtaisikohan enää maistua?

 Minä uitan vieläkin voilla voideltua näkkäriä teessä ja syön sen pehmenneen näkkärin ja juon sen voidellun teen, oikein hyvää edelleen. Tuli ihan lapsuus mieleen, kun viime talvena nautiskelin teetä ja näkkäriä.

Ja mulla oli tapana dipata voideltua näkkäriä kaakaossa. Naminami.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
235/238 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aah, mikä ketju. Luulin omanneeni (jo) lapsena kieroutuneen ruokailukulttuurin, mutta tosi moni on ihan samoja keksintöjä tehnyt herkuiksi.

Kaakaojauhetta sekoitettuna maitotilkkaan ja lusikoitiin tahnaa suuhun.

Kanelia ja sokeria sekaisin, sitä vedettiin.

Ne sitruunatee hippuset olivat suurta herkkua.

Perunaa ja raakaa kananmunaa mikroon, superhyvää :)

Sitten toi karmea; limsaa jäätelön sekaan. Omat lapset jos alkaisivat noin sörssäämään, niin varmaan kieltäisin touhun...

Vierailija
236/238 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mesikämmen-sulatejuusto lusikalla suoraan purkista.

Muita ei tule mieleen, monet vähän omituisetkin maistuu edelleen, esim. oltermanni mikrossa sulatettuna. Ensin ruisleivän päällä oltermannia ja se sulatetaan mikrossa niin kauan että juusto on melkein kovaa, ja syödään sitten juusto ja leipä erikseen. Ja sen jälkeen kun jää vielä juustohimo, niin pelkkää juusto mikrossa.

Myös raaka peruna maistuu, samoin jäiset ranskalaiset, tuorehiiva ja lihaliemikuutio.

Pienenä myös tehtiin siskon kanssa aina koulun jälkeen "valkokastikkeen alkua", eli sulatettiin voita mikrossa sörssättiin jauhojen kanssa. Lisäks vielä sokeria mukaan. En oo aika moneen vuoteen maistanu, mutta en mä usko että se pahaakaan voi olla :D

Vierailija
237/238 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinappia voileivän päällä aaahhh- vieläkin suurinta herkkua!!

Vierailija
238/238 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Possumunkit

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi