Näin kesällä sitä aina hämmästyy uudelleen miten hyvältä (hyvin) ruskettunut iho näyttää!
En tarkoita mitään överiä tai jotain puoliksi palanutta, vaan sellaista tasaista koko kropan kattavaa väriä mitä näkee just vaikkapa eteläeurooppalaisilla. Siihen vielä tummat piirteet niin on kyllä nättiä ja terveen näköistä.
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
10 vuoden päästä sitten rutturusina ja hirveät tuhot kasvojen ihossa.
Aikaisemmin. Jo samana talvena näkyy tuhot.
Rusketuksen lisäksi auringonvalo stimuloi ihon omaa keramidien tuotantoa. Rasvamaiset keramidit ovat osa ihon lipidikosteutta ja suojamuuria; ne auttavat pitämään ihon sisäisesti "rasvattuna" ja ehkäisevät veden haihtumista sisemmältä ihosta.
Joo samaa mieltä. Itse käytän aina hyväksi samantien kaiken auringon kun sitä alkaa olemaan. Menkää ihmiset nauttimaan, aurinko tekee hyvää kaikille vaivoillekkin.
Minä olen tyytyväinen vaaleaan ihoon. En välitä ruskettua. Pysyy iho hyvänä vanhempanakin.
Terve ihminen näyttää hyvältä ja kesä kun tulee niin ruskettuminen on yksi oleellinen merkki siitä koska se kertoo ihmisen olevan aktiivinen
Ruskeruskin on ihon saama palovamma.
Ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Terve ihminen näyttää hyvältä ja kesä kun tulee niin ruskettuminen on yksi oleellinen merkki siitä koska se kertoo ihmisen olevan aktiivinen
Tulipas vahvat fibat entisajan maalaistalojen työläisistä.
Vierailija kirjoitti:
10 vuoden päästä sitten rutturusina ja hirveät tuhot kasvojen ihossa.
No jaa, minä ja monet ystäväni olimme auringonpalvojia 80- ja 90-luvulla. Paremman näköisiä monet meistä kuusikymppisistä ovat kuin vitivalkoiset ihrakasat, jotka ulkoilmaelämän sijaan viettävät aikansa sipsipussi seuranaan puhelimen näyttöä lasittuneesti tuijottaen.
"Ruskettuminen on seuraus UV-säteilyn aiheuttamasta vauriosta. Elimistö yrittää suojata soluja rusketuksella lisävaurioita vastaan. Aina kun ruskettuu, on tapahtunut jotain vauriota, eli se on haitallista."
Rusketus ei ole merkki terveydestä vaan ihon saamasta soluvauriosta. Ja solutasolle, kun mennään niin elimistö ja iho muistaa sen "aina".
Ihan vain tiedoksi.
Vaalea muumiiho yök. Rusketus on kauniinpi
Otan turhamaisena rusketuksen purkista kun haluan. Maksaläiskät, couperosan pahentuminen ym. ei kiinnostele. Eikä ihosyöpäkään tietty.
Minulle nuorempana moni sanoi että olen kalkkilaivankapteeni, nyt kun olen jo kuuskymppinen, ovat ihostani kateellisia. Näin ne osat vaihtuvat.
Vierailija kirjoitti:
Rusketuksen lisäksi auringonvalo stimuloi ihon omaa keramidien tuotantoa. Rasvamaiset keramidit ovat osa ihon lipidikosteutta ja suojamuuria; ne auttavat pitämään ihon sisäisesti "rasvattuna" ja ehkäisevät veden haihtumista sisemmältä ihosta.
Juu ja vähän myöhemmin näyttää kuivalta rusinalta vaikka kuinka raavaat. Ja ihosyöpä, se se vasta lisääkin ihon hehkua.
Aurinko ja ruskettuminen on terveellistä. Älkää kuunnelko luusereita ketkä oikeuttaa oman sisällä olonsa pelkäämällä kaikkea mahdollista. Ulos vaan. Se on aina terveellisempää kuin kotona nyhjöttäminen ja ruudun tuijottaminen
Joillekin ruskettuminen kyllä tekee ihmeitä. Ex-naisystäväni oli epämiellyttävän, vähän sairaan ja huonovointisen näköinen koko vuoden, paitsi kesällä hänestä tuli todella seksikäs ruskettumisen myötä.
Vierailija kirjoitti:
Terve ihminen näyttää hyvältä ja kesä kun tulee niin ruskettuminen on yksi oleellinen merkki siitä koska se kertoo ihmisen olevan aktiivinen
🤣 Ihan suihkurusketuksessa käyn. En rusketu Suomessa vaikka kuinka kärtsäisin.
Vierailija kirjoitti:
"Ruskettuminen on seuraus UV-säteilyn aiheuttamasta vauriosta. Elimistö yrittää suojata soluja rusketuksella lisävaurioita vastaan. Aina kun ruskettuu, on tapahtunut jotain vauriota, eli se on haitallista."
Treenatessa lihaksen kehittyminen on myös lihaksistoon kohdistuva vaurio mistä kehittyy vahvempi lihas. Se ei tarkoita että liikunta on epäterveellistä vaikka lihakset ja elimistö kokevat pientä hetkellistä vauriota kun ne suhteutetaan kaikkiin hyviin puoliin mitä siitä tulee. Muista se ! ! !
10 vuoden päästä sitten rutturusina ja hirveät tuhot kasvojen ihossa.