Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsuutesi herkkuja, jotka nykyään ällöttävät?

Vierailija
14.06.2016 |

Me teimme "pirtelöä", johon tuli Coca colaa, banaania ja jäätelöä, haarukalla sekoittaen. Aivan kamalaa.

Kommentit (238)

Vierailija
21/238 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juustosiivun päälle margariinia (ja jos oli varaa niin viipale tuorekurkkua). Juusto käärittiin rullalle ja työnnettiin suuhun. Nami nami :b

Vierailija
22/238 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käristetty vehnäjauho-voi seos.

Se oli suurinta herkkua. Sitä äiti aina laittoi minulle lautaselle sivuun pikku pläntin. Loput käytti ruskean kastikkeen saostukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/238 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulatettua margariinia, kaakaojauhetta ja sokeria. Tuloksena oli lämmin, keksitaikinamainen mössö.

Maksamakkara, roiskeläppäpizza, HK:n sininen, Uncle Ben's sweet&sour valmiskastike.

Vierailija
24/238 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

makaronivelli..

Vierailija
25/238 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin,monihan meistä on ollut lapsuudessaan lihansyöjä (vanhempiensa siihen ohjauksesta johtuen toki ) joten kaikki liharuokaherkut tietenkin,ainakin minusta.

Tosin olen huomannut, että nakkikioskin tuoksu ilmassa, kun ajan pyörällä kauppaan sen ohi ei kuitenkaan tunnu miltään pahalta,eikä ällötäkään lainkaan, mutta ei se  silti herätä enää mitään  tarvetta pysähtyä sen kohdalle ja mennä ikkunaan tarkastelemaan ja vertailemaan annosten hintoja lompakkoni senhetkiseen  kolikkomäärään.

Se on vain, sananmukaisesti : kuin nopeasti ohi kiitävä häivähdys menneisyydestä...

Vierailija
26/238 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaalea leipä + mansikkahillo, ranskalaiset + soijakastike, broilerikastike + mustaherukkahillo, leipäjuusto + lakkahillo, kaikki pirtelöt

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/238 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mokkapalat 😖

Vierailija
28/238 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Banana split.

Corn flakesit.

Hodarit ja lihapiirakat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/238 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihapullataikina. Herranen aika sentään. Ja vielä sikanautaa :(

Vierailija
30/238 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokerissa kieritetty voipala

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/238 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

tykkäsin suolalla maustetuista kurkun viipaleista.

Vierailija
32/238 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuinrakennus -jo aikoja sitten lahonnut ja poistettu- asukas piti kioskia pihassaan, saimme karamelleja joskus ilmaiseksikin.  Hassu sijainti, kun maantie meni ihan vierestä, saunarakennus oli toisella puolella tietä, ohikulkijat käyttivät toisinaan ulkovessaa.

Puolukkahilloa ja ruisjauhoja, maidon kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/238 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pannukakkusiivuja dippasin sokeriin.

Vierailija
34/238 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidinmaito

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/238 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivän (ruis) päälle sinappia.Ja keittämätöntä makaronia veteen+suolaa.Niitä syötiin niin et hampaat rutisi.

Vierailija
36/238 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokerihuurretut riisimurot (oliko Frost rice?) joihin saatoin vielä lisätä sokeria 😨

Vierailija
37/238 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli omituinen tapa tehdä ranskalaisia mikrossa. Siis mikrossa lämmitettyjä pakasteranskalaisia, höystettynä vielä hemapalla! Nehän olivat ihan velttoja lötköjä ne ranskalaiset. Ei siihen aikaan ollut mikroissa mitään grillivastuksia. Näitä syötiin perjantai-iltana ja lauantai-iltana.

Joskus sain kaverilla ihan uunissa tehtyjä ranskalaisia ja ai että ne oli hyviä. Rapsakoita. Kysyin äidiltä, että miksei tehdä uunissa niitä niin vastaus oli jotain "uunin lämmittäminen maksaa/kestää liian kauan/tms".

Vierailija
38/238 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin kanssa käytiin joskus kotoa hakemassa evääksi suurinta herkkua: voideltua ruisleipää, jonka päällä sokeripaloja?!??? Saman kaverin kanssa lusikoimme suuhumme jääteejauhetta....

Vierailija
39/238 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hobbelbobbel - tunteeko joku muukin tämän kananmuna-sokeriherkun just tuolla nimellä?

Uskomatonta! Luulin, että se oli joku isäni oma nimitys kyseiselle sekoitukselle. Hän myös

erotteli munanvalkuaisen ja - keltuaisen. Valkuainen vatkattiin kovaksi vaahdoksi. Toisessa kipossa

sokeri ja keltuainen ja sitten lusikalla nostellen valkuaisvaahto sekotettiin sekaan. Varsinaista gourmet- kokkailua :).

Vierailija
40/238 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli omituinen tapa tehdä ranskalaisia mikrossa. Siis mikrossa lämmitettyjä pakasteranskalaisia, höystettynä vielä hemapalla! Nehän olivat ihan velttoja lötköjä ne ranskalaiset. Ei siihen aikaan ollut mikroissa mitään grillivastuksia. Näitä syötiin perjantai-iltana ja lauantai-iltana.

Joskus sain kaverilla ihan uunissa tehtyjä ranskalaisia ja ai että ne oli hyviä. Rapsakoita. Kysyin äidiltä, että miksei tehdä uunissa niitä niin vastaus oli jotain "uunin lämmittäminen maksaa/kestää liian kauan/tms".

Tuollainen nuukailu just ärsytti lapsuudenkodissani. Moni asia tehtiin vähän soveltaen sinne päin, kuvitellun tai oikean mutta pienen säästövaikutuksen takia. Lopputulos oli aina muka "ihan yhtä hyvä" kuin ns. aito asia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi