Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsuutesi herkkuja, jotka nykyään ällöttävät?

Vierailija
14.06.2016 |

Me teimme "pirtelöä", johon tuli Coca colaa, banaania ja jäätelöä, haarukalla sekoittaen. Aivan kamalaa.

Kommentit (238)

Vierailija
201/238 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvapuusti ja tietenkin raakana ja ei mikä tahansa vaan ne rullan päädyt. xD

Vierailija
202/238 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tilasin ravintolassa aina wienerleikkeen ranskalaisilla. Myös paremmissa ravintoloissa oli sitä silloin listalla. Nykyään (20 v myöhemmin) en enää syö punaista lihaa/porsaan lihaa ollenkaan, lieneekö kiintiöni tullut täyteen jossakin vaiheessa:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/238 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni suurta herkkua oli, kun äiti teki ruskeaa kastiketta ja sekoitti siinä pannulla voita ja jauhoja, oli sisko lusikan kanssa sitä paistettua voi-jauhoseosta syömässä.

Vierailija
204/238 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurahiutaleita maidossa + paljon sokeria. Puuro sit ei maistunut taas ollenkaan.

Vierailija
205/238 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pullamössö. Vähän kahvia, paljon maitoa ja sokeria. Sitä kait syötettiin ihan pienestä pitäen.

Sanottiin sitä pullamutuksi.

Olin kauhean loukkaantunut, jos siihen jossain kyläpaikassa yritettiin sotkea maitoa (tosi lapsellista!)

Vasta nyt, lähes kuusikymppisenä, olen taas oppinut ymmärtämään, että pulla ja kahvi ovat yhdistettävissä.

Vierailija
206/238 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ternimaidosta tehty uunijuusto kanelilla ja sokerilla.

Miten tää voi muka olla pahaa?! Perinneherkku!

Uuh, pellillinen leipäjuustoa, hilloja, savustettua harria, leivitettyjä muikkuja, kunnon poronkäristystä pottumuusilla ja sokeroiduilla puolukoilla, lihakeittoa, soodakeksejä, leivinuunissa tehtyä rieskaa, kampanisuja...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
207/238 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa tuttuja makuja täällä. Makeanhimoinen olin myös. Kvilla-yskänlääkettä maistelin myös salaa. Mummo teki syömistaikinaa. Äidiltä opin kaurahiutale-sokeri-maidon. Kaverilta sain "toffee"-reseptin jonka valmistumista en minäkään malttanyt odottaa vaan söin suoraan kattilasta.

Vierailija
208/238 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saarioisten kerroskiisselit

Nää on ihania !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
209/238 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana muisto on, kuinka syötiin uunissa paistettuja lämppäreitä: ranskanleipäviipale, voita, metvurstisiivu ja juustoa reilusti päälle. Uunissa paistuivat rapeiksi 😜. Himoitsen vieläkin noita, mut en oo syöny lapsuuden jälkeen. Ei viitti sinkkuna ostaa kokonaisia paketteja R-leipää ja metvurstia.

Ehkä vielä ennen kuolemaani, paistan pellillisen noita herkkuja maidon kanssa 😊

210/238 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki paperit. Vessapaperi oli suosikki, saatoin helposti syödä päivässä puolikin rullallista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
211/238 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikrossa tehdyt juustoleivät, joissa oli tuhottoman paljon venyvää juustoa. Noita syötiin koulunjälkeen N kpl kylmän kaakaon kanssa. Kylmä kaakaokin on sellainen mitä ei ole tullut lapsuuden jälkeen juotua, maidon maku ällöttää nykyisin. Maidon juomisen lopettamisen myötä en myöskään ole syönyt muroja 20 vuoteen.

Myös nuo sokeri-voi- kaakaojauhe mössöt kuulostaa tutuilta, kaikki makea upposi, jos ei kuuta niin vaikka sokeria lusikalla suoraan pussista.

Vierailija
212/238 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hopeatee eli kuumaa vettä, maitoa ja sokeria - YÖK!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
213/238 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tulee mieleen ainoastaan sellaisia asioita, joita en lapsena voinut sietää, mutta on nykyään suurta herkkua kuten alatoopi. Keitettyjä perunoita en voinut sietää enkä varsinkaan läskisoosia, nyt syön itseni ähkyksi kun sellaisia saan. Jos oli tiedossa, että äitimuori aikoo tehdä kesäkeittoa, karkasin hyvissä ajoin kylille. Viili oli niin inhottavan näköistä, että kiersin sen kaukaa, nykyään vaniljakastikkeen ja mansikkahillon kanssa lähes parasta mitä tiedän.

Vierailija
214/238 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naudan kieli, munuais ja maksaruuat. Ei maistu enää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
215/238 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raaka peruna. Lapsena kun äiti kuori perunoita, me lapset kävimme aina pyytämässä perunasiivuja.

Sama täällä! Kuvittelin olevani ainoa noin kieroutunut. :D

Vierailija
216/238 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittokinkku, munasokerivaahto, "punainen"maito, pulla, veriletut

Vierailija
217/238 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmät nakit oli suurta herkkua, samoin jäiset ranskalaiset..

Vierailija
218/238 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Talkkuna. Keitetyt perunat ketsupilla. Kaurahiutaleet maidolla ja (runsaalla) sokerilla.

Hevospuuroa. :)

Penkkivelliäpäs :)

Vierailija
219/238 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolijäiset makkarat ja kalapuikot! Nam.

Vierailija
220/238 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmä kaakao. Sellaisena 6-10 -vuotiaana se oli suurinta herkkuani, nykyisin ei kyllä menisi.

Hieman vanhempana tuli sitten kitattua näitä ällösokerisia siidereitä ja liköörejä, kuten Red cat ja Last pineapple. Miten olen saanut sellaisia alas, menee nyt yli ymmärryksen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi