Lapsen kaverin äiti loukkaantui kun annoin vanhan (tyhjän) akvaarioni hänelle
Säälitti kalat kun olivat 50-litraisessa akvaariossa. Minun piti muutenkin hankkiutua eroon omastani kun vie tilaa varastossa. Minulla oli siis lapsena kaloja. Kysyin tytöltä haluaisiko hän tuon 400-litraisen ja oli onnesta soikeana. Isänsä kanssa sovimme päivän ja ajan koska kannamme sen tytön huoneeseen. Isä ja tyttö olivat tyytyväisiä ja tarjosivat kahvit ja omenapiirakkaa. Tytön äiti ei ollut kotona. Nyt aamusta hän tuli ovelleni ja sanoi että hän on pettynyt kun häneltä ei ole kysytty mitään. Sanoin että jos se on ongelma niin toki sen voi palauttaa että laitan sitten myyntiin. Hän sanoi ettei sitä nyt enää voi palauttaa kun tyttö on niin innoissaan siitä. Kuka tässä nyt teki väärin teidän mielestänne?
Kommentit (85)
Miksi sanotaan "akvAArio" mutta "akvEdukti", eikä "akvArio" tai "akvEEdukti"? Planetariokin on yhdellä A:lla.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs jos lapsella olisi ollut synttärit ja siinä saanut lahjaksi tuon akvaarion? Tarvitseeko minun nyt soittaa jokaiselle tyttäreni kaverin äidille että käykö lahja, kun menee kaverisynttäreille? Tiedän kyllä että akvaario olisi överiä silloin mutta periaatteessa, täytyykö hirviökontrollifriikkiäideiltä aina kysyä lupa kaikkien kaikesta?
Akvaario on kyllä melko huono synttärilahja jos vanhemmat eivät molemmat sellaista halua, vaikka kaikkiin lahjoihin ei lupaa tarvittaisikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ensikerralla ap tietää kenen kanssa keskustelee. Oppia ikä kaikki.
Tällaistä ei kenenkään täydy "oppia". Siinähän saisi ruveta pitämään muistiota kaikkien dramaqueenien ja kontrollihirmujen takia. Ihmisillä on muutakin tekemistä kuin muistella, kenen perheessä iskä olikaan tossun alla ja miten valtasuhteet pelaa missäkin huushollissa. Selvittäköön puolisot keskenään, kuka mitäkin saa luvata. Ei ole ulkopuolisten asia niitä selvitellä.
Ap. kysyi nimenomaan sitä onko äidillä syytä loukkaantua ja mun mielestä on. Mikä v### siinä on ettei saa olla rauhassa sitä mieltä kuin on kun jonkun on aina pullikoitava vastaan. Ap. varmasti muistaa tämän tapauksen ihan yrittämättäkin.
Entä jos ap olisi kantanut akvaarion tytön kotiin tytön äidin kanssa ja sinne ap:n ovelle tullut valittaja olisikin ollut perheen isä? :D
Jos minä naisena ja äitinä en akvaariota meille haluaisi niin en sellaista hommaisi. Jos mies ja lapset sen hommaa niin he huoltakoot. Siinä vaiheessa kun huoltaminen loppuu ja kalat kuolee niin akvaario kannetaan ulos.
Vierailija kirjoitti:
Niillähän oli ennestään pienempi akvaario, samanlainen hoitaminenhan siinä on, jos ehkä pienemmässä mittakaavassa.
Kysymyshän ei välttämättä ole ollenkaan hoitamisesta, voi olla että kysymys on myös jostakin muusta esim. siitä että kotona on puhuttu (vanhempien kesken) sen pienemmänkin hävittämisestä haaveesta hankkia kokonaan toisenlainen esim. johonkin paremmin sopivaan/hoidettavaan paikkaan kuin lapsen omaan huoneeseen....
Vierailija kirjoitti:
Entä jos ap olisi kantanut akvaarion tytön kotiin tytön äidin kanssa ja sinne ap:n ovelle tullut valittaja olisikin ollut perheen isä? :D
Isän sijasta äiti toimii väärin.
Vierailija kirjoitti:
voi olla että kysymys on myös jostakin muusta esim. siitä että kotona on puhuttu (vanhempien kesken)
Niin. Mutta miksi ap:n ovelle siitä puhumaan?
Vierailija kirjoitti:
Niillähän oli ennestään pienempi akvaario, samanlainen hoitaminenhan siinä on, jos ehkä pienemmässä mittakaavassa.
Koska naapurissa on jo kissa voin ujuttaa lapsen kaverin matkaan kissan pennun joka hänestä on söpö. Ihan sama vaivahan siitä on kun siitä edellisestä.
Mitäs jos perheen äiti päättääkin hävittää akvaarion. Ap olisi täällä valittamassa kiittämättömyydestä.
Jos akvaario on vuosia ollut varastossa käyttämättönä, voin vain kuvitella naapurin riemun ratkeavan, kun tulee vesivahinko...
Voi luoja mitä naisia tässäkin ketjussa. "Mies jätti, vaikka meillä oli kaikki niin hyvin, mitä teen?"-ketjujen avaajia tulevaisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Jos akvaario on vuosia ollut varastossa käyttämättönä, voin vain kuvitella naapurin riemun ratkeavan, kun tulee vesivahinko...
Niiden silikonien vaihto on kuulepas aika pieni vaiva.
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja mitä naisia tässäkin ketjussa. "Mies jätti, vaikka meillä oli kaikki niin hyvin, mitä teen?"-ketjujen avaajia tulevaisuudessa.
Teitä nyt on niin helppo huudattaa, riittää kun on eri mieltä teidän kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillekin on yritetty lapsen kautta ujuttaa vanhaa romua, kun ei haluta itse maksaa jätemaksuja. Mies on niin kiltti, että myöntyisi kaikkeen jos kysyttäisiin. Olen kylmästi palauttanut vanhat paskat takaisin
Mitä ihmeen jätemaksuja? Etkö osaa kierrättää? Säälin muuten miestäsi.
Mihin jätettä voi kierrättää ilmaiseksi? Kierrätyskeskukset ottaa kyllä maksun sellaisesta tavarasta joka on pelkkää romua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillekin on yritetty lapsen kautta ujuttaa vanhaa romua, kun ei haluta itse maksaa jätemaksuja. Mies on niin kiltti, että myöntyisi kaikkeen jos kysyttäisiin. Olen kylmästi palauttanut vanhat paskat takaisin
Mitä ihmeen jätemaksuja? Etkö osaa kierrättää? Säälin muuten miestäsi.
Mihin jätettä voi kierrättää ilmaiseksi? Kierrätyskeskukset ottaa kyllä maksun sellaisesta tavarasta joka on pelkkää romua.
Vanha akvaario ei ole romua. Tori.fi ja joku jopa maksaa siitä. Ja akvaario on lasia ja metallia, sinäkö dumppaisit sen sellaisenaan kaatopaikalle?
Oli tilanne lapsen kaverin perheessä mikä vaan, niin äidiltä täysin pöhköä tulla ap:lle avautumaan. Totta kai oletus on, että kun aikuisen kanssa sovitaan akvaarion hakemisesta, niin asia on ok. Eihän se nyt ap:n asia ole alkaa tivaamaan, että onhan tämä nyt jokaiselle perheenjäsenelle aivan varmasti ok. :D Asia on perheen vanhempien välinen eikä ap:lla ole sen kanssa mitään tekemistä.
Oletko varma, että lapsi pystyy huolehtimaan ja puhdistamaan akvaarion ja pitämään huolta kaloista? Kun höynäytit tytön, eikä se ollut etukäteen perheen yhteinen päätös. Voin vain kuulla tytön rankatuksen, kuinka ap. lupasi sen hänelle ja isä antoi periksi.
Kukaan vastuullinen ihminen, ei lupaile ja anna mitään, joka liittyy elävään olentoon, ilman perheen yhteistä päätöstä. Akvaariokalat tuntevat kipua ja nälkää, siinä missä koirat ja kissat, etkä voi mitenkään varmistaa kalojen hyvinvointia, kun akvaarion hankinnan aloitus on tullut lapselle, jonka Sinä hänelle lupasit, ei vanhemmat.
Taitaa olla akvaarion saaneen lapsen mamma linjoilla, tai sitten tämäkin ketju kertoo kuinka sairaita suomalaiset naiset oikeasti on.
Kyllä akvaarion purkamisessa on oma työnsä ja eikä kierrätyspisteet ole kävelymatkan päässä. Ja harvat kierrätyskeskukset vastaanottavat niitä, koska niitä ei voi myydä eteenpäin, sillä turvallisuus riski on melkoinen, kun silikonit pitää vaihtaa määräajoin.