Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Härskejä odotuksia ja vaatimuksia - mitä naapurisi, kaverisi, sukulaisesi jne. on kehdannut pyytää?

Vierailija
25.05.2016 |

.

Kommentit (11882)

Vierailija
9761/11882 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle jäi perinnöksi vanha kotitalomme, jossa ei ollut mitään mukavuuksia eikä oikein sellaisenaan asumiskelpoinenkaan enää.  Tukien varassa elävä sisareni vaati, että minä tekisin taloon remontin ja sitten ottaisin hänet vuokralle.  Remontti olisi ollut vähintään 20K euroa.  Hän suuttui minulle syvästi, kun en suostunut.

Vierailija
9762/11882 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri sanoi:  Eiköhän tuo teidän koira olisi jo syytää lopetta kun haukkuu kaiket päivät ja yöt.

Minä: Jotta mitä?

Naapuri: No just sitä, että koira on häiriöksi ollut jo monta vuotta. Jos ensi yönä vielä kuuluu koiranne haukunta, otan yhteyttä isännöitsijään.

Minä: Siinä sitten teet niin.

Kului 2 päivää, sain puhelun isännöitsijältä, jotta koiramme häiritsee naapureita. Jaa, sanoin minä. En ikävä kyllä mahda asialle mitään kun koiramme on ollut koirien taivaassa jo kuusi vuotta, mutta jos hän viestittelee naapurin eukolle pitää hänen ottaa yhteyttä koirien taivaaseen. Sanoin heippa ja suljin puhelimen.

3 kk tämän jälkeen naapurit muuttivat pois, ehkä siksi kun aina kun näimme kysyin, jotta vieläkö Zero-koira on ollut yhteyksissä. Tais muijaa vähän hävettää, ainakin siltä vaikutti, mutta mitä tilaa sitä saa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9763/11882 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtavaa.. hanki oikeasti jotain mitä ei yleisesti raskita ostaa. Ollaan sitten vailla ilmaiseksi vailla lainaan.  

Asuntovaunu,  ajettava leikkuti, moottorisaha jne. 

Mikä on niin vaikea ymmärtää että kaikki maksaa ja muilla maksattaminen ei ole reilua. Jokainen joka tarvii vaunun, niin tarjoaa kunnon korvauksen. Tai ajettava, osta oma. Moottorisaha, usko pois,  se maksaa useamman satasen. Peräkärry naapuruston riesa. En lainaa ja naapurit pitää hankalana. Kumma juttu,  on vara ostaa 80-100 th € Auto mutta ei 800€ kärryä.

Ja itse en edes vuokraa omia tavaroitani, koska en todellakaan jaksa miettiä jonkun hajotessa, että kenessä vika ja kuka korjaa jne. Asuntovaunuissakin on niin edullisia vuokrahintoja, että tarvitsevat vuokratkoon ammattimaiselta vuokraajalta. Itse en jaksa tyhjentää kaikkia omia tavaroita, opastaa oikeaoppista laitteiden käyttöä jne. Erittäin hyvä varoittava esimerkki oli yksi tutuntuttu, joka oli vuokrannut asuntovaunun ja vähän kolhaissut sitä. Sitten hirveä kauhistelu, kuinka kallista jonkun osan vaihtaminen/korjaaminen on. No joo-o, on. En vaan ymmärrä, että tuossakaan tapauksessa ei ollut riitaa syyllisyydestä, vaan on vaan vaikea ymmärtää, että korjauskustannukset ovat suuret.

Muutamalle luotettavalle lainataan "mitä vaan", ihan ilmaiseksi. Näistä tietää, että kohtelevat tavaroita hyvin ja jos joku hajoaa, eivät taatusti luista vastuusta (jos vika heissä eikä siinä, että joku kuluva osa nyt vaan tuli elinikänsä päähän). 

Vierailija
9764/11882 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapuri sanoi:  Eiköhän tuo teidän koira olisi jo syytää lopetta kun haukkuu kaiket päivät ja yöt.

Naapuri: No just sitä, että koira on häiriöksi ollut jo monta vuotta. Jos ensi yönä vielä kuuluu koiranne haukunta, otan yhteyttä isännöitsijään.

Kului 2 päivää, sain puhelun isännöitsijältä, jotta koiramme häiritsee naapureita. Jaa, sanoin minä. En ikävä kyllä mahda asialle mitään kun koiramme on ollut koirien taivaassa jo kuusi vuotta, mutta jos hän viestittelee naapurin eukolle pitää hänen ottaa yhteyttä koirien taivaaseen. Sanoin heippa ja suljin puhelimen.

3 kk tämän jälkeen naapurit muuttivat pois, ehkä siksi kun aina kun näimme kysyin, jotta vieläkö Zero-koira on ollut yhteyksissä. Tais muijaa vähän hävettää, ainakin siltä vaikutti, mutta mitä tilaa sitä saa.

Sinähän varsin yhteistyökykyiseltä naapurilta vaikutat.

Entinen naapurisi voisi kirjoittaa saman tarinan tänne. Johan pöljältä vaikuttaisit, kun et voinut heti kertoa tilannetta, mutta myöhemmin vettuilit. Ei häntä varmaan hävettänyt, vaan häntä raivostutti kaltaisesi ääliönaapuri.

Vierailija
9765/11882 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan kumpikin asukas autottomia ja naapureita. 

Jouluna mun imuri hajosi ja pyysin naapurilta hänen omaa lainaan. Tuli hyvin tyly vastaus, että ei lainata ja et menet taksilla koska miesystävä käski niin. Olin siis aivan rahaton. 

Noin kolmen viikon kuluttua tulivat kyselemään mun kaverilta autokyytiä jotta saisivat vietyä naapurin miesfrendin imurin kierrätykseen!!

Haloo. 

Vierailija
9766/11882 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jouluna mun imuri hajosi ja pyysin naapurilta hänen omaa lainaan. Tuli hyvin tyly vastaus, että ei lainata ja et menet taksilla koska miesystävä käski niin. Olin siis aivan rahaton. 

Noin kolmen viikon kuluttua tulivat kyselemään mun kaverilta autokyytiä jotta saisivat vietyä naapurin miesfrendin imurin kierrätykseen!!

Haloo. 

Kyselithän itsekin sitä imuria lainaan. He sanoivat sinulle ei ja itse olet voinut vastata samalla tavalla autokyytiin. Mikä on ongelma? Aina voi kysyä mutta ei pidä mennä kysymään jos ei kestä vastausta.

Vierailija
9767/11882 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haloo. 

Kummaa porukkaa, kun imurit hajoilee ja auttamisen tahto on korkealla. Onko tämä joku tukiasuntola vai missä vika?

Vierailija
9768/11882 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtaosa näistä viesteistä on aivan päättömiä juttuja. 

Valtaosa näistä härskeistä vaatimuksista on ihan päättömiä.

Vierailija
9769/11882 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varsinainen ääliö oli tämä koiran haukuista valittanut. Varmaan provosoivan sävyyn tehty uhkaus sai aikaan pienen veetulin.

Vierailija
9770/11882 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuo taksi juttu tarkoittaa? Miksi miesystävä käski sinun mennä taksilla? Ethän sinä autokyydistä ollut puhunut vaan imurista. Ei voi ymmärtää tätä tajunnan virtaa välillä tällä palstalla.

Vierailija
9771/11882 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haloo. 

Mitä taksi tässä tarkoittaa?

Vierailija
9772/11882 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri oletti koulujen loppuessa, että koska minä olen kotona, voin vahtia hänen lastaan. Ei edes kysynyt vaan sanoi, että olettehan alkuviikosta kotona, kun loma alkaa, koska lapsen pitää tulla teille työpäivän ajaksi. Sanoin, että olemme, mutta minä teen kotoa töitä, eikä meille voi tulle ketään hoitoon. 

Luulin, että asia oli tällä selvä, mutta koululaisten kesäloman ensimmäisenä päivänä ovikello soi aamulla klo 8:00 ja lapsi oli yksin meidän oven takana, sanoi että äiti lähti töihin ja tulin teille nyt hoitoon. 

Vierailija
9773/11882 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapuri oletti koulujen loppuessa, että koska minä olen kotona, voin vahtia hänen lastaan. Ei edes kysynyt vaan sanoi, että olettehan alkuviikosta kotona, kun loma alkaa, koska lapsen pitää tulla teille työpäivän ajaksi. Sanoin, että olemme, mutta minä teen kotoa töitä, eikä meille voi tulle ketään hoitoon. 

Luulin, että asia oli tällä selvä, mutta koululaisten kesäloman ensimmäisenä päivänä ovikello soi aamulla klo 8:00 ja lapsi oli yksin meidän oven takana, sanoi että äiti lähti töihin ja tulin teille nyt hoitoon. 

erro ihmeessä miten tarina eteni, otitko lapsen vastaan?

Vierailija
9774/11882 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavakseni oli isosiskona tullut auttaa pikkusiskoa joka asiassa. Tämä jatkui pitkälle hänen aikuisuuteensa. Sitten huomasin ettei hän edes halunnut oppia hoitamaan asioitaan ja vaati että hoidan kaiken, oli sitten kysymys Kelan, Verohallinin tai minkä viraston asioista vain. Hän oli tosi vihainen kun aloin vähentämään apua, vaikka samalla neuvoin miten hän voi asiansa hoitaa. Ymmärrän kyllä että se oli kova paikka. Tänä päivänä yksi hänen tyttäristään hoitaa laskut ja monet muut asiat hänen puolestaan joten uskon että hän kuuluu niihin jotka vain saavat muut huolehtimaan asioista puolestaan. Jopa kaupassa käynti on tyttären harteilla. Toisinaan sisko soittaa ja valittaa ettei hänellä ole maitoa tai jotain muuta koska tyttärellä ei muka ole ollut aikaa (hänellä on perhe ja työ) käydä kaupassa. Vastaan vain että onhan se kamalaa mutta hyvä että hanasta tulee kuitenkin vettä mitä juoda..

Vierailija
9775/11882 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta 40 vuotta naapurina kirjoitti:

Mökkinaapurit tulivat porukalla juhannuksena kännissä vaatimaan, että alamme puhumaan ruotsia, koska ollaan ruotsinkielisellä alueella ja kaikki muut ovat ruotsinkielisiä.

Luulin aluksi, että on känniläppä, mutta olivat asiaa käsitelleet jopa kunnanhallituksessa. Joku perikunta oli vahingossa vastoin sovittua myynyt mökkitontin suomenkieliselle perheelle (meille).

Tämä tapahtui 80 luvulla.

Tosin osa on tätä pahoitellut 2000-luvulla 😁

Tämä maa on Suomi ja Suomessa puhutaan suomea!

Vierailija
9776/11882 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ammatiltani kuvittaja ja minulta pyydetään usein, ihan asiakkaidenkin toimesta, aivan käsittämättömiä teoksia ajatuksella, että ei siihen mene kuin korkeintaan 2 tuntia 25 tunnin sijaan, tai että osaan varmana maalata realistisen monalisamaisen taulun anopista, vaikka en ole taidemaalari. Myös logosuunnittelut hoituvat ihan varmana ilman aiempaa kokemusta yhtä hyvin kuin logoammattilaisilta.

Tämä on just tätä luovan alan klassista vänkäämistä. Äkkiäkös sinä sen hääkakun/kesämekon/villapaidan/huovutetut joulukoristeet/meikin/kampauksen/500 keksiä/uuden sävellyksen/kirjan tuossa ohimennen pyöräytät vasemmalla kädellä ilmaiseksi tai pullapalkalla.

Siis niin tuttua ja rasittavaa! Olen itse taidealalla ja tiedän mistä puhut. Myös puolisoltani joka on hammaslääkäri, pyydetään usein vilkaisemaan sitä ja tätä hammasta, ilmaiseksi tietenkin.

No sehän voisi vain vilkaista sitä hammasta ja todeta "vilkaisu tehty, saisinko 100€, kiitos!"

Vierailija
9777/11882 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loistava tilannetaju!

Vierailija
9778/11882 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta 40 vuotta naapurina kirjoitti:

Mökkinaapurit tulivat porukalla juhannuksena kännissä vaatimaan, että alamme puhumaan ruotsia, koska ollaan ruotsinkielisellä alueella ja kaikki muut ovat ruotsinkielisiä.

Luulin aluksi, että on känniläppä, mutta olivat asiaa käsitelleet jopa kunnanhallituksessa. Joku perikunta oli vahingossa vastoin sovittua myynyt mökkitontin suomenkieliselle perheelle (meille).

Tämä tapahtui 80 luvulla.

Tosin osa on tätä pahoitellut 2000-luvulla 😁

Tämä maa on Suomi ja Suomessa puhutaan suomea!

Okså Åland är Finska.!

Vierailija
9779/11882 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ammatin mukanaan tuomia haasteita on. Taas kävi niin että erään tuttavani soittaessa minulle ilahduin kovin- en ollut aikoihin kuullut hänestä. Hän oli kovin iloinen kertoi kuulumisiaan ja tuntui mukavalta kun hän tahtoi jakaa onneaan kanssani uuden miesystävän tavattuaan vielä ikäleskenä. Kutsui kovin kahville tutustumaan tähän uuteen mieheensä ja kehui kuinka leipoo sitten hyvät kahvileivät ja lämmittää saunankin minulle kun pitkästä aikaa nähdään.

Lupauduin tulemaan tottakai.

Puhelun lopuksi rouva sitten pyysi että jos ottaisin sakset mukaan ja leikkaisin samalla hänen ja tämän miesystävän hiukset.

Kerroin hinnan ( sunnuntaikorvaus ja matkakulut ) joita hän ihmetteli kun sentään saan kahvituksen ja saunankin häneltä. Kuinka joustamaton olenkaan!

Ei tullut kahvituksesta mitään.

kah-vituttaa!

Vierailija
9780/11882 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittäjä ja olin jäämässä äitiyslomalle. Suku päätti, että äitiysloman sijaisekseni palkkaan erään hunsvotti sukulaisemme. Joka ei saanut omaa yritystä pyörimään, vaikka puoli sukua auttoi. Sai kenkään useammasta työpaikasta etc. Kohteliaasti kieltäydyin. Puoli sukua suuttui, kuinka voin olla näin sydämetön. Sanoin, että palkatkaa itse hänet. Eivät suostuneet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme