Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Useinhan esim. kasvissyöjät joutuvat aina erikseen selittelemään, että eivät halua millään lailla korostaa itseään tai omaa erinomaisuuttaan. Käännetään tässä ketjussa asia päälaelleen. Kuvittele, että haluaisit ja kehtaisit kehuskella omien elämäntapojesi paremmuudella. Mistä pääsisit kerskailemaan?

Kommentit (17)

Vierailija

Aloitan. Mä elän hyvin ekologisesti verrattuna suurimpaan osaan suomalaisista. En käytä ollenkaan lentokonetta ja autoilen noin pari kertaa kuukaudessa. Syön kasvispainotteisesti, kierrätän ja kompostoin. Marjat ja sienet kerään itse. Rakastan sienestämistä ja säilömistä. Ei ole lapsia ja asumme pienessä asunnossa.

Olen myös ihana puoliso. Teen pullaa miehelleni. Nautimme samoista asioista ja meillä on aidosti kivaa yhdessä. Arvostamme ja kunnioitamme toisiamme. En ikinä tunne itseäni rumaksi, vääränlaiseksi tai muuten epävarmaksi hänen seurassaan.

Tässäpä asioita, joita ei "saa" sanoa ääneen. Tulkaa nyt muutkin kerskailemaan :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Eli tässä voi kertoa itsestään jotain mitä ei yleensä saa sanoa ääneen ilman että muut pahoittavat mielensä tai pitävät ylimielisenä k-päänä. Okei: Olen suhteellisen varakas, koska vanhempani ovat tukeneet minua taloudellisesti melko vanhaksi asti. En tunne tästä minkäänlaista huonoa omaatuntoa. Minä vastaavasti hoidan vanhempiani kotona niin kauan kuin mahdollista. Tästä moni vetää jostain syystä herneet nenään kun kuulee.

Vierailija

Olen kasvissyöjä, jo 3/4 vegaani ollut vuosia, ja pidän oikeasti itseäni parempana ja älykkäämpänä ihmisenä kuin lihanhimoisia ihmisiä. Luen myös paljon ja halveksin niitä jotka ovat lukeneet viimeksi jossain peruskoulussa pakotettuna.
Yhdyssanavirheitä tekevät ihmiset ovat tyhmiä, minulla kiehahtaa aina nähdessäni näitä apukoululaisten tuotteita.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olen kasvissyöjä, jo 3/4 vegaani ollut vuosia, ja pidän oikeasti itseäni parempana ja älykkäämpänä ihmisenä kuin lihanhimoisia ihmisiä. Luen myös paljon ja halveksin niitä jotka ovat lukeneet viimeksi jossain peruskoulussa pakotettuna.
Yhdyssanavirheitä tekevät ihmiset ovat tyhmiä, minulla kiehahtaa aina nähdessäni näitä apukoululaisten tuotteita.

Käsittääkseni tämän ketjun tarkoitus oli nostaa itsensä jalustalle. Ei haukkua muita.

Vierailija

Pidän suurinta osaa ihmisistä melko sivistymättöminä. Korkea koulutus ei takaa sivistystä ja ns. sydämen viisautta.  Varsinkin viisaita ihmisiä on todella harvassa. Itse ainakin pyrin siihen, että vanhemmiten minulla olisi sellaista elämänviisautta ja kypsyyttä, jota voisi välittää eteenpäin tuleville sukupolville.

Vierailija

En ole syönyt kymmeneen vuoteen muuta lihaa kuin kalaa. Ja totta hemmetissä olen ylpeä itsestäni. :) Vaikka eihän sitä tietenkään yleensä ole sopivaa näyttää, kun aihe on niin herkkä monelle muutenkin. Mutta hitto, ei ollut helppoa se lihansyönnin lopettaminen, joten kyllä iloitsen että olen onnistunut näin hyvin.

Vierailija

Elän askeettisesti ja vaatimattomasti pikkumökissä. Ulkohuussi ja aurinkosähkö. Kimppa-auto. Ruuasta noin 70% tulee omavaraisesti. En saarnaa, mutta saan kuulla paljon saarnausta. Joskus tekisi mieli sanoa jollekulle, että tajuatko, että saastutat elämälläsi meidän kaikkien yhteistä ilmakehää ja vesistöä. Olen kuitenkin liian kiltti tehdäkseni näin.

Vierailija

Parannuin pitkäaikaisesta masennuksesta ennen kaikkea oman mielenvoimani avulla. Tietysti sain apua myös muilta ihmisiltä. Tiedän, ettei tämä ole kaikille mahdollista. Silti kun kerron tästä, saan aina vastaukseksi vain "no et sä ollut sitten oikeasti masentunut." Ihan kuin se masennuksesta irti räpisteleminen olisi ollut helppoa. Tein ihan tosissani töitä oman mielen ja oman itseni kanssa. Välillä yksin ja välillä terapiassa. Nyt olen voinut hyvin jo monta vuotta. En silti syyllistä niitä jotka tarvitsevat lääkkeitä tai eivät koskaan toivu.

Vierailija

Olen älykäs ja kaunis, hauska ja nokkela. Mulla on hyvä perse. Olen tosi hyvä ottamaan suihin :D Viimeisimmästä eniten mainintoja, omasta mielestäni häikäisevä älykkyyteni on se juttu. Elämäntapani ovat liian pientä yritystä näihin verraten, joten sivuutan alkuperäisen kysymyksen ja kehuskelen vaan.

Vierailija

Olen kaunis ilman meikkiä ja mulla on seksikäs luomuvartalo :) En ole missään mielessä täydellinen, mutta viihdyn omassa kehossani täydellisesti ja uskon että se myös näkyy ulospäin. :)

Vierailija

Olen kaunis, suurisilmäinen ja nuori. Olen myös laiha ja tosi hyvässä kunnossa. Lisäksi olen vielä herkistä herkin ja maailman ymmärtäväisin ihminen.

Vierailija

Olen täysin raitis ja mies myös, eikä se ole yhtään hankalaa. Meidän lapset eivät koskaan ole joutuneet katselemaan vanhempiaan pienessäkään maistissa.

Vierailija

Olen omalla työlläni rikastunut huomattavasti ja asustelen kattohuoneistossa. Parisuhteeni on täydellinen, elämme rakastumis- ja rakastamisvaihetta jo toistakymmentä vuotta. En valita pikkuasioista ja nautin elämästä kotona ja matkustellen.

Vierailija

Mulla on takana vaikea-asteinen masennus, psykoosi ja päihderiippuvuus. Kolmannen itsemurhayrityksen jälkeen päätin, että ilmeisesti mun aikani ei ollut vielä tullut ja päätin taistella tieni sieltä suosta ylös. Lopetin tehottoman lääkityksen ( usean eri ) ominpäin ja laitoin elämäntavat kondikseen, välillä menin hammasta purren eteenpäin.

Tällä hetkellä opiskelen, käyn osa-aikatöissä, olen raitis ja tupakoimaton. Liikun paljon, lenkkeilen ja käyn salilla neljä kertaa viikossa ja syön terveellisesti. Se näkyy kyllä kropassa ja etenkin mielialassa. Pidän itseäni aika sisukkaana ja päättäväisenä, helppoa ei ole ollut, vaikka apua olenkin saanut. Haittapuolena se, että musta on tullut aika kärsimätön kuuntelemaan toisten ongelmia, jos ei edes yritä niitä ratkaista. Olen totaalisen kyllästynyt kuulemaan kaikenlaisia selityksiä sille, miksi joku ei pysty, koska..

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat