Härskejä odotuksia ja vaatimuksia - mitä naapurisi, kaverisi, sukulaisesi jne. on kehdannut pyytää?
Kommentit (11882)
Sukulaisissa on muutama tättähäärääjätouhutäti. Ovat yrittäneet saada minua asuttamaan epämääräisiä sukulaisia yksiööni. Ovat vaan yhtäkkiä ovella. Eräs sukulaisen autonlainailu päätyi heidän osaltaan anastukseksi. Sitä sitten itkivät käräjillä.
Se, että lainaan peräkärryäni jollekin ei tarkoita sitä, että sitä jälleen lainataan tai jopa vuokrataan minulle täysin tuntemattomille ihmisille mitään kertomatta.
(Jaaha tuossa menee samanlainen peräkärry kuin minulla on ja näkyypi olevan sama rekisterikilpikin).
Vierailija kirjoitti:
Naapurin ukko tarjoutui tekemään lumityöt jos ottaisin häneltä suihin.
Ei onnistunut
Eikö seissyt?
Monesti on niin, että, jos saat perinnön, lahjan tai jonkin voiton, niin ahneet kanssaihmiset pyrkivät hyötymään siitä lainaamalla , käyttämällä jne. Omistajaa voidaan jopa syyllistää, että tämäkin on saanut ko. jutun ilmaiseksi, niin mikseivät täysin sivulliset saisi siitä hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
Monesti on niin, että, jos saat perinnön, lahjan tai jonkin voiton, niin ahneet kanssaihmiset pyrkivät hyötymään siitä lainaamalla , käyttämällä jne. Omistajaa voidaan jopa syyllistää, että tämäkin on saanut ko. jutun ilmaiseksi, niin mikseivät täysin sivulliset saisi siitä hyötyä.
Niin, ja jopa pyydetään itselleen siitä jotain : )
Nille on sanottava vaan että sinun osuutesi on jo jaettu sinulle. Näitä ei enää pilkota. Olisit pitänyt aiemmin paremmin huolta osuudestasi
Vierailija kirjoitti:
Tätini pyysi rahaa lainaksi. Kun köyhällä opiskelijalla ei ollut, niin pyysi ottamaan opintolainaa ja lainaamaan ne rahat hänelle. Hän sitten tekisi testamentin hyväkseni. Opintolainat meni kyllä sitten omaan elämiseen seuraavat 4 vuotta eikä tädillä jäänyt perintöjäkään.
Ainoa hyväksyttävä syy voisi olla että hän olisi sillä lainalla maksanut jonkun perintöveron isosta perinnöstä joka siis on hänelle tulossa, ja siitä maksanut sinulle takaisin,mutta näissä jutuissa olisi kyllä pitänyt tehdä lakimiehellä paperit lainan takaisinmaksusta,ja ettei jäisi mitään epäselvyyttä, ja testamentithan voidaan aina repiä ja muuttaa
"tulevat perinnöt" on liian epävarmaa. Paperit katoaa, joku riitauttaa ja kaatuu muotovirheisiin jne.
Parhaimpia , tosi pitkäaikaisia ystäviäni ei sitte kiinnostanut vanhempani kuolema minkään vertaa. Vuosia sairasti ennen, ettei mitään äkillistä, ja he tiesi kyllä. Ymmärrän etteivät olleet läheisiä häneen, mutta eikö edes ystävän suruun voi ottaa osaa edes muodollisesti? Ei kai sitten. Eipä tarvitse minunkaan sitten osallistua teidän iloihinne.
"With friends like these...."
Vierailija kirjoitti:
Se, että lainaan peräkärryäni jollekin ei tarkoita sitä, että sitä jälleen lainataan tai jopa vuokrataan minulle täysin tuntemattomille ihmisille mitään kertomatta.
(Jaaha tuossa menee samanlainen peräkärry kuin minulla on ja näkyypi olevan sama rekisterikilpikin).
Kaverin peräkärryä lainailtiin kysymättä. osti pätkän ketjua ja lukon jolla kiinniti kärryn puuhun. Sitäkös lainaajat ihmetteli.
Vierailija kirjoitti:
Baarikaappi Helsingin yksiössä? Enpä usko. Ja vuokrat ovat sitä luokkaa, että harvat pitävät asuntoa muutaman yönseudun vuoksi itsellään. Kyllä eurot alkavat maistumaan vuokrarahoina paremmilta.
Uuden karhea yksiöni ollu 7vuotta vapaana kalustettuna. mukava poiketa Helsingin reissuilla omaan rauhaan. Vuokralainen olis voinu pilata asunnon ja jättää vuokrat maksamatta. Baarikaappi kuuluu myös vakiovarustukseen pitempään säilyvine juomineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Baarikaappi Helsingin yksiössä? Enpä usko. Ja vuokrat ovat sitä luokkaa, että harvat pitävät asuntoa muutaman yönseudun vuoksi itsellään. Kyllä eurot alkavat maistumaan vuokrarahoina paremmilta.
Kun vuokrasta vähennetään yhtiövastike 220e ja muut kulut, niin lopusta pitää maksaa pääomatuloveroa n. 30 prosenttia. Ei siitä kovin monta sataa jää kk.ssa käteen.
Ja hyvän vuokralaisen löytäminen ei ole itsestään selvää ja helppoa. Huonoja on kyllä jonoksi asti.Melki 200 omaan taskuun. Vuokrana pitäisi kyllä 550 e/kk.
Ja jos kerran kuussa on tarve yöpyä, hotellihuone kahdelle on jopa yli 200 eli yksiön tuotolla ei katettaisi sitä.
Tosin olettamasi 550€ on todella halpa vuokra, yksiö ei taida alle seitsemällä sadalla irrota nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Ja jos kehtaat sanoa hyötymistä tavoittelevalle jonkun hintapyynnön, saat vihat päällesi, kun olet niin ahne. Näin kävi itselleni, kun vanhempieni kuoltua sukulaismies ilmoitti hakevansa isän erään vähän arvokkaamman työkalun itselleen ja kysyin, paljonko hän siitä maksaisi kun itselläni ei ole mitään käsitystä mitä voisin pyytää. Kysyin ihan vilpittömästi ja vaikka olisi tarjonnut miten vähän, olisin todennäköisesti suostunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätini pyysi rahaa lainaksi. Kun köyhällä opiskelijalla ei ollut, niin pyysi ottamaan opintolainaa ja lainaamaan ne rahat hänelle. Hän sitten tekisi testamentin hyväkseni. Opintolainat meni kyllä sitten omaan elämiseen seuraavat 4 vuotta eikä tädillä jäänyt perintöjäkään.
Ainoa hyväksyttävä syy voisi olla että hän olisi sillä lainalla maksanut jonkun perintöveron isosta perinnöstä joka siis on hänelle tulossa, ja siitä maksanut sinulle takaisin,mutta näissä jutuissa olisi kyllä pitänyt tehdä lakimiehellä paperit lainan takaisinmaksusta,ja ettei jäisi mitään epäselvyyttä, ja testamentithan voidaan aina repiä ja muuttaa
"tulevat perinnöt" on liian epävarmaa. Paperit katoaa, joku riitauttaa ja kaatuu muotovirheisiin jne.
Opiskelijalta lainaamiseen ei ole mitään hyväksyttävää syytä, koska täällä on pankit, joiden tehtävä on lainata ihmisille rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun vuokrasta vähennetään yhtiövastike 220e ja muut kulut, niin lopusta pitää maksaa pääomatuloveroa n. 30 prosenttia. Ei siitä kovin monta sataa jää kk.ssa käteen.
Ja hyvän vuokralaisen löytäminen ei ole itsestään selvää ja helppoa. Huonoja on kyllä jonoksi asti.Melki 200 omaan taskuun. Vuokrana pitäisi kyllä 550 e/kk.
Ja jos kerran kuussa on tarve yöpyä, hotellihuone kahdelle on jopa yli 200 eli yksiön tuotolla ei katettaisi sitä.
Tosin olettamasi 550€ on todella halpa vuokra, yksiö ei taida
Tää nyt on vähän saivartelua, mutta kyllä tuolla jäisi plussalle, koska tuosta parin sadan voitosta on jo vähennetty se parin sadan vastike. Eli vaikka tulee vain 200 omaan taskuun, niin vaihtoehtona on se, että sieltä taskusta lähtee 200. Nettohyöty on siis 400.
En kyllä itse lähtisi kuitenkaan laskemaan euron päälle mikä kannattaa ja mikä ei. Paikka joka on aina käytössä ilman ennakkovarausta on kyllä ihan hintansa väärti, vaikka maksaisikin vuositasolla hieman enemmän. Lisäksi hyvä puoli on se, että reissuun lähtemisen kynnys on pienempi, mikäli se ei aiheuta erikseen kustannuksia majoituksen osalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uuden karhea yksiöni ollu 7vuotta vapaana kalustettuna. mukava poiketa Helsingin reissuilla omaan rauhaan. Vuokralainen olis voinu pilata asunnon ja jättää vuokrat maksamatta. Baarikaappi kuuluu myös vakiovarustukseen pitempään säilyvine juomineen.
Niin tämähän on Helsingissä jo ongelma kun keskusta täynnä tyhjillään pidettäviä asuntoja.
Sukulaiset vaativat että meidän pitäisi auttaa konkurssin tehnyttä yrittäjä sukulaista. Mies oli ruvennut ryyppäämään niin että työt olivat jääneet tekemättä ja yhtäkkiä olikin kassa tyhjä ja velkojat perässä. Velaksi ostettu iso talo, liiketilat, uudet autot, lomamatkoja luotolla maksettuna jne.. "Teillähän sitä rahaa on" joo ehkä enemmän kuin näillä muilla työttömillä vetelehtijöillä suvussa mutta vaikka oltaisiin koko pankkitili tyhjäksi lahjoitettu niin eipä olisi paljoa tuossa tilanteessa auttanut.
Vanhalta kansaneläkkeellä elävältä äidiltään kävi sitten rahaa harvase päivä nyhtämässä ja kaikki meni viinaan, kunnes vanha rouva saatiin edunvalvontaan. Ruuatkin melkein 90v äiti teki niin pitkään kuin pystyi kultamussukalleen, sääliksi kävi.
Kun aikoinaan olin opiskelemassa, siskoni saattoi käydä päivän aikana tuomassa postilaatikkooni hänen ja miehensä laskuja, joissa samana päivänä eräpäivä, maksettavakseni, ettei menisi ulosottoon. Itse eli avoliitossa miehen kanssa, jolla valituinen hyvä palkkainen työ, minä elin opintotuella.
Ei sukulainen tai muu vaan Helsingin kaupunki..
Työnantaja määrää että rupeamme töissä tekemään sunnuntaisin kaikki laitoshuollon työt oman työn lisäksi.
Äärimmilleen kiristetyllä hoitoalalla tämä on typerin rahansäästökeino mitä voi olla
Vierailija kirjoitti:
Kun aikoinaan olin opiskelemassa, siskoni saattoi käydä päivän aikana tuomassa postilaatikkooni hänen ja miehensä laskuja, joissa samana päivänä eräpäivä, maksettavakseni, ettei menisi ulosottoon. Itse eli avoliitossa miehen kanssa, jolla valituinen hyvä palkkainen työ, minä elin opintotuella.
No miten meni jatko? Maksoitko?
Vierailija kirjoitti:
Et kai maksanut? Mistä olisit ollut sisarellesi ja hänen miehelleen velkaa?
Vain 200 euroa omaan taskuun. Ei maksa vaivaa eikä noin pienellä summalla ole minun talouteeni vaikutusta.