Härskejä odotuksia ja vaatimuksia - mitä naapurisi, kaverisi, sukulaisesi jne. on kehdannut pyytää?
Kommentit (11882)
Sukulainen tuli varta vasten kämppääni kun olin teini. Ilmoitti minulle, että sun täytyy muuttuu ennen kuin suku voi ottaa suhun kontaktii.
Eihän sitä voi kuin mykkänä ihmetellä.
Olin nuori, hyväkäytöksinen, hyvännäköinen, lahjakas, opiskelin. En käyttänyt viinaa enkä huumeita, enkä vieläkään käytä. Valmistuin hyvään ammattiin.
En tiedä vieläkään mikä minussa oli niin pahasti vialla ja miten pitää muuttua, koska sitä ei koskaan minulle sanottu.
Outoa, koska tämä henkilö itsekin oli menestyvä, lahjakas, hyvännäköinen ja hemmoteltu ym. Kultalusikka suussaan syntynyt ja kasvanut.
---
Tajusin sitten noin kolmikymppisenä, että toinen sukuni on erittäin myrkyllistä, joten erkaannuin heistä. He ovat minulle täysin vieraita henkisesti.
Narsistit eivät muutu.
Esimies haluaa että teen vähän ylimääräistä ilmaiseksi kun ollaan muka kavereita ja hän hyvä tyyppi. Ei ole hyvä tyyppi.
Näitä on ollut jo täällä useampi. Minkäänlainen osallistuminen metsänharvennukseen, polttopuiden tekoon tms. ei kiinnosta ruoka, juoma ja (kuiva) polttopuupalkalla.
Ja ei siinä mitään. Jokainen hoitakoon metsäpalstansa.
Sitten kun tulee talvi ja pörssisähköpiikkejä, niin kysellään "Sullahan oli paljon niitä polttopuita".
Olen sanonut, että paikkakunnan hintataso on 80e/kuutio ja kovin pitkälle en silläkään hinnalla kuljeta.
Kauppoja ei synny ja se ei minua haittaa. Saan kyllä itsekin poltettua.
Vierailija kirjoitti:
Tutun kaveri alkoi ehdotella, että tilaa ystäväni nimellä tavaraa tms. kun ei itsellään luottotiedot kunnossa. Kaverini ei tietenkään suostunut, koska tiedossa on ettei kyseinen tyyppi hoida maksuja takaisin. No tämä oli vain yksi syy miksi kaveruus loppui. Loppuhuipennus tuli myöhemmin. Tuttuni oli hakenut työpaikkaa ja oli varmistunut, että saa sen. No tämä hänen kaveri oli soittanu työnantajalle ja valehdellut esim. että tuttuni on kavaltanut rahaa edellisestä työpaikasta. Paikkakunnalta, missä ole ikinä edes ollu töissä. Meni aikansa tuota sotkua selvittäessä ja kun selvisi, että se kaverin tuttu oli mustamaalannut niin loppui kaikki yhteydenpito. Ja tässä tapauksessa kyseessä nelikymppiset naiset. .eli ei mitään teinihommia enää.
Onko se paskiainen vielä hengissä? Jos on, niin miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutun kaveri alkoi ehdotella, että tilaa ystäväni nimellä tavaraa tms. kun ei itsellään luottotiedot kunnossa. Kaverini ei tietenkään suostunut, koska tiedossa on ettei kyseinen tyyppi hoida maksuja takaisin. No tämä oli vain yksi syy miksi kaveruus loppui. Loppuhuipennus tuli myöhemmin. Tuttuni oli hakenut työpaikkaa ja oli varmistunut, että saa sen. No tämä hänen kaveri oli soittanu työnantajalle ja valehdellut esim. että tuttuni on kavaltanut rahaa edellisestä työpaikasta. Paikkakunnalta, missä ole ikinä edes ollu töissä. Meni aikansa tuota sotkua selvittäessä ja kun selvisi, että se kaverin tuttu oli mustamaalannut niin loppui kaikki yhteydenpito. Ja tässä tapauksessa kyseessä nelikymppiset naiset. .eli ei mitään teinihommia enää.
Onko se paskiainen vielä hengissä? Jos on, niin miksi?
Ei kai tuommoisen vuoksi kannata joutua vankilaan.
Seinänaapuri halusi silmät loistaen seksiä. En todellakaan suostunut.
Vierailija kirjoitti:
Seinänaapuri halusi silmät loistaen seksiä. En todellakaan suostunut.
Miksi? Olisit saanut itsekin seksiä.
Kun naapuri sai tietoonsa, että olin hankkinut uuden asuntovaunun, niin jostain syystä he alkoivat ottaa yhteyttä ja halusivat keskustella. Keskustelun aiheena olikin se asuntovaununi, jota he voisivat käyttää lomamatkoillaan. Sanoin, että olen hankkinut vaunun itseni ja perheeni käyttöön, enkä lainaa sitä kenellekään. Naapuri tästä kimmastui, poistui ovia paukuttaen eikä enää ole edes tervehtinyt kadulla.
Samanlaisia naapureita tuntuu olevan aika monella ihmisellä, Milloin lainattaisiin autoa, peräkärryä, päältä ajettavaa ruohonleikkuria, lumilinkoa, työkaluja, sähkögrilliä, pihakalusteita jne.
Mahtavaa.. hanki oikeasti jotain mitä ei yleisesti raskita ostaa. Ollaan sitten vailla ilmaiseksi vailla lainaan.
Asuntovaunu, ajettava leikkuti, moottorisaha jne.
Mikä on niin vaikea ymmärtää että kaikki maksaa ja muilla maksattaminen ei ole reilua. Jokainen joka tarvii vaunun, niin tarjoaa kunnon korvauksen. Tai ajettava, osta oma. Moottorisaha, usko pois, se maksaa useamman satasen. Peräkärry naapuruston riesa. En lainaa ja naapurit pitää hankalana. Kumma juttu, on vara ostaa 80-100 th € Auto mutta ei 800€ kärryä.
Vierailija kirjoitti:
Ettei tarvitsisi maksaa koko lainattua summaa takaisin, koska lainaaja voisi laittaa osan rahasta hyväntekeväisyysjärjestölle, jota itse tukee aktiivisesti. - Kivasti vaadittu kun olin antanut lainaksi sillä tiukalla ehdolla, että todella tarvitsen rahani taas omaan käyttööni tiettyyn päivämäärään mennessä. - Aluksi sain haukut ikävästä asenteestani - no, toki myöhemmin sitten anteeksipyynnönkin :)
Arvaa vaan, yritti kusettaa ja laittaa rahat omiin liiveihinsä!
Vierailija kirjoitti:
Näitä on ollut jo täällä useampi. Minkäänlainen osallistuminen metsänharvennukseen, polttopuiden tekoon tms. ei kiinnosta ruoka, juoma ja (kuiva) polttopuupalkalla.
Ja ei siinä mitään. Jokainen hoitakoon metsäpalstansa.Sitten kun tulee talvi ja pörssisähköpiikkejä, niin kysellään "Sullahan oli paljon niitä polttopuita".
Olen sanonut, että paikkakunnan hintataso on 80e/kuutio ja kovin pitkälle en silläkään hinnalla kuljeta.Kauppoja ei synny ja se ei minua haittaa. Saan kyllä itsekin poltettua.
Ai hitto, kun joku ehdottaisi tuommoista osallistumista. Tuohan on loistava tarjous, suostuisin heti. Hyvää liikuntaa, ja jos saisi vielä polttopuitakin mukaan.
Aika härskiä pyydellä puita jälkikäteen ilman mitään panosta puiden tekoon.
Osta! Maksa! Lainaa! Ikinä ei tule mitään takaisin, koskaan EI ole hyvä -ymmärköön ken taitaa
Bablo kirjoitti:
Entinen työkaveri, jota en ollut edes nähnyt pariin vuoteen, laittoi viestiä, että josko olisin voinut lainata hänelle 600€. Tyyppi oli muutenkin kuuluisa siitä ettei maksanut velkojaan takaisin, joten en hänelle olisi kyllä lainannut euroakaan.
miksi tuli yksi alapeukutus? Tyyppi ei tietenkään olisi maksanut velkkaansa, kunhan kokeili, nimim. "kokemusta on"
Myimme talomme ja muutimme pienempään, joten myin ja annoin pois osan huonekaluistamme. Muutama sukulainen oli sitä mieltä että he voivat tulla meille ja ottaa minkä tahansa huonekalun joka heitä miellytti. Suuttuivat kun sanoin ettei homma ihan niin toimi. Samaten luulivat että olemme nyt suvun "virallisia rahoittajia" kun jäimme kaupassa vähän voitolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettei tarvitsisi maksaa koko lainattua summaa takaisin, koska lainaaja voisi laittaa osan rahasta hyväntekeväisyysjärjestölle, jota itse tukee aktiivisesti. - Kivasti vaadittu kun olin antanut lainaksi sillä tiukalla ehdolla, että todella tarvitsen rahani taas omaan käyttööni tiettyyn päivämäärään mennessä. - Aluksi sain haukut ikävästä asenteestani - no, toki myöhemmin sitten anteeksipyynnönkin :)
Arvaa vaan, yritti kusettaa ja laittaa rahat omiin liiveihinsä!
Tunnistin oman tarinani. :)
Kyllä hän olisi laittanut minunkin "panokseni" tähän kohteeseen, oli hänelle niin keskeinen osa elämäänsä. Anteeksipyynnön esitti, koska läheisensä kehotti siihen vakavasti. Kertoi näin ja tuli selväksi, ettei hän itse todellakaan ollut anteeksipyyntönsä takana.
Mun suku isäni puolelta päätti että kun muutin vihdoin muualle, minun olisi pitänyt antaa asuntoni sukulaisperheen asuttavaksi. Sain siis ihan kunnon delegaation painostamaan minua siihen, että antaisin 3 henkisen perheen tulla asumaan ilmaiseksi kaksiooni, jopa vastikkeet olisivat jääneet minun hoidettavakseni. Myin kämpän ja suku "rankaisi" katkaisemalla välit, eivät tajunneet että se oli helpotus. Vanhempaini olivat jo aiemmin muuttaneet pois paikkakunnalta että pääsivät kauemmas sukulaisistaan, itse jouduin odottamaan hetken että sain järjestettyä uuden työpaikan.
Valtaosa näistä viesteistä on aivan päättömiä juttuja.
Sisareni ehdotti, että voisin vuokrata yksiön Etelä-Helsingistä ja hän tulisi siihen yksinään asumaan. Hänellä on luottotiedot menneet ja ei takuuvuokraan rahaa. Ja ei vuokraankaan rahaa, mutta KELA muka maksaisi vuokran.
Mummuni yritti tuoda minulle kaksi kissaansa hoitoon kahdeksi viikoksi, kun hän lähti lomareissulle. Lupasi maksaa 50€ palkkaa. Olen allerginen astmaatikko ja asun opiskelija yksiössä, jossa lemmikit on kielletty. Mummu ei puhunut minulle koko kesänä, kun joutui viemään kissansa eläinhoitolaan ja oli kuulemma niin kallista.
Kun vanhoista "ystävistä" joku ottaa yllättäen yhteyttä, on pettymys suuri kun ei kuulumiset kiinnostakaan, vaan tarvitsevat palveluksia. Mielelläni autan ystävää, mutta feikit loiset saa lentää sinne mistä on tulleetkin.