Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lihavia ihmisiä pitäisi olla enemmän kuin koskaan, mutta missä he ovat??

Vierailija
09.02.2025 |

Vielä 10v sitten kouluissa noin 1/4 lapsistakin olivat lihavia tai vähintään pullukoita. Aikuisista vielä useampi. Mutta ainakin omassa elinympäristössäni lihavien määrä on vähentynyt selkeästi. Olen koulussa töissä ja oppilaista enää harva on ylipainoinen. Myöskään katukuvassa ei enää näy paljoa lihavia. Näin ainakin länsirannikolla. Miten te muut koette asian?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavat käyvät kaupassa yöaikaan ja päiväaikaan ovat kotonaan syömässä ja lihomassa. Tai sitten havaintosi ei pidä paikkaansa.

Vierailija
2/19 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmäsi ovat vaan tottuneet pulleuteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sitä näe päällepäin jos joku on vähän ylipainoinen, sairaalloinen lihavuus erikseen.

Vierailija
4/19 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mittaustapaa vaihdettiin. 

Vierailija
5/19 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso ympärillesi, läskejä on nykyään jokapaikka täynnä! 

Vierailija
6/19 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

60% suomalaisista on ylipainoisia

Vierailija
7/19 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään kun voi tilata ruokaa kotiin, veikkaisin että suurin osa ei liiku enää kodin ulkopuolella ja jos liikkuu niin istuu autossa. 

Vierailija
8/19 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä lihavista, mutta seuraavan huomion olen tehnyt  lähimarketeissa: Enää näkyy vähemmän perheitä yhdessä ostoksilla. Aikaisemmin näkyi paljon ja ostoskärryt olivat kukkuroillaan ostoksia. Olenkin ajatellut, että ainakin perheelliset tilaavat paljon ruokaostoksia suoraan kotiin. 

Vierailija
9/19 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä!

t. Iloinen pontso!

(mutta huvittaa tuo "itäpontso", joka haukkuu meitä. Ei hänelle ikkuna aukea vaan kuollee sydäriin :) ; aunukselle, sen sijaan tullee valintakysymys: Otatko piikin vai putoatko ikkunasta? :) )

Vierailija
10/19 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyihän noita pehmeitä kehoja jo vanhojen tansseissa. Lievästi ylipainoinen alkaa vaan olla jo se "normaali" ja entisiä normaaleja pidät jo liian laihoina. 

Mun painoindeksi on alle 20 ja ihmiset jaksavat huomautella mun kehosta ja laihuudesta vaikka olen ihan normaalipainoinen.

Vierailija
11/19 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisivatko energiajuomat hillinneet lihavoitumista, eikö niissä ole ainesosia jotka laskevat ruokahalua? Minun ikäluokassani lihavia on edelleen, ja heitä näkyy erityisesti sosiaalialan työpaikoissa

Vierailija
12/19 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona syömässä. Tilaavat ruuat kotiovelle. 

Vierailija
13/19 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turun keskustassa näkyy näitä lihavia 20 - 30 v naisia ja miehiä. Osa puuskuttaa vaikka normaali kävelyvauhti

Vierailija
14/19 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyinen hieman tuleva oli 70-luvulla melkoinen läski.

Vierailija
15/19 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

lihavuudesta tehty miljoonien pisnes jos mitäkin huu haa konsulttia ja kehon mittaajaa. EIVÄT TUNNUSTA ETTÄ KANSA ON LAIHTUNUT. keksivät uusia indeksejä että huu haa hommat jatkuisivat. ruipeloillekkin kova paikka kun eivät enää läskiksi voi haukkua.

Vierailija
16/19 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole lihavat vähentyneet katukuvassa, päinvastoin.

Vierailija
17/19 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisivatko energiajuomat hillinneet lihavoitumista, eikö niissä ole ainesosia jotka laskevat ruokahalua? Minun ikäluokassani lihavia on edelleen, ja heitä näkyy erityisesti sosiaalialan työpaikoissa

Päinvastoin, aspartaami huijaa elimistöä, saa insuliinit sekaisin ja kansa lihoo. Kersoista  kolmasosa nepsyjä kohta, aspartaami vaikuttaa hermostoon jopa perimän kautta ( Tiedelehdestä) 

Vierailija
18/19 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipainon puolella ollaan aika helposti, jos sitä painoindeksillä arvioidaan: suuri osa tämän ryhmän alemmassa päässä sekä käytännössä on että näyttää normaalipainoiselta, jos vaatetus ei ole erityisemmin paljastava. Korkeissakin painoindekseissä lihakset, kunto, ryhti, liikunta ja vaatetus luovat vaikutelman. Liikapainon ei siis ole realistista odottaa jotenkin vyöryvän vastaan, vaikka kansalaisilla eriasteista ylipainoa onkin. Itse en tapaa käytännössä missään lapsiryhmiä, joten heidän ikäluokastaan ei ole omaa nykynäkemystä.

Vierailija
19/19 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on kotona ja wolttaa.