Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä joku nähnyt ulkomailla tai Suomessa oikean elävän pöllön? Olen itse melkein 50v enkä oo koskaan

Vierailija
09.05.2023 |

nähnyt. Olen silti pöllö fani. Mulla on koristepöllöjä.

Kommentit (116)

Vierailija
1/116 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen, tarkemmin sanottuna Kaivarissa.

Vierailija
2/116 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan sattumalta tuolla Kainuun korvessa keskellä päivää pikkuisen helmipöllön tien varressa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/116 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talviyona kuutamolla nain naapurin katolla Great Horned Owlin. Luulin etta siella kykkii varas ennekuin silmat tottuivat ja oli pollo ihan selvasti. (USA)

Vierailija
4/116 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa monta, monta kertaa ja useita eri pöllölajeja. Viimeksi näin äitini pihalla lapinpöllön.

Vierailija
5/116 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso hiiripöllö lensi usein illalla mökin ohi.

Vierailija
6/116 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ei oo ihme jos nukut yöt ja valvot päivät, pöllö on yöeläjä.

Vierailija
7/116 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoja ikiä enkä muista itsekään nähneeni livenä pöllöä, kirjoissa, telkkarissa ja netissä vain.

Vierailija
8/116 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeks olen nähnyt iltavuorosta kotiin ajaessani syksyllä. Pöllöili keskellä tietä jonkun raadon kimpussa.

Vierailija
9/116 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläintarhassa montakin kertaa...

Kerran näin espoossa ilmeisesti ikkunaan törmänneen helmipöllön. Istuskeli pöllämystyneenä maassa, mutta oli hetkeä myöhemmin kadonnut. 

Vierailija
10/116 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehkä, mutta helmipöllön puputusta olen kuullut useasti.

Vierailija
11/116 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen aika monta kertaa. Maalla niitä näki ja kuuli silloin tällöin. Huuhkajankin olen kerran ottanut kiinni. Se oli aika jännittävä tilanne vaikka huuhkaja olikin aika heikossa kunnossa. Se kuitenkin selvisi ja ammattilainen päästi sen myöhemmin vapauteen.

Vierailija
12/116 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon nähnyt Suomessa monta kertaa. Etenkin aikaisin aamulla kun on vielä vähän hämärää on hyvä aika.

Vierailija
13/116 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, istui naapurin aidalla keskellä päivää omakotitaloalueella. Iltaisin kuuluu huhuilua läheisestä metsästä.

Vierailija
14/116 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt useamman kerran varpuspöllön luonnossa. Eläintarhoissakin oon nähnyt pöllöjä. Huuhkajan huhuilua kuuluu ihan kotinurkilla.

Vierailija
15/116 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjoisessa pöllöjä näkee päivälläkin, kun on yöllä ja päivällä yhtä valoisaa monta kuukautta. Ap ei vaan ole osannut katsoa. Helsingissäkin on asustanut mm. huuhkajia, joista muuan tuli häiritsemään potkupalloilua tunnetuin seurauksin. Ei niitä erota, jos ei huomaa sitä möykkyä jossakin puun oksalla tai sähkölangalla. Aika usein pesivä pöllö pitää vahtia jossakin hyvin näkyvällä paikalla, ja näkee varman itsekin kauas.

Vierailija
16/116 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt helmipöllöjä, varpuspöllöjä, viirupöllöjä, lapinpöllöjä usein, hiiripöllön ja tunturipöllön olen nähnyt kerran. Huuhkajaa en ole nähnyt, kuullut vain, vaikka se lähistöllä asustaa.

Vierailija
17/116 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuhkajan näin aikoinaan kotitalon vieressä puhelinpylvään päässä. Huhuili siinä kymmenkunta minuuttia. Viirupöllön kohtasin pari vuotta myöhemmin. Vieläkin on arvet päänahassa, onneksi tukan alla.

Vierailija
18/116 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monestikin olen pöllön nähnyt. Ehkä kannattaisi liikkua luonnossa useammin...

Vierailija
19/116 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa suojalasit, pöllö voi iskeä ihmisen silmään lennossa jos kokee ihmisen uhaksi tai häiritty aiemmin. Aamulehdessä mainittiin lintuja kuvaava mies keväällä, joka oli kuvannut Tampereella pienen pöllön. Oli fb sivu ehkä myös ja kuvia linnuista.

Vierailija
20/116 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä oon pari kertaa nähnyt ja tietty korppeja ja merikotkia kanssa. Vähän on levottomat mestat mutta safkaa löytyy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme viisi